Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:26

KarenQ schreef:
Jolien87 schreef:
Ik overweeg om een creatieve blog te beginnen maar wat is nu een fijne site om een gratis blog aan te maken?

Wil je op een bekend platform iets gaan beginnen of wel echt jouw eigen site met een blog? Vriendin van mij is begonnen met een Wordpress template. Je hebt heel veel mooie gratis templates. Ideaal om mee te beginnen.
Denk ook aan het claimen van eventueel Instagram/Facebook/twitter accounts met de naam van jouw blog.

Goeie, dankjewel.
Het is in eerste instantie het idee om mijn maaksels te laten zien in een blog zonder commercieel doeleinde.
Is Wordpress een beetje gebruiksvriendelijk? Ik zag dat je die ook kan omzetten naar een 'gewone' site of niet?

Britta31

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 18:13

Kan je chocola dat 5 maanden over de datum nog eten?Net achterin de kast gevonden.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 18:16

Britta31 schreef:
Kan je chocola dat 5 maanden over de datum nog eten?Net achterin de kast gevonden.

Hihi, ik vind van wel, mijn man vindt van niet. Maar dan heb ik het over de smaak. Je zal er niet ziek van worden, misschien is het wit uitgeslagen en de smaak kan achteruit gaan, maar ik eet vaker chocolade over datum. En ik heb behoorlijke grvoelige darmen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 18:38

Britta31 schreef:

Kan chocolade bederven?

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 18:39

Ik heb een vliegticket naar Nieuw-Zeeland eind december, maar het is 99% zeker dat ik het land tegen die tijd niet inkom door corona. Moet ik zelf mijn ticket verplaatsen/cancelen of wachten tot de vliegmaatschappij dat doet? Ik heb een annuleringsverzekering.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 18:47

Britta31 schreef:

Wat mij betreft wel. Als het nog naar chocola smaakt... :D

chantalboes schreef:
Ik heb een vliegticket naar Nieuw-Zeeland eind december, maar het is 99% zeker dat ik het land tegen die tijd niet inkom door corona. Moet ik zelf mijn ticket verplaatsen/cancelen of wachten tot de vliegmaatschappij dat doet? Ik heb een annuleringsverzekering.

Wat zegt de vervoersmaatschappij over annuleren terwijl de coronaregels voor dan nog niet bekend zijn, en idem binnen je annuleringsverzekering?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-20 18:51

oomens schreef:
Britta31 schreef:

Kan chocolade bederven?

Puur bijna niet...
Die troep die men melkchocolade noemt vaak wel :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 18:52

Het zijn chocolade paashaasjes :)Melk en puur.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:18

Kijken hoe het er uit ziet en hoe het ruikt.
Ik eet alles wat er nog goed uitziet en ruikt. :')

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:40

Wat heb ik? Brandend gevoel als een blaasontsteking, steken in mijn onder rug, diarree, misselijk. Urine is al onderzocht maar daar kwam niks uit. Ik heb echt een verschrikkelijke nacht gehad, vandaag overdag ging het wel maar ik voel dat het nu weer opkomt (omdat ik weer rustig aan doe ofzo?). Via googelen word ik niet veel wijzer. Misschien handig om te weten: ik ga binnenkort naar een internist omdat ik allemaal van dit soort vage klachten heb zoals duizeligheid/hoofdpijn/lamlendig/wazig zien/haar uitval/moeite met warmte/altijd koud hebben etc etc... misschien moet ik er een apart topic over maken maar aan de andere kant wil ik dit eigenlijk niet op een forum hebben staan. Ik weet alleen even niet meer waar ik het momenteel moet zoeken -O- de dokter weet het ook allemaal niet.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:56

Nierbekken ontsteking?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:20

poes schreef:
Nierbekken ontsteking?

Komt dat niet uit urine onderzoek? Lijkt er wel op maar ik heb geen koorts...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:00

Hm ja denk ik wel...

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:15

xSCWx schreef:
Wat heb ik? Brandend gevoel als een blaasontsteking, steken in mijn onder rug, diarree, misselijk. Urine is al onderzocht maar daar kwam niks uit. Ik heb echt een verschrikkelijke nacht gehad, vandaag overdag ging het wel maar ik voel dat het nu weer opkomt (omdat ik weer rustig aan doe ofzo?). Via googelen word ik niet veel wijzer. Misschien handig om te weten: ik ga binnenkort naar een internist omdat ik allemaal van dit soort vage klachten heb zoals duizeligheid/hoofdpijn/lamlendig/wazig zien/haar uitval/moeite met warmte/altijd koud hebben etc etc... misschien moet ik er een apart topic over maken maar aan de andere kant wil ik dit eigenlijk niet op een forum hebben staan. Ik weet alleen even niet meer waar ik het momenteel moet zoeken -O- de dokter weet het ook allemaal niet.

Ik zou een bloedonderzoek naar ontstekingswaarden doen. En als je dan toch bloed trekt, naar alles wat interessant klinkt op het lijstje van de HA die hij invult bij het bloedonderzoek.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-20 22:19

xSCWx schreef:

Zou het nogmaals met je arts bespreken.

Heb je al een echo gehad?
Normaal is het qua volgorde om zaken uit te sluite bij aanhoudende klachten en wanneer ze bij voorgaand niets of onvoldoende kunnen vaststellen:
Lab urine
Lab bloed
Echo en/of scopie
MRI

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:27

oomens schreef:
Britta31 schreef:

Kan chocolade bederven?

Ik zou het even goed nakijken, als je er niets bijzonders aan ziet of als het niet anders dan normaal ruikt kan je het naar mijn idee gewoon eten hoor.

Ik heb wel vroeger een keer gehad dat ik in een kleine Vomar-zaak chocolade had gekocht en ervan gegeten had en een stukje aanbood aan iemand, dat hij zei: "eet maar niet verder... er lopen beestjes in...". En inderdaad, er zaten inderdaad beestjes in, jakkes wat vond ik dat goor. Ermee terug naar de winkel, nieuwe reep en die had hetzelfde. Ze waren niet eens over datum...

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:32

Jet schreef:
oomens schreef:
quote="Britta31"]

Kan chocolade bederven?

Ik zou het even goed nakijken, als je er niets bijzonders aan ziet of als het niet anders dan normaal ruikt kan je het naar mijn idee gewoon eten hoor.

Ik heb wel vroeger een keer gehad dat ik in een kleine Vomar-zaak chocolade had gekocht en ervan gegeten had en een stukje aanbood aan iemand, dat hij zei: "eet maar niet verder... er lopen beestjes in...". En inderdaad, er zaten inderdaad beestjes in, jakkes wat vond ik dat goor. Ermee terug naar de winkel, nieuwe reep en die had hetzelfde. Ze waren niet eens over datum...[/quote]
Die beestjes zullen niet van bederving komen... Yikes!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:37

Zelfs chocola met witte uitslag is nog goed te eten. Ik kijk zelf regelmatig naar iemand die leger voedsel pakketten eet, de pakketten zijn vaak heel oud, maar de chocola die is eigenlijk altijd nog goed.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:41

Bedankt voor jullie meedenken, bloed onderzoek is er ook al gedaan. De rest (echo etc) gaat vast in gang komen zodra ik bij de internist kom.
Bij bloed onderzoek was trouwens alles goed, alleen leukocyten licht verhoogd (11,5 moet onder 10 blijven), erytrocyten licht verhoogd (5,3 moet onder 5 blijven) en red bloedcel distribution with iets te laag (37,7 moet boven 39 zijn). De dokter ziet daar niks ernstigs in, in ieder geval. We hadden een vermoeden dat mijn schildklier niet goed werkte maar dat bleek prima te zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:52

Ik ben op zoek naar een dier...

Vanaf schemering hoor je bij mij thuis (buiten) een geluid dat lijkt op een volwassen persoon die slaapt en zwaar ademt. Het is een regelmatig geluid. Wanneer ik buiten ben kan ik horen dat het een soort gekrijs is.

Ik zou denken dat het een kerkuil is, die zitten hier wel maar heb ik de laatste weken niet gehoord en die maken meestal niet zo'n regelmatig geluid dacht ik.

Ik woon landelijk, coulisselandschap...

Wie kan mij meer vertellen?

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 23:19

Is dat niet een egel? Die maken ook de meest rare geluiden rond de schemering.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 23:23

APCIII schreef:
Is dat niet een egel? Die maken ook de meest rare geluiden rond de schemering.

Ik moest ook meteen aan een egel denken. Actief in de schemering en een herrie dat ze kunnen maken! Mijn zus had er drie in de tuin en ze dacht dat een oudere man aan het snurken was in de tuin. :+ Ging ze opzoek naar een zwerver in de tuin. Kwam ze drie egels tegen. _O-

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 23:28

Janine1990 schreef:
Ik ben op zoek naar een dier...

Vanaf schemering hoor je bij mij thuis (buiten) een geluid dat lijkt op een volwassen persoon die slaapt en zwaar ademt. Het is een regelmatig geluid. Wanneer ik buiten ben kan ik horen dat het een soort gekrijs is.

Ik zou denken dat het een kerkuil is, die zitten hier wel maar heb ik de laatste weken niet gehoord en die maken meestal niet zo'n regelmatig geluid dacht ik.

Ik woon landelijk, coulisselandschap...

Wie kan mij meer vertellen?

Een kerkuil doet mij qua geluid altijd denken aan een blazende kat gekruist met een slang. :D Het 'gekrijs' haal ik er niet uit. Geluid van de kerkuil kun je op de volgende site vinden:
https://www.vogelbescherming.nl/ontdek- ... el/kerkuil
Andere uilen hebben een typischer uilen-geluid. Aan de andere kant; jij zegt dat je de kerkuilen vaker hebt gehoord. Dit geluid is echt anders?

Marterachtigen kunnen ook krijsen. Dus daar kun je ook even op googlen. Maar volgensmij maken die amper geluid.

En na de berichten hierboven de egel opgezocht. Wat een herriemaker :=

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 08:34

xSCWx schreef:

Is er al gekeken of je een voedselallergie hebt?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 10:01

xSCWx schreef:

Zwanger?