Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly
MarcoBorsato schreef:Ik geef nooit sterren. Ik vind dat systeem zo stom en natuurlijk niet handig dat zo'n verkoper het niet door communiceert maar om dan hier te gaan overleggen hoeveel sterren je moet geven vind ik ook wel een beetje gek.
Ceetje_bokt schreef:MarcoBorsato schreef:Ik geef nooit sterren. Ik vind dat systeem zo stom en natuurlijk niet handig dat zo'n verkoper het niet door communiceert maar om dan hier te gaan overleggen hoeveel sterren je moet geven vind ik ook wel een beetje gek.
Fijn dat jij nooit sterren geeft, maar niet iedereen is zoals jij.
Mij stoort het als je zegt dat je het boek direct verzendt, maar niks zegt als dat niet lukt.
silvericathy schreef:Gister ook een mooie gehad, was met twee mensen tegelijk in gesprek om iets van mij te kopen.
Persoon 1: twijfelde nog over het bedrag, want het was een flink stuk rijden... Anderhalf uur. Dus ik gaf aan het voor dat bedrag ook wel te willen brengen.
Kreeg ik terug of ik het dan voor een lager bedrag €x wilde brengen.
Persoon 2, had ik tegelijkertijd met persoon 1 mijn vraagprijs medegedeeld en moest er nog even over nadenken. In de minuut dat persoon 1 een lager bedrag voorstelde ging persoon 2 akkoord met mijn vraagprijs en zou het komen halen.
Dus akkoord gegeven aan persoon 2, en dat medegedeeld aan persoon 1.
Die was natuurlijk niet zo blij, en bood zelfs meer dan mijn vraagprijs als ik het toch kwam brengen.
Uiteindelijk gewoon verkocht aan persoon 2.
Gaat me dan echt om het principe... Iemand biedt aan om dan zo'n drie uur voor jou in de auto te gaan zitten.. en ipv te zeggen ow dat is fijn, ik geef je nog wat voor de benzine..
Proberen om nog meer van de prijs af te krijgen.
Shae schreef:mvdende schreef:Edit: ik heb nog nooit gelijk oversteken gedaan, maar volgens mij moet de ontvanger (jij dus) aan marktplaats aangeven dat je het pakkje hebt ontvangen én dat je er tevreden mee bent. Pas dan wordt het geld vrijgeven aan de verkoper.
Nope. Het geld wordt vrijgegeven na ontvangst van het pakketje, of als ontvanger niets aangeeft na 7 dagen.
Je krijgt als verkoper dus alleen je geld niet als de koper binnen 7 dagen aangeeft het niet te hebben ontvangen. Wel of niet tevreden zijn staat er los van.
Laurora schreef:Ik begrijp heel goed dat het irritant is als iemand niet even communiceert dat ze het pakket niet weg hebben kunnen brengen, maar we hebben het hier over particuliere verkoop he.
Het is netjes om even een berichtje te sturen als er iets tussenkomt, maar je bent het iemand niet verplicht.
Ik heb ook het idee dat men er zo aan gewend is dat alles wat er in een webshop besteld word de volgende dag bezorgt word dat álles dus ook maar zo snel mogelijk moet.
Als je iets ècht snel nodig hebt ga je maar naar de winkel, als je iets op marktplaats koopt heb je gewoon te maken met een mens met een compleet leven die die verkoop er tussendoor moet zien te proppen, die echt niet alles uit zn handen laat vallen zodra hij/zij een item verkoopt.
Ik zal dan ook never nooit een slechtere beoordeling geven als iemand iets niet op stel en sprong verzend.
(Het is natuurlijk wat anders als iemand je wekenlang aan het lijntje houdt, of keer op keer afspraken niet nakomt, maar dan nog geef ik ze liever het voordeel van de twijfel. Je kunt niet in iemands privéleven kijken!)
Vjestagirl schreef:Eerlijk gezegd verwacht ik, als de verkoper niet anders aangeeft, dat ze het pakje morgen en anders uiterlijk overmorgen wegbrengen. Dat vind ik ook redelijk als ik zelf de verkoper ben: ik wil het verkopen, ik verwacht prompte betaling van de koper (ik vind het ook niet leuk als ze daar zonder iets te zeggen een paar dagen over doen), dan mag de koper ook prompte verzending verwachten van mij.
Mocht het om wat voor reden dan ook niet lukken om het zo snel te verzenden dan laat ik dat altijd weten, net als dat ik het laat weten zodra het wel verzonden is en wat de T&T code is.
beert schreef:Ik geef het meteen aan wanneer ik ga versturen, maar het is lang niet altijd de volgende dag. Ik ga niet moeilijk doen met mijn werk voor een pakketje.
Meestal stuur ik dan iets van "je betaling is binnen, bedankt! Ik doe het woensdag op de post voor je. Is dat goed?"
En als ze echt haast hebben, wil ik best moeite doen het eerder te posten. Maar dat is nog maar één keer geweest
Vjestagirl schreef:beert schreef:Ik geef het meteen aan wanneer ik ga versturen, maar het is lang niet altijd de volgende dag. Ik ga niet moeilijk doen met mijn werk voor een pakketje.
Meestal stuur ik dan iets van "je betaling is binnen, bedankt! Ik doe het woensdag op de post voor je. Is dat goed?"
En als ze echt haast hebben, wil ik best moeite doen het eerder te posten. Maar dat is nog maar één keer geweest
Geef je dat niet aan voordat mensen betalen? Ik probeer dat altijd wel te doen. "Mijn rekeningnummer is X. Zodra je betaling binnen is zal ik het pakketje klaarmaken en op dag Y wegbrengen". Dan kunnen mensen er altijd nog voor kiezen om opzoek te gaan naar iemand die het sneller kan verzenden