[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 07:24

LB_ED schreef:
Captain schreef:
Echt wel heel naar wat het liggen in water voor invloed heeft op een lijk.

Dat is zeker heel naar! Ik had deze man echt achter in de 30, begin 40 geschat. Nu blijkt het dus een 21jarige jongen geweest te zijn. Dat ik dit nu weet, voelt het toch allemaal wel wat heftiger dan dat wat ik eerst dacht..

Begrijp mij alsjeblieft niet verkeerd, al was die persoon 100 geweest het blijft verschrikkelijk, maar zo jong, het leven begint pas.. dan maakt het toch nog even wat meer indruk..

Niet dat het verschil maakt maar op het nieuws staat nu dat et toch niet een 21 jarige Duitser is maar ze onderzoeken nu een andere vermissinggeen idee in hoeverre dat allemaal klopt en jouw gevoel veranderd

LB_ED

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 08:18

Niet dat het verschil maakt maar op het nieuws staat nu dat et toch niet een 21 jarige Duitser is maar ze onderzoeken nu een andere vermissinggeen idee in hoeverre dat allemaal klopt en jouw gevoel veranderd[/quote]

Oké! Ik heb er ook verder niet naar gezocht op internet, misschien dat ik het vanmiddag eens ga doen. :)

Nogmaals dank voor jullie berichten. Ik kruip weer onder mijn steen nu ;)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 08:42

LB_ED schreef:
Niet dat het verschil maakt maar op het nieuws staat nu dat et toch niet een 21 jarige Duitser is maar ze onderzoeken nu een andere vermissinggeen idee in hoeverre dat allemaal klopt en jouw gevoel veranderd

Oké! Ik heb er ook verder niet naar gezocht op internet, misschien dat ik het vanmiddag eens ga doen. :)

Nogmaals dank voor jullie berichten. Ik kruip weer onder mijn steen nu ;)[/quote]

Waar was dit, Wageningen toch?

LB_ED

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 08:46

Nee in Spijk.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:29

ok :)

AilillJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:41

Jorex schreef:
https://historiek.net/elizabeth-bathory ... den/60928/

Dit vind ik ook vrij luguber, ben blij dat ik niet in haar omgeving woonde in dat tijdperk, dan was ik er waarschijnlijk niet meer geweest. Deze vrouw heeft waarschijnlijk ongeveer 650 jonge meisjes vermoordt en gemarteld, omdat ze dacht dat het bloed van die meisjes haar eeuwige jeugd gaf. Ook de martelmethoden enzo zijn in de link hierboven te lezen.
Dit verhaal ken ik inderdaad, bizar en gruwelijk, hoe mensen het kunnen verzinnen. En dan 650 keer :wow:

Vriendin van mij heeft een enorm dik boek, encyclopedie waar echt heel veel zaken in staan, geloof dat deze hierboven een van de eerste was.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:44

Een vriend van mij heeft 10 jaar geleden zelfmoord gepleegd door in het kanaal te springen, die vonden ze ook pas 4 dagen na zijn vermissing. Toen zijn we nog wel afscheid wezen nemen met open kist, want de familie zei dat hij er nog precies zo uitzag als hij was. Ehhh nou echt niet dus, hij was echt amper meer te herkennen :n . Ik had toch echt voor een afscheid met gesloten kist gekozen, brrrr.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:04

Ailill schreef:
Jorex schreef:
https://historiek.net/elizabeth-bathory ... den/60928/

Dit vind ik ook vrij luguber, ben blij dat ik niet in haar omgeving woonde in dat tijdperk, dan was ik er waarschijnlijk niet meer geweest. Deze vrouw heeft waarschijnlijk ongeveer 650 jonge meisjes vermoordt en gemarteld, omdat ze dacht dat het bloed van die meisjes haar eeuwige jeugd gaf. Ook de martelmethoden enzo zijn in de link hierboven te lezen.
Dit verhaal ken ik inderdaad, bizar en gruwelijk, hoe mensen het kunnen verzinnen. En dan 650 keer :wow:

Vriendin van mij heeft een enorm dik boek, encyclopedie waar echt heel veel zaken in staan, geloof dat deze hierboven een van de eerste was.

Hier heb ik dus ooit op de middelbare een werkstuk over gemaakt. Nu weet je meteen wat voor puber ik was :')

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 14:39

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 15:10

loesje4600 schreef:
https://www.vice.com/nl/article/evqaj4/ ... e-doodgaan

Ik weet niet of de link het doet, maar dit vind ik ook wel erg luguber en vooral zorgwekkend om te lezen

Heel naïef van mij misschien, maar zijn daar zo veel echte filmpjes van dan?

Ik vind trouwens de persoon waar dit artikel over gaat nog niet zo heel beangstigend, hij vindt het gewoon intrigerend en klinkt niet alsof hij er echt heel erg op kickt. Ik bedoel, ik heb ook altijd ID op staan en vind moordzaken erg interessant om verschillende redenen en kan ook best met droge ogen naar een verhaal over een vermoord kind kijken bijvoorbeeld. Ik vind het niet per se leuk, maar gewoon interessant. Bij hem gaat het alleen net iets verder dat hij ook goed naar de beelden zelf kan kijken, zo ver durf ik dan weer niet per se.
Wat ik wel eng vind is dat er blijkbaar wel heel veel zieke geesten zijn, die dat soort dingen verzinnen en nog gaan filmen ook. Maar vind ik ook weer niet echt verbazend.

AilillJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 15:22

MarcoBorsato schreef:
Hier heb ik dus ooit op de middelbare een werkstuk over gemaakt. Nu weet je meteen wat voor puber ik was :')
Lol, kom ik aan met onderwerpen zoals bijv. tennis of Lady Diana :')

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 15:34

Niobe schreef:
loesje4600 schreef:

Ik weet niet of de link het doet, maar dit vind ik ook wel erg luguber en vooral zorgwekkend om te lezen

Ik vind trouwens de persoon waar dit artikel over gaat nog niet zo heel beangstigend, hij vindt het gewoon intrigerend en klinkt niet alsof hij er echt heel erg op kickt. Ik bedoel, ik heb ook altijd ID op staan en vind moordzaken erg interessant om verschillende redenen en kan ook best met droge ogen naar een verhaal over een vermoord kind kijken bijvoorbeeld. Ik vind het niet per se leuk, maar gewoon interessant. Bij hem gaat het alleen net iets verder dat hij ook goed naar de beelden zelf kan kijken, zo ver durf ik dan weer niet per se.
Wat ik wel eng vind is dat er blijkbaar wel heel veel zieke geesten zijn, die dat soort dingen verzinnen en nog gaan filmen ook. Maar vind ik ook weer niet echt verbazend.

Dat vroeg ik me dus ook meteen af.. En ik vind 't nog veel gestoorder dat ze er dus blijkbaar zijn.. Bizar..

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 15:46

Niobe schreef:
loesje4600 schreef:

Klopt, maar dan heb je een verhaal erbij waarin onderzocht wordt wat er gebeurt is en hopelijk een dader gevonden. Dat vind ik ook super interessant om te kijken hoor.

Maar deze filmpjes kijk je zonder context verder, gewoon omdat het leuk is? Er is geen verhaal in je ziet alleen dat iemand vermoord/verminkt wordt.en dat vind ik dan wel weer bijzonder dat je daar vrijwillig naar wilt kijken

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 15:47

Wat mij het meest verbaasd.. Dat alle links gedeeld worden..
Dit spoort mensen dus aan naar zulke site's te gaan. Dat vind ik nog veel erger!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 15:54

Ik heb een tijd in een chat groep gezeten via fb waar ook dit soort filmpjes kwamen.
Meeste dingen kan ik prima naar kijken uit een soort lugubere interesse, maar ik voel zeker medelijden. Sommige filmpjes krijg ik echt buikpijn van.
Filmpjes met dieren en kinderen kijk ik niet.
Ik merkte wel dat hoe meer filmpjes ik keek, hoe minder ik er bij voelde, in de zin van walging.
Ben gestopt met kijken, omdat ik toch merkte dat het me afstompte.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 15:55

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 16:07

loesje4600 schreef:
Niobe schreef:

Klopt, maar dan heb je een verhaal erbij waarin onderzocht wordt wat er gebeurt is en hopelijk een dader gevonden. Dat vind ik ook super interessant om te kijken hoor.

Maar deze filmpjes kijk je zonder context verder, gewoon omdat het leuk is? Er is geen verhaal in je ziet alleen dat iemand vermoord/verminkt wordt.en dat vind ik dan wel weer bijzonder dat je daar vrijwillig naar wilt kijken

Ja, daar heb je wel een punt

Rivendell schreef:
Ik heb een tijd in een chat groep gezeten via fb waar ook dit soort filmpjes kwamen.
Meeste dingen kan ik prima naar kijken uit een soort lugubere interesse, maar ik voel zeker medelijden. Sommige filmpjes krijg ik echt buikpijn van.
Filmpjes met dieren en kinderen kijk ik niet.
Ik merkte wel dat hoe meer filmpjes ik keek, hoe minder ik er bij voelde, in de zin van walging.
Ben gestopt met kijken, omdat ik toch merkte dat het me afstompte.

Maar hoe echt waren die filmpjes? Voor zover je dat kunt zeggen.
Ik heb een beetje zitten googelen, maar er is schijnbaar niet zo heel veel over bekend of zo, of ik zoek niet goed. Ik ben geen filmpjes aan het zoeken, maar info.

AilillJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 17:01

Dat snuff gedoe is eigenlijk een onderwerp wat ik niet eens op wil zoeken online, ook geen informatie over wil opzoeken. Ik verdoordeel anderen er niet over, al deel ik wel de mening van de wetenschapper in het artikel: Weinig tot geen empathisch vermogen. Het bespreken van (serie)moordenaars/ongelukken en lugubere zaken (lezen) is prima. Afbeeldingen ook. Maar echt bewuwst kijken naar het afmoorden van anderen, nope. Paar jaar terug toch die 'live' onthoofdingen op YouTube, ik hoef het niet te zien.

Iets heel anders, hij is geloof ik hier al wel besproken: David Parker Ray de man met de martel-trailer naast zijn huis. Hij werkte samen met zijn vrouw, buurtgenoten en zelfs zijn eigen dochter voorzag hem van slachtoffers. Die vrouwen ondergingen de meest gruwelijke dingen, filmpje van de trailer kun je hier vinden.

Blijkt dus dat 'meneer' de Toy Box Killer zijn slachtoffers bij 'aankomst' een tape liet horen (of hij vertelde het ze persoonlijk). Dit script is door iemand anders opgenomen en staat op YouTube, het is dus NIET de stem van DPR zelf (al kun je die wel online vinden). Het duurt een klein uurtje, maar ik verveelde me tijdens het snijden van de groentes :')

Maar het idee, dat dus te horen terwijl je daar hulpeloos ligt, echt de hel. Hier de clip.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 17:08

Je hebt zelfs ergens een horror huis waar je vrijwillig naar binnen kunt.. En zwaar gemarteld word.

Als je het overleefd en eruit komt win je hupeldepup zoveel geld.

Wel ff een contract van 43 pagina's tekenen en een medische test..

Bizar

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 17:09

Ailill schreef:
Dat snuff gedoe is eigenlijk een onderwerp wat ik niet eens op wil zoeken online, ook geen informatie over wil opzoeken. Ik verdoordeel anderen er niet over, al deel ik wel de mening van de wetenschapper in het artikel: Weinig tot geen empathisch vermogen. Het bespreken van (serie)moordenaars/ongelukken en lugubere zaken (lezen) is prima. Afbeeldingen ook. Maar echt bewuwst kijken naar het afmoorden van anderen, nope. Paar jaar terug toch die 'live' onthoofdingen op YouTube, ik hoef het niet te zien.

Iets heel anders, hij is geloof ik hier al wel besproken: David Parker Ray de man met de martel-trailer naast zijn huis. Hij werkte samen met zijn vrouw, buurtgenoten en zelfs zijn eigen dochter voorzag hem van slachtoffers. Die vrouwen ondergingen de meest gruwelijke dingen, filmpje van de trailer kun je hier vinden.

Blijkt dus dat 'meneer' de Toy Box Killer zijn slachtoffers bij 'aankomst' een tape liet horen (of hij vertelde het ze persoonlijk). Dit script is door iemand anders opgenomen en staat op YouTube, het is dus NIET de stem van DPR zelf (al kun je die wel online vinden). Het duurt een klein uurtje, maar ik verveelde me tijdens het snijden van de groentes :')

Maar het idee, dat dus te horen terwijl je daar hulpeloos ligt, echt de hel. Hier de clip.

Nou, ik wil eerlijk gezegd na het lezen van het artikel alleen even weten of het niet voor een groot deel gewoon volkomen nepperij is, zou me ergens een beetje gerust stellen of zo.

Dat verhaal ken ik van de Toy Box Killer, echt bizar

AilillJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 17:14

Jolliegirl schreef:
Je hebt zelfs ergens een horror huis waar je vrijwillig naar binnen kunt.. En zwaar gemarteld word.

Als je het overleefd en eruit komt win je hupeldepup zoveel geld.

Wel ff een contract van 43 pagina's tekenen en een medische test..

Bizar
Ja en het geld gaat naar blikken hondenvoer _O-

Ik zou het alleen samen met MB durven (en ook never nooit niet op dat formulier eerlijk invullen wat mijn grootste angsten zijn) :')

AilillJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 17:16

Niobe schreef:
Ailill schreef:

Nou, ik wil eerlijk gezegd na het lezen van het artikel alleen even weten of het niet voor een groot deel gewoon volkomen nepperij is, zou me ergens een beetje gerust stellen of zo.

Dat verhaal ken ik van de Toy Box Killer, echt bizar
Ga er maar vanuit dat het bestaat, er was sowieso een groepje Russische tieners die diverse mensen aanvielen en vermoord hebben, waaronder een nietsvermoedende zwerver die lag te slapen. Die hebben ze met hamers letterlijk dood geslagen, terwijl ze dit online aan het streamen waren.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 17:17

Je links doen het niet, Ailill :o

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 17:18

Ja nee, dat het bestaat weet ik wel, daarom zeg ik ook groot deel.

AilillJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 17:33

Mand schreef:
Je links doen het niet, Ailill :o
Wat vreemd, hier doen ze het wel. Hier i.i.g. de clip, het duurt bijna een uur, maar alles wordt echt tot in detail besproken. En dan vanuit zijn perspectief, echt bizar. En 25/30 jaar geleden hadden we al de technologie van vandaag nog niet, dan lig je dus echt in een geluid-dichte box midden in een woestijn.

Hier de tape:

En de Toy Box: