Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:13

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

+:)+

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:31

Miss_Blimm schreef:
Blondie_ schreef:
Waarom zou ik naar jou luisteren??

Waar bemoei je je uberhaupt mee? ik krijg echt de paasei van mensen die anti dit en anti dat zijn. Laat mensen lekker in hun waarden. Of heb je zelf niets beters te doen dan druk maken om andermans leven?

Mmm kan niet wachten om dalik weer mn neusje vol te stoppen :9

Denk dat je niet voor niets Blondie heet...

Als je er de klere van krijgt dan meng je niet in een discussie zoals dit :n

Klopt. ik heb mezelf blondie genoemd omdat ik denk dat ik dom ben!

Yeyo

Re: Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:32

Zelfkennis siert de mensch!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:35

Ik ben blond en slim :o?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 16:55

Juist, omdat je op een pilletje minder snel scheef gaat dan op een joint, is de joint softdrugs en het pilletje harddrugs.

Heroïne en coke vind ik ook vrij ver heen. Recreatief? Wees realistisch :)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:23

Miss_Blimm schreef:
Hoor je mij zeggen dat IK dat normaal vind?? Ik zou me niet zo laten naaien... zij wel. Maar das hun probleem. Bemoei me er niet mee :)

Nou, je draagt het aan als tegenargumenten op mijn stelling dat mensen met een verslaving normaal kunnen functioneren. Ik vind dat namelijk niet en al helemaal niet die mensen die jij als voorbeeld. Ik zou me kapot schamen als drugs een hoofdrol zou spelen in mijn leven en alles stuk maakt.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:23

Drugs maakt nep, vind ik. Als je bv pep op hebt zul je eerder dingen doen die je anders niet zou durven, omdat je je geweldig voelt.
Ik heb wel ervaring met drugs, maar geen behoefte meer aan. Overigens was het sporadisch en met uitgaan. Ik vind de afterdip niet opwegen tegen het "leuke" gevoel en maar al te veel mensen raken eraan verslaafd. Drugs nemen op doordeweekse dagen neigt voor mij al sterk naar een verslaving.

Veel mensen waarmee ik vroeger omging hoeven dan ook niks meer te hebben van drugs, hebben hun leven radicaal omgegooid. Eentje heeft in een prive afkickcentrum gezeten, een ander loopt bij maliebaan voor zn vroegere hobby.. ik kan mensen het niet aan raden om te proberen. Sommigen kunnen t bij een keertje houden, maar ik ken er te veel die erin doorgeslagen zijn.

Overigens slik ik dagelijks dexamfetamine, omdat ik adhd heb, en als je daar genoeg van neemt krijg je dezelfde kick. Maar ik beleef daar echt geen lol meer aan en wanneer ik niet hoef te werken of andere bezigheden heb die mijn concentratie vragen, neem ik het liever niet. waarom? Omdat je er jankerig en depressief van wordt, en mensen me leuker vinden zonder dat spul!

Het enige dat ik sporadisch wel eens doe, is een jointje roken, en ik hou wel van een glaasje wijn op zn tijd. Maar daar kan ik maat mee houden en heb ik ook nooit nare gevolgen van.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:27

Blondie_ schreef:
Ragnaaa schreef:
Diegenen die beweren dat men pas recht van spreken heeft, op het moment dat iemand zélf heeft ondervonden hoe of wat precies, vind ík erg bekrompen reageren.

Ik hoef geen ervaringsdeskundige te zijn om te weten wat voor aanval het is op mijn lichaam & geest. :n

WETEN wat voor een aanval is op je lichaam en geest is wel even iets anders dan weten hoe het voelt om high of stoned te zijn.

Als je het nooit gebruikt heb kijk je er anders tegenaan indd.
Mensen die gebruiken of ooit gebruikt hebben zijn ook veel meer open-minded meestal dan mensen die anti zijn, en dan niet alleen kwa drugs maar alles in het leven O:)

Ja dat zeg je in deze fase, Blondie. Vind het trouwens onzin. Er zijn zat vrienden van mij die heeeel veel ervaring hebben met allerlei soorten drugs en die zullen dat nooit iemand aanraden. Hoogstens iemand goed voorlichten als die van plan is "iets" te doen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 18:31

Iedereen moet doen waar hij/zij zin in heeft. Ik zou het iemand nooit aanraden, wel voorlichten. Het is natuurlijk altijd beter om het niet te doen. ;)

Maar met mate.. Tja, geniet ervan zou ik zeggen. :j

Helaas kunnen veel mensen het niet met mate nemen. Maar goed, dat geldt ook voor alcohol. Hoewel alcohol voor mij ook onder drugs valt.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:05

Blondie_ schreef:
Ragnaaa schreef:
Diegenen die beweren dat men pas recht van spreken heeft, op het moment dat iemand zélf heeft ondervonden hoe of wat precies, vind ík erg bekrompen reageren.

Ik hoef geen ervaringsdeskundige te zijn om te weten wat voor aanval het is op mijn lichaam & geest. :n

WETEN wat voor een aanval is op je lichaam en geest is wel even iets anders dan weten hoe het voelt om high of stoned te zijn.

Mensen die gebruiken of ooit gebruikt hebben zijn ook veel meer open-minded meestal dan mensen die anti zijn, en dan niet alleen kwa drugs maar alles in het leven O:)

Haha ik vind je reacties eigenlijk wel grappig.

Allereerst eerder in het topic verkondig je niet verslaafd te zijn.
Je zegt nou te weten wat voor een slechte invloed drugs heeft op jou lichaam, maar verkiest het high en stoned zijn erboven. Daarnaast nog je doordeweekse neus vergallen lijkt mij wel degelijk duiden op een verslaving.

Je laatste alinea wilde ik eigenlijk negeren, maar die beëindig je met zo'schijnheilige smiley waaruit blijkt dat je stiekum toch wel weet dat je niet weet waar je het over hebt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:09

Blondie_ schreef:
Ragnaaa schreef:

Gek, dan zou ik zweren dat jij niet gebruikt want zo open minded vind ik je niet.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:16

pharagirlke schreef:
Gek, dan zou ik zweren dat jij niet gebruikt want zo open minded vind ik je niet.

Maakt een diepe buiging voor PG!!!!!!! _O- _O- _O-

Recht in de roos, en precies wat ik wilde zeggen.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:20

dejavu schreef:
pharagirlke schreef:

Maakt een diepe buiging voor PG!!!!!!! _O- _O- _O-

Recht in de roos, en precies wat ik wilde zeggen.

Ook een van mij kant :D :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 20:54

Ik vind drugs heerlijk, maar de keren dat ik het doe zijn sporadisch. En dan het liefst gewoon een beetje mdma op een privefeestje, niet in een club oid.

Ik heb zero respect voor mensen die zich helemaal de gallemiese in snuiven op een feestje, of met drugs achter het stuur kruipen.

En ja natuurlijk is het stom om drugs te gebruiken. Maar daar hou ik me minder mee bezig dan ik zou moeten.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:27

MarcoBorsato schreef:
Ik heb zero respect voor mensen die zich helemaal de gallemiese in snuiven op een feestje, of met drugs achter het stuur kruipen.

En ja natuurlijk is het stom om drugs te gebruiken. Maar daar hou ik me minder mee bezig dan ik zou moeten.

ik vindt het ook vreselijk om mensen te zien die ver heen zijn. vreselijk alleen die ogen al! krijg er de rillingen van.

het enige wat ik ook geprobeert heb ik spacecake en een joint ( qua drugs) en ik vondt het eerlijk gezegt geen bal aan. het hele weekend voel je je moe... nou wat een party zeg! :n ik zal het ook nooit meer doen. roken heb ik ook gedaan. maar daar wordt ik nog steeds misselijk van. en kan er ook niet aan wennen.

het enige wat ik wel doe is drinken in het weekend. sinds dat ik pfeiffer heb gehad, ben ik dat ook minder gaan doen. maar nu drink ik het omdat ik de drankjes lekker vindt. niet het effect.

ik vindt dat iedereen zelf moet weten wat diegene probeert. maar ik heb er een keiharde hekel aan als mensen het gebruik goed gaan praten, en andere mensen aansporen dat het niet-zo-erg is. want het is gewoon onwijs slecht voor je lichaam.

heel af en toe vind ik niet erg. maar als je er van afhankelijk bent, ben je gewoon zwak. en moet je er zeker mee gaan stoppen, want daarmee kom je er niet in deze wereld. ;)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:52

dejavu schreef:
Miss_Blimm schreef:
Hoor je mij zeggen dat IK dat normaal vind?? Ik zou me niet zo laten naaien... zij wel. Maar das hun probleem. Bemoei me er niet mee :)

Nou, je draagt het aan als tegenargumenten op mijn stelling dat mensen met een verslaving normaal kunnen functioneren. Ik vind dat namelijk niet en al helemaal niet die mensen die jij als voorbeeld. Ik zou me kapot schamen als drugs een hoofdrol zou spelen in mijn leven en alles stuk maakt.

Ik zeg ook, ZIJ (d.w.z de gebruikers) vinden het normaal. Ken zogenaamde 'gezinnetjes' die al een hele tijd zo 'samen leven' met zo iemand. Mij hoor je niet zeggen dat het normaal is.

Denk dat je nog even een paar pagina's terug moet lezen. Ik heb nergens gezegd dat ik zo'n situatie normaal vind.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:54

Citaat:
Klopt. ik heb mezelf blondie genoemd omdat ik denk dat ik dom ben!

*zucht*

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:55

phaser schreef:
Yeyo schreef:
Denk erom, anders zonder eten naar bed en 2 weken géén tv.
_O-

Of 2 weken geen drugs := :D

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 23:01

pharagirlke schreef:
Juist, omdat je op een pilletje minder snel scheef gaat dan op een joint, is de joint softdrugs en het pilletje harddrugs.

ik vind heroine en coke wel een wereld van verschil eigenlijk.. :\

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 00:51

Moderatoropmerking:
Het zou prettig zijn als jullie elkaar in dit topic in elkaars waarde laten. Als jullie met het gekat op de persoon doorgaan, dan komt er hier een slotje.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 09:16

VivaLaVida schreef:
pharagirlke schreef:

ik vind heroine en coke wel een wereld van verschil eigenlijk.. :\

Helemaal mee eens. Een snuifje coke tijdens een party is niet verslavend. Na een aantal jaar ben ik opgehouden met feesten, dus ook met snuiven. Heroine schijnt meteen lichamelijk verslavend te zijn. En ik had verder nooit behoefte aan een snuif, alleen tijdens een party vond ik het het heerlijk.
Net als alcohol, alles met mate en gebruik je verstand.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:04

suus_ schreef:
Blondie_ schreef:

Haha ik vind je reacties eigenlijk wel grappig.

Allereerst eerder in het topic verkondig je niet verslaafd te zijn.
Je zegt nou te weten wat voor een slechte invloed drugs heeft op jou lichaam, maar verkiest het high en stoned zijn erboven. Daarnaast nog je doordeweekse neus vergallen lijkt mij wel degelijk duiden op een verslaving.

Je laatste alinea wilde ik eigenlijk negeren, maar die beëindig je met zo'schijnheilige smiley waaruit blijkt dat je stiekum toch wel weet dat je niet weet waar je het over hebt.

Ik vind jouw reacties ook grappig, vooral dat je denkt dat ik verslaafd ben. Dat is nou precies wat ik bedoel. "oh je gebruikt door de weeks drugs dus je zal wel verslaafd zijn"
Ben ik dan ook een alcoholist als ik doordeweeks alcohol drink bv? of een eetverslaving als ik iedere dag naar de mac ga?

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:19

Blondie_ schreef:
Ik vind jouw reacties ook grappig, vooral dat je denkt dat ik verslaafd ben. Dat is nou precies wat ik bedoel. "oh je gebruikt door de weeks drugs dus je zal wel verslaafd zijn"
Ben ik dan ook een alcoholist als ik doordeweeks alcohol drink bv? of een eetverslaving als ik iedere dag naar de mac ga?

Het trieste is alleen dat je er pas achter komt dat je verslaafd bent als het te laat is. Ik vind het gewoon heel erg dom om van drugsgebruik een gewoonte te maken omdat de scheiding tussen recreatief gebruik en verslaving zo flinterdun is.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:47

Miss_Blimm schreef:
Ik zeg ook, ZIJ (d.w.z de gebruikers) vinden het normaal. Ken zogenaamde 'gezinnetjes' die al een hele tijd zo 'samen leven' met zo iemand. Mij hoor je niet zeggen dat het normaal is.

Denk dat je nog even een paar pagina's terug moet lezen. Ik heb nergens gezegd dat ik zo'n situatie normaal vind.

Ik denk dat 'zij' door de drugs echt een verkeerde verbeelding hebben van normaal functioneren. Voor buitenstaanders (zoals jij en ik, geen drugsgebruikers laat staan verslaafd) is dit totaal geen normale manier van leven. Die voorbeelden zijn echt voorbeelden hoe drugs je normen en waarden (jak... wat een woorden) doen aantasten. Wat jij?

Ik had goed gelezen, maar ik vind die twee stellen niet normaal functioneren. Voor hen werkt het, voor mij zou het echt een rotleven betekenen. Volgens mij bedoelen we hetzelfde, toch? :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:14

Mijn ervaring met drugs?
Ik heb vrienden gehad die gebruik(t)en, een ex die gebruikt(e), maar zelf nooit geblowd oid. :n
Ik had (en heb) er geen behoefte aan.
M'n ex heeft toendertijd nog geprobeert om me in het drugswereldje te krijgen (gebruiken, dealen), maar toen ben ik heel snel bij hem weg gegaan.