Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 19:41

Buurvrouw boven me draait nu “all I want for Christmas is you” van Mariah Carey. :=

Hoe verzin je het

Edit: en haar as van haar sigaret dwarrelt bij me naar binnen. <3

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 20:29

CalipsoLover schreef:
DiscoDipp schreef:
Mensen die het gewoon niet snappen wat je probeert te vertellen. Als ik toch zeg dat ik geen behoefte heb aan een relatie en het liefste net rust gelaten wil worden op moment dan laat je mij toch met rust.. |(

Haha hier kan ik ook echt in mee gaan. Paar weken geleden uitgemaakt met mijn vriend want hij heeft andere verwachtingen dan ik maar hij vond het goed zo dus wou niks veranderen. Ik wou zo niet verder. Nu appt hij me nog iedere dag, vraagt om mij te zien en wil me ook maar niet met rust laten. Dat is zo egoïstisch en maakt me ook ontzettend boos want hij weet dat ik hem wel gewoon ontzettend leuk vind -O-

Ik vind dat dus ook zo egoïstisch. Iemand geeft zijn grenzen aan, en dan bedenken ze zich dat ze daar maar gewoon dwars overheen gaan.

Nee is nee. Punt uit. Dit was dan geen relatie maar als ik aangeef dat ik niet verder wil dan is dat toch zo? Dan ga je niet iemand lovebomben of constant lopen te vervelen..

En al hélemaal in jou verhaal dat hij iets niet anders wil doen of er meer moeite in wil steken. Dan houdt het ook op als het eenmaal klaar is toch? Ik snap sommige mensen hun denkwijze echt niet.

Plop1997

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 20:47

Er ging iets mis bij de kapper en nu heb ik oranje uitgroei in plaats van blonde %)

De kapper kan het pas volgende week fixen maar dit weekend is comic con dus ik ben bang dat ik voor een van mijn costuums heel snel een pruik moet vinden of een alternatief met een pruik moet aandoen. :\

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 21:10

Iets van blauw shampoo of een spoeling??

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 21:16

In het ziekenhuis met dochter, er knippert een heel irritant lampje onder haar bed.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 21:20

LaPluche schreef:
Iets van blauw shampoo of een spoeling??

Ik ga het nog proberen voor het weekend met de zilvershampoo die ik altijd gebruik maar weet niet of het gaat baten want ik heb echt 4cm oranje en de rest is witblond. :+

Misschien kan ik het met mijn cosplay ook nog verdoezelen met babypoeder. Voor de rest van de week wordt het wellicht een muts.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 21:25

wyoming schreef:
In het ziekenhuis met dochter, er knippert een heel irritant lampje onder haar bed.

Ff aan de verpleging vragen?

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 21:36

Laat maar
Laatst bijgewerkt door Appeltje_1 op 22-03-22 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 21:57

Nou, ze moeten niet "gewoon hun bek houden" 't zijn je ouders he, maar ik snap je frustratie als er gezegd wordt dat je je best niet doet.
Het zijn hun cijfers niet, maar ze zullen bang zijn dat je het jaar niet haalt. Als je het gesprek met je ouders niet kan aangaan, kan je vragen of ze contact met je huiswerkbegeleider kunnen opnemen. Dan hoef jij niets uit te leggen aan je ouders, kan er ook geen ruzie ontstaan en hebben zij toch de info die ze willen hebben.
Succes. Welk jaar zit je? Eindexamen al in zicht?

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:02

Docenten die je op het MBO nog als 14 jarige behandelen. Ik ben gewoon volwassen dus dan wil ik ook op een volwassen manier aangesproken worden in plaats van op een kleinerende, kinderachtige manier

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:05

rien10 schreef:
Nou, ze moeten niet "gewoon hun bek houden" 't zijn je ouders he, maar ik snap je frustratie als er gezegd wordt dat je je best niet doet.
Het zijn hun cijfers niet, maar ze zullen bang zijn dat je het jaar niet haalt. Als je het gesprek met je ouders niet kan aangaan, kan je vragen of ze contact met je huiswerkbegeleider kunnen opnemen. Dan hoef jij niets uit te leggen aan je ouders, kan er ook geen ruzie ontstaan en hebben zij toch de info die ze willen hebben.
Succes. Welk jaar zit je? Eindexamen al in zicht?

Eens met Rien en wat je eenmaal op internet zet gaat ook niet zomaar weg.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:35

taartjee schreef:
Docenten die je op het MBO nog als 14 jarige behandelen. Ik ben gewoon volwassen dus dan wil ik ook op een volwassen manier aangesproken worden in plaats van op een kleinerende, kinderachtige manier

Had ik ook zo’n schurfthekel aan toen ik op t mbo zat op m’n 26e. Ga mij ff niet verplichten niet naar de wc te mogen. Ik ben echt oud genoeg zelf te kunnen bepalen welk moment slim is. Ok tijdens toetsen mag je zoiets best verplichten. Of over paar minuten te laat komen janken als ik t laatst weg ga of normaal altijd half uur te vroeg bent. Zo zijn er nog wel legio voorbeelden

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:50

friendly schreef:
taartjee schreef:

Had ik ook zo’n schurfthekel aan toen ik op t mbo zat op m’n 26e. Ga mij ff niet verplichten niet naar de wc te mogen. Ik ben echt oud genoeg zelf te kunnen bepalen welk moment slim is. Ok tijdens toetsen mag je zoiets best verplichten. Of over paar minuten te laat komen janken als ik t laatst weg ga of normaal altijd half uur te vroeg bent. Zo zijn er nog wel legio voorbeelden

Alleen al het feit dat ze je met 24 jaar nog op ‘absent’ gaat zetten :') Dacht altijd echt meeeeid ik zit hier toch voor mijzelf? Als ik mijn jaar niet haal doordat ik die aantal dagen er niet ben dan is dat toch mij eigen probleem? College geld is gewoon betaalt, jullie loon wordt gewoon betaalt. Gedraag je als een volwassenen man _O-

Firefly289

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:57

Dat ik een keuze wil maken ergens over. Alleen ik doe het niet, want als ik de keuze maak die ik wil ben ik bang dat ik mensen teleurstel terwijl ik het idee heb dat het voor mezelf wel goed zal zijn.

En daar irriteer ik me aan. Ik wil voor mezelf leven. Niet voor een ander. Maar ik kan het niet los laten; de goedkeuring van anderen, de meningen.. Waarom zijn wij mensen er zo goed in om het onszelf en anderen zo moeilijk te maken? :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 23:23

MarlindeRooz schreef:
En als er staat dat je geen huisdieren mag dan mag dat dus ook gewoon wel. Mogen ze je niet zomaar verbieden.

Das in België ook zo! Terwijl het in veel contracten als verboden staat en als ze ervan weten geven ze je het contract niet.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 23:33

taartjee schreef:

Ooh hier ergerde ik me ook zo aan toen op mijn 20ste aan mijn 2de mbo opleiding begon.

En dan mochten wij ook onze toetsen niet maken als ons huiswerk niet was afgetekend, echt jonge het voelde alsof ik in de brugklas zat.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 23:42

Ik werd op mijn 23ste nog gebeld waarom ik een keer niet op school was :')

Had al een niveau 3 diploma behaald en was al 18 geweest dus niet meer leerplichtig.

Uiteraard niet opgenomen. Tuurlijk spijbelde ik wel eens , maar dan is het alsnog mijn verantwoording.

Vorige MBO school was nog erger! Als je daar ergens niet mee eens was of wat geregeld wou hebben gingen ze alleen mee akkoord als je ouders naar school belden :') Anders werd je gewoon niet serieus genomen. Al was spijbelen daar wel stukje makkelijker. Ik had in het laatste jaar huiswerkuur. Ik had letterlijk geen huis werk want ik had heel weinig les en daarin kreeg je al 3 uur de tijd om je huiswerk te maken. Dus ben daar 1x geweest en toen ik benoemde dat ik geen huiswerk had vonden ze dat maar raar en moest ik daar maar een uur zitten. Ben er nooit weer geweest :') later hebben ze al die spijbeluren ook maar gehalveerd op de één of andere manier.

De vorige MBO school kan ik wel een heel boekwerk over schrijven , man wat was dat een drama! Dat was gelukkig op mijn tweede opleiding wel anders. Had ook meer het idee dat als mijn SLB'er mij belde dat ze zich eerder zorgen maakte dan ter controle maar dan alsnog vindt ik het mijn eigen verantwoording.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 01:29

Au mijn rug. Ik had al rugpijn, maar dat rooming in bed in het ziekenhuis maakt het er niet beter op.
Wel “blij” dat we in het zkh zijn want dochter kreeg net weer een koortsstuip.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 02:26

Al bijna 2 uur wakker terwijl ik rond 21:00 Al sliep.

Heb net zelfs alvast wat gelezen voor een vak dat pas 26 april begint. :+

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 08:10

Mijn honden die denken dat kwart over 4 een prima tijd is om te gaan blaffen...
Ze gaan allemaal aan een paaltje in het bos :')
(Grapje uiteraard)
Maar na de zoveelste halve nacht ben ik helemaal kapot.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 08:24

wyoming schreef:
Au mijn rug. Ik had al rugpijn, maar dat rooming in bed in het ziekenhuis maakt het er niet beter op.

Fijn dat je bij haar mag zijn. Sterkte.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 08:25

wyoming schreef:

Beterschap hoor, echt heftig zoiets :knuffel:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 09:18

Mijn lieve, knappe dochter van 3,5 wordt nu al geviseerd op school. Ze klaagt de laatste tijd vaak dat kindjes haar pijn doen. Gisteren de leerkracht er op aangesproken en die zei zelfs dat het erger was dan ons dochter vertelde. Hoe dan? Hoe kom je er op om dit niet te vertellen aan ons? De voorbije oudermomenten heb ik het altijd aangekaart en dan krijg ik te horen dat ze op gaan letten. Maar dat de kindjes die haar pijn doen het niet echt snappen. Gisteren vertelde mijn man dat ze in huilen is uitgebarsten op de fiets naar huis omdat de kindjes zo doen. Is dit echt hoe ze het gaan aanpakken op school? Er wat meer op letten en haar apart nemen als ze het zien? Geef die kl*te kinderen toch eens onder hun voeten en zet ze desnoods op de gang. Dochter is zo hard pijn gedaan dat haar hele vinger open ligt en ontstoken is. Ze is zo een gevoelige en een lieve van karakter en daar wordt nu al misbruik van gemaakt -:(-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 09:28

Moestuin schreef:
Mijn lieve, knappe dochter van 3,5 wordt nu al geviseerd op school. Ze klaagt de laatste tijd vaak dat kindjes haar pijn doen. Gisteren de leerkracht er op aangesproken en die zei zelfs dat het erger was dan ons dochter vertelde. Hoe dan? Hoe kom je er op om dit niet te vertellen aan ons? De voorbije oudermomenten heb ik het altijd aangekaart en dan krijg ik te horen dat ze op gaan letten. Maar dat de kindjes die haar pijn doen het niet echt snappen. Gisteren vertelde mijn man dat ze in huilen is uitgebarsten op de fiets naar huis omdat de kindjes zo doen. Is dit echt hoe ze het gaan aanpakken op school? Er wat meer op letten en haar apart nemen als ze het zien? Geef die kl*te kinderen toch eens onder hun voeten en zet ze desnoods op de gang. Dochter is zo hard pijn gedaan dat haar hele vinger open ligt en ontstoken is. Ze is zo een gevoelige en een lieve van karakter en daar wordt nu al misbruik van gemaakt -:(-

Ik vind dit zo erg om te lezen… Sterkte ermee.
Het is haast nooit de pester die wordt aangepakt helaas.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 09:29

Moestuin, als ze zo met je dochter omgaan op school en jullie niet informeren, zou ik een andere school zoeken. Zijn ze nu helemaal bedonderd, arme kind