Vreemdgaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:58

Maar jij doet het overkomen alsof die vrouwen een stel wanhopige ouwe wijven zijn die niet alleen kunnen zijn en dan maar alles accepteren.
Zoals kiwiko het omschrijft zie ik een aantal vrouwen die heel goed weten wat ze belangrijk vinden in hun relatie.

Je doet ook erg negatief over mannen vind ik. Alsof ze er alleen maar op uit zijn om ons te verraden en te gebruiken. Het zijn niet alleen de mannen die vreemdgaan, er zijn ook vrouwen die dat doen.

Op ons beider initiatief. Onze relatie is begonnen met seks en groeide uit tot iets heel moois. We hebben allebei de vrijheid die we willen en tegelijkertijd een maatje waar we alles mee delen.
En nee, ik zou het niet anders willen.

zorro10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:11

Zo af en toe lees ik hier een stuk mee.
Want ja ook ik ben "vreemd" gegaan.
En ja ook bij mij was het gewoon "lust".

Nooit gedacht dat ik dat ooit zou doen. Maar het gebeurde en ik heb er van genoten. (ff voor de duidelijkheid: heftig zoenen, geen seks) En ik ben een vrouw.
En het gekke is, is dat ik er geen spijt van heb.
Het is (in mijn geval) een zo ander gevoel dan dat wat ik met mijn eigen partner heb.
Onze relatie zat aardig in een dipje. Alletwee een eigen bedrijf, 2 kinderen, paard, dus druk druk druk.
Dat is natuurlijk geen reden (althans hoort het te zijn) maar er was toch een sleur ontstaan.

En nu doordat me dit is overkomen (nee, ik heb het zelf laten gebeuren)
heb ik gezien dat mijn relatie met mijn man mij nog heel veel waard is.
Het vrijen met X was super, heftig, zo heb ik dat niet meer met mijn man.
Maar met mijn man heb ik zoveel meer, en dat zie ik nu.
Dus eigenlijk ben ik X dankbaar. Ik weet het klinkt gek. Ik heb het X zelfs verteld. En hij is er nog blij om ook :D

Mijn man heb ik niets verteld, en dat ga ik ook niet doen.
Wel ben ik de discussie aangegaan over onze relatie, dat we samen weer leuke dingen moesten gaan doen.
En dat doen we dus ook.
En we genieten er alletwee enorm van.
Ik ben mijn "vriend" X dankbaar dat dit is gebeurd, nu zag ik op tijd wat ik nog had, wat ik daar aan kan doen,
zonder verbitterd te raken en er dus niets meer aan te willen doen.

Ik heb wel mijn mening over "vreemdgaan" enigszins bijgesteld. :o
Ben niet meer zo hard in mijn oordeel. Ik hoor het heel veel in mijn omgeving
(ben ook nog 40+, daar is ook al over geschreven).
Ik hoop alleen dat als je zoiets doet, je ook na gaat denken over het waarom.
Wat is de reden, waarom deed je dat ???????

Zo een heel verhaal om binnen te komen. :D

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:14

Ik zeg alleen dat je de kat niet op het spek moet binden wat mannen aangaat.

En ja, hoe ouder de vrouw, de moeilijker het is om een relatie opnieuw aan te gaan, in vergelijk met een man. Blijven zitten bij wat je hebt en kent, is dan op een gegeven moment gewoon een risico afweging. Veel dingen gebeuren dmv een onbewuste risico afweging. Zo is het nu eenmaal in mijn beleving.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 23:39

tot mijn huidige vriend, was vreemdgaan mij niet vreemd. Voor mij is vreemdgaan idd dingen doen, die je ook niet zou doen met iemand als je partner erbij is.
Ik noem het maar vluchtgedrag, voor mij was het op zoek naar spanning, lust, vind het heerlijk om verliefd te zijn en alles wat daarbij komt, ben mijn hele leven ook al iemand die spanning en adrenaline opzoekt. Het stond voor mij altijd los van degene bij wie ik was, maar zei alles over mezelf en het moment. Inmiddels weet ik , hoeveel verdriet en pijn je iemand kan aandoen. Ik kwam er zo vaak mee weg, werd ook supergoed in het doen of er niets gebeurde, totdat ik echt geconfronteerd werd met de realiteit.

Ondertussen wat wijzer en ouder en mijn huidige partner (nu alweer ruim 9 jaar samen) is te bijzonder voor mij om hem ook maar ooit te bedonderen. Hij vertrouwt mij compleet (ondanks dat hij weet hoe ik kon zijn en onze relatie is voortgekomen uit mijn vreemdgangers praktijken) daarnaast is een relatie met hem erg dynamisch en dus spanning genoeg in mijn leven. Andersom... Uiteindelijk vind ik het fysieke aspect helemaal nog niet eens zo erg , maar het feit, dat iemands vertrouwen wordt misbruikt en er geen respect meer is voor zijn/haar gevoel is dat wel.....zei zij, met soms nog wel wat schaamte over vroegere tijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 07:19

Prima schreef:
En ja, hoe ouder de vrouw, de moeilijker het is om een relatie opnieuw aan te gaan, in vergelijk met een man.

Waar baseer je dit op als ik vragen mag?

zorro10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:32

faye schreef:
Prima schreef:
En ja, hoe ouder de vrouw, de moeilijker het is om een relatie opnieuw aan te gaan, in vergelijk met een man.

Waar baseer je dit op als ik vragen mag?

Daar ben ik ook benieuwd naar.

KiWiKo

Re: Vreemdgaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:17

nah........... als ik vanavond naar de kroeg ga heb ik vanavond verkering :)

alleen zit ik niet meer op dat soort mannen te wachten, dus het klopt wel wat Prima schrijft......... IK ben een stuk kritischer over wie ik wel of niet in mijn leven wil :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:57

Dat is het verschil tussen mannen en vrouwen kim, een vrouw denkt verder dan waar het jeukt :D

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:31

inderdaad faye. Trouwens, als vrouwen nu eens mannen waren voor een dag, dan wist je echt waar je het over had, en dan heb je er meer respect voor. Dus het wordt moeilijker voor een vrouw om een wat hoger kwaliteitsman te vinden na hun 40ste. Dit ook los van het feit dat mannen net als een goede wijn zijn, naar mate ze ouder worden, worden ze beter :D

zorro10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:24

hihi die laatste zin ga ik onthouden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:33

Prima schreef:
inderdaad faye. Trouwens, als vrouwen nu eens mannen waren voor een dag, dan wist je echt waar je het over had, en dan heb je er meer respect voor. Dus het wordt moeilijker voor een vrouw om een wat hoger kwaliteitsman te vinden na hun 40ste. Dit ook los van het feit dat mannen net als een goede wijn zijn, naar mate ze ouder worden, worden ze beter :D

Dat geldt andersom ook Prima. Ik ben nu een veel leuker mens dan 18 jaar geleden, ervaringen vormen niet alleen de man, maar ook de vrouw! :D

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 13:44

wie vind vreemdgaan als je relatie op het moment slecht erg of goed fout?

mischien een domme vraag maar ik merk dat er veel mensen zijn die het doen in mijn omgeving een vriend van mij is ook vreemd gegaan omdat het niet lekker lief met zijn vriendin inmiddels ex.

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 13:56

ik ben nooit vreemd gegaan, maar 3 exen van mij wel bij mij. Alle keren te horen gekregen van een vriendin.
Ben nu ook totaal vertrouwen kwijt in jongens.

Heb nu wel een vriend, die ik wel vertrouw maar vind nog steeds moeilijk als hij praat en ouwehoerd met meisjes..

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 14:00

bakstertje schreef:
ik ben nooit vreemd gegaan, maar 3 exen van mij wel bij mij. Alle keren te horen gekregen van een vriendin.
Ben nu ook totaal vertrouwen kwijt in jongens.

Heb nu wel een vriend, die ik wel vertrouw maar vind nog steeds moeilijk als hij praat en ouwehoerd met meisjes..

ja heb ik ook met mijn vriend
op 12 mei kreeg ik van een vriendin te horen dat hij naar haar een bercihtje had gestuurt via chatten.nl
(zei had hem eerst een berichtje gestuurt om te kijken of hij echt trouw was aan mij en dat wist ik ook wat erin stond)en daar stond in als antwoord dat meneer gewoon vrijgezel was. sindsdien hebben we veel ruzie gehad en het vertrouwen is weg. heb zat kansen gehad om vreemd te gaan maar heb de behoefte niet en ik ben wel gewoon trouw.en hoe of wat in de toekomst zie ik wel
ik kijk niet meer vooruit ik wil samen wonen met hemof iets eerst het vertrouwen terug en dan de rest

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 14:03

Nikita............. beter laten gaan die meneer...........

er zitten betere vissen in de zee :)

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 14:43

KiWiKo schreef:
Nikita............. beter laten gaan die meneer...........

er zitten betere vissen in de zee :)

haha ja ik wet het kiwiko maar we hebben donderdag ff gepraat en als het goed is het nu wel opgelost we doen het ff rustig aan. dus geen sexs of iets hij mag best blijven slapen maar daar blijft het dan ook echt bij. en van hem houden dat gebeurt voorlopig dus echt niet
en hij heeft wel spijt ervan dat hij dat berichtje heeft gestuurt(tenminste dat zegt hij)
hij heeft zijn profiel er weg gehaald dus ja ben benieuwd

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:00

gatver.. je vriend mist iets bij je nikita zo te lezen.. hij zoekt namelijk iets wat jij hem blijkbaar niet kan geven, geen goed teken...

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:14

pinuts schreef:
gatver.. je vriend mist iets bij je nikita zo te lezen.. hij zoekt namelijk iets wat jij hem blijkbaar niet kan geven, geen goed teken...

ne is allemaal al opgelost hij is onzeker en ja is lasrig we hebben nu ff een break ff rust en dan zien we wel verder hoe het loopt. hij mist niets bij mij zegt hij

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:19

blijkt maar weer. Sorry ik vertrouw t gewoon niet, als hij bij andere meisjes moet zeggen dat hij vrijgezel is, zoekt hij t al wat op. Maar ik ken jullie niet, dus.. wie ben ik om te oordelen, ik geloof zeker dat het wel goed kan komen, daar niet van.. Wel rot voor je.. tis moeilijk hem nu nog te vertrouwen.. Succes..sterkte

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:32

we zijn even uitelkaar om eralle 2 over te denken. hij is gewoon onzeker en was bang dat ik snel bij hem weg zou gaan het klopt dat het vertrouwen even weg is maar hij heeft alle sites weggedaan en heb dat gecontroleerd
dus komt vast wel goed

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 14:42

Prima schreef:

Duidelijk een zinnetje dat ook door een vent bedacht is.. :+

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:43

Dwaallicht, you spoke my mind :D