[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 13:18

idinn schreef:
Collega's met jengelende koters zet ik altijd gewoon op mute. En als ze dan wat inbrengen zijn ze verbaasd als iedereen zegt: je moet even je microfoon aan doen. Die had ik toch aan? Ja had ja..

Hoe doe je dat? ik kon het niet doen. Moet je daar geen groepsbeheerder voor zijn?

Britta31

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 13:23

En dan heb je ook als peetoom de verplichte verjaardagen van het petekind en natuurlijk word er een duur kado verwacht.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 13:36

Britta31 schreef:
En dan heb je ook als peetoom de verplichte verjaardagen van het petekind en natuurlijk word er een duur kado verwacht.

Dan moet je gewoon nee zeggen op het Peterschap. Of eerst goed bespreken wat de verwachtingen zijn van elkaar.

Dat lijkt me sowieso wel gezond in deze situatie.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 13:40

Ik feliciteer mensen wel. Ik ben niet meer van de leeftijd dat het nog makkelijk een ongewenste oeps is. En als iemand het blij verteld, tja, dan ga ik niet banketstaaf doen. En tot nu toe ook geen mensen gehad waarbij ik dacht, is dat nu verstandig. :-)

Maar ik zou wel gelijk piketpaaltjes slaan. Als zij aangeven bepaalde verwachtingen te hebben, dan wel aangeven dat je dat niet doet of dit tzt wel ziet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 17:38

Bambi1995 schreef:
idinn schreef:
Collega's met jengelende koters zet ik altijd gewoon op mute. En als ze dan wat inbrengen zijn ze verbaasd als iedereen zegt: je moet even je microfoon aan doen. Die had ik toch aan? Ja had ja..

Hoe doe je dat? ik kon het niet doen. Moet je daar geen groepsbeheerder voor zijn?

In Teams kan iedereen dat :))

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 17:40

Ik ben gevraagd als voogd voor de kinderen van mijn vriendin. Mijn man en ik hebben daar over mogen nadenken en uiteindelijk wel ja op gezegd. Dat is toen ook officieel vastgelegd bij de notaris.
Inmiddels zijn ze 19 en 21 dus zou het niet meer nodig zijn.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 18:24

Varekaj schreef:
We gingen normaal naar Nepal. Seychellen en Malediven zijn kanshebbers :D al zal de laatste voor vriend dan wel maar 10 dagen zijn. We zijn geen strandliggers. Kan weleens een dagje tussendoor maar we doen graag ook wat cultuur, wat natuur, iets actief.

Ik kan je Sri Lanka aanraden. Super mooi, en eventueel makkelijk te combineren met de malediven.

Ik had er vandaag een.
Na 17.00 uur met een paar collega’s even blijven hangen in teams.
Eentje gaf aan eruit te gaan want zijn dochter had voor het eerst op de toilet gepoept. Geen luiers meer. Glimlach en twee handen in de lucht. TMI als je het mij vraagt.

Daarna twee moeders gelijk kirren en feliciteren en aangeven dat het een mijlpaal was. Moeder nummer drie: dit is pas de eerste stap, hou er wel rekening mee dat je nog minimaal een jaar moet billen vegen. Reality check. (Ik mag haar wel :o )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 18:39

Die cadeau's zijn geen probleem, als ze maar niet te buitensporig zijn qua verwachtingen. Bijvoorbeeld geen tablet "want ukkie moet filmpjes kijken". Een kleurboek en dvd van Disney zal volstaan, dankjewel en die tablet koop je lekker zelf.
Net zoals de opmerking "en dan daar bij de pony's". Nou mis poes. IK bepaal wel wie wat erbij kan/mag en wanneer.

En daar wringt het voor mij heel erg. Er zijn direct zoveel zaken opgegooid als zijnde vanzelfsprekend of met het rotsvaste idee "die draaien wel bij". Daarmee gaan ze keihard over persoonlijke grenzen en is er niks respect voor eigen mening of inbreng. Schoonmoeder zei ook altijd keihard dat ze nooit vaste oppas zou worden. Ja, en dan staan ze daar "we krijgen kindje wil je een weekdag oppas zijn". Als buitenstaander is tegen zulk voldongen feit nee zeggen nog "makkelijk", als oma to be kan ik heel goed begrijpen dat nee zeggen een gigantische familierel gaat veroorzaken. En dat vind ik oprecht jammer dat het zo wordt aangepakt.
Het voelt gelijk heel anders als je zelf kan aangeven "joh, je mag er wel mee naar de pony's hoor als je wil" of "als je graag vaste oppas wil op dag x of y dan wil ik dat wel doen."
Maar dat opdringerige is bij schoonfamilie heel erg eigen dus tjah. Alleen had ik dit nooit zo ernstig verwacht.

Thailand is ook nog een optie maar Sri Lanka komt ook erbij :D Ik ga nog keuzestress krijgen zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 19:55

Horror, van die mensen die je een kruimel geeft en dan direct vinden dat ze recht hebben op onbeperkte levenslange toegang tot de koekjestrommel.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 20:19

idinn schreef:

Sizzle schreef:
Bambi1995 schreef:

In Teams kan iedereen dat :))

Oh. My. God. Beste tip ooit _/-\o_ Waarom kom ik hier pas na een jaar achter? Ik ga alle collega’s met jengelend grut voortaan muten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 20:33

Mmmm koekjes :')

Op het werk hebben we een verouderde, niet-gebruikte speeltuin. Lees: omheind grasperk met een schommel, een glijbaan en een zandbak.
De vraag is speeltuin vernieuwen of kleine boerderijdieren (kippen, geitjes, dat soort dingen).

Het is heel opvallend dat alle (!!) vrouwen pleiten voor de dieren en alleen onze directeur vasthoudt aan de speeltuin :') En de vrouwelijke argumenten zijn hoofdzakelijk "we willen vanuit ons bureau niet op krijsende kinderen kijken/luisteren" en "dan mogen wij alle zooi weer gaan opruimen nadien". En dat dan van dames die zelf moeder zijn in alle leeftijdscategorieën.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 21:31

Ik videobel via whatsapp

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 21:45

Ik videobel niet. Mijn vriend moet de mute uitzetten als ik naar toilet/badkamer ga. Dat zit pal naast de werkkamer en hij is als de dood dat ze het toilet horen gaan :') Of dat 1 van de katten een concert begint te geven.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 10:36

Net terug van mijn consult met de gyn en.... Mijn sterilisatie is goedgekeurd *\o/*
T is nog even afwachten wanneer de operatie plaats kan vinden ivm covid, maar ik ben alvast helemaal happy :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 10:37

Gefeliciteerd, Laurora! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:39

Gefeliciteerd *\o/*

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:40

Wat fijn Laurora! Ik zeg: beschuit met gestampte muisjes :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:43

Omelet omwille van geklutste eieren 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:50

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:54

Gefeliciteerd Laurora

Dat liedje, echt geweldig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 12:00

Dat liedje wordt mijn lijflied. _O-

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 12:04

Gefeliciteerd! En dat liedje _/-\o_

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 12:14

Gefeliciteerd Laurora.

En dat liedje, als ik ooit weer een periode op Tinder rond zou hangen, gaat een linkje naar dat liedje in mijn profiel... :') :j
Leuke vent ook trouwens, die het zingt.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 12:15

On second thoughts,

Kunnen we een linkje naar dat liedje niet opnemen in de titel van ons volgende topic??

Of toch tenmínste in de openingspost :))

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 12:50

Dank jullie wel <3

Dat liedje, briljant _O-