Zo hebben beide kanten voors en nas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
M_D_H schreef:Fly_high schreef:
Dat je blijkbaar met je vent moet overleggen om paar tientjes uit te geven is wel een biecht ja
Als we al in de jaren 50 zijn gestrand - mijn handwerkjes zijn altijd zo slordig, heb mijn huishoudboekje niet ingevuld en ben zondag niet naar de kerk geweest
Want jullie geven zonder overleg met je partner een ruime 600 euro uit voor een gezamenlijke vriezer?
Niet dat ik nu recht van spreken heb, want ik heb dit dus precies vanmorgen gedaan
Maar toch, bij grote uitgaven voor het huis vind ik het normaliter toch wel netjes om even met elkaar te overleggen, vooral als het de gezamenlijke rekening betreft...
Fly_high schreef:M_D_H schreef:
Want jullie geven zonder overleg met je partner een ruime 600 euro uit voor een gezamenlijke vriezer?
Niet dat ik nu recht van spreken heb, want ik heb dit dus precies vanmorgen gedaan
Maar toch, bij grote uitgaven voor het huis vind ik het normaliter toch wel netjes om even met elkaar te overleggen, vooral als het de gezamenlijke rekening betreft...
Het ging niet over de vriezer maar een spelletje van hooguit 50 euro en dan is het nog best ruim geschat. Dat je zoiets blijkbaar gaat overleggen vind ik persoonlijk erg triest sorryen ja ik zit wel in een gezamenlijk huishouden. Zal maar zure feminist zijn maar helemaal geen eigen geld hebben in je relatie of er niet over kunnen/mogen beschikken is IMO echt niet meer van deze tijd
![]()
En voordat we het over financieel zwaar weer, laag inkomen en dergelijke aannames beginnen - ik heb het ook paar jaar onder of net op het minimumloonniveau moeten redden maar dan mag je van je partner IMO ook gewoon verwachten dat die verstandig blijft handelen zonderouderlijkpartner toezicht en geen onzin koopt waar eigenlijk geen geld voor is. Moet je over dit soort bedragen overleggen om niet in problemen te raken omdat je zo roekeloos bent of die inschatting gewoon niet weet te maken (?) dan klinkt het als een stuk grotere issue dan alleen weinig inkomen.
Nyaleti schreef:Had ik gisteren een date terwijl ik tegen m'n ouders zei dat ik bij een vriendin in een andere stad was? Ja.
Heb ik een parkeerboete gekregen en komt die binnen onder m'n moeders naam waardoor ze hem sowieso open maakt en zich afvraagt waarom ik in een andere stad was? Ook ja![]()
poedersuiker
Nyaleti schreef:Had ik gisteren een date terwijl ik tegen m'n ouders zei dat ik bij een vriendin in een andere stad was? Ja.
Heb ik een parkeerboete gekregen en komt die binnen onder m'n moeders naam waardoor ze hem sowieso open maakt en zich afvraagt waarom ik in een andere stad was? Ook ja![]()
poedersuiker
poedersuiker
Mo_86 schreef:Tijdje geleden vertelde in hier dat ik een dure tas had gekocht en voor mijn man een duur horloge om m’n schuldgevoel af te kopen en de aandacht af te leiden van mijn dure aankoop. Met het idee dit onder de kerstboom te leggen, iedereen blij.
M’n man heeft voortijdig ontdekt wat ie kreeg, voelde zich daar weer schuldig over omdat ie het een te duur cadeau voor hem vond. Ik had toen niets over de tas gezegd overigens. Durfde ik niet. Goed, ik wilde ook best graag een smartwatch dus heeft hij d’r een voor mij gekocht. Daar ging ook m’n dekmantel maar hè ging d’r ook geen nee tegen zeggen.
Eindstand: heb nu en ook een smartwatch en de tas maar gewoon in gebruik genomen. Zijn reactie: “leuke tas!” en hij bleek het merk niet te kennen.
Ja, wij zijn een raar stel. Daarom werkt t ook zo goed.
Urbanus schreef:Ik houd van mooie spullen en daar zit soms een prijskaartje aan. Maar ik vind mijn 250 euro al pittig terwijl m'n nichtje rustig 5000 betaalt voor een Chanel.
Ieder z'n ding.