XxLiEsJuHhxX schreef:Dat is inderdaad nog wel een idee, mijn schoonmoeder zal daar vast niet op tegen zijn.
De afgelopen jaren hebben we heel veel bomen rond het huis verloren helaas. Een mega grote en ook mega oude kers, rond de 8 beuken, hele grote kastanje, een peer, wintergroene magnolia en de andere magnolia ziet er ook niet geweldig uit. Ahh en dan hebben we een moes appel waarvan ik erg benieuwd ben of hij na de winter nog wat gaat doen.
Het zijn allemaal hele oude bomen die voor wij hier kwamen een jaar of 10 erg verwaarloosd zijn. Sommige hebben we kunnen redden, andere zijn we nog steeds aan het proberen te redden.
1 andere boom, moet volgens mij ook een aantal "oer"takken kwijt maar dat wilt mijn schoonmoeder niet. De boom laat ongeveer elk jaar nu op willekeurige tijden takken vallen maar komt vanuit core wel weer super sterk op.
Wat zonde zeg!
Ik zou even zoeken op een verwaarloosde snoei. Daarna kun je over gaan op een herstellende snoei. Ik wil ook altijd even in mijn cursus kijken wat eventueel mogelijk is als je daar interesse in hebt. Ik volg momenteel les om te snoeien