in duitsland wonen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: in duitsland wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 08:46

Als je auto geen verklikker heeft, dan kunnen ze die inbouwen, moest bij de mijne ook gebeuren... kosten 10.00 euro incl inbouwen.
gaatje in dashboard. lampje erin.
Veel auto's hebben al een verklikker.
Je auto had je gewoon kunnen inruilen, in Duitsland kennen ze ook een vrijwaringsbewijs, of je kenteken ongeldig laten verklaren daar waar je ook een auto op naam laat zetten ...
TUV stelt niet zo heel veel voor, als je auto de APK haalt, haalt hij ook de tuv :j
(We zijn er een een hele poos mee bezig geweest hoe we zo simpel mogelijk, en uiteraard zo goedkoop mogelijk de auto mee konden nemen naar Duitsland)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:28

Mijn auto heeft ook een verklikker. Wanneer je links- of rechtsaf gaat zie je dubbel :D

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:59

Vreemd, ik heb dus echt geen extra lampje in de auto, afgelopen december zelfs met aanhanger naar de TÜV gereden, omdat die ook gekeurd moest worden, maar heb nog nooit een opmerking over zo'n verklikker gehoord. Is dat sinds heel kort ofzo ?

@ Smartie, zullen we Avaluna volgooien met onze foto's, misschien lukt het dan toch om haar man aan het kwijlen te krijgen :D :D

bammbamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:11

Alane schreef:
Als je auto geen verklikker heeft, dan kunnen ze die inbouwen, moest bij de mijne ook gebeuren... kosten 10.00 euro incl inbouwen.
gaatje in dashboard. lampje erin.
Veel auto's hebben al een verklikker.
Je auto had je gewoon kunnen inruilen, in Duitsland kennen ze ook een vrijwaringsbewijs, of je kenteken ongeldig laten verklaren daar waar je ook een auto op naam laat zetten ...
TUV stelt niet zo heel veel voor, als je auto de APK haalt, haalt hij ook de tuv :j
(We zijn er een een hele poos mee bezig geweest hoe we zo simpel mogelijk, en uiteraard zo goedkoop mogelijk de auto mee konden nemen naar Duitsland)

Dan had jij waarschijnlijk denk ik er al iets in zitten.
Wij hebben een kastje in moeten laten bouwen die zo rond de € 174,00 koste.
De TÜV hier (bij ons) in Duitsland is (wel)terecht streng met keuren (veiligheid)
Wij hebben onze auto's TÜV laten keuren, verzekerd, en ingeschreven bij het landkreis, NL verzekering afgemeld en bij de RDW EN wegenbelasting afgemeld!

bammbamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:12

Siggy schreef:
Vreemd, ik heb dus echt geen extra lampje in de auto, afgelopen december zelfs met aanhanger naar de TÜV gereden, omdat die ook gekeurd moest worden, maar heb nog nooit een opmerking over zo'n verklikker gehoord. Is dat sinds heel kort ofzo ?

@ Smartie, zullen we Avaluna volgooien met onze foto's, misschien lukt het dan toch om haar man aan het kwijlen te krijgen :D :D

Nee bestaat al lang.

Zag trouwens hele mooie foto's voorbij komen! :9

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:03

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 11:57

Smartie2004 schreef:
Als je in Duitsland een trekhaak hebt dan moet je in de auto een verklikker hebben die je vertelt of de lampen van de aanhanger het allemaal wel doen. Onze auto had dit niet dus hij kwam ook niet door de TUV...

Daar heb ik echt nog nooit van gehoord :o? (en ik woon hier pas 21 jr :+ ) ...
Toevallig heb ik nu een auto die in mijn display aangeeft dat ik de lichten moet kontroleren, maar in mijn vorige auto (VW Sharan) had ik dat niet en de auto van mijn vriendin (LR Defender) heeft dit ook niet en mag zeer zeker wel gewoon een trailer trekken zonder dat ze daar bij de TÜV moeilijk over doen!
En dan nog: je rijdt toch niet 24/7 met een trailer achter je auto :? . Als je auto om die reden niet dor de TVÜV zou komen, zou dat betekenen dat je helemaal niet meer met een goede auto mag rijden, alleen omdat je er geen trailer achter kan zetten!
Waar ze bij mijn Sharan toendertijd bij de TÜV wel een beetje "moeilijk" over deden, was het geven van de 100 km/h sticker op de trailer, omdat mijn auto net op de grens zat qua motorvermogen, maar nadat ik er bij had gezegd dat ik binnenkort een absoluut geschikte auto kreeg, heb ik de sticker alvast mee gekregen :) .

Wij wonen trouwens (gelukkig ;) ) ook in een prachtige omgeving :) . Mijn paarden staan in het "Spalter Hopfenland", waarvan hier een foto van mijn paard (met mijn vriendin erop) in de buitenbak :) :

Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:24

@Smartie en Siggy: hahaha, wacht maar totdat hij thuis is }> .
Lijkt me echt heerlijk, lekker buiten, de paardjes aan huis, manlief kan lekker op stap met de quad (4x4)...
Mmmm, genieten!
Maar dan moet er wel wat heel leuks komen...want eigenlijk willen we alles aan huis (bedrijf en beestenboel) zodat we meer gemak hebben en meer tijd voor elkaar... hij gaat dan veel reistijd kwijt zijn...
Ik heb al eens geopperd dat hij dan alleen in de weekenden komt :o , maar dat zag hij niet zo zitten ;)

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:38

Wat voor een bedrijf hebben jullie eigenlijk, Avaluna ? Heb je vooral kantoorruimte nodig of juist loods/schuur oid ?

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:52

even een stipje kan ik ook mee lezen wij hebben ook plannen maar wachten op het moment alles nog even af, (ivm persoonlijke omstandigheden)
wij willen in emlicheim twist aan die kanten net over de grens
bij schoonebeek coevorden gaan wonen, en dan de kinderen wel naar de nederlandse school
zijn er mensen met ervaringen daarin?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:57

Siggy schreef:
Wat voor een bedrijf hebben jullie eigenlijk, Avaluna ? Heb je vooral kantoorruimte nodig of juist loods/schuur oid ?

Ik zit op kantoor, maar heb niet veel nodig, hahaha, als de paardjes maar goed staan, maar loods/schuur voor bedrijf is idd nodig en veel plaats voor onze dieren.
Bij voorkeur woonhuis niet al te groot, ben liever aan het rommelen buiten dan aan het poetsen binnen :+ .

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:43

bij sommige auto's is die verklikker dat je richtingaanwijzerklikker sneller tiktakt dan normaal (super duidelijk uitgelegd :P )
De garage kan 2 soorten verklikkers inbouwen.... de originele tussen de 150 en 200 euries..
of ze maken een gaatje in het dasboard, plakken daar een lampje in en sluiten die ergens waar op aan.... niets ingrijpends en minimale kosten :j

en werkt perfect.... :D

En toch is het verplicht, tenminste in NRW... geen verklikker, geen tuv.

@Avaluna: heb je nog voorkeur voor een bepaald gebied?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:55

Zo, siggy niet alleen voor de man van avaluna, wat mooi zeg........Mijn zoontje vind Limburg, belgie, de ardennen zo mooi, maar bij jullie ziet het er ook goed uit. Helaas voos ons te ver.

Missanita84, hier dezelfde wensen in zelfde omgeving........

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:39

sterre zijn dat wijnranken aan de kant. Dus dat betekent dat jullie op een heuvel of berg zitten?

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:07

Voor de man van Avaluna

Afbeelding

Er staat nog een bauerhaus te koop. Mochten jullie toch te kort ruimte in de schuren hebben hebben wij nog wel plaats :D .

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:32

Wat is precies een bauerhaus? Wel mooi hoor, je zou zo gaan...........

bammbamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:17

superpony schreef:
Wat is precies een bauerhaus? Wel mooi hoor, je zou zo gaan...........

Bauerhaus = Boerderij

Nou Avaluna nu moet het toch wel gaan kriebelen bij je man als rasechteduitser, na deze schitterende foto's.
En Sterre jij woont gewoon tussen de wijndruiven is het niet???

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:22

Hahaha, het kriebelt wel hoor, ook bij mijn man na het zien van deze foto's!
Echt prachtig!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:26

Ja, echt mooi. Jammer dat we aan werk gebonden zijn hier en in deze tijd dat niet op durven te geven. Voor die omgeving zou ik mijn zoontje de hele zomer een spoedcursus Duits laten doen........

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:29

avaluna schreef:
Hahaha, het kriebelt wel hoor, ook bij mijn man na het zien van deze foto's!
Echt prachtig!

Zullen we dan maar doorgaan met de foto's?

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:39

Die van mij leren het straks op hun nieuwe school. Wij hebben het advies gekregen van de nieuwe juf om geen cursus te gaan doen en ook geen duits te praten thuis. Ze willen het de kinderen meteen op de goede manier in de klas leren

Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:55

Tja taalproblemen zullen we niet veel hebben, wij spreken beiden vloeiend Duits en onze dochter van vijf verstaat vrijwel alles en spreekt het ook al een beetje.
Probleem is idd het werk van mijn man en die vervelende crisis, momenteel maakt ook wat onzeker...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:19

Ja, je wilt je baan hier houden en qua taal is het voor mijn vriend geen probleem. Zelfs ik zal me in een winkel wel redden. werk in Duitsland nog niet..........Maar mijn zoontje gaat naar HAVO/VWO, dat is in Nederland al een aardig pak werk. Ik denk dat het in Duitsland te zwaar is als je de lessen niet begrijpt en de boeken ook allemaal in het Duits zijn. Voor de lagere school had ik het wel aan gedurft.

maar blijf maar mooie plaatjes sturen hoor!!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:23

@superpony: wij hebben een eigen bedrijfje en hebben in Nederland onze klanten zitten, als we te ver van de grens gaan wonen, dan is mijn man bijna alleen maar aan het reizen en dat kost alleen maar geld en brengt niks op ;) .
Lijkt me ook anders als je kinderen nog klein zijn, onze dochter is net vijf geworden en het liefst was ik al eerder verhuisd zodat ze niet van school hoeft te veranderen, dus met pubers had ik al helemaal moeilijk gevonden.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:43

Nee, wij wonen niet in een wijngebiet, maar tussen de hop, waarvan bier gebrouwen wordt :9 .
Mijn paarden staan in de buurt van Spalt :) ; ca. 30 km zuidelijk van Nürnberg. Ik woon ong. 15 km verderop, weer richting Nbg.