Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:34

@Zwitsal, (en anderen) dat rond zwaaien met een pas omdat je duidelijk wil maken dat je wil pinnen is toch raar? Grappig het verschil, dat non verbale naar jan en alleman wat jij normaal vindt vind ik dus niet normaal :) Je kan er namelijk ook voor kiezen om je mobiel niet op te nemen terwijl je met een ander mens bezig bent. Je bent namelijk niet verplicht om een telefoon op te nemen ;)

Schuur_

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:42

Als ik aan de telefoon ben aan de kassa dan zeg ik nog altijd goededag, de rest gaat non-verbaal met een lach, een knik ed. Als een cassiere mij dan niet wil helpen is het voor mij prima, laat ik al mijn spullen staan en ga ik wel naar een andere supermarkt.
Ik ben vriendelijk en snauw niet af, negeer niet en wuif ze ook niet weg. Als ze mij iets willen vragen dan scherm ik even de telefoon af en geef antwoord.
Ik vind dit netjes en ben echt niet van mening dat ik mijn telefoon moet afleggen om een hallo-dankjewel-fijne dag gesprek te voeren.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 00:07

Ik vind eigenlijk dat sommige cassieres hier zich ook wel wat vriendelijker op mogen stellen. Het is je werk, daar hoort toch wel een zekere mate van professionaliteit bij.. Dus ook gewoon vriendelijk gedag zeggen als je een minder sociale klant hebt.

Ik zeg trouwens altijd netjes gedag en bedankt, maar ik vind wel dat sommigen hier wat veel van hun klanten verwachten. Het is geen sociaal evenement ofzo. Als ik aan de kassa met iemand sta te praten, hoef ik mijn gesprek toch niet te onderbreken zodat ik kan kijken hoe iemand mijn boodschappen scant? Zolang je maar netjes hallo zegt etc en niet treuzelt met betalen/boodschappen inpakken.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 00:10

Bellers vind ik ook irritant.
Ik vind het onbeschoft. Misschien merk je dat pas als je zelf aan de kassa zit. Iemand achter de kassa die helpt jou, ookal betaal jij en krijgt hij of zij loon. Toch is zij met iets voor jou bezig. HOE verveveldn is het om even de telefoon weg te leggen, of even te zeggen "sorry blijf even hangen, ik moet even afrekenen. " Ik vind het echt echt onbeschoft haha, en snap die reclame ook ontzettend. Je wilt bijvoorbeeld iets zeggen, als goedendag of tot ziens. Of of iemand een bonnetje wil hebben of wil pinnen of whatever. En dan zo'n halve reactie krigjen, mensen die gewoon niet naar je luisteren en je maar een beetje wegwapperen als één of andere betaalmachine. No thanks. Een dankjewel, een fijne dag toegewenst krijgen.. Een beetje waardering voor je werk doet een mens goed, echt waar!

Maar je houdt het toch... Sommige klanten :+

Vanochtend bijvoorbeeld. Ik moet kaas snijden voor een klant. Prima. Ik werk nooit maandagochtend, weet ik veel dat het een vaste klant is. "Ik wil beemster belegen 3 ons." Prima, dus ik maak aangestalte om een stukje te snijden. "Nee in plakjes" Was een oudere opa, prima, geen probleem. Sowieso niet overigens :+ Maar hij wilde niet van dat stuk, ik moest maar een nieuwe aansnijden. Nou moet je weten, was NIKS mis met dit stuk, juist perfect om te snijden... := Een neiuwe openmaken is groot en onhandiger snijden. Dus ik baalde een beetje en zei dus: "een nieuwe snijdt veel lastiger omdat hij zo groot is, en dit is een hartstikke mooi stuk om te snijden, niets mis mee!" Meneer: "ja maar die andere moet toch een keer open.." Ik zo: "ja net zoals de rest, maar we kunnen natuurlijk niet alles tegelijk open maken he, we werken stukje voor stukje" (nog steeds heel vriendelijk lachend. Meneer: "normaal werken er andere mensen." Ik: "ja de éne is vrij en de andere is met een bestelling bezig achter." Hij: "nou zij kan het wel." Toen kwam ze toevallig aanlopen; ik tegen collega. "Jij mag deze beste meneer even helpen, ik ga weer naar de broodafdeling" Nog steeds vriendelijk lachend maar ondertussen. Kan ik me zooo gruwelijk aan ergeren.

Ook vaker overdag, mensen die vragen waar de mensen zijn die er 'echt' werken. Ik ben dan wel geen fulltimer, maar als 21 jarige red ik het OOK prima op die afdeling. Overigens werk ik 3 tot 4 dagdelen in de week, dus get lost joh.. Haha.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 01:36

vd week zeek ik echt zowat in mijn broek

ik werk in een telecomwinkel.. komt er een vrouw binnen en vraagt: hebben jullie ook smeersel voor mijn home trainer?

:+ je kon me oprapen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:07

Bellers vind ik nu niet echt onbeleefd. Alsof ik anders hele gesprekken hou met het kassameisje. Ik zeg nog steeds hetzelfde 'Goedemorgen, asjeblieft, dankje wel fijne dag/prettig weekend' Dat kan ik ook als ik aan de telefoon ben. En of dat telefoontje belangrijk voor me is, dat hoeft niemand anders voor mij te bepalen niet waar?

'Vroeger' Moesten we vleeswaren en andere producten die niet meer verkocht mochten worden opschrijven. Boterhamworst werd dan al snel BHWorst. Ooit was er PartrijzerBoterhamworst in de aanbieding en had mijn chef hier een poster van gemaakt. Het paste niet helemaal waardoor er Patrijzer BH-worst op kwam te staan.

Hoeveel mensen daar dubbel om hebben gelegen. Geweldig :D

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:20

Zeker geweldig, temeer omdat het Parijzer boterhamworst heet :D

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:21

Misser schreef:
Ik vind eigenlijk dat sommige cassieres hier zich ook wel wat vriendelijker op mogen stellen. Het is je werk, daar hoort toch wel een zekere mate van professionaliteit bij.. Dus ook gewoon vriendelijk gedag zeggen als je een minder sociale klant hebt.

Ik zeg trouwens altijd netjes gedag en bedankt, maar ik vind wel dat sommigen hier wat veel van hun klanten verwachten. Het is geen sociaal evenement ofzo. Als ik aan de kassa met iemand sta te praten, hoef ik mijn gesprek toch niet te onderbreken zodat ik kan kijken hoe iemand mijn boodschappen scant? Zolang je maar netjes hallo zegt etc en niet treuzelt met betalen/boodschappen inpakken.

Ik zeg tegen IEDERE klant netjes eengoeiendag/ bonjour, vraag de postcode, zeg vriendelijk dankuwelen alstublieft
maar echt 6op de 10 klanten vinden mij niet goed genoeg om een goedendag terug te zeggen.
en dat is hatelijk, echt wel
en als je na drie jaar fulltime aan de kassa staan, de 100 000 ste klant hebt die wéér geen goedendag zegt (zeker als het een vaste klant betreft hé!) dan moet ik me wel heel hard inhouden om er geen opmerking over te geven!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:23

Duhelo schreef:
Misser schreef:

Ik zeg tegen IEDERE klant netjes eengoeiendag/ bonjour, vraag de postcode, zeg vriendelijk dankuwelen alstublieft
maar echt 6op de 10 klanten vinden mij niet goed genoeg om een goedendag terug te zeggen.
en dat is hatelijk, echt wel
en als je na drie jaar fulltime aan de kassa staan, de 100 000 ste klant hebt die wéér geen goedendag zegt (zeker als het een vaste klant betreft hé!) dan moet ik me wel heel hard inhouden om er geen opmerking over te geven!

Ik snap niet dat je niet gewoon kunt denken 'nou, dan niet, stik er lekker in'.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:43

ik erger me daar aan
ik sta daar iedere dag , elf dagen op 14 vriendelijk te wezen, de klanten te helpen, en je krijgt er stank voor dank voor terug :+
uiteindelijk laat ik ze ook gewoon passeren hoor, als ze weigeren voor een goedendag te zeggen en me zelfs maar aan te kijken, duw ik ze gewoon het kasticket met wisselgeld in hun handen en ga verder met de volgende klant
of als ik in een echte irritante bui ben blijf ik net zolang goedendag bonjour zeggen tot ik respons krijg :D (enkel als ht niet druk is)

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:54

Ik had laatst ook een collega, dat vond ik toch wel errug grappig :+ Wij werken op het randje van een nogal 'onbeschofte' wijk.. Dus er komt wat volk waarvan je denkt :x

Dus zo'n asociale meneer tegen mijn collega die aan 't vullen was: EIEREN??

Collega: Goedemiddag meneer
Hij: EIEREEEENNNN??
Collega; goedemiddag meneer

En zo ging het nog even door :+ Tot de meneer zei: JA NOU WEET IK WEL DAT IK GEEN HALLO ZEI. MAAR KUN JE ME NU EENS VERTELLEN WAAR DIE EIEREN ZIJN?

Mijn collega kan super strict kijken en je moet hem ook wel even kennen voordat je hem door hebt.
Dus het kwam zo geweldig over :')
Ik weet dat het niet helemaal juist is, maar erg grappig was het wel :')

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:10

Toch vind ik dat het meest irritant in dit topic.
HEt winkelpersoneel vindt dat een klant aan hun fatsoensnormen moet voldoen, gebeurt dit niet dan pakken ze hem of haar terug door of een klant te dwingen te groeten, te kakken te zetten of bijv wisselgeld erg klein terug te geven...
Is dat nou zo fatsoenlijk dan?
iik moet heel eerlijk zeggen dat sommige van jullie acties hadden gemaakt dat ik of de baas erbij haalde, of mijn boodschappen op de band zou laten staan en naar de volgende winkel gaan, in de hoop dat ik daar wel behoorlijk behandeld zou worden.....
Laatst bijgewerkt door Billy op 23-06-09 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:10

Zwitsal schreef:
ik snap eigenlijk niet wat mensen zon probleem maken van telefoneren terwijl je afrekend..
ik bedoel...het enige wat je als klant hoeft te doen is: vriendelijk knikken naar de cassiere, als je wil pinnen even een vragend gebaar naar je pinpas maken om te checken of je m er al door heen kan halen, je spullen in een tas donderen, en een groetje terug naar de cassiere..
zon probleem heb je dan toch niet als cassiere?
en waarom niet je telefoon opnemen omdat je toevallig bij de kassa staat? ik kan prima die dingen tegelijkertijd hoor.

de vergelijking van vorige bladzijde vind ik ook een beetje vergaand.
een baby verschonen kan ik niet met 1 hand (oke, ik kan t niet eens met 2 handen wss omdat ik t nooit gedaan heb).

ik snap wel dat er ook asociale mensen zijn die totaal niet reageren op wat je zegt.. ja dat is irritant.. maar volgens mij zijn er ook zat mensen die wel 2 dingen tegelijkertijd kunnen.

als ik een telefoontje krijg terwijl ik toevallig in de rij sta van de kassa ga ik dat echt niet weigeren hoor. net als dat ik als ik een telefoontje krijg of aan t telefoneren ben terwijl ik de bus instap.

Het verbale gesprek aan de telefoon kan ik prima combineren met een non-verbaal gesprek met cassiere/bus chauffeur/enz.

dus de mensen die dat wel irritant vinden: is dat puur omdat diegene dan niet de volle 100%aandacht bij jou heeft, of omdat sommige mensen geen 2 dingen tegelijk kunnen en jou als cassiere daardoor compleet (bewust of onbewust) negeren??
(ik hoop niet dat het aanvallend overkomt.. ik ben alleen benieuwd omdat ik me niet zo druk zou maken als iemand toevallig aan de telefoon is maar verder de 'doorstroming' van de rij enz niet hindert)

edit: heb iets verder terug gelezen en daar zeggen een aantal mensen dat het inderdaad niet vervelend is als de (bellende) klant wel gewoon nog genoeg aandacht heeft voor de cassiere.

Ik heb een jaar bij de Texaco gewerkt en daar kom je heeeel wat bellende mensen tegen.
Mensen die precies zoals in de reclame naar het sigaretten rek achter mij staan te wijzen en kwaad worden
als je zo onderhand elk pakje in je hand hebt gehad die hij niet moet hebben en maar niet wil zeggen welke hij
dan wel wil.

Of mensen die bellen en daardoor niet willen zeggen op welke pomp ze getankt hebben.
Lekker is dat als je 19 pompen open hebt staan..

Of mensen die willen pinnen terwijl ze nog geen woord gewisseld hebben met je omdat ze aan
het bellen zijn en dan net zo lang wachten tot de pin alweer afgebroken is en ik dan weer
doodleuk 3 minuten kon wachten totdat ik de pin weer opnieuw kon aanzetten.

Bij klanten die alleen een flesje cola kwamen afrekenen vond ik het ook wel asociaal
maar zolang ze je het geld geven is er niet zo'n probleem.
Al heb ik wel eens iemand gehad die aan het bellen was, ik gaf hem zijn wisselgeld maar de klant lette natuurlijk niet op met terugtellen.
Komt meneer 5 minuten later terug om te zeggen dat ie te weinig wisselgeld heeft terug gehad, yeah right..

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:11

Hahaha, ipv gewoon ff hallo terug zeggen, nee hoor; ik wist wel dat ik geen hallo zei..

Had van de week een klant die niet zozeer een rare opmerking had maar meer een vage actie. Vorige klant net geholpen en die had het geld tussen de band en de scanner neergelegd, was allemaal kleingeld met o.a. een 2 eurostuk. volgende klant had maar 1 ding en had ondertussen z´n geld (een 2 eurostuk) onder die zak neergelegd, dus ik scan het artikel en zit met toch hard af te vragen of ik het geld wel allemaal in de la had gedaan bij de vorige klant, en meneer zegt ook niks, op gegeven moment werpt hij een blik naar het geld. Dus ik dacht oke zal wel. Hij heeft overigens niks gezegd.

En diezelfde dag ook een klant die een keer zei; oow maar dat is een koopje, ipv altijd dat gezeur: hoeveel ben ik je schuldig, pfoeh zoveel, krijg ik ook korting etc.

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 12:01

Oh aan dat korting heb ik ook zo'n hekel he. Gister ook weer. Mevrouw kocht een omvormer zodat ze een auto-koelbox ook op 220 volt aan kon sluiten. Eerst kreeg ik al een telefoon in mn handen gedrukt met de woorden "Ik snap het niet praat maar met m'n man." Leuk... Ik heb een belfobie dus dat was al even worstelen voor mij.

Anyways, het was dus wel de goede die ik aangeraden had, en die wilde ze uiteindelijk hebben. Ding is op het moment in de aanbieding van €35,- naar €25,-. Ik scan, zeg "Dat is dan 25€ alstublieft" en dan begint mevr. te zeuren "Oh en ik krijg geen korting?". Dus ik zeg "Nee sorry, daar kan ik helaas niet aan doen. Overigens is dit product al in de aanbieding." "Ja maar ik wil toch echt korting hoor!" "Sorry mevrouw, ik kan helaas geen korting geven." "Wat belachelijk! Ook niet voor mij?"

Grr... Néé mevrouw! Ik zeg nu al 2x nee, zou de derde keer dan echt já zijn?! Ik kan me daar zo over opwinden maar blijf altijd vriendelijk en heb natuurlijk gewoon weer geantwoord dat dat helaas echt niet kon. Uiteindelijk heeft ze met een chagerijnig hoofd toch nog het product afgerekend maar er kon geen tot ziens meer vanaf.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 12:37

hier bij onze supermarkt, waar klantvriendelijkheid hoog in het vaandel staat, werkt al een tijdje een wat oudere vrouw van buitenlandse afkomst
ze zou poolse, of russiche kunnen zijn
toen ze er pas werkte was ze erg onzeker(of zo kwam ze over)en gisteren groette ze me weer met een wat schuchtere blik en ging gauw door met scannen
ik begroette haar vriendelijk met een goede morgen
vervolgens vroeg ik of ze de band even aan wilde zetten waarop ze zich verontschuldigde dat die niet aan stond
ik zei gelijk dat het geen enkel probleem was maar dat het fijn is dat hij nu liep
nu keek ze me aan en er kon een glimlachje af
bij het afrekenen telde ze mijn geld terug netjes voor en wensde me een goede dag waarop ik haar aankeek en haar ook nog een fijne dag wenste
en ineens brak daar een echte glimlach door op haar gezicht :j
mijn dag was weer goed en ik hoop het hare ook

waarom zouden we van zo'n kort moment contact waarop we elkaar even een fijne dag wensen een ongezellig gebeuren maken?
wat is er zo moeilijk om elkaar echt aan te kijken en ook al is het een vreemde, diegene gemeend een positieve wens mee te geven?
kleine vriendelijke momenten op een dag maken een dag zoveel zonniger voor zowel de gever als de ontvanger
net als het knikje tegen mensen die je op de fiets tegen komt of een goede morgen/middag
wat heb je aan een leven wat in haast en gejakker voltrekt zodat je geen eens meer tijd en aandacht hebt voor je medemens?

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 12:49

Voor de kassabellers hier, hoe zouden jullie het vinden als de dame achter de kassa aan de telefoon zit terwijl jij als klant staat te wachten?
Kunnen we niet even die paar minuten fatsoen opbrengen in een winkel? Op die enkele "belangrijke" telefoontjes na, kunnen we toch wel even zonder telefoon, sommige mensen lijken wel vergroeid te zitten aan de mobiel.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 12:52

Ik werk in een wasserij van een zorgcentrum, kwam er een vrouw binnen, kijkt naar de wasmachines en vraagt bloedserieus: wassen jullie hier ook?
:+

(bellen aan de kassa vind ik ook zo onbeleefd. het is maar een kleine moeite om even voor 5 tellen je telefoon aan de kant te doen en even fatsoenlijk te groeten en even sociaal te zijn naar de kassamedewerkster toe!)

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 12:57

Ikima schreef:
Voor de kassabellers hier, hoe zouden jullie het vinden als de dame achter de kassa aan de telefoon zit terwijl jij als klant staat te wachten?
Kunnen we niet even die paar minuten fatsoen opbrengen in een winkel? Op die enkele "belangrijke" telefoontjes na, kunnen we toch wel even zonder telefoon, sommige mensen lijken wel vergroeid te zitten aan de mobiel.

Euhm, je vergeet hier dat de dame achter de kassa aan het werk is en jij de klant bent. Ik verbaas me echt over de instelling van sommigen hier, het lijkt wel alsof we dankbaar moeten zijn dat iemand onze boodschappen wil afrekenen.
Ik vind bellen ook niet netjes hoor daar niet van, maar vind dit geen vergelijking.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 12:58

Ikima schreef:

Dat valt in de categorie kassameisjes die met elkaar l*llen en de klant daarbij eigenlijk maar erg lastig vinden...
Overkomt me regelmatig.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 12:59

Sleeper schreef:
@Zwitsal, (en anderen) dat rond zwaaien met een pas omdat je duidelijk wil maken dat je wil pinnen is toch raar? Grappig het verschil, dat non verbale naar jan en alleman wat jij normaal vindt vind ik dus niet normaal :) Je kan er namelijk ook voor kiezen om je mobiel niet op te nemen terwijl je met een ander mens bezig bent. Je bent namelijk niet verplicht om een telefoon op te nemen ;)

ik denk dat ik het hele afreken gebeuren een beetje anders zie dan jij...
ik zie het niet als 'met een ander mens bezig zijn' .. als ik op mn werk een van de bewoners terug breng naar hun woonkamer dan ben ik met een ander mens bezig. als ik een sollicitatie gesprek heb of een interview aan t afnemen ben, dan ben ik met een ander mens bezig.
Als ik afreken bij de kassa ben ik niet met een ander mens 'bezig'. ik kom daar om mijn boodschappen te betalen, niet om met de cassiere te praten. net als dat de cassiere daar zit om mijn boodschappen af te rekenen en niet om met elke klant een gesprek te voeren.
De enige reden waarom ik dan ook mijn telefoongesprek zou beindigen bij de kassa is als ik een hele lading boodschappen heb, en er een hele rij achter me staat. en ik dus niet snel genoeg ben met 1 hand. dan bel ik later wel even terug omdat ik het vervelend vind dat de mensen achter mij dan moeten wachten op me.

@ikima: ik vind er een heel verschil in zitten tussen 'telefoneren in je eigen tijd' en 'telefoneren onder werktijd'.
Ik maak t af en toe mee dat de cassiere nog met een bekende staat te praten die net aan haar kassa is geweest, terwijl ze mijn boodschappen scant. zolang ze dat gewoon doet en geen fouten maakt heb ik daar geen problemen mee hoor.

maargoed, dit gaat heel erg offtopic want dit zijn al lang geen rare opmerkingen meer over klanten ^^.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:03

Misser schreef:
Euhm, je vergeet hier dat de dame achter de kassa aan het werk is en jij de klant bent. Ik verbaas me echt over de instelling van sommigen hier, het lijkt wel alsof we dankbaar moeten zijn dat iemand onze boodschappen wil afrekenen.
Ik vind bellen ook niet netjes hoor daar niet van, maar vind dit geen vergelijking.

Ik verbaas me over jouw instelling! Dat je een klant bent prima, maar een beeeetje respect naar de medemens kan geen kwaad hoor. Kan een kassa-persoon dan wel betaald worden, het is en blijft een mens!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:08

Wees dan zelf de beste van de 2, ook al heb je een kassalady die erg luidruchtig gaat beppen met de buuf is dat nog geen goede reden om dan zelf ook maar te gaan bellen.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:12

Ikima schreef:

Ach, da's toch hetzelfde als tijdens het scannen met haar collega door blijven praten over de muzikale optredens van haar collega? Ik heb 3 keer 'hallo' gezegd, maar kreeg nul op request.

Volgens mij wordt 'de mens' associaler en ligt het niet zo zeer aan of de kassiere of de klant.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:13

Maar dat is toch juist een goede reden om dan zelf wel het goede voorbeeld te blijven geven?
Ik kan bij een vervelende kassadame wel zeggen: het ligt iig niet aan mij.