Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:21

Ik heb een tijdje terug van O'keefe's working hands handcreme gekocht. Bijna elke avond voordat ik ga slapen smeer ik mijn handen er meer in en ik denk dat het helpt. Vooral omdat ze dan de hele nacht die creme erop hebben zitten. En je hebt er niet veel van nodig. Werkt pas na een paar keer bij mij. En toen waren mijn handen ook wel erg droog. Vaak smeer ik 1 keer per dag nog normalere handcreme en tot nu toe nog geen kloven.

Deze was het https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... -handcreme

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:23

Astorga schreef:
Zou dan inderdaad kijken naar handdesinfectans met glycerol erin, dan hoeft je niet gelijk te smeren.
Belangrijk is om na het desinfecteren je handen eerst volledig te laten drogen. In hoeverre je je handen daarna direct weer contamineert heeft te maken met je handcrème (houdbaarheid, tube vs pot) en hoe je met deze omgaat. Je loopt inderdaad kans dat je je handdesinfectie gedeeltelijk teniet doet.

Bedankt voor de tips! Ik zit wel een beetje vast aan het spul op school omdat je het voorbeeld bent maar in overleg is er vast wat mogelijk.
Ook dat drogen is een goede! Daar hebben we eigenlijk de tijd niet voor.

Astorga

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:27

Drogen is heel belangrijk om het desinfectans goed te laten werken. Zolang je handen nog niet droog zijn kun je er vanuit gaan dat ze nog niet goed gedesinfecteerd zijn.

Misschien dat school wel desinfectans met glycerol wil aanschaffen. Zeker wanneer er meerderen zijn met dit probleem.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:31

Astorga schreef:
Drogen is heel belangrijk om het desinfectans goed te laten werken. Zolang je handen nog niet droog zijn kun je er vanuit gaan dat ze nog niet goed gedesinfecteerd zijn.

Misschien dat school wel desinfectans met glycerol wil aanschaffen. Zeker wanneer er meerderen zijn met dit probleem.

Ja ga het zeker aankaarten! We lopen nog wel tegen meer dingen aan. Zo is de school om half 9 open maar staan er dan toch om 8.20 al kinderen voor de ingang met hun fietsen. Dus nu toch maar eerder de school open etc. 1,5 meter is best lastig hoor! We hebben op iedere gang surveillanten om ze op de afstand te wijzen.
Zelfde dus met het handen desinfecteren.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:48

Astorga schreef:

Dat wist ik niet. Als ik mijn handen was, met zeep dus, droog ik ze heel vaak niet af, laat ze aan de lucht drogen. Heeft dat een soortgelijk effect?

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 14:16

Wassen met zeep werkt anders dan desinfecteren, maar ook daarbij is

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 14:18

is afdrogen essentieel?

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 14:22

Hahaha, sorry voor de cliffhanger. Ruzie met telefoon, dus maar weer overgestapt op laptop ondertussen.
Afdrogen heeft twee goede redenen. Door af te drogen neem je ook afscheid van de micro-organismen die je handen door wassen nog niet hebben verlaten. Daarnaast is er minder groei op droge handen, dus je 'dierentuin' groeit minder snel terug wanneer je je handen afdroogt. Dat is dus ook het nadeel van het dragen van handsieraden of lange nagels hebben, op die plaatsen droogt je huid minder goed.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 14:23

Zo kan het dus ook..
Routinecontrole bij mijn belgische internist..
Niks GGD, hoppakee geregeld.
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 14:28

Wat wil je daarmee aangeven Moonfish? Dat je nu een officiele test hebt gehad?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 14:28

@Astorga, ok, ik ga voortaan braaf handen afdrogen. Nog een vraag; hoe zit dat met katoenen handdoeken? In de meeste huishoudens hangen op het toilet en in de keuken katoenen handdoeken en geen papieren wegwerp handdoekjes. Hoe vaak moet je een handdoek vervangen? Is een keer per dag voldoende? (In deze tijd van Covid19).
@Moonfisch, gaat dit om de test of je antistoffen hebt (en lach mij maar uit, maar als je snel leest staat daar toch echt Pregancytest bij Diversen hoor :D )

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 14:30

Ik droog altijd bewust niet af omdat die handdoekjes/blazers ook niet zo fris zijn.
Mijn Dream Cream heb ik overigens in een tube die ik ook alleen maar met schone handen of doekjes aanraak, dus ik denk niet dat dat iets doet tegen de desinfectie :)

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 14:45

rien10 schreef:
@Astorga, ok, ik ga voortaan braaf handen afdrogen. Nog een vraag; hoe zit dat met katoenen handdoeken? In de meeste huishoudens hangen op het toilet en in de keuken katoenen handdoeken en geen papieren wegwerp handdoekjes. Hoe vaak moet je een handdoek vervangen? Is een keer per dag voldoende? (In deze tijd van Covid19).

Sheran schreef:
Ik droog altijd bewust niet af omdat die handdoekjes/blazers ook niet zo fris zijn.
Mijn Dream Cream heb ik overigens in een tube die ik ook alleen maar met schone handen of doekjes aanraak, dus ik denk niet dat dat iets doet tegen de desinfectie :)

Er is een reden dat o.a. in ziekenhuizen alleen papieren handdoekendipensers hangen en geen katoenen handdoeken of blowers. :o

Hoe vaak je een handdoek vervangt hangt mi af van hoeveel personen er in een huishouden verblijven en wat je allemaal met zo'n handdoek doet. Dagelijks vervangen is wel het minimum, wil je niet afdoen aan de hygiënische omstandigheden.

Maar dit vind ik qua milieu ook wel een ding hoor. Zowel wergwerphanddoeken als vaker wassen. Doe tegenwoordig zelf ook wel dingen die ik uit milieuoogpunt liever niet zou doen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 14:47

Ik wil van de berg medisch afval van dit moment -mondkapjes, schorten, maskers, handschoenen- niet eens weten!

Wij zijn met 5 volwassenen in huis en ik vervang 1 x per dag de handdoeken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 14:55

Ik had in de salon voorheen gewoon handdoeken in de salon hangen, die ik elke dag verving. Nu geïnvesteerd in een papieren handdoekjes dispenser. Kostte geloof ik €35

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:09

rien10 schreef:
Ik wil van de berg medisch afval van dit moment -mondkapjes, schorten, maskers, handschoenen- niet eens weten!

Dat wil je ook niet weten. Vooral omdat al het mogelijk COVID-besmette afval in prachtig stevige luchtdichte kunststof boxen richting verbrandingsoven gaat.

Aangezien het hier eerder over de anderhalve meter afstand bij demonstreren ging en er veel kritiek op Halsema was wil ik toch deze even delen: https://nos.nl/artikel/2336191-vrijgege ... e-kou.html
Blijkt toch dat alles niet zo zwart-wit was als in de media (en door Grapperhaus zelf) weergegeven.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:27

vraagje: klopt het, dat er geen 3 mensen ( die niet op t zelfde adres wonen) in een auto mogen zitten? gaat om mijn zus en haar vriend, die vanuit NL bij mij op bezoek komen, en die onze moeder mee wilde nemen....

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:29

Geen goed woord over voor Grapperhaus, onbetrouwbaar sujet. Al vind ik nog steeds dat er slecht geanticipeerd is op de demonstratie.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:36

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:37

Getup schreef:
vraagje: klopt het, dat er geen 3 mensen ( die niet op t zelfde adres wonen) in een auto mogen zitten? gaat om mijn zus en haar vriend, die vanuit NL bij mij op bezoek komen, en die onze moeder mee wilde nemen....

Klopt dat mag niet.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:39

Dus Halsema neemt een beslissing, probeert de verantwoordelijkheid voor die beslissing naar Grapperhaus af te schuiven en nou heeft Grapperhaus heb gedaan?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:42

Karl66 schreef:
Dus Halsema neemt een beslissing, probeert de verantwoordelijkheid voor die beslissing naar Grapperhaus af te schuiven en nou heeft Grapperhaus heb gedaan?

Nee zo is het niet gegaan. Ze heeft ruggespraak gehouden met Ferd. Hij zegt ja prima doe maar zo. Maar wil nu elke betrokkenheid ontkennen en de schuld volledig in de schoenen van Femke schuiven.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:51

Neonlight schreef:
Wat wil je daarmee aangeven Moonfish? Dat je nu een officiele test hebt gehad?

Nou ik verbaas me over het gemak waarmee hij dat aankruist.
Als je nederland gewend bent??
Dit gaat om antistoffen trouwens, die heeft maar 5% van de covid patiënten.
Maar hij was niet duur zei hij dus ik zei doe maar.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:06

En ik dacht dat Belgie zoveel secuurder was. :=
Maar je hebt nu een antistoffentest gekregen? Dat is mooi, want dan weet je ook echt of je het toen had (als je positief op antistoffen bent tenminste), en geeft ook meer rust als je antistoffen hebt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:07

SusanH schreef:
Karl66 schreef:

Nee zo is het niet gegaan. Ze heeft ruggespraak gehouden met Ferd. Hij zegt ja prima doe maar zo. Maar wil nu elke betrokkenheid ontkennen en de schuld volledig in de schoenen van Femke schuiven.

Ja natuurlijk, zij is toch ook de verantwoordelijke als Burgemeester? Hij heeft ervaring voor alle duidelijkheid nog een bericht achteraan gestuurd dat het haar keuze en verantwoordelijkheid is.