Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 09:46

Ik zou wel eens willen overleggen. Ipv altijd maar alleen zelf alle kosten te moeten dragen wat soms echt een puzzel kan zijn :o

Zo hebben beide kanten voors en nas :=

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 11:14

M_D_H schreef:
Fly_high schreef:

Dat je blijkbaar met je vent moet overleggen om paar tientjes uit te geven is wel een biecht ja :')

Als we al in de jaren 50 zijn gestrand - mijn handwerkjes zijn altijd zo slordig, heb mijn huishoudboekje niet ingevuld en ben zondag niet naar de kerk geweest :n

Want jullie geven zonder overleg met je partner een ruime 600 euro uit voor een gezamenlijke vriezer?
Niet dat ik nu recht van spreken heb, want ik heb dit dus precies vanmorgen gedaan :')
Maar toch, bij grote uitgaven voor het huis vind ik het normaliter toch wel netjes om even met elkaar te overleggen, vooral als het de gezamenlijke rekening betreft...

Het ging niet over de vriezer maar een spelletje van hooguit 50 euro en dan is het nog best ruim geschat. Dat je zoiets blijkbaar gaat overleggen vind ik persoonlijk erg triest sorry :') en ja ik zit wel in een gezamenlijk huishouden. Zal maar zure feminist zijn maar helemaal geen eigen geld hebben in je relatie of er niet over kunnen/mogen beschikken is IMO echt niet meer van deze tijd :\

En voordat we het over financieel zwaar weer, laag inkomen en dergelijke aannames beginnen - ik heb het ook paar jaar onder of net op het minimumloonniveau moeten redden maar dan mag je van je partner IMO ook gewoon verwachten dat die verstandig blijft handelen zonder ouderlijk partner toezicht en geen onzin koopt waar eigenlijk geen geld voor is. Moet je over dit soort bedragen overleggen om niet in problemen te raken omdat je zo roekeloos bent of die inschatting gewoon niet weet te maken (?) dan klinkt het als een stuk grotere issue dan alleen weinig inkomen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 12:33

Ja ik ben in de schulden gekomen omdat ik dat inzicht niet heb. Kun je wat van vinden, maar dat is zo.

Ik weet ook nu pas dat ik adhd heb en dat is daar wel een symptoom van schijnbaar.
Wel heb ik er veel van geleerd en ook een soort trauma aan overgehouden dat ik het nog steeds moeilijk vind om iets voor mezelf te kopen.
In het begin toen ik weer wat geld voor mezelf had was het altijd janken als het over geld ging, ook als het positief was _O-
Dus ik overleg nog wel veel met mijn vriend, al hoeft dat zeker niet altijd meer.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 12:58

Het ligt inderdaad heel erg aan situatie.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 13:45

Fly_high schreef:
M_D_H schreef:

Want jullie geven zonder overleg met je partner een ruime 600 euro uit voor een gezamenlijke vriezer?
Niet dat ik nu recht van spreken heb, want ik heb dit dus precies vanmorgen gedaan :')
Maar toch, bij grote uitgaven voor het huis vind ik het normaliter toch wel netjes om even met elkaar te overleggen, vooral als het de gezamenlijke rekening betreft...

Het ging niet over de vriezer maar een spelletje van hooguit 50 euro en dan is het nog best ruim geschat. Dat je zoiets blijkbaar gaat overleggen vind ik persoonlijk erg triest sorry :') en ja ik zit wel in een gezamenlijk huishouden. Zal maar zure feminist zijn maar helemaal geen eigen geld hebben in je relatie of er niet over kunnen/mogen beschikken is IMO echt niet meer van deze tijd :

En voordat we het over financieel zwaar weer, laag inkomen en dergelijke aannames beginnen - ik heb het ook paar jaar onder of net op het minimumloonniveau moeten redden maar dan mag je van je partner IMO ook gewoon verwachten dat die verstandig blijft handelen zonder ouderlijk partner toezicht en geen onzin koopt waar eigenlijk geen geld voor is. Moet je over dit soort bedragen overleggen om niet in problemen te raken omdat je zo roekeloos bent of die inschatting gewoon niet weet te maken (?) dan klinkt het als een stuk grotere issue dan alleen weinig inkomen.

Ah zo, ja dat snap ik wel.

Er zijn natuurlijk mensen die moeite hebben met geld, maar ik vind wel dat ieder over eigen geld moet kunnen beschikken. Dan behoud je toch een vorm van zelfstandigheid.

Ik begrijp nu trouwens mijn man zijn bezwaar mbt de vriezer. Dat had totaal niks met geld te maken, of met het feit dat ik de vriezer gekocht heb, maar meer met de tijd :+
Hij is vannacht thuis gekomen en kon meteen met mij de oude vriezer leeg ruimen, ontdooien en schoonmaken want morgen komen ze de nieuwe brengen :')
Tjah, daar had ik in mijn impulsiviteit niet helemaal bij stilgestaan :') _O-

Eapy

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 11:59

Ik schrik er best van dat overleggen over €50 uitgeven “erg triest” wordt genoemd. Je weet niet hoeveel mensen te besteden hebben en hoe zwaar elke euro wordt gewogen, ook het gezamenlijke geld. Je weet niet wat de achtergrond is van iemand en je weet niks van hun relatie met geld…

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 17:33

Iedereen moet in zijn/haar relatie zelf bepalen waar ze wel of niet over overleggen. Laten we daar met zijn allen respectvol mee omgaan.

Ik heb een nieuwe waterkoker besteld, mijn vriend denkt dat ik een roze heb uitgekozen. Ik laat mijn vriend in de waan dat dat idd zo is, tot hij geleverd wordt.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 09:03

Ik had hier al eens een biecht neergezet dat ik een extra paard had gekocht := ik had er al 5. was wel van mijneigen geld, maar mijn man had dat niet echt ok gevonden := maar ja deze was gelukkig ook bont en daar had ik er al 3 van staan dus die 4e viel niet op..

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 09:25

Ik ben net met "opzet" de blubberweg terug gereden met de vrachtauto.
Op de heenweg moest ik al goed 80 meter met 1 wiel door de berm(straat naar de klant is kapot).
En ik had eigenlijk een andere weg terug naar de fabriek kunnen nemen.
Nadruk op had....

Mijn collega mag vanavond de vrachtauto wassen.
Ik heb helaaaaaaaasss geen tijd

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 09:28

Maar heeft die collega jou wat aangedaan? Anders vind ik het vrij kinderachtig om iemand bewust met extra werk op te zadelen wat niet had gehoeven. Wij proberen elkaar op het werk juist altijd te sparen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 13:08

Oei, het komt er op papier dus banketstaaf uit als t is.

De afspraak hier is late dienst tankt en wast.
Dus ik krijg vaak een super smeriger auto van hem en hij nu dus een x van mij

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 13:12

Mijn biecht: ik heb net gedaan alsof ik m'n moeder was en mijn zusje afgemeld voor haar laatste 2 uur. Ze heeft nu 4 uur uitval en had daarna 2 uur les nog dus heb haar gematst. :')

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 16:38

hagelslag schreef:

_/-\o_ _/-\o_ het is een biecht topic ik vind deze briljant!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 00:32

hagelslag schreef:

Ah okay dan heeft hij het jou dus ook wel “aangedaan”. Dan is het begrijpelijker.. :D

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 12:38

Had ik gisteren een date terwijl ik tegen m'n ouders zei dat ik bij een vriendin in een andere stad was? Ja.

Heb ik een parkeerboete gekregen en komt die binnen onder m'n moeders naam waardoor ze hem sowieso open maakt en zich afvraagt waarom ik in een andere stad was? Ook ja :')

poedersuiker _O-

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 12:39

Ha ha, sukkel :D
Maar goed, moeders moeten zich sowieso niet bemoeien met het date-leven van hun kinderen.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 13:45

Nyaleti schreef:
Had ik gisteren een date terwijl ik tegen m'n ouders zei dat ik bij een vriendin in een andere stad was? Ja.

Heb ik een parkeerboete gekregen en komt die binnen onder m'n moeders naam waardoor ze hem sowieso open maakt en zich afvraagt waarom ik in een andere stad was? Ook ja :')

poedersuiker _O-

Tot zover de goede smoes :')

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 14:24

Nyaleti schreef:

poedersuiker _O-

Das kak -O-

Tijdje geleden vertelde in hier dat ik een dure tas had gekocht en voor mijn man een duur horloge om m’n schuldgevoel af te kopen en de aandacht af te leiden van mijn dure aankoop. Met het idee dit onder de kerstboom te leggen, iedereen blij.

M’n man heeft voortijdig ontdekt wat ie kreeg, voelde zich daar weer schuldig over omdat ie het een te duur cadeau voor hem vond. Ik had toen niets over de tas gezegd overigens. Durfde ik niet. Goed, ik wilde ook best graag een smartwatch dus heeft hij d’r een voor mij gekocht. Daar ging ook m’n dekmantel maar hè ging d’r ook geen nee tegen zeggen.

Eindstand: heb nu en ook een smartwatch en de tas maar gewoon in gebruik genomen. Zijn reactie: “leuke tas!” en hij bleek het merk niet te kennen.

Ja, wij zijn een raar stel. Daarom werkt t ook zo goed.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 14:26

Hahahaha ik vind het wel lief eigenlijk

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 14:40

Nyaleti schreef:

poedersuiker _O-

Gewoon zeggen dat je daar een leuk barretje wist en daar samen met haar ff wat bent gaan drinken.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 15:23

Mo_86 schreef:
Tijdje geleden vertelde in hier dat ik een dure tas had gekocht en voor mijn man een duur horloge om m’n schuldgevoel af te kopen en de aandacht af te leiden van mijn dure aankoop. Met het idee dit onder de kerstboom te leggen, iedereen blij.

M’n man heeft voortijdig ontdekt wat ie kreeg, voelde zich daar weer schuldig over omdat ie het een te duur cadeau voor hem vond. Ik had toen niets over de tas gezegd overigens. Durfde ik niet. Goed, ik wilde ook best graag een smartwatch dus heeft hij d’r een voor mij gekocht. Daar ging ook m’n dekmantel maar hè ging d’r ook geen nee tegen zeggen.

Eindstand: heb nu en ook een smartwatch en de tas maar gewoon in gebruik genomen. Zijn reactie: “leuke tas!” en hij bleek het merk niet te kennen.

Ja, wij zijn een raar stel. Daarom werkt t ook zo goed.

Hahaha, ik zou ook écht niet zien of een tas duur is of niet. Sterker nog, kwam er laatst pas achter dat er serieus tassen zijn van in de honderd(en) euro’s! Dus snap heel goed dat je man dit ook echt serieus niet weet of ziet. Behalve dat ie mooi is. Das het belangrijkste toch? :Y)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 15:39

Op heb bij de dolce gabana gestaan als beveiliger.
Toen heb ik gezien hoe duur tassen en schoenen kunnen zijn. En das nog outlet ook in Roermond

En goed over smaak valt niet te twisten. Maar die dingen van €4000 vond ik lelijk. :o

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-23 16:02

Ik houd van mooie spullen en daar zit soms een prijskaartje aan. Maar ik vind mijn 250 euro al pittig terwijl m'n nichtje rustig 5000 betaalt voor een Chanel.

Ieder z'n ding.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 16:06

Urbanus schreef:
Ik houd van mooie spullen en daar zit soms een prijskaartje aan. Maar ik vind mijn 250 euro al pittig terwijl m'n nichtje rustig 5000 betaalt voor een Chanel.

Ieder z'n ding.

Als je het kan betalen, waarom niet. Al zeg ik nu: ook al zou ik 5000 euro kunnen uitgeven voor een tas, dan zal ik het alsnog niet doen. Ik heb wel wat merktassen maar die zijn niet duurder dan 200-300 euro. Vind ik veel geld voor een tas eigenlijk.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 16:11

Hmm ik weet niet, nu zeg ik ook dat ik het niet waard vind, maar als ik echt een fiets-you-portemonnee (of portemoja zoals wij het thuis noemen) dan zou ik een andere instelling hebben denk ik