Met de trein, deel 2.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Met de trein, deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:34

Het is een sprinter.. die niet stopt op Amstel en MP, maar soms stopt hij op de tijd dat de trein naar Rotterdam moet, en dan gaattie naar Utrecht, het spooktreintje :D Dan zie je iedereen instappen, en weer uitstappen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:35

CCCCorine schreef:
Misschien is het een vermomde intercity? :D

Bah, (hele) vroege diensten deze week %)

Het is een sprinter met identiteitscrisis :D

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:43

Ik hoef deze week als het goed is niet met de trein.. Afkickverschijnselen. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:53

Whaha ik vindt dat in vakanties zo erg, dan ben ik op vakantie en moet ik echt afkicken van het treinreizen :\

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:05

Unwritten schreef:
Amsterdam - Zandvoort is DDAR, net als Amsterdam Enkhuizen,
Amsterdam naar alkmaar den helder, en amsterdam naar nijmegen en maastricht heerlen is VIRM,

Schiphol eindhoven is ICR, :+
Schiphol nijmegen is ook virm, leiden -woerden - utrecht VIRM, denhaag utrecht MAT64 en SGM

Vanochtend 9.14 was schiphol eindhoven een (v)IRM, die beetje kort was.
Leiden - Schiphol -Hilversum - Utrecht zijn vaak Mat64 ;)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:08

Ja, laatst kwam er 's ochtends uit Den Haag ook maar 1 treinstel VIRM, mini man. :Y)

Edit: Gare zinsopbouw. B-)
Laatst bijgewerkt door MarrieLeen op 19-01-09 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:10

Dat gebeurd ook wel eens met de intercity van Alkmaar naar Heerlen/Maastricht. Dan zit 't Heerlen deel er niet aan, heel fijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:20

Horsefreak, dat is heel soms inderdaad een te korte virm op schiphol eindhoven :+
Dan staat er zo'n vliegtuigje op de digi bestemmingsweergave :+

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:27

soms staat er wel zo'n vliegtuig soms niet.
Vraag me af, is die intercity gewoon ingekort om materieel te hebben voor Schiphol - Nijmegen?

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:20

Unwritten schreef:
Ik weet het wel een groot deel van NL :Y)
Friesland / Groningen heb je Spurt van Arriva,
koplopers als intercity vanaf leeuwarden en groningen naar amersfoort die kant op. Zwolle - Groningen is buffeltje.
Zwolle - Emmen is plan V plan T van mat64,
Syntus is LINT en Buffel,
Veolia heeft de veolios, is gelijk aan de spurt
Connexxion heeft Protos op de valleilijn :+

Groningen - Zwolle heeft ook koplopers :j :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 15:23

Staat ook in mijn bovenste stukje :j
Koploper als intercity vanaf leeuwarden en groningen naar amersfoort :j

Buffeltje is de stoptrein

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 15:54

Hoi treinreizigers :D

Ik heb een vraagje aan jullie. Is iemand toevallig in het bezit van een (verouderd) spoorboekje. Ik volg namelijk een toeristische opleiding en ben nu aan het leren over spoorwegen waarbij ik het NS Spoorboekje bij nodig heb.

Iemand die me blij kan maken met een boekje uit 2008,2007,2006? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:34

Volgens mij kan je voor 5 euro er eentje kopen bij de NS? Of in de boekhandel :j Heb je ook meteen de nieuwste

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:35

Ik begrijp dat u een vraag heeft over het Spoorboekje. Het Spoorboekje is verkrijgbaar bij NS-verkooppunten en een groot aantal boekhandels. De prijs is 5,50 euro. Vaste klanten (Jaar- en Voordeelurenabonnementen) krijgen in "Spoor" ook een kortingscoupon. Deze kan alléén bij de NS-balie ingeleverd worden.

Bron: ns.nl

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:49

Ja klopt dat je die kan kopen maar als iemand er toch 1 heeft liggen die niet wordt gebruikt en is verouderd :) Ik hoef namelijk geen actuele te hebben.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:16

unwritten, om je lijstje even aan te vullen, Uitgeest-Amersfoort Vathorst/Uitgeest-Amsterdam Centraal is een sprinter (SGM?)

Heb je al eens aan een conducteur gevraagd waar dat spooktreintje vandaan komt?

Vandaag geen enkel probleem gehad met het OV, vanmorgen was alles op tijd, terug sloot alles mooi aan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:18

Spooktreintje staat op de dienstregeling, is de sprinter Amsterdam - Veenendaal, maar hij stopt niet op Muiderpoort en Amstel, dus het is een spooktreintje omdat op Amstel normaal alles stopt. Soms stopt hij wel, dus iedereen dan in de war :')

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:29

CCCCorine schreef:
Misschien is het een vermomde intercity? :D

Bah, (hele) vroege diensten deze week %)

Oh bah :(:) .
Ik heb nu 1 vroege ienst gehad, en ben al weer gammel.

Ik had vandaag 2 keer kort achter elkaar mensen die er moeite mee hadden dat ze hun kortingskaart moesten laten zien. De eerste begon dat we bijna in Leiden zijn, en daar moet ik er uit, en mijn kortingskaart zit héééélemaal onder in mijn tas. Ik kijk naar buiten, en vertel die mevrouw dat het nog zeker 10 minuten duurt voor we in Leiden zijn. "Nee hoor" zegt ze, dit is Leiden al 8)7 . (bomen, weiland????? nog heel ver voor de brug in elk geval) _O- . En ze bleef maar zeuren. Pas toen ik haar er op wees dat ze toch echt zelf die kortingskaart onder in de tas had gestopt wilde ze hem laten zien, maar dan wel onder luid gemopper. En toen ze hem had laten zien en ik wegliep kon ze het niet nalaten om nog door de hele coupé te verkondigen dat ze daar wel zo boos over kon worden. Pfff, koop dan geen kortingskaart, hoef je hem ook niet te laten zien.
5 banken verder zit een ouder echtpaar. Die wilde de kaart ook niet laten zien, want hij zit helemaal onderin de koffer. Daar stoppen ze hem toch verdorie zelf 8)7 . Ik vertelde dat ze tot Dordrecht de tijd hadden om hem tevoorschijn te toveren. Dat waren ze niet van plan, ik moest maar even bellen om te controleren of hun een kaart hadden. Maar daar ga ik dus mooi niet aan beginnen, dan kan ik dat bij iedereen wel gaan doen en dat kost mij echt veel te veel tijd. Uiteindelijk heb ik het echtpaar er in Leiden uitgezet. Het staat duidelijk in de regels dat je de kaart ongevraagd moet tonen.
Ik snap ook echt niet waarom de mensen die geld uitgeven aan een kortingskaart zo moeilijk doen als we hem willen controleren. Ze hebben er voor betaald, en als we iedereen klakkeloos geloven kunnen we iedereen wel met korting laten reizen.

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:44

Fijn, mensen die mee willen werken...

En ook zo lekker: aanrijdingen in de spits...

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:47

En terecht Inoterry, koop dan die kortingskaart niet.. :n

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:43

Ik vind het altijd wel heel irri, als de trein Utrecht binnenrijdt, en dan de conducteur nog komt, ik laat mijn OV wel zien. Maar vind het irri als net alles in mijn tas zit en ik op punt sta zo ongeveer uit te stappen en op Nieuw-Vennep zelfde.

Nog een optie waarom er tussen Schiphol en Utrecht korte (v)IRMs rijden, ze zijn gewoon kapot, nu alweer 1 treindeel waar geen passagiers in konden, alleen een machinist zat er in. Dit is laatste tijd wel vaker dat vanaf Utrecht naar Schiphol voor of achterste deel dicht is.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:48

M'n broertje zei dat er een ontsporing was vanochtend rond Woerden, nog mensen last gehad?

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:07

lindatje schreef:
Pinootje schreef:
Hoe raad je het! :P

Maar weet je wat het rare is.. Voordat de vorige dienstregeling veranderd was (dus niet die van pas, maar daarvorige) was het eerst een stoptrein of sneltrein met 20 min reistijd. Nu is het een sprinter met 22 min reistijd... :+ Het klopt dus geen barst van de "sprinter". Eerder een stoptrein, want ze stoppen nu zelfs extra op Muiderpoort (daarvoorheen was het alleen met de stoptrein zo).

Ja die stop op Muiderpoort mogen ze wel weer overlaan van mij. Er komen alleen maar mensen bij, er gaat amper wat uit :')

Nee precies. Heb zelfs meegemaakt dat er maar 1 persoon uitstapte (of instapte). :=

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:24

UW: jij bent de treinexpert he... :D

Van Groningen naar Meppel heb ik de koploper donderdag, maar welke soort treinen rijden er tussen Meppel en Wolvega, Assen en Emmen? :D

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:30

Ik heb er geen last van gehad, kom daar niet. En dat ik vanochtend even snel op teletekst keek, was het al verholpen (was rond half 9)