Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 20:51

DuoPenotti schreef:
Hebben ze bijstand is de auto simpelweg niet van hunzelf.
Maar zullen ze hem lenen van ouders of zo.

Maar als je denkt dat ze bij klussen dan tip je de gemeente oid toch.

Sorry maar dit vind ik het laagste wat je kan doen.
Je weet helemaal niet hoe ze aan die auto's komen.
Ze kunnen geleased zijn.

En bovendien hoe weet je nou of iemand wel of niet werkt. Sta je de hele dag de boel in de gaten te houden als een of ander oud vrouwtje

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 21:17

Berdien schreef:
Zó verschrikkelijk klaar met dit klóte lijf. Endometriose, dus bloedarmoede. Zware klachten, dus aan de pil. En ijzertabletten. Maar daar reageer ik zo hysterisch op dat die niet meer kunnen. De pil moest ik door slikken, want dan geen stopweek = geen bizar bloedverlies = afname bloedarmoede/toename ijzer.

Maar neeeeeee na ruim één pilstrip krampen en het is weer mis. Zijn al die emotionele toestanden, het overmatige zweten en weet ik niet wat voor niks. Achterlijk gedoe, ik wil dit niet meer ;(

Wat sneu. Kan je niet alles eruit laten halen?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 21:28

purny schreef:
DuoPenotti schreef:

Ze kunnen geleased zijn.

En bovendien hoe weet je nou of iemand wel of niet werkt. Sta je de hele dag de boel in de gaten te houden als een of ander oud vrouwtje

Omdat als ze er auto's van kunnen kopen ze wel heel erg lekker zwart bij verdienen? Dat is dan geen baantje in de supermarkt hoor :=

Als iemand bij klust, vind ik dat prima. Gewoon voor een zakcentje. De uitkering is niet leuk (afhankelijk van de reden) maar als je er auto's van kan kopen, zou ik ook een belletje plegen hoor.

En wat nieuwere autos's lease je ook niet voor 50 euro per maand.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 21:29

purny schreef:
DuoPenotti schreef:

Ze kunnen geleased zijn.

Nou zeg dat.
Mijn werkplek is verhuisd van Velp naar Utrecht, maar ik hoef er lang niet altijd te zijn, dus ik werk er in principe maar 1x in de week en de rest van de week thuis.
Mijn vriend werkt wisselende diensten en soms lijkt het alsof hij alleen maar thuis is.
Wat moeten de buren wel niet van ons denken met een vrij nieuwe Mini en BMW? :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 21:30

Nyaleti schreef:
purny schreef:
Ze kunnen geleased zijn.

Omdat als ze er auto's van kunnen kopen ze wel heel erg lekker zwart bij verdienen? Dat is dan geen baantje in de supermarkt hoor :=

Als iemand bij klust, vind ik dat prima. Gewoon voor een zakcentje. De uitkering is niet leuk (afhankelijk van de reden) maar als je er auto's van kan kopen, zou ik ook een belletje plegen hoor.

En als dat nou zo is? Nou en?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 21:32

Niobe schreef:
Nyaleti schreef:

En als dat nou zo is? Nou en?

Als je met zwart werken om de drie jaar een nieuwe auto kunt kopen, dan krijg je misschien onterecht een uitkering?

Niobe

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 21:33

Maar waarom zou je je daar druk om maken?

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 21:37

Berdien :(:)

Als er een auto (met een hoge dagwaarde) op je naam staat lijkt het mij niet dat je nog een uitkering krijgt. Als ik hoor dat je soms al voor het krijgen van boodschappen gekort wordt op een uitkering, lijkt het mij echt heel stug dat de overheid dat niet door heeft.

En ik vind het inderdaad ook niet netjes om over zo iets te oordelen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 21:38

Niobe schreef:

Ik vind onterecht profiteren van het sociale vangnet wel een dingetje, eigenlijk :).

Niet dat ik wil zeggen dat dat hier het geval is, dat weet ik niet.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 21:40

Mijn pasjeshouder is kwijt :(
Bankpas, OV en zorgpas zat er allemaal in -O-

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 21:42

_San87_ schreef:
Niobe schreef:

Ik vind onterecht profiteren van het sociale vangnet wel een dingetje, eigenlijk :).

Niet dat ik wil zeggen dat dat hier het geval is, dat weet ik niet.

Ik snap je wel, maar er is veel wat je niet weet over een ander. Ook in zo’n geval.
Als ze niet eerlijk bezig zijn, lopen ze heus vanzelf een keer tegen de lamp.
KARMA IS REAL.

Maar ik vind zelf het leven al moeilijk genoeg voor mezelf, laat staan voor een ander. Het maakt mij niet zoveel uit of een ander misbruik maakt van een situatie om er beter van te worden.
Laatst bijgewerkt door Niobe op 14-08-23 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 21:43

purny schreef:
DuoPenotti schreef:

Ze kunnen geleased zijn.

Waarom laag?
Misbruik van een vangnet maken is pas laag.

En of ze wel of niet werken was niet mijn oordeel. Dus daar niet mij op aanspreken.

Berdien. Wat klinkt dat naar. Sterkte :knuffel:

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 21:49

Ik vind het gewoon een beetje achterbaks om iemand aan te gaan geven of te tippen bij de gemeente. En dan bij wijze van spreke gewoon netjes in iemands gezicht doen.

En het zou me een reet roesten hoe iemand zijn auto's betaald of afbetaald. Ik maak me daar echt niet druk om.

En DP, jij zegt de gemeente tippen, dat bedoel ik met laag zijn.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 21:55

Ja dat zeg ik.
Als iemand dus zoveel kan werken dan is bijstand of Iva onterecht.
En nee zo iemand doe ik niet aardig tegen, dat is jou aanname.

Op deze manier gaan vangnetten kapot! Ook voor jou.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 21:58

purny schreef:
Ik vind het gewoon een beetje achterbaks om iemand aan te gaan geven of te tippen bij de gemeente. En dan bij wijze van spreke gewoon netjes in iemands gezicht doen.

En het zou me een reet roesten hoe iemand zijn auto's betaald of afbetaald. Ik maak me daar echt niet druk om.

En DP, jij zegt de gemeente tippen, dat bedoel ik met laag zijn.

Misbruik maken van een sociaal vangnet is toch ook achterbaks? Als iemand een iPhone steelt ga je toch ook naar de politie?

Het maakt mij ook niet uit hoe iemand van eerlijk verdiend/gekregen geld zijn auto afbetaalt. Het maakt mij wél uit wanneer dit met onterecht verkregen geld gebeurt.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 22:00

Idd zulke mensen verpesten het voor anderen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 22:07

Maar niet bij elke uitkering mag je niet zo'n auto hebben, krijgen of heb je maar weinig inkomen... Bijstand heb je al een probleem met boodschappen, maar de meeste anderen maakt het echt niet uit wat voor auto je hebt. Je mag een enorme spaarrekening hebben en sommige hoogtes van uitkeringen zijn erg hoog door salaris van te voren.

Zelfs als zulke mensen niet zouden bestaan zouden die uitkeringen nog steeds lastig en streng zijn. Het is niet alleen aangescherpt vanwege fraude, maar ook omdat er te veel mensen uitkeringen kregen. Uwv is nu heel trots dat ze minder wia / ziektewet uitkeringen hebben sinds ze strenger zijn. Alleen diegene zotten nu in de bijstand. Maakt uwv niet uit, zij hebben er minder dus vinden dat ze goed bezig zijn. Niet met fraude bestreden of mensen helpen oid, alleen gewoon bezuinigen en dat dat ten koste van mensen gaat, tja...

Sowieso zijn mensen makkelijk in het oordelen. Ik heb viavia ook over mezelf gehoord dat ik zo'n profiteur ben. Diegene die daarover begon kent me niet eens, weet niet waarom ik thuis zit. Vind het al knap dat diegene die conclusie heeft getrokken, voor hetzelfde geld werkte ik vanuit huis.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 22:21

Dat er zieke mensen in de bijstand zitten is helaas waar. En heel slecht.
Maar dat zijn niet de mensen die bij beunen.

Daar ging het om.
Lenen ze de auto van een ouder dan dikke prima. Wat ik dus ook zei.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 22:21

Maar wie zegt dat deze mensen misbruik maken van hun uitkering?
Wie weet werken ze wel gewoon vanuit huis, zitten ze op onlyfans ofzo. Of doen ze normaal werk vanuit huis.
Waarom gelijk het oordeel?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 22:27

fokfanaat schreef:
Idd zulke mensen verpesten het voor anderen.

Dit is een ding ja :)

Figuren die de boel neppen, zijn de reden waarom mensen als ik met de nek worden aangekeken door de maatschappij. Want ik zal ook heus wel zwart bij verdienen, ik zal mijn lichamelijke issues ook wel faken want dan krijg ik geld. De figuren die de bijstand gebruiken als een leuk extraatje, vind ik niet minder slecht als die kleinere aantallen Marokkanen, kleine groep moslims, kleine groep asielzoekers die het imago van een hele groep verpesten.

Wat niet wil zeggen dat die mensen met die 2 auto's daartoe behoren, daarover valt imo niet zomaar te oordelen zonder de situatie te kennen. Ga ik dus ook niet doen :o

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 22:37

Berdien heel veel sterkte, wat klinkt dat echt ellendig zeg. Nyaleti ook. Als artsen geen diagnose kunnen stellen, maar je je nog steeds zo rot voelt… Super balen :knuffel:

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 22:40

imaudy schreef:
Waarom vraag je het niet even aan die mensen waar ze het van doen?

Nee dankje. Zijn niet echt de leukste mensen :+ . Heb al regelmatig ruzie gehad met die man echt om de domste dingen (waarom die de hondenpoep niet even wilde opruimen op het grasveld incl speeltuin achter ons (dus ook zijn) huis) en ben al bedreigd door die vent -O- .

M_D_H schreef:
Dat zijn geen dure auto's hoor :n

Dan verschillen daar onze meningen over, maar bijna €30.000,- vind ik toch een flinke smak geld, zeker als je een uitkering hebt }:0

En nog een opmerking over of ik ze hele dagen in de gaten houd als 1 of ander oud vrouwtje, ik zit veel thuis (werk maar 9u per week, ivm een kindje) en aangezien we praktisch buren zijn zie je elkaar veel he :+ . Zij hebben 2 honden, dus lopen veel buiten. Meneer loopt op FB ook constant te klagen over allerlei dingen. Maar goed, ik hoef me er niet over te verantwoorden. Vond de situatie gewoon erg bijzonder....

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 23:01

Ik heb helaas een uitkering (complexe ptss en borderline), zelfs bij mijn autootje van €500 kreeg ik de vraag of ik die echt nodig had.

Leven en laten leven toch.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 23:07

LaPluche schreef:
Ik heb helaas een uitkering (complexe ptss en borderline), zelfs bij mijn autootje van €500 kreeg ik de vraag of ik die echt nodig had.

Stom :knuffel:

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 23:11

LaPluche schreef:

Nou... Dat vind ik echt stom inderdaad...

Sommige mensen worden serieus overal op gecontroleerd en andere mensen leven als god in Frankrijk, tenzij het een uithangbord is, dat kan natuurlijk ook.

Mijn ergenis.
Mijn lichaam wil op bed.
Mijn hoofd niet. -O-