Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Misser schreef:Ik vind eigenlijk dat sommige cassieres hier zich ook wel wat vriendelijker op mogen stellen. Het is je werk, daar hoort toch wel een zekere mate van professionaliteit bij.. Dus ook gewoon vriendelijk gedag zeggen als je een minder sociale klant hebt.
Ik zeg trouwens altijd netjes gedag en bedankt, maar ik vind wel dat sommigen hier wat veel van hun klanten verwachten. Het is geen sociaal evenement ofzo. Als ik aan de kassa met iemand sta te praten, hoef ik mijn gesprek toch niet te onderbreken zodat ik kan kijken hoe iemand mijn boodschappen scant? Zolang je maar netjes hallo zegt etc en niet treuzelt met betalen/boodschappen inpakken.
Duhelo schreef:Misser schreef:Ik vind eigenlijk dat sommige cassieres hier zich ook wel wat vriendelijker op mogen stellen. Het is je werk, daar hoort toch wel een zekere mate van professionaliteit bij.. Dus ook gewoon vriendelijk gedag zeggen als je een minder sociale klant hebt.
Ik zeg trouwens altijd netjes gedag en bedankt, maar ik vind wel dat sommigen hier wat veel van hun klanten verwachten. Het is geen sociaal evenement ofzo. Als ik aan de kassa met iemand sta te praten, hoef ik mijn gesprek toch niet te onderbreken zodat ik kan kijken hoe iemand mijn boodschappen scant? Zolang je maar netjes hallo zegt etc en niet treuzelt met betalen/boodschappen inpakken.
Ik zeg tegen IEDERE klant netjes eengoeiendag/ bonjour, vraag de postcode, zeg vriendelijk dankuwelen alstublieft
maar echt 6op de 10 klanten vinden mij niet goed genoeg om een goedendag terug te zeggen.
en dat is hatelijk, echt wel
en als je na drie jaar fulltime aan de kassa staan, de 100 000 ste klant hebt die wéér geen goedendag zegt (zeker als het een vaste klant betreft hé!) dan moet ik me wel heel hard inhouden om er geen opmerking over te geven!
Zwitsal schreef:ik snap eigenlijk niet wat mensen zon probleem maken van telefoneren terwijl je afrekend..
ik bedoel...het enige wat je als klant hoeft te doen is: vriendelijk knikken naar de cassiere, als je wil pinnen even een vragend gebaar naar je pinpas maken om te checken of je m er al door heen kan halen, je spullen in een tas donderen, en een groetje terug naar de cassiere..
zon probleem heb je dan toch niet als cassiere?
en waarom niet je telefoon opnemen omdat je toevallig bij de kassa staat? ik kan prima die dingen tegelijkertijd hoor.
de vergelijking van vorige bladzijde vind ik ook een beetje vergaand.
een baby verschonen kan ik niet met 1 hand (oke, ik kan t niet eens met 2 handen wss omdat ik t nooit gedaan heb).
ik snap wel dat er ook asociale mensen zijn die totaal niet reageren op wat je zegt.. ja dat is irritant.. maar volgens mij zijn er ook zat mensen die wel 2 dingen tegelijkertijd kunnen.
als ik een telefoontje krijg terwijl ik toevallig in de rij sta van de kassa ga ik dat echt niet weigeren hoor. net als dat ik als ik een telefoontje krijg of aan t telefoneren ben terwijl ik de bus instap.
Het verbale gesprek aan de telefoon kan ik prima combineren met een non-verbaal gesprek met cassiere/bus chauffeur/enz.
dus de mensen die dat wel irritant vinden: is dat puur omdat diegene dan niet de volle 100%aandacht bij jou heeft, of omdat sommige mensen geen 2 dingen tegelijk kunnen en jou als cassiere daardoor compleet (bewust of onbewust) negeren??
(ik hoop niet dat het aanvallend overkomt.. ik ben alleen benieuwd omdat ik me niet zo druk zou maken als iemand toevallig aan de telefoon is maar verder de 'doorstroming' van de rij enz niet hindert)
edit: heb iets verder terug gelezen en daar zeggen een aantal mensen dat het inderdaad niet vervelend is als de (bellende) klant wel gewoon nog genoeg aandacht heeft voor de cassiere.
Ikima schreef:Voor de kassabellers hier, hoe zouden jullie het vinden als de dame achter de kassa aan de telefoon zit terwijl jij als klant staat te wachten?
Kunnen we niet even die paar minuten fatsoen opbrengen in een winkel? Op die enkele "belangrijke" telefoontjes na, kunnen we toch wel even zonder telefoon, sommige mensen lijken wel vergroeid te zitten aan de mobiel.
Ikima schreef:Voor de kassabellers hier, hoe zouden jullie het vinden als de dame achter de kassa aan de telefoon zit terwijl jij als klant staat te wachten?
Kunnen we niet even die paar minuten fatsoen opbrengen in een winkel? Op die enkele "belangrijke" telefoontjes na, kunnen we toch wel even zonder telefoon, sommige mensen lijken wel vergroeid te zitten aan de mobiel.
Sleeper schreef:@Zwitsal, (en anderen) dat rond zwaaien met een pas omdat je duidelijk wil maken dat je wil pinnen is toch raar? Grappig het verschil, dat non verbale naar jan en alleman wat jij normaal vindt vind ik dus niet normaalJe kan er namelijk ook voor kiezen om je mobiel niet op te nemen terwijl je met een ander mens bezig bent. Je bent namelijk niet verplicht om een telefoon op te nemen
Misser schreef:Euhm, je vergeet hier dat de dame achter de kassa aan het werk is en jij de klant bent. Ik verbaas me echt over de instelling van sommigen hier, het lijkt wel alsof we dankbaar moeten zijn dat iemand onze boodschappen wil afrekenen.
Ik vind bellen ook niet netjes hoor daar niet van, maar vind dit geen vergelijking.