Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:47

xTammyy schreef:
Ik zit mij steeds zo te irriteren aan NOS, de persconferentie is nog niet klaar en ze stoppen met uitzenden :+
Gelukkig is rtl er ook

Via het AD ging de livestream wel gewoon door, vind het echt zo stom van de NOS. Ik wil de vragen ook gewoon horen.

Op gegeven moment Hugo de Jonge over de run op apparatuur, mondkapjes e.d. wereldwijd..
"Je zou het hamsteren kunnen noemen"
En kijkt naar de gebarentolk :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:48

Totdat het werd afgebroken vond ik het eigenlijk wel een kraakhelder verhaal.
En voor mij nog wel behapbaar... Ik hoef me nog niet te vervelen rondom huis, dat maakt het al een stuk beter :)

Gelukkig ben ik alleen in dit opzicht, ik weet niet hoe moeilijk het is voor ouders... De spanning die de situatie met zich mee brengt en dan ook nog je kinderen homeschoolen, terwijl je eigen inkomen moet blijven genereren, áls dat al mogelijk is.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:48

Tja vakantie is luxe dat kan nu niet..

Ik hoor alleen maar ik,ik,ik van je

Ga nou eens denken aan anderen en het grotere geheel

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:49

Cookies schreef:
De Noorse medici hebben samen met het Noorse leger een nieuw type (nood)beademingsapparaat ontwikkeld die ze heel snel kunnen produceren. Echt top hoe verschillende afdelingen zo samenwerken.

https://www.aftenposten.no/norge/i/zGJrp5/regjeringen-bestiller-1000-noedrespiratorer

Er staat een fotootje van het apparaat in het artikel.

Dit ziet er vergelijkbaar als het apparaat van de Radboud en nog een fabriek in NL. Fijn dat dit soort dingen bedacht worden.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:51

mvdende schreef:
Echwel schreef:
@mvdeende

Hoezo weekend weg, je bent afgelopen weekend nog met de trein weggegaan naar de andere kant van het land voor je plezier.

Je doet precies wat je wil met boodschappen halen enz...

Normaal gesproken zouden we met Pasen naar Duitsland of Luxemburg gaan, zelfde als met het Koningsweekend.

Dus wel degelijk 2 mini vakanties die nu niet doorgaan en ja, daar baal ik van!

Afgelopen zaterdag was gewoon een dagje wandelen, dat is geen weekend weg te noemen!

Ik vind het vooral erg dat er mensen doodziek op de IC liggen en er mensen sterven aan dit virus.

Voor mij persoonlijk. Ik kan vriendinnen en mijn moeder niet zien. En het wedstrijdseizoen ligt stil. En misschien gaat onze vakantie in augustus niet door. Maar als dat het ergste is...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:51

secricible schreef:
Cookies schreef:
De Noorse medici hebben samen met het Noorse leger een nieuw type (nood)beademingsapparaat ontwikkeld die ze heel snel kunnen produceren. Echt top hoe verschillende afdelingen zo samenwerken.

https://www.aftenposten.no/norge/i/zGJrp5/regjeringen-bestiller-1000-noedrespiratorer

Er staat een fotootje van het apparaat in het artikel.

Dit ziet er vergelijkbaar als het apparaat van de Radboud en nog een fabriek in NL. Fijn dat dit soort dingen bedacht worden.

Creatief omdenken :)

Vind dat er prachtig mooie initiatieven ontstaan, ontroerend gewoon...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:52

Ik ben zó Corona moe inmiddels..

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:52

Als het grootste probleem van mensen is dat ze de kinderen thuis hebben en thuis moeten werken en binnen moeten blijven vallen de problemen nog wel mee. Wees blij dat je samen kunt zijn, kan eten en pas je aan. Leuk, nee zeker niet maar als dat alles is.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:54

Urona447 schreef:
Als het grootste probleem van mensen is dat ze de kinderen thuis hebben en thuis moeten werken en binnen moeten blijven vallen de problemen nog wel mee. Wees blij dat je samen kunt zijn, kan eten en pas je aan. Leuk, nee zeker niet maar als dat alles is.

Je hebt duidelijk niet in de gaten dat veilig thuis hier dagtaken aan heeft... aan die grote problemen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:54

De verlenging was te verwachten, al had ik hem eigenlijk tot na 5 mei verwacht. Maar vond het een duidelijke persconferentie.

Dat mensen een vaste datum willen, tja als Rutte of alle andere eens een glazenbol hadden...... Sorry dat kunnen ze nu gewoon nog niet zeggen. Behalve dat niet alles tegelijk na de periode weer vrijgesteld wordt. Ook dat gaat gedoseerd gebeuren. Ook logisch eigenlijk.

Gelukkig hier met mijn puber (15) en thuis school geen problemen. Eerlijk is eerlijk is wel gezellig samen werken aan de eettafel. Samen broodje eten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:56

Echwel schreef:
If you smile
With your fear and sorrow
Smile and maybe tomorrow
You'll find that life is still worthwhile
If you just

[ Video ]

Voor iedereen die het nodig heeft

Mooi, Tnx.

Salon gesloten tot 28 april, en dan weer verder kijken.
Allemaal logisch en nodig, maar gewoon poedersuiker...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:56

Urona447 schreef:

Ik denk alleen dat dit voor kinderloze mensen heel makkelijk zeggen is. Prachtig hoor, samen zijn... Maar het herinnert sommige gezinnen/ouders misschien ook aan de keerzijde hiervan, de spanning 'hou ik mijn baan nog' zal veelvuldig aanwezig zijn... En kan eten is voor mensen die bij de voedselbank lopen ook niet meer zo vanzelfsprekend geloof ik. Las dat de voedselbank in mijn regio zelf al voedsel moest kopen... Donaties lopen gigantisch terug... Zit je dan met je kinderen op een appartementje 3 hoog... Dan is er weinig nog vanzelfsprekend...

En ook in het geval van voldoende geld en baangarantie zijn er genoeg mensen die niet zo makkelijk kunnen omdenken.

Echwel

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:58

Het is de noeilijkste tijd buiten oorlogstijd.

Dat zegt even genoeg
..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:58

Maar aan de andere kant. Ze hadden het de vorige keer over 1 juni... Het is klote dat we allemaal nog minimaal 4 weken thuis zitten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:59

Echwel schreef:

Dat zegt even genoeg
..

_/-\o_

Vond ik ook weer een prachtige uitspraak van Rutte...

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:00

mvdende schreef:
MizzMontana schreef:
Dat ook nog eens inderdaad, ze zijn er ook nog leerkracht bij.
Want ik kan me nog al te goed de fases herinneren waarin ik van iedereen iets aan nam behalve van mijn ouders :=
Je zou maar zo’n zelfde puber les moeten geven nu, ik geef het je te doen.

Puber?

In mijn geval begon dat "puberen" al in groep 3, ik vertikte het om boekjes te lezen terwijl dat echt moest van de juf. Mijn ouders hebben het uiteindelijk maar laten gaan....

Hè, leren lezen is uiteindelijk toch best gelukt.

Maar als corona 20 jaar geleden plaats had gevonden, dan waren mijn ouders echt niet happy geweest. "(T) huiswerk" heb ik altijd vervloekt en geen ouder die me aan schoolwerk kreeg thuis.

(En ik vraag me af of onze cadeau winkel nog open zou zijn geweest?! Indien wel, had ik in het magazijn mn "school" gehad. Met een 3 jarig zusje om me heen...)

En mezelf vermaken had ik als kind ook nog nooit van gehoord. Dat kon ik nog geen 5 minuten. En toen waren er nog geen tablets enzo.... Gelukkig is de tijd best veranderd en zijn mini Mariekes vandaag de dag makkelijker bezig te houden waarschijnlijk .

Verder vind ik 28 april wel pittig. Weer een weekend weg wat nu in het water is gevallen... dat is weekend 2 al.

En ergens baal ik er ook van dat Rutte geen harde grens geeft, zo van: datum X gaat alles weer naar normaal..

Je weet nu al dat 28 april weer verlengd gaat worden, en tot wanneer dan?

Afbeelding

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:02

Sinne die kuch kan ook het leven van je naasten ernstig veranderen

Dank je voor dit plaatje

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:03

Echwel schreef:

Dat zegt even genoeg
..

Ja, zeker ! Dat zegt toch genoeg !
Heel onwerkelijk om mee te maken.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:04

Dilan93 schreef:
mvdende schreef:

Normaal gesproken zouden we met Pasen naar Duitsland of Luxemburg gaan, zelfde als met het Koningsweekend.

Dus wel degelijk 2 mini vakanties die nu niet doorgaan en ja, daar baal ik van!

Afgelopen zaterdag was gewoon een dagje wandelen, dat is geen weekend weg te noemen!

Ik vind het vooral erg dat er mensen doodziek op de IC liggen en er mensen sterven aan dit virus.

Voor mij persoonlijk. Ik kan vriendinnen en mijn moeder niet zien. En het wedstrijdseizoen ligt stil. En misschien gaat onze vakantie in augustus niet door. Maar als dat het ergste is...

Nou inderdaad zeg...zijn mensen misschien vergeten om te kunnen genieten van kleine dingen? Het was vandaag potverdorie prachtig weer! Ga lekker in de tuin werken, een mooie lange wandeling maken, luisteren naar de vogels. De spechten hoor je nu overal hun holletje uit tikken. We boffen echt dat het niet dagenlang regent, dus geniet van de natuur.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:07

imaudy schreef:
Die doventolk is wel super!

Dat extra testen zal het verschil gaan maken denk ik.

Ik hoop vooral de serologische testen.
Imo zijn de actieve testen bij klachten een moment opname.
Veel klachten komen immers ook voor bij influenza.
Het is te verwachten dat gros van de actieve testen positief zullen zijn.
Maar degene die negatief testen weten dan nog niet of ze het al gehad hebben.

En misschien dat die testen ook het verschil kunnen maken of de kinderen weer naar school kunnen gaan.

En ik denk dat zorgpersoneel wat de besmetting al (bijna) ongemerkt achter de rug heeft, wat ontspannener aan het werk kan gaan.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:09

Hadden jullie ook gezien toen De Jonge hamsteren zei dat hij naar de doventolk keek, even wachtte en daarna nog een keer het woord herhaalde haha.

Schitterend!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:09

Janine1990 schreef:
Echwel schreef:

Dat zegt even genoeg
..

_/-\o_

Vond ik ook weer een prachtige uitspraak van Rutte...

Ik ben geen dan van Rutte, maar hij zegt het heel erg mooi.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:11

Nette toespraak van Rutte. Dit kan voor niemand als een verrassing komen toch?

Ik vind het ook wat kort door de bocht om te zeggen dat “je toch zelf kinderen genomen hebt.”
Ja, die heb ik inderdaad bewust gekregen en ja, ik geniet er eigenlijk wel van om ze thuis te hebben. Echter verwacht de baas dat ik ook netjes 24 uur werk en dat is met een baby en een peuter vrij lastig te combineren, waardoor ik vaak om 07.00 begin en ‘s avonds tot laat doorwerk om tóch die uren te kunnen maken. En dan heb ik nog het geluk dat ik geen schoolgaande kinderen heb die ik thuis moet onderwijzen. Alleen maar respect daarvoor!

Mooie quote SinneJ!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:13

PSvanLot schreef:
Hadden jullie ook gezien toen De Jonge hamsteren zei dat hij naar de doventolk keek, even wachtte en daarna nog een keer het woord herhaalde haha.

Schitterend!

Helaas gemist

Misschien voor sommigen duidelijker moeten zijn dat je thuis moet blijven...
Niet voor je pleziertjes of wat dan ook de deur uit

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:14

Echwel schreef:
PSvanLot schreef:

Schitterend!

Helaas gemist

Misschien voor sommigen duidelijker moeten zijn dat je thuis moet blijven...
Niet voor je pleziertjes of wat dan ook de deur uit

Ik denk dat het straks wel op sm komt ergens