Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:31

Joolien schreef:
Van orkanen weet ik er ook het fijne niet van. Wel dat de zee daar p zon temperatuur is, dat die warme, vochtige lucht zo snel kan opstijgen dat er redelijk snel buien ontstaan. Maar dat deze orkaan zo snel is toegenomen is al een ongekend iets. Zal wel zo'n dingetje zijn, dat alles klopt zeg maar.

Beetje het idee van de perfecte storm dan zeg maar?

Hoorde afgelopen week op het nieuws dat er al landen zijn waar de klimaatopwarming zorgt voor extra overstromingen etc. Zou dit ook zoiets kunnen zijn, of toch ergens een kleine link door vb warmer zeewater?

magda_90

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:33

Dat NL steeds heftiger weer krijgt (überhaupt west Europa) is daar geloof ik ook een gevolg van. Ik bedoel, F2 tornado's hier? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:34

Varekaj schreef:
Joolien schreef:
Van orkanen weet ik er ook het fijne niet van. Wel dat de zee daar p zon temperatuur is, dat die warme, vochtige lucht zo snel kan opstijgen dat er redelijk snel buien ontstaan. Maar dat deze orkaan zo snel is toegenomen is al een ongekend iets. Zal wel zo'n dingetje zijn, dat alles klopt zeg maar.

Beetje het idee van de perfecte storm dan zeg maar?

Hoorde afgelopen week op het nieuws dat er al landen zijn waar de klimaatopwarming zorgt voor extra overstromingen etc. Zou dit ook zoiets kunnen zijn, of toch ergens een kleine link door vb warmer zeewater?

Ja zoiets. In principe zitten we in het orkaanseizoen, dat is dus niks vreemds. Ik weet ook niet of orkanen zijn toegenomen door opwarming oid, maar dat zou goed kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:38

Hoe warmer het wordt hoe meer er zal opstijgen, en hoe sneller het opwarmt hoe sneller dat verdampen begint.

Dus sneller en meer opwarmen = sneller en meer verdampen.

Wil niet weten of we daar nou blij om moeten zijn.

Edit: en hoe je dat tegengaat. Je kan moeilijk ijsblokjes in zee staan gooien...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:41

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:46

Jeetje dat ziet er heftig uit :=

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:48

Ze heeft de whats app gelezen, antwoord antwoord. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:49

Idd, ik geloof niet zo in de opwarming van de aarde door de mens, het is immers een cyclus. Misschien dragen we er iets aan bij, maar ik geloof niet wat wij zo'n grote invloed kunnen uitoefenen op het systeem.

Inmiddels heeft de orkaan zijn Eigen record alweer verbroken, de wind is nu 370 kmpu. :=

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:50

Volgens mij waren meer haar aan het stalken, maar heb antwoord. *\o/*

Citaat:
Hallo allemaal, tot nu toe alles prima hoor, wat ik tot nu toe merk is dat het al de hele nacht regent hier wat niet echt normanormaal is , ook was het gisteren erg bewolkt en benauwd. Ik zit een paar uur va de kust af dus ik maak me niet al te druk, zal straks mn schoonfamilie wel even vragen wat handig is om te doen, aangezien *** op dit moment aan de andere kant van het land zit voor zn werk. Nou ik draai me nog een keer om want het is nog veel te vroeg hier om me druk te maken over een orkaan. Voor de ramptoeristen onder jullie **** en Magda zal ik zien of ik een filmpje kan maken , maar er is nu nog vrij weinig aan de hand. Ik houd jullie op de hoogte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:52

magda_90 schreef:
Wat niet kan. _O- Dit houdt je niet tegen. Sowieso behoort opwarming tot de cyclus van de aarde, de mens heeft het alleen ontzettend doen versnellen. Je vertraagt het hoogstens iets wereldwijd (in theorie) maar uiteindelijk warmen we toch op.

http://www.hln.be/hln/nl/2654/Extreme-A ... icia.dhtml

https://www.google.nl/webhp?sourceid=ch ... ia&tbm=nws hier worden sowieso de nieuwste berichten getoond.

Come on baby light my fire :)ddd
Sorry, even melig moment en kreeg gelijk dat liedje in mijn hoofd :')

Bekijk het zo, de app is geleven dus er is in elk geval nog communicatie mogelijk, al kan dat met zo'n noodweer wel verstoord zijn.

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:59

Ik ga cnn maar eens aanzetten.. Ben erg benieuwd..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is trouwens wat ik vanochten vanuit de auto heb gezien.. Zit dr nog wat leuks tussen? :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:11

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:31

magda_90, wat fijn dat je vriendin wel al wat van zich heeft laten horen, nu maar hopen dat die monsterorkaan zich een beetje inhoudt...jakkes, kan me voorstellen dat je dan niet echt rustig zit... :(:)

Maar even wat anders, en de reden waarom ik weer onder mijn meeleessteen vandaan ben gekropen, dit zag ik vanochtend. Heb 'm wel wat verdonkert zodat ie iets beter zichtbaar is maar 't lijkt toch echt wel een 'tuutje'.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:33

Ik zie t tuutje ook, echter denk ik dat t een scudcloud is, dus een fopwolk, want het is onmogelijk om met deze weersomstandigheden funneltjes te spotten.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:46

NathalietjeB schreef:
magda_90 schreef:
Pas op straks krijg jij ook allemaal pbs omdat je geen respect toont. :')

so be it dan maar maar t irriteert mij nogal dat ze bekant op iedere post reageert, en veel dingen ook fout heeft. dan kan ze beter gewoon niks zeggen ook al is ze enthousiast maar t weerhoud mensen om te blijven posten in dit leuke topic

Je kan haar natuurlijk ook wijzen op haar fouten, ipv zo te reageren terwijl je weet dat ze het leest. :)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:48

Varekaj schreef:
Edit: en hoe je dat tegengaat. Je kan moeilijk ijsblokjes in zee staan gooien...

Wel gezellig! Als we dat zou met zijn alle massaal doen ! :')
magda_90 schreef:
Volgens mij waren meer haar aan het stalken, maar heb antwoord. *\o/*

Citaat:
Hallo allemaal, tot nu toe alles prima hoor, wat ik tot nu toe merk is dat het al de hele nacht regent hier wat niet echt normanormaal is , ook was het gisteren erg bewolkt en benauwd. Ik zit een paar uur va de kust af dus ik maak me niet al te druk, zal straks mn schoonfamilie wel even vragen wat handig is om te doen, aangezien *** op dit moment aan de andere kant van het land zit voor zn werk. Nou ik draai me nog een keer om want het is nog veel te vroeg hier om me druk te maken over een orkaan. Voor de ramptoeristen onder jullie **** en Magda zal ik zien of ik een filmpje kan maken , maar er is nu nog vrij weinig aan de hand. Ik houd jullie op de hoogte!

Gelukkig Magda!
Ik zou daar niet heel prettig zitten.

Vanochtend in de bus zat ik ook naar buiten te kijken. Maar niets spannends. Wat ''compacte'' wolkjes allemaal tegen elkaar aan. Echt een soort van kussentjes.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:24

Joolien schreef:
Ik zie t tuutje ook, echter denk ik dat t een scudcloud is, dus een fopwolk, want het is onmogelijk om met deze weersomstandigheden funneltjes te spotten.

Zie, dat gevoel had ik dus ook al een beetje, dat het weer er niet bij paste, daarom vond ik het ook al zo apart. En inderdaad, hij bewoog anders dan een hoosachtig iets. Fopwolk dus.
Eerst genept door de hond en nu door een wolk. Gaat goed hier, vandaag. :')

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:27

Pluizebolpum schreef:
Joolien schreef:

Zie, dat gevoel had ik dus ook al een beetje, dat het weer er niet bij paste, daarom vond ik het ook al zo apart. En inderdaad, hij bewoog anders dan een hoosachtig iets. Fopwolk dus.
Eerst genept door de hond en nu door een wolk. Gaat goed hier, vandaag. :')

Niet jouw dag :')

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:55

Vraagje, nu is het heel 'mooi' bewolkt weer. Maar toch wel veel wolken, hebben die nou allemaal geen naam(of modelletje)? Of is dat nou gewoon omdat ze niet interessant zijn hier niet benoemd?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:58

Die orkaan ziet dr best heftig uit, ik hoop dat hij weer gaat afzwakken voordat hij land raakt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 16:39

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 16:44

Ja hij trekt nog op cat 4 het land op en kan dan nog behoorlijk ver komen. Dan zwakt ie wel af, maar evengoed gaat ie rotzooi geven.
Veulen, voor mij is er nu weinig boeiends te zien.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 16:46

magda_90 schreef:
Nergens anders om DL, maar je krijgt al zo vaak feedback doe er dan ook eens wat mee. Een 14 jarige moet dat kunnen hoor. Maar goed, ik zal de foeilijst gaan gebruiken ja.

Ontopic:

Citaat:
https://www.facebook.com/ReedTimmerTVN
CAT 5 Hurricane Patricia has become strongest TC on record in the eastern N Pacific (and Atlantic Basin) with 200 mph maximum sustained winds, 880 mb min pressure!! This was confirmed by the Hurricane Hunter Aircraft since the 11 pm advisory. Even further strengthening is possible before making landfall between Manzanillo and Puerto Vallarta tonight. Deadly wind, storm surge, and land slides will accompany this storm especially near and right of where the eye comes ashore in SW Mexico

Niet leuk niet leuk -O-

Ik werk me er kapot aan man. Denk je serieus dat het in een keer goed zal gaan?

Sorry hoor ik ben vandaag echt pissig

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:18

Poeh, die orkaan in Mexico is echt heftige oliebol.

Erg blij dat ik daar nu niet zit. Je huis zal er maar staan...

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:23