Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:02

Omikrom is dan wel milder , veel mensen vergissen zich dat je daar ook zeker wel even flink beroerd van kunt zijn. Het zijn milde klachten , en geen lichte. Nu zal het bij veel mensen zeker ook ligt verlopen , maar je kan er dus ook nog wel even flink ziek van zijn.

Maar het goede nieuws zou gewoon zijn dat het in de bovenste luchtwegen blijft , en niet meer naar de longen gaat of minder snel dat zou voor de ziekenhuisopnames wel positief kunnen zijn.

En logisch dat er nu nog vooral mensen met de Delta variant in het ziekenhuis liggen. Als ik al hoorde over een oude stagebegeleider van mij die zeker 8 weken in het ziekenhuis heeft gelegen is het ook niet zo gek dat die cijfers heel langzaam teruglopen. Vergeet niet dat heel veel mensen na corona nog een secundaire infectie krijgen.

zo ben ik er pas achter dat je na een corona besmetting heel gemakkelijk een ander virusje oppikt op de luchtwegen of longen waar gelukkig dan wel een kuurtje voor is. Blijkt heel vaak te gebeuren omdat je logisch ook dan heel vatbaar bent.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:06

Virusjes krijg je niet weg met kuurtjes. Bacterien wel.
Virusjes moet je uit zieken

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:07

Lorette
Dat is geen schuld geven.
Ik geef ook aan waarom ze daar een andere mentaliteit hebben.

Maar het is er wel en daarom geen vergelijken

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:09

Loretta schreef:
De burgers de schuld geven voor het falen van een incompetente overheid. Met logische regels luistert men ook vanzelfsprekend beter.

Eerst weigeren om de regels te volgen, en als het dan verkeerd loopt is de overheid incompetent. Logisch.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:12

Popstra schreef:
Virusjes krijg je niet weg met kuurtjes. Bacterien wel.
Virusjes moet je uit zieken

Bij een luchtweginfectie kan je penicilline - antibiotica krijgen toegediend ( en nog wat andere antibiotica maar dat is niet heel interessant om te benoemen)

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:13

De overheid kan het stuwmeer dat aan corona gevallen komt, toch niet meer inperken. Laat dan alles maar los, denkt men volgens mij.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:17

Een Amerikaanse arts maakte op Twitter de opmerking: Het verschil tussen Delta en Omikron is de IC , mild betekent niet op de IC komen maar ook dan is het in veel gevallen niet “ mild”.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:17

friezenfan2 schreef:
Als ik griep heb lig ik ziek op bed en ben ik niet aan het werk maar dat zal vast aan mij liggen.

Ik bedoelde dat wanneer je in aanraking geweest was met iemand met griep en je jezelf niet ziek voelt … dat je dan normaal ook niet in quarantaine ging. Nu met omikron wat milder lijkt, helemaal als je gevaccineerd bent, kan ik begrijpen dat je als nauw contact zonder klachten niet meer in quarantaine hoeft. Zo bedoelde ik het ;)

Met griep ga je uiteraard niet werken.

En daarbij vind ik eigenlijk dat cliënten zelf ook best een mondkapje op zouden kunnen zetten om zichzelf te beschermen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:19

BigBen schreef:
Loretta schreef:
De burgers de schuld geven voor het falen van een incompetente overheid. Met logische regels luistert men ook vanzelfsprekend beter.

Eerst weigeren om de regels te volgen, en als het dan verkeerd loopt is de overheid incompetent. Logisch.

Complete sectoren gaan kapot omdat de overheid weigert beleid uit het buitenland te implementeren.

En ze hebben het nu in de persconferentie al over eventueel terug draaien.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:20

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:21

_Lois_ schreef:
Mondkapjes
De mondkapjesplicht en het advies wordt uitgebreid. Geen stoffen mondkapjes meer.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... nuari-2022

Wat wordt bedoelt met stoffen? Ook de 'gewone' blauwe?

Moet je er wel aan kunnen komen. Er is een giga run op nu.
En je ziet het verschil tussen een 1 of een 2 vaak niet. Dus wie gaat dit checken dan?

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:23

Als ik nu de pagina refresh is het aangepast zie ik :+

Het mondkapjesadvies wordt uitgebreid. Overal waar het niet mogelijk is om 1,5 meter afstand te houden, wordt geadviseerd een mondkapje te dragen. Dit geldt bijvoorbeeld op drukke openbare plaatsen buiten, zoals winkelstraten. Maar ook op de werkvloer. Het advies is vanaf nu om een wegwerpmondkapje te dragen. Stoffen en zelfgemaakte mondkapjes worden afgeraden. Ga voor alle informatie over de uitbreiding van de mondkapjesplicht en het -advies naar https://www.rijksoverheid.nl/mondkapje.

Dus: herbruikbare gebruiken :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:25

Citaat:
Complete sectoren gaan kapot omdat de overheid weigert beleid uit het buitenland te implementeren.

En ze hebben het nu in de persconferentie al over eventueel terug draaien.

Dat is uit zijn verband gerukt want ik kijk ook en Kuipers zegt zeer zeer zeer dringend "leef de regels na, draag mondkapjes en de chirurgische, want kijkend naar buitenland (voorbeeld Parijs) kunnen de cijfers enorm hoog gaan oplopen". Toen kwam de vraag vd NOS journalist wat dat zou kunnen betekenen en toen zei hij dat in het ergste geval maatregelen weer terug gedraaid zouden moeten worden en dat wil niemand.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 14-01-22 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:25

Maar het is slechts een advies zoals ik het lees. Niet verplicht? En idd drogisterijen geven nu al aan die mondkapjes niet goed te kunnen bestellen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:30

Maar morgen eindelijk eens weer naar een winkel. Heb een paar dingen nodig dus die kan ik mooi halen. Ik weet niet of mijn mondkapje geldig is maar verwacht niet dat ze daar op gaan handhaven. Er zal wel een lange rij voor de winkel staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:41

Wat zouden jullie doen:

Afgelopen woensdag gewerkt met een collega die donderdagochtend ziek werd en donderdagmiddag positief testte. Collega is niet gevaccineerd. We werken met mondkapjes op en houden waar lukt afstand.

Ik ben 2x Pfizer gevaccineerd en moet morgen mn booster halen. Twee zelf testen waren negatief. Booster halen of niet?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:42

Fading schreef:
Wat zouden jullie doen:

Afgelopen woensdag gewerkt met een collega die donderdagochtend ziek werd en donderdagmiddag positief testte. Collega is niet gevaccineerd. We werken met mondkapjes op en houden waar lukt afstand.

Ik ben 2x Pfizer gevaccineerd en moet morgen mn booster halen. Twee zelf testen waren negatief. Booster halen of niet?

Kun je dat niet aan de arts bij de GGD vragen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:42

Als ik me morgen goed zou voelen, ging ik hem halen. Wellicht nog een zelftest doen van te voren.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:44

Fading schreef:
Wat zouden jullie doen:

Ik zou nog even wachten. Op veel plekken is het al vrije inloop voor een vaccinatie. Officieel zit je ook in quarantaine als goed is dus dan mag je ook niet naar de locatie toe. Als je niks hebt over aantal dagen zou je dus zo op een aantal locaties naar binnen kunnen lopen voor een vaccinatie zonder afspraak.

purny

En ook in je keel swappen aangezien omikron in de keel begint

friezenfan2

Moet je dan niet gewoon in quarantaine?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:45

friezenfan2 schreef:
Moet je dan niet gewoon in quarantaine?

Nee, alleen als een zelf test positief is. Dan zou het bedrijf nu ook direct de deuren moeten sluiten. Dat gebeurd ook niet.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:47

Needje schreef:
veerledec schreef:
De cijfers zijn er gewoon? Ik heb ze gegeven.

Nee jij geeft een artikel over effectiviteit.
Niet over huidige harde cijfers.

Ff goed lezen, er staat een link bij naar de onderbouwende cijfers...dat zei ik toch? En daar gaf ik ook al cijfers uit, die verzon ik niet hoor :P.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:48

Jij werkt in de zorg?
Dan geen quarantaine maar normaal zou je daar nu wel in zitten en dus ga je geen booster halen tot je over die 5 dagen heen bent en een negatieve pcr test bij de ggd hebt en dan kan je je booster halen

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:50

Uit de persconferenrie begrijp ik dat een wegwerpmasker of medisch mondkapje type II of IIR (wat ook wegwerpmondkapjes zijn) de voorkeur hebben. Maar dat is een advies.
Begrijp ik goed dat het nog steeds toegestaan cq legaal is om stoffen mondkapjes te gebruiken? Staat dat al ergens zwart op wit?
Ik zie het niet zitten om wekelijks minimaal 8 tot 14 nieuwe mondmaskers te kopen voor OV, op mijn werk en in winkels.