tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 22:25

Ja! Dat was echt exact waar ik op hoopte! Hoop dat de rest van de leeslijst ook aanslaat zoals ik het voor ogen heb, haha :=

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 11:41

Fijn dat fb even een foto van 5 jaar terug deelt die ik schijnbaar vergeten was te verwijderen. Waar ex en ik gezellig aan het klussen waren in huis. Onverwacht geconfronteerd worden met dat soort foto's blijft toch wel een beetje rot ofzo.

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 15:10

@Urbanus: ik ben benieuwd!! Ik wil Circe nog niet te snel uitlezen want ik is zo genieten!!!! Neem bewust even af en toe een leespauze :')

@capopjekop: ah oliebol ja. Dat begrijp ik. Dat heb ik bij een andere ex ook een heel tijd gehad. En niet dat ik terug wilde, maar toch.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 15:32

capopjekop schreef:
Fijn dat fb even een foto van 5 jaar terug deelt die ik schijnbaar vergeten was te verwijderen. Waar ex en ik gezellig aan het klussen waren in huis. Onverwacht geconfronteerd worden met dat soort foto's blijft toch wel een beetje rot ofzo.

Ach oliebol :knuffel:

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 21:28

capopjekop schreef:

:(:)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 12:17

Hoe gaat het nu met je Wabisabi?

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 16:04

CalipsoLover schreef:

Nou…. Ik had gister echt een onwijze terugval. Voelde me zo poedersuiker. Echt.. hij zegt dat hij me nog steeds heel leuk vindt en heel veel van me houdt. Terwijl ik het gewoon niet wil horen. Liefdesverdriet is echt een mindfuck. Heb het al eerder vrij heftig gehad, maar dit is van een heel ander level. Het voelt gewoon oneerlijk en dat is zo lastig.

Ik heb Circe nog niet uitgelezen. Ik bewaar bladzijden voor dagen als deze. :') Echt ik blijf het boek echt fantastisch vinden!

Hoe gaat het met jullie?

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 17:06

Hoort erbij. Helaas zit er geen opwaartse trend in het proces. Was het maar zo.
Waardeloos dat hij dat zegt. Laat je niet aan het lijntje houden. Kun je hem niet blokkeren?

Ik heb afgelopen vrijdag een brief gehad van mijn ex B-).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 17:12

wabisabi schreef:
CalipsoLover schreef:

Nou…. Ik had gister echt een onwijze terugval. Voelde me zo poedersuiker. Echt.. hij zegt dat hij me nog steeds heel leuk vindt en heel veel van me houdt. Terwijl ik het gewoon niet wil horen. Liefdesverdriet is echt een mindfuck. Heb het al eerder vrij heftig gehad, maar dit is van een heel ander level. Het voelt gewoon oneerlijk en dat is zo lastig.

Ik heb Circe nog niet uitgelezen. Ik bewaar bladzijden voor dagen als deze. :') Echt ik blijf het boek echt fantastisch vinden!

Hoe gaat het met jullie?

Oh dit is waardeloos. Trap er niet in hoor. Dit zijn dingen die je kapotmaakt. Maar hier zijn ze vaak ook op uit, om jouw aan hem gebonden te houden. Hij houdt je aan een touwtje en kan je zo weer terugtrekken als je dat wilt. Als jij het contact niet helemaal verbreekt dan blijft dit zo en blijft hij spelen met jouw gevoelens. Nogmaals: kies voor jezelf.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 18:02

Oooh dat is ook niet eerlijk van hem om te zeggen. Beetje trap na. Zou inderdaad t gesprek afkappen. Geloof t ook nooit zo. Zo had ik iemand waar t super mee klikte maar toen ik vroeg hoe en wat was t van "we hebben t toch leuk zo? Ja nu niet zo depri doen, dacht dat dit wel goed was. Ja maar ik vind je zo interessant". Dag vriend, ik zoek meer dan interessant. Nog een paar keer heeftie gepribeerd weer aan te pappen maar relatie zat er niet in. Toen voor mezelf gekozen (waarom lukt dat nu niet? :')) en nog een paar weken later stond ie ineens op zn profiel foto met een vriendin en hond. Okeeeee dan.

Sorriso schreef:
Waardeloos dat hij dat zegt. Laat je niet aan het lijntje houden. Kun je hem niet blokkeren?

Een brief? Vertel?
Na mijn 1e relatie (ik verbrak t, hij ging vreemd en kwam ik achter) kreeg ik 9mnd later okk ineens een email. Precies op de dag dat ik een date had, die goed uitpakte :)

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 19:46

Sorriso schreef:

Helaas kan ik hem niet blokkeren, omdat we collega's zijn. Maar ik reageer gewoon niet op dit soort berichten. Laat ook niet merken wat het met me doet. Dat gun ik hem niet.
Heb momenten dat ik het echt moeilijk vind, maar dat is prima. Het hoort erbij.

Suzanne F. schreef:
Oh dit is waardeloos. Trap er niet in hoor. Dit zijn dingen die je kapotmaakt. Maar hier zijn ze vaak ook op uit, om jouw aan hem gebonden te houden. Hij houdt je aan een touwtje en kan je zo weer terugtrekken als je dat wilt. Als jij het contact niet helemaal verbreekt dan blijft dit zo en blijft hij spelen met jouw gevoelens. Nogmaals: kies voor jezelf.

Het is inderdaad echt waardeloos. Ik heb niets aan die informatie. Als je zoveel van me houdt en me zo leuk vindt dan vecht je voor mij en vlucht je niet naar een ander. Hij flikt nu eigenlijk hetzelfde bij die nieuwe vrouw. Hoe eerlijk ben je dan naar jezelf. Mag haar eigenlijk wel dankbaar zijn. Maargoed, zo'n man gun je niemand en zelfs haar niet. Ze weet van niets.

xDenies schreef:
Oooh dat is ook niet eerlijk van hem om te zeggen. Beetje trap na. Zou inderdaad t gesprek afkappen. Geloof t ook nooit zo. Zo had ik iemand waar t super mee klikte maar toen ik vroeg hoe en wat was t van "we hebben t toch leuk zo? Ja nu niet zo depri doen, dacht dat dit wel goed was. Ja maar ik vind je zo interessant". Dag vriend, ik zoek meer dan interessant. Nog een paar keer heeftie gepribeerd weer aan te pappen maar relatie zat er niet in. Toen voor mezelf gekozen (waarom lukt dat nu niet? :')) en nog een paar weken later stond ie ineens op zn profiel foto met een vriendin en hond. Okeeeee dan.

Sorriso schreef:

Een brief? Vertel?
Na mijn 1e relatie (ik verbrak t, hij ging vreemd en kwam ik achter) kreeg ik 9mnd later okk ineens een email. Precies op de dag dat ik een date had, die goed uitpakte :)

Jeetje. Goed van je dat je voor jezelf hebt gekozen! En toevallig die mail :') Ben dan wel benieuwd wat daar in stond haha.
Ook van jou brief @ Sorriso :D Of ben ik te nieuwsgierig haha.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 20:36

Ik heb hem zelfs nof ergens! Als ik pp mijn laptop zit zal ik er wel even globaal over typen :P

Maar bedoel je nou dat ie je er over appt? Niet op de werkvloer in een gesprek? Dat vind ik dan helemaal bijzonder...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 20:57

Suzanne F. schreef:
Oh dit is waardeloos. Trap er niet in hoor. Dit zijn dingen die je kapotmaakt. Maar hier zijn ze vaak ook op uit, om jou (zonder w natuurlijk) aan hem gebonden te houden. Hij houdt je aan een touwtje en kan je zo weer terugtrekken als je dat wilt. Als jij het contact niet helemaal verbreekt dan blijft dit zo en blijft hij spelen met jouw gevoelens. Nogmaals: kies voor jezelf.

Zo goedemorgen, even een giga spelfout uit mijn tekst gehaald. En dat voor iemand die daar zo scherp op is. Pffff, ik had mijn dag niet denk ik.

Waarom appt hij jou nog? Blok hem dan?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 20:58

Wabisabi: heel mooi, draai het om: jij weet wat je waard bent, hij nu ook én dat is ie kwijt. Heeft ie zelf veroorzaakt. Dat mag hij best weten, juist wel! Nu ben jij weer in control..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 21:17

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 21:34

Sorry, mijn spelfouten komen door het snelle typen op mn telefoon. :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 21:56

xDenies schreef:
Sorry, mijn spelfouten komen door het snelle typen op mn telefoon. :)

Ik bedoelde mijn eigen tekst. Ik had zelf een giga fout. :)

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 22:35

xDenies schreef:
Ik heb hem zelfs nof ergens! Als ik pp mijn laptop zit zal ik er wel even globaal over typen :P

Maar bedoel je nou dat ie je er over appt? Niet op de werkvloer in een gesprek? Dat vind ik dan helemaal bijzonder...

Ja via app en niet op de werkvloer. Het is heel bijzonder allemaal.

Suzanne F. schreef:
Suzanne F. schreef:
Oh dit is waardeloos. Trap er niet in hoor. Dit zijn dingen die je kapotmaakt. Maar hier zijn ze vaak ook op uit, om jou (zonder w natuurlijk) aan hem gebonden te houden. Hij houdt je aan een touwtje en kan je zo weer terugtrekken als je dat wilt. Als jij het contact niet helemaal verbreekt dan blijft dit zo en blijft hij spelen met jouw gevoelens. Nogmaals: kies voor jezelf.

Zo goedemorgen, even een giga spelfout uit mijn tekst gehaald. En dat voor iemand die daar zo scherp op is. Pffff, ik had mijn dag niet denk ik.

Waarom appt hij jou nog? Blok hem dan?

Omdat we directe collega's zijn, moeten we wel bereikbaar zijn. Maar natuurlijk niet voor dit soort boodschappen. Ik reageer er gewoon niet op. Ook een soort blokkeren eigenlijk. Wis ook direct het gesprek.

Marocje schreef:
Wabisabi: heel mooi, draai het om: jij weet wat je waard bent, hij nu ook én dat is ie kwijt. Heeft ie zelf veroorzaakt. Dat mag hij best weten, juist wel! Nu ben jij weer in control..

Dat zijn wel krachtige woorden!! En het voelt wel een beetje als in control. Maar eigenlijk ben ik eindelijk weer eens in control over m'n eigen leven. Dat voelt ook echt goed en daar haal ik ook kracht uit.

Suzanne F. schreef:
Hier een leuk filmpje om jullie op te beuren:
https://www.tiktok.com/@carlitooocarlo/ ... IvpzS&_r=1

hahaha :') heerlijk dit

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 22:54

@wabisabi: Oh ja vervelend, collega’s. Blijft toch beetje pijnlijk iets als dat niet lekker uitpakt. Kun je hem niet dempen en archiveren in whatsapp? Wat een domme loze teksten van hem weer zeg. Het poedersuiker is dat diep van binnen er ergens toch een warm gevoel oplaait, hoe klein dan ook, of heb je dat al niet meer? Anyhow; als het zo is, is het compleet menselijk maar er zijn echt zooooveel leukere mannen. Nu nog ff vinden :+.

xDenies schreef:

Sorriso schreef:

Een brief? Vertel?

Wij zijn 7 maanden uit de break. En ook ik had gister een date. Ze kunnen het verrekte goed uitkienen hè. Maar ik laat me niet gek maken. De brief was meer prietpraat dan iets anders. Klinkt altijd romantischer bij andere mensen ofzo.
Hij vroeg zich af hoe het met me ging. Hij voelde zich bang en verdrietig, bang dat het misschien niet goed met me zou gaan, verdrietig dat ik misschien wel een ander had gevonden die voor mij kan doen wat hij ‘voor zijn gevoel’ nooit voor mij had kunnen doen. Dat hij trots is op me en trots is dat hij aan mijn zijde heeft mogen staan. Dat ie hoopte dat ik niet zou huilen om wat had kunnen zijn, dat is nu zijn vloek.
Juistem. Een hoop tekst met weinig inhoud. Had gehoopt op een bekentenis van t een of het ander. Een diagnose narcistische persoonlijkheidsstoornis ofzo.
Het is overigens de 2e brief :+. Bij de eerste zat tenminste nog wat meer zinnige tekst in (over zijn jeugd, ja super traumatisch, maar kap met de slachtofferrol). Kwaliteit van de brieven gaat nog achteruit ook dus :+.

Wel tof dat jij toen een leuke date had! Maar die is het niet geworden? :)

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 07:07

@Sorriso natuurlijk gaf het me een warm gevoel. Het meeste moeite heb ik met, waarvan ik dacht dat het mijn toekomst zou worden, allemaal luchtkastelen zijn geweest. En dat ik me blijkbaar zo heb vergist. Dat ik wel voor hem door het vuur ging en hij blijkbaar niet voor mij. Terwijl ik nooit heb getwijfeld aan zijn gevoel voor mij. Ik vind het erg lastig om me volledig te geven in een relatie. Dat ik de durf nu wel heb gehad en uitgereken hij me dit flikt. En ik weet dat het scheef is en ik beter verdien dan dit, maar dat is af en toe verdomde moeilijk. En vooral in de ochtend.

En inderdaad, die mannen kunnen het goed uitkienen. Goed dat je, je niet gek laat maken. Het is zijn eigen schuldgevoel die hij op jou projecteert. Een beetje narcistisch inderdaad.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:35

Klinkt ook best manipulatief Wabisabi, ik zou het gesprek ook archiveren of zo via Whatsapp. Dan komt het tenminste ook niet meer op te telefoon tevoorschijn en je hoeft hem dan ook niet te blokkeren, heeft mij toen indertijd enorm geholpen met mijn 'intussen niet meer ex' ( :') ) Maar inderdaad, zulke berichtjes geven je sowieso een warm gevoel want natuurlijk wil je dat hij je mist. Gewoon echt niet toelaten, want hij flikt het nu eigenlijk ook gewoon met die andere vrouw. Heel oneerlijk van hem. En het gebeurt altijd met de personen waarbij je je eindelijk 'geeft' zegmaar. Logisch ook, want daarbij voel je meer dus die personen kunnen je ook meer pijn doen. Ik kan ervan meespreken :=

Klinkt echt heel melodramatisch Sorriso... Zou er zelf ook een beetje de kriebels van krijgen. Hoe ging je date?

Hier gaat het wel goed, ik merk dat hij terug meer moeite voor mij doet maar ben ergens ook heel bang om mezelf hier terug echt in te smijten, denk vaak bij mezelf dat ik naïef ben om te denken dat het echt terug iets kan gaan worden. Anderzijds ben ik er nog nooit zo rustig onder geweest, omdat ik nu ook weet waar we staan en ergens ook niet echt meer twijfel aan hem en hoop dat hij nu eindelijk een beetje volwassen gaat worden... Maar relaties zijn altijd een risico, ik hoop gewoon echt niet dat dit tijdsverspilling is en ik ook gewoon wat kan gaan bouwen aan een toekomst.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:51

Wabisabi ik zou even heel duidelijk aangeven dat je ENKEL nog communicatie via app wil voor werkgerelateerde zakens.
Indien hij zich daar niet kan aan houden, zou ik even met de HR afdeling in overleg gaan hoe je dit moet aanpakken.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 11:06

Duhelo schreef:
Wabisabi ik zou even heel duidelijk aangeven dat je ENKEL nog communicatie via app wil voor werkgerelateerde zakens.
Indien hij zich daar niet kan aan houden, zou ik even met de HR afdeling in overleg gaan hoe je dit moet aanpakken.

Eens! Maar misschien eerst via de vertrouwenspersoon, dat is iets minder zwaar dan gelijk met HRM te gaan zitten.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 11:10

Ben het eens met bovenstaande, al kan ik me voorstellen dat die stap nemen misschien meteen heel zwaar voelt. Ik zou niet wachten tot de emmer overloopt maar eerder preventief te werk gaan.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 13:00

Inderdaad. Je hebt de pech dat je ook op het werk geconfronteerd wordt.
Ik had dezelfde situatie, of nouja, Mijn ex werkte twee dagen per week in onderaanneming via zijn vader voor de firma waar ik werk.
Toen ik de beslissing nam om de relatie te stoppen, heeft hij enkele weken later bij ons gesolliciteerd op een interne functie, en 5 maand later effectief gestart bij ons op de firma. Eerst als werfleider, paar maand later kwam hij op de bureau.
Ik was ook, licht uitgedrukt, not amuzed. Ik heb hier wel met hr een gesprek over gehad (wij zijn geen supergrote firma, een man of 15 op bureel) waar ik aangaf dat ik het op werk puur professioneel wil houden en geen privézaken wil mengen.

Ik zou dit dus naar hem ook heel duidelijk een grens in stellen. Dit telefoonnummer is nog enkel voor werkgerelateerde zaken. Voor de rest wil ik geen contact meer met u, en als ik merk dat je je hier niet kan aan houden, dan ga ik een stap hoger in de firma.

Hoe jij het dan brengt naar HR (het ganse verhaal, of gewoon aangeven dat hij je privé benadert op een manier dat jij niet fijn vindt, je hem er op aangesproken hebt maar hij je grenzen niet respecteert) kan je dan uiteraard nog zelf kiezen.

Ik gok dat die dreiging voldoende zal zijn, want hij weet niet wat je precies zal zeggen tegen HR, en eenmaal hij daar op het matje moet komen, kan er wel eens het een en het ander naar buiten komen dat hij niet wil...