Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 23:31

Niobe schreef:
purny schreef:
Sorry maar dit vind ik het laagste wat je kan doen.
Je weet helemaal niet hoe ze aan die auto's komen.
Ze kunnen geleased zijn.

En bovendien hoe weet je nou of iemand wel of niet werkt. Sta je de hele dag de boel in de gaten te houden als een of ander oud vrouwtje

Nou zeg dat.
Mijn werkplek is verhuisd van Velp naar Utrecht, maar ik hoef er lang niet altijd te zijn, dus ik werk er in principe maar 1x in de week en de rest van de week thuis.
Mijn vriend werkt wisselende diensten en soms lijkt het alsof hij alleen maar thuis is.
Wat moeten de buren wel niet van ons denken met een vrij nieuwe Mini en BMW? :')

Toch geen mini cooper? :D

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 23:35

purny schreef:
DuoPenotti schreef:
Hebben ze bijstand is de auto simpelweg niet van hunzelf.
Maar zullen ze hem lenen van ouders of zo.

Maar als je denkt dat ze bij klussen dan tip je de gemeente oid toch.

Sorry maar dit vind ik het laagste wat je kan doen.
Je weet helemaal niet hoe ze aan die auto's komen.
Ze kunnen geleased zijn.

En bovendien hoe weet je nou of iemand wel of niet werkt. Sta je de hele dag de boel in de gaten te houden als een of ander oud vrouwtje

Ik ga stuk :D "als een of ander oud vrouwtje". Dat beeld had ik er ook precies bij. Ik vind leven en laten leven.

imaudy

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 23:37

Dat de lange (soms warme) zomeravonden bijna weer voorbij zijn.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 23:38

vorige week dinsdag gesprek gehad met m'n reintegratie coach en hij zou contact opnemen met een bedrijf voor mij of ze plek hadden. Maar heb nog niks gehoord en ben dus constant zenuwachtig.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 23:41

Dit weer met hitte en hoge luchtvochtigheid helemaal beu ben. En dus ook mezelf beu ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 23:56

LaPluche schreef:
Ik heb helaas een uitkering (complexe ptss en borderline), zelfs bij mijn autootje van €500 kreeg ik de vraag of ik die echt nodig had.

Leven en laten leven toch.

Kan natuurlijk altijd dat deze op naam staat van iemand anders in geval van hier boven genoemde voorbeeld. Dat deed iemand die ik kon wel, werkte bijna fulltime zwart en auto op haar moeders naam om uitkering te behouden.
Maar goed als je het niet zeker weet zou ik geen melding maken, wie weet werken ze gewoon of hebben ze een erfenis gehad.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 00:14

imaudy schreef:
Dat de lange (soms warme) zomeravonden bijna weer voorbij zijn.

Dit! Vandaag is hier de wei gemaaid dus ruikt heerlijk. Heb echt even zitten genieten met de zonsondergang.

Die eerste dag met echt weer zon (wanneer was dat? Woensdag?) had ik zo'n bonk aan energie ineens.
Had echt niet door wat het sombere weer met mij deed.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 00:44

Kon het maar altijd zolang licht blijven als nu het geval is en dat je lekker zonder jas naar buiten kan. Heerlijk <3

Wel plafonddienst, maar dat heeft daar niets mee te maken. Net wel mijn nieuwe plafond ventilator aangezet. Heerlijk, je hoort hem niet en toch werkt hij <3

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 08:49

LaPluche schreef:
Ik heb helaas een uitkering (complexe ptss en borderline), zelfs bij mijn autootje van €500 kreeg ik de vraag of ik die echt nodig had.

Ja, hier ook. Naast de enorme controle van instanties is de zogenaamde sociale controle ook enorm vervelend. Die veroordelen je al van te voren (hoewel instanties daar ook een handje van hebben) en praten daar graag over ipv gewoon iets te vragen. Het ergste is dat een deel van de mensen die dat doen zelf enorm veel zwart werken en allerlei dingen doen die verboden zijn.

Ik kreeg alweer rare blikken en weet dat er weer gezeik komt, omdat ik samen met mijn moeder een uurtje in de tuin gewerkt heb. Dat ik daarna uren lig te slapen zien ze niet. En ik heb serieus al klachten gehad dat er iets niet goed bijgehouden werd, terwijl ik daarvoor afhankelijk ben voor hulp en dat is gewoon heel lastig.
Gelukkig weet de verhuurder dat := Ze hebben al eens aangegeven aan zo'n klager dat ze dan maar aan moeten bieden om te helpen :')
Maar ik word er zo moe van, dat continu veroordelen en achter mijn rug om banketstaaf of zelfs problemen proberen te veroorzaken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 09:01

MyWishMax schreef:
LaPluche schreef:

Ja, hier ook. Naast de enorme controle van instanties is de zogenaamde sociale controle ook enorm vervelend. Die veroordelen je al van te voren (hoewel instanties daar ook een handje van hebben) en praten daar graag over ipv gewoon iets te vragen. Het ergste is dat een deel van de mensen die dat doen zelf enorm veel zwart werken en allerlei dingen doen die verboden zijn.

Ik kreeg alweer rare blikken en weet dat er weer gezeik komt, omdat ik samen met mijn moeder een uurtje in de tuin gewerkt heb. Dat ik daarna uren lig te slapen zien ze niet. En ik heb serieus al klachten gehad dat er iets niet goed bijgehouden werd, terwijl ik daarvoor afhankelijk ben voor hulp en dat is gewoon heel lastig.
Gelukkig weet de verhuurder dat := Ze hebben al eens aangegeven aan zo'n klager dat ze dan maar aan moeten bieden om te helpen :')
Maar ik word er zo moe van, dat continu veroordelen en achter mijn rug om banketstaaf of zelfs problemen proberen te veroorzaken.

Ik denk dat iedereen die ziek thuis zit en niet 4 geamputeerde ledematen hebben zodat het zichtbaar is hier tegenaan lopen...
Laat staan als je dan een keer wat leuks doet.
Ik zit zelf 1 keer in de 3 weken op het paard, plaatst dat soms ook op fb. Ik heb het ze nooit horen zeggen, maar ik weet zeker dat er mensen zijn die dat achter mijn rug om best doen, kijk die kan wel paardrijden.
Maar dat zegt meer over die mensen.

Ik heb het 1 keer gehad met schoonfamilie, die denk ik ook wel eens hun bedenkingen hadden.
Ik hou me groot, doe me goed voor als we een verjaardag hebben. De dagen daarna ben ik kapot.
Toen kwamen ze toevallig de dag daarna aangekondigd aan, daar zat ik op de bank, rolluiken op een mini kiertje omdat ik het licht niet kon dragen....
En daar heb ik wel echt een omslag gemerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 09:20

Zelfs in rolstoel stel ik me nog aan :+ mensen die me al jaren kennen en ook de slechte dagen gezien hebben. Maar dat is omdat ik lui ben en van aandacht houd als ik hen moet geloven. Of er wordt simpelweg gezegd dat iedereen wel problemen heeft en zij ook gewoon alles doen. Terwijl diegene weet wat voor medicatie ik heb bijvoorbeeld en dan nog steeds niet pijnvrij ben en zij zelf niks hoeven te gebruiken, behalve 1 keer in de 3 maanden fysio :+ Ik heb dus niet jouw ervaring helaas. De enige waarbij een slechte dag 'indruk' maakte of het verduidelijkte waren mensen die toch al probeerden te snappen hoe zwaar het soms is.

Meestal heb ik niet zo'n last van, maar het zit me nu gewoon erg dwars. Iets te veel mensen die te snel achter elkaar opmerkingen maken of dus zelfs verder gaan. (Naast nog wat opmerkingen die niks met ziekte te maken hebben, maar wel mijn kunnen 'afkraken' en als ze dan het dan fout blijken te hebben wordt er niks meer gezegd of het volgende gezocht waar ze negatief over kunnen zijn. Ook daar normaal geen last van, behalve dat ik nuet snap dat je zoiets moet melden. Maar als het vaak genoeg gezegd wordt ga je toch aan jezelf twijfelen, ook al bewijs ik elke keer het tegendeel)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 09:25

ik vraag me toch ook af wat voor mensen je dan om je heen hebt. Ik denk dat het meer daarmee te maken heeft dan met de situatie. Zo ga je toch niet met elkaar om.

Zelfs al denk je het, laat je niet merken en spreek je al helemaal niet uit tegen die persoon lijkt me.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 09:27

Het zijn iig geen vrienden :') Meer kennissen die je toevallig treft en niet omheen kan, of ex schoonfamilie die toen al zo dacht, of buren/buurtgenoten.

Als iemand die ik als vriend zou beschouwen zo zou doen dan was het idd geen vriend meer.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 09:33

Nou zoals ik hier je berichten lees, dikkemiddelvinger naar die mensen.
Want jij hoeft je niets aan te trekken als het over profiteurs gaat of zelfs fraudeurs.

En precies wat fokfanaat zegt.
En ik weet ook dat schoonzusje van andere kant lelijk over mij denkt...maar boeiuh... ze zegt het niet.
Vast wel tegen andere.
Maar dat is zo'n roddel, die zegt altijd lelijke dingen over iedereen.
Dat is net zo'n roddelkrant.... dus als die het zegt, beter dan iemand met zijn volle verstand is dan hier de uitspraak :D

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 09:42

Berdien sterkte.
Een kennis heeft vanwege ijzertekort en enorm bloedverlies bij de menstruatie alles eruit laten halen.
Gaat veel beter nu met haar.

Ik word ook boos aangekeken als ik in mijn scootmobiel zit. Vooral door ouderen.
En ja soms loop ik. Inwendig vloekend maar he iets met spieren beetje op sterkte zien te houden omdat ik anders nog harder achteruit ga.

Ergernis wederom een slechte nacht.
Teveel pijn ondanks de pijnstillers.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 09:44

Eens DP, mensen zien je doorgaans alleen wanneer je fris en fruitig bent, de andere tijd kom je liever het huis niet eens uit (of niet onder de mensen, of noem het maar). Zelfde hier hoor, en dezelfde opmerkingen ook: ja maar ze ziet er zo goed uit en ze doet dingen!
Op het moment, de laatste maanden, kom ik gemiddeld denk ik 2 keer in de week het huis uit, het dorp & de winkels haal ik niet eens meer maar dat zien zulke mensen dan uiteraard weer niet.
Zulke mensen leg ik het een keer uit, en als zij niet willen geloven dat een mens echt kapot kan zijn op een manier die zij zelf niet begrijpen dan vind ik dat een gebrek aan kennis en empathie van hun kant, gecombineerd met een gebrek aan interesse om zich in te lezen, dus eigenlijk een gebrek aan interesse in mij. Ja dan houdt de goodwill van mijn kant ook een keer op wanneer vriendelijkheid niet wederzijds is.
Een ander hoeft echt niet de ins en outs te weten maar mensen die mijn woord in twijfel trekken en 5 minuten googlen nog teveel moeite vinden daar ben ik vrij snel klaar mee.

Om meteen terug te komen op mijn stokpaardje, ik vind het echt te achterlijk dat ik hiermee in de bijstand zit en gelijk wordt getrokken met mensen die tijdelijk niet kunnen of domweg niet willen werken. Je wordt er constant mee vergeleken, met mensen die niet willen, want jij zal er ook zo een zijn. Het lage inkomen is poedersuiker, maar bovenstaande vind ik persoonlijk nog erger, het niet krijgen van erkenning.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 09:45

Triest hoor dat veel mensen zo zijn. Iedereen heeft in bepaalde mate last van vooroordelen, maar dat betekent nog steeds niet dat je zoiets daadwerkelijk hardop moet uitspreken, openbaar moet opschrijven en zeker niet moet melden bij instanties.

In mijn werk kom ik het wel tegen “ fraudemeldingen “ in dossiers. En altijd ben ik opgelucht dat 9 van de 10x de meldingen onterecht blijken te zijn.
Ik weet niet hoe het is met bijstandsuitkeringen, maar echt geloof mij dat er écht heel erg weinig mensen bewust frauderen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 09:50

Telpeva schreef:
Om meteen terug te komen op mijn stokpaardje, ik vind het echt te achterlijk dat ik hiermee in de bijstand zit en gelijk wordt getrokken met mensen die tijdelijk niet kunnen of domweg niet willen werken. Je wordt er constant mee vergeleken, met mensen die niet willen, want jij zal er ook zo een zijn. Het lage inkomen is poedersuiker, maar bovenstaande vind ik persoonlijk nog erger, het niet krijgen van erkenning.

Eens. En daarbij ook niet de juiste hulp kunnen krijgen, omdat dat niet past binnen de regels van de bijstand. Kan beter schulden hebben, dan krijg je wel hulp. Maar bij hoge medische kosten niet.

En jullie hebben allemaal gelijk hoor. Normaal kijken ze maar, maar nu is het allemaal even te veel bij elkaar. Zowel de dingen gerelateerd aan ziekte als de andere dingen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 09:52

Oh ik ken meerdere mensen die in de uitkering / bijstand zitten en ergens anders een spaarrekening hebben met een bak geld en/of zwart werken.

Maar het is niet aan mij om daar wat mee te doen of om er een melding van te maken.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 09:53

Ja dat zieke mensen in de bijstand zitten is echt te idioot voor woorden.
Ons zorgstelsel kan mooi zijn, maar heeft ook hele grote fouten er in zitten.
En dat merken de meeste pas als ze er mee geconfronteerd worden.

Er zijn wel bewuste fraudeurs.
Ik heb er voeger 1 gekend, afgekeurd voor de rug. Toen was het nog niet zo als nu die keuring en er wel word gekeken in wat je nog wel kon. Dus wao in, voor het leven.
Maar hij stond 4 dagen in de week bij te beunen in de bouw. En ja daar ging hij ook prat op. Dus dat was geen klopt dat verhaal wel, was echt zo.
En het was echt niet eens op een goede dag een uurtje iemand mee helpen met zijn expertise. Nee volle bak werken.

Contact is verbroken...en ik hoop dat karma hem heeft ingehaald.

En een collega, bekken instabiliteit, liep met krukken en had een rolstoel.
Maar werd door een andere collega per ongeluk betrapt toen ze een aanhanger met geel zand stond leeg te scheppen....

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 09:56

Bedankt allemaal :+:

Straks maar even overleggen met de gyn over de opties. Alles eruit klinkt makkelijk maar zo eenvoudig is dat niet :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 09:57

Berdien schreef:

Straks maar even overleggen met de gyn over de opties. Alles eruit klinkt makkelijk maar zo eenvoudig is dat niet :=

Sterkte! :(:)

En nee, zo eenvoudig is het niet, helaas. Maar met jouw klachten moet er toch wel iets gebeuren...

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 10:21

Berdien schreef:

Ik hoor dat van meer mensen :=

Sterkte, het lijkt me afschuwelijk :(:)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 10:29

MWM, ik loop al bij de gyn :j Het is dus niet dat er niets gebeurd, maar de voorgestelde (minst ingrijpende) route lijkt niet passend. Dus dat moet herzien worden.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 10:39

Kom voor jezelf op hoor vrouw, dit is toch geen leven zo. Jij hebt recht op een zo pijnvrij mogelijk leven hoor.