Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 09:53

Marcella schreef:
Volgens mij normale tijd om te beginnen. Maar die wieltjes maken ook een rotherrie dus of dat nu verbetering gaat geven. Kerst periode begon mijn vader ook nog gerust om 04.00 of 05.00 uur om de bestellingen af te krijgen.

Ik wil uit bed, maar lig super lief knorretje op me. <3

Zaten er maar wieltjes onder :') het zijn gewoon platte kratten een hele stapel die behoorlijk hard over de grond tegels geduwd worden..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 09:56

_San87_ schreef:
Ik snap ook wel dat het vervelend is... Maar ergens toch ook wat je kunt verwachten wanneer je naast een winkel woont? Die worden al vroeg bevoorraad.

Dat zou je idd zeggen.
Maar Nederland is een raar land aan het worden wat dat betreft.
Mijn vriend is vrachtwagenchauffeur bij een bedrijf dat al 125 jaar bestaat.
Het is maar een klein bedrijf met 5 vrachtwagens.
Werken van maandag tot vrijdag heel sporadisch eens een zaterdag en dan ook vaak maar 1 vracht.
Normale begin tijd is 7 uur in de ochtend. Maar om files te voorkomen of bij heet weer willen ze wel eens eerder vertrekken.

Dat mag niet meer.
2 buren in een later gebouwde woonwijk klagen als er een vrachtwagen voor 7 uur vertrekt. Dan worden ze ook midden in de nacht wakker... En ja die klagers hebben gelijk gekregen.
Er staan nu boetes op.

Dus naast een bedrijf gaan wonen dat er al langer zit dan je oud bent en klagen is tegenwoordig ook normaal.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 28-02-23 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Lau

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 10:03

Dat ik een sollicitatie probeer af te bellen maar ze niet opnemen. Dan ook niet mij bellen als ik er niet ben om 10:00 uur.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 10:04

Het sneeuwt >;) why

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 10:05

Fly_high schreef:
Het sneeuwt >;) why

Heh.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 10:07

Sneeuw waar. :oo

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 10:15

Hier schijnt de zon :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 10:20

Hier ook sneeuw. Bij ons thuis super mooi weer, zon.. Amsterdam, sneeuw. >;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 10:22

Captain schreef:
Hier ook sneeuw. Bij ons thuis super mooi weer, zon.. Amsterdam, sneeuw. >;)

Blij dat ik thuis ben gebleven (zou eigenlijk vandaag ook naar Amsterdam gaan :=).

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 10:31

Ik ben echt helemaal klaar met de paarden die bij mijn paard in de paddock staan

Letterlijk al mn dekens worden aan stukken gescheurd. En als het mn dekens niet zijn, dan wel mn halsters. Paar maanden terug een nieuwe Horseware deken gekocht. Krijg net een appje van mn bijrijder... Deken stuk, inclusief foto.
Heb inmiddels geen enkele deken meer die nog heel is, allemaal al gerepareerd. Ik durf niet eens meer nieuwe dekens te kopen want ze trekken hem toch wel kapot

_-:( _-:(

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 10:33

AyDeeDee schreef:
_San87_ schreef:
Ik snap ook wel dat het vervelend is... Maar ergens toch ook wat je kunt verwachten wanneer je naast een winkel woont? Die worden al vroeg bevoorraad.

Ik vind wat hier in dit topic gebeurd en de manier waarop mensen hier mij toespreken echt 100 keer vervelender hoor dan het geluid van de slager.
Dat had ik wellicht kunnen verwachten maar ik woon hier nog geen eens 4 maand, kom vanuit de stad waar hele andere geluiden waren en heb geen ervaring met naast een winkel wonen, en de vorige bewoners hebben me over zo ongeveer alles in het dorp iets verteld en ook over geluiden maar geen woord over de dingen die ik nou net juist ervaar. Wellicht dus een verkeerde woning keuze maar nee ik wist dit oprecht niet toen ik verhuisde, maar dat is niet anders het zijn alleen allemaal nieuwe dingen waar ik enorm aan moet wennen. En dan mag ik me denk ik best eens ergeren als ik wakker schrik van zoiets....

(En al zou ik weer willen verhuizen omdat ik er last van heb, dat kan niet want mijn inschrijving is vervallen toen ik dit huis kreeg dus ik moet het er mee doen, en dat doe ik ook maar wennen gaat soms gepaard met een ergernis hier en daar)

Goh waarom verbaast het me niet dat ik nu een PB van je heb. Wat heb ik jou ooit misdaan?

Weet je, het is niet je ergernis persé maar gewoon dat je heel vaak zo makkelijk alles op anderen afschuift en dat valt gigantisch op en dat ergert mij dan weer. "Ik ga echt geen oordoppen dragen", dan kies je er dus al voor om niet eerst zelf iets te proberen voordat je een andere partij gaat lastigvallen met iets wat gewoon bij zijn werk hoort. Daar ben ik een beetje allergisch voor.

Maar prima, ik slik het voortaan wel weer in hoor. :+

En for the record, ik heb zelf autisme dus ik snap hoe poedersuiker bepaalde prikkels kunnen zijn. Maar alleen maar alles naar andere partijen draaien helpt je er echt niet bij. Ervaring mee.
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 28-02-23 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 10:35

Ghostattack schreef:
Ik ben echt helemaal klaar met de paarden die bij mijn paard in de paddock staan

Letterlijk al mn dekens worden aan stukken gescheurd. En als het mn dekens niet zijn, dan wel mn halsters. Paar maanden terug een nieuwe Horseware deken gekocht. Krijg net een appje van mn bijrijder... Deken stuk, inclusief foto.
Heb inmiddels geen enkele deken meer die nog heel is, allemaal al gerepareerd. Ik durf niet eens meer nieuwe dekens te kopen want ze trekken hem toch wel kapot

_-:( _-:(

Facturen naar de eigenaar sturen? Die is verantwoordelijk voor het gedrag van zijn/haar paard.
Anders maar een draadje er tussen.. Hebben ze wel genoeg te doen qua eten/knagen de hele dag?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 10:37

Ze hebben de hele dag eten, die van mij is gewoon altijd de banketstaaf. Ik denk te weten welk paard het doet, maar heb geen bewijs..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 10:38

Kun jij of anders je bijrijder eens een paar uur op stal zitten om het hoekje om het in de gaten te houden?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 10:40

Ja dat wil ik inderdaad eens gaan doen, keer in het weekend dan :+

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 10:43

Ik ben op school en er is nergens iemand van mijn studiegroep te bekennen.

Was even vergeten dat de bussen staken. Ik had geluk dat ik er wel een had maar nu is er dus niemand en mijn coaches zijn niet te bereiken.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 10:46

- Onze kat die om 03.45 vannacht stond te blèren dat hij het wel tijd voor ontbijt vond
- Het feit dat ik gisteren tegen beter weten in anderhalf uur in de volle zon heb gezeten zonder dat ik me ingesmeerd had, terwijl ik wist dat het zonnig zou zijn, en nu een knalrode kop heb
- Dat gestaak van die bussen steeds, het is wel een keer klaar
- Sneeuw?!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 11:04

AyDeeDee schreef:
Adelaide71 schreef:
Nou snap wel dat dat een ergernis is AyDeeDee; midden in de nacht wakker schrikken van een hoop lawaai is alles behalve grappig.

Ik erger me aan mijn besluiteloosheid. :roll:

Nou bedankt. Dat was mijn hele punt, maar blijkbaar maken mensen er helemaal hun eigen verhaal omheen dat de hele wereld om mij draait en dat de slager om/van mij zijn werk niet mag doen. :')

En nee, het is niet midden in de nacht :') ik bedoel gewoon daarmee te zeggen dat het voor mijn gevoel midden in de nacht is omdat ik op een raar tijdstip wakker schrik. Maar goed ik ga ophouden met mezelf te verantwoorden alleen omdat ik een ergernis plaats in een ergernis topic :) fijne dag allemaal.

Ik viel totaal niet over dat je jou ergerde aan het lawaai maar wel over dat je hem er op ging aanspreken. Daar heb ik op gereageerd. Dat het vervelend is dat je daardoor vroeger wakker bent dan je zou willen snap ik. Dat je er over wilt gaan klagen bij de slager die ook enkel zijn werk doet niet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 11:06

Fly_high schreef:
Het sneeuwt >;) why

Ik dacht echt dat ik in mijn slaap gedronken had toen ik naar buiten keek. :+

Het is nu wel weer gestopt en weg, maar ik dacht echt dat ik gek werd.

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 11:06

_San87_ schreef:

Normale winkels mogen hier niet voor 7 uur (of zelfs half 8, weet het niet zeker) bevoorraad worden. Hier in de buurt was een supermarkt midden in de woonwijk waar de vrachtwagens ook regelmatig voor 7 uur kwamen en daar is een uitspraak over gedaan en het mag nu dus niet meer.
Maar goed ik snap op zich wel de ergernis als je op een rotmanier wakker schrikt. En vragen of ze die kratten op een dolly of zo kunnen zetten in plaats van over de grond schuiven zou ik niet eens zo raar vinden.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 11:08

Eens met Moestuin en PabloBokt en het is belachelijk om over zoiets een pb te gaan sturen :n

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 11:12

AyDeeDee schreef:
Man wat was het hier leuk toen je nog ongestoord even je gal mocht spuwen zonder commentaar daarop. :')
Dit. _/-\o_

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 11:17

Mijn spierpijn. Altijd als ik ongesteld ben gaat trainen zó verschrikkelijk stom. Dan lukt niets. Heb ik meer spierpijn dan normaal. Soms haat ik vrouw zijn echt even.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-23 11:19

Kiwipitje schreef:
AyDeeDee schreef:
Man wat was het hier leuk toen je nog ongestoord even je gal mocht spuwen zonder commentaar daarop. :')
Dit. _/-\o_

Goed, ik heb me misschien niet helemaal aan mijn eigen openingspost gehouden. Dus excuses. Maar sommige mensen vallen op dit forum gewoon op door negatief gedrag richting anderen, waaronder om alles en niks privéberichten sturen wanneer er door andere Bokkers tegengas gegeven wordt. Dan kan ik op een gegeven moment ook niet meer altijd op mijn handen blijven zitten.

Enniewee, vrede op aarde en terug naar ongestuurd gal spuwen dan.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 11:21

MyWishMax schreef:
Fly_high schreef:
Het sneeuwt >;) why

Ik dacht echt dat ik in mijn slaap gedronken had toen ik naar buiten keek. :+

Het is nu wel weer gestopt en weg, maar ik dacht echt dat ik gek werd.

In Den Haag sneeuwt het gewoon gezellig door :') al denk ik gelukkig niet dat er iets blijft liggen. Maar het blijft bijzonder.