Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 19:39

Manlief in vriezer stoppen, kan ie afkoelen }:)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 19:43

Niobe schreef:
Alja schreef:

Ik vind een tas of oorbellen idd heel wat anders :)

Was wel leuker geweest

Gebeurd ook regelmatig, maar dat bespreek ik niet met hem :+
Dan is het mijn geld dus gaat het hem niks aan :') _O-

Lau

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 20:42

Misschien heb ik zonder overleg 2 uitbreidingen van de Sims gekocht O:)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 20:48

Ik heb vanmiddag mijn 'collega' een kus gedag gegeven ik hoop dat niemand het heeft gezien, het is nog even van ons :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 00:08

Lau schreef:

Dat je blijkbaar met je vent moet overleggen om paar tientjes uit te geven is wel een biecht ja :')

Als we al in de jaren 50 zijn gestrand - mijn handwerkjes zijn altijd zo slordig, heb mijn huishoudboekje niet ingevuld en ben zondag niet naar de kerk geweest :n

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 00:19

Fly_high schreef:
Lau schreef:

Dat je blijkbaar met je vent moet overleggen om paar tientjes uit te geven is wel een biecht ja :')

Als we al in de jaren 50 zijn gestrand - mijn handwerkjes zijn altijd zo slordig, heb mijn huishoudboekje niet ingevuld en ben zondag niet naar de kerk geweest :n

Echt he! Ik zat de laatste pagina's ook met verbazing te lezen en dacht: zo blij dat ik financieel onafhankelijk ben :D

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 00:23

Fly_high schreef:
Lau schreef:

Nou echt :') zulke dingen overleg ik echt niet hoor. Alleen zoiets als de droger hebben we samen uitgezocht enzo. Maar spellen, kleding etc interesseert hem echt niet wat ik daar aan uitgeef.
Vond alleen mijn lingerie setje van vorige week wel briljant, want ik had een paar dagen daarvoor nog een soort van lopen mopperen dat ik zoveel lingerie had en het echt niet meer past in de lades _O-

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 00:26

Nou ja voor sommige mensen is een paar tientjes al veel

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 00:31

Naja vind een vriezer wel wat anders dan een game spelletje. Ik bedoel als ik een nieuwe vriezer zou kopen zou ik het ook overleggen. Een nieuw spel voor de xbox of de switch moeten we helemaal zelf weten.

Maarja we hebben ook allebei nog een aparte rekening voor onze hobby's enzo. Dus dan koop ik het lekker daarvan. Mijn geld, niet zijn probleem. :+

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 00:34

Het is een duur jaar en al helemaal een dure maand. Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die een paar tientjes voor iets wat niet echt noodzakelijk is echt wel even willen overleggen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 00:37

Ik ben blij dat ik er uit ben, maar ik heb een periode gehad dat elke euro op een weegschaal moest. Naar mijn weten hebben veel mensen het op dit moment niet veel beter dan dat.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 00:52

Benzz schreef:
Fly_high schreef:

Echt he! Ik zat de laatste pagina's ook met verbazing te lezen en dacht: zo blij dat ik financieel onafhankelijk ben :D

Want jullie geven zonder overleg met je partner een ruime 600 euro uit voor een gezamenlijke vriezer?
Niet dat ik nu recht van spreken heb, want ik heb dit dus precies vanmorgen gedaan :')
Maar toch, bij grote uitgaven voor het huis vind ik het normaliter toch wel netjes om even met elkaar te overleggen, vooral als het de gezamenlijke rekening betreft...

Dat heeft niks met de jaren 50 te maken, maar wel met fatsoen... Waar ik vanmorgen dus weinig van had, maar goed, dat betrof dus een soort van noodsituatie...

Van kleine uitgaven of persoonlijke uitgaven snap ik niet dat dat overlegd moet worden, maar goed, dat komt ook omdat wij verder geen gezamenlijk geld hebben behalve voor de vaste lasten en het huis :j

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 00:59

Kaitlyn schreef:
Nou echt :') zulke dingen overleg ik echt niet hoor. Alleen zoiets als de droger hebben we samen uitgezocht enzo. Maar spellen, kleding etc interesseert hem echt niet wat ik daar aan uitgeef.
Vond alleen mijn lingerie setje van vorige week wel briljant, want ik had een paar dagen daarvoor nog een soort van lopen mopperen dat ik zoveel lingerie had en het echt niet meer past in de lades _O-

De mijne vind lingerie sowieso overbodig :D

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 01:02

M_D_H schreef:
Want jullie geven zonder overleg met je partner een ruime 600 euro uit voor een gezamenlijke vriezer?
Niet dat ik nu recht van spreken heb, want ik heb dit dus precies vanmorgen gedaan :')
Maar toch, bij grote uitgaven voor het huis vind ik het normaliter toch wel netjes om even met elkaar te overleggen, vooral als het de gezamenlijke rekening betreft...

Dat heeft niks met de jaren 50 te maken, maar wel met fatsoen... Waar ik vanmorgen dus weinig van had, maar goed, dat betrof dus een soort van noodsituatie...

Van kleine uitgaven of persoonlijke uitgaven snap ik niet dat dat overlegd moet worden, maar goed, dat komt ook omdat wij verder geen gezamenlijk geld hebben behalve voor de vaste lasten en het huis :j

Wij latten, dus hij heeft niets te maken met wat ik koop.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 01:22

Fair enough, maar dan nog is het een beetje een oneerlijk oordeel wat je velt over de manier van communiceren en de financiën van mensen die wel in gezamenlijk huishouden zitten...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 01:25

Benzz schreef:
Kaitlyn schreef:

De mijne vind lingerie sowieso overbodig :D

Ja, die krijg ik ook altijd te horen :')
Het maakt niet uit hoe het er uit ziet, het moet toch uit :+

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 01:32

M_D_H schreef:
Ja, die krijg ik ook altijd te horen :')
Het maakt niet uit hoe het er uit ziet, het moet toch uit :+

Dat dus :+

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 07:41

Wij hebben vanavond een Secret Santa trekker rit over het eiland. De jongens vroegen al of ik meedeed met een van hun maar dat heb ik voor de goeie reden maar afgeslagen.

Maar uiteraard ga ik wel naar de after borrel. En laat nu mijn twee exen daar sowieso ook zijn. Dus dat wordt gezellig.
Oh. En de jongens zijn die twee exen dus al behoorlijk aan het stoken hiermee.

Mag ik zeggen dat ik dat stiekem best grappig vindt? _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 08:24

M_D_H schreef:

Een beetje vriezer kost dat toch? De mijne heeft 900 gekost volgens mij. Als iets kapot is, dan moet het vervangen. Je hebt het er al vaak genoeg over gehad, hij luisterde blijkbaar niet. Dus ik vind dat je voldoende overleg hebt gepleegd, en hij heeft blijkbaar meer lusten dan lasten van dat ding, anders was hij al veel eerder overstag gegaan... een kapotte vriezer zonder no front, drama!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 08:31

Dingen die nodig zijn in huis koop ik ook zonder overleg ongeacht de prijs, het is wel een beetje man eigen dat alles te duur is en niet nodig want het oude kan nog best.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 08:58

Ik ben zo blij dat ik alles kan kopen wat ik wil, of het nou nuttig of onzin is. :') :j Hoef aan niemand uitleg te geven of verantwoording af te leggen. Voor mij 1 van de grootste voordelen van alleen zijn.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 09:11

M_D_H schreef:
Fair enough, maar dan nog is het een beetje een oneerlijk oordeel wat je velt over de manier van communiceren en de financiën van mensen die wel in gezamenlijk huishouden zitten...

Helemaal met je eens. Zo denigrerend.
Klinkt als kijk mij het eens veel beter doen.

Wij hebben ook jaren echt goed op moeten letten en dan is een onnodig spelletje alleen voor jezelf echt een onnodige uitgave.

Dingen als een kapotte wasmachine kwam er overigens gewoon.
Maar dat zou niet kunnen als er steeds onzinnige uitgaven zouden zijn. Zo simpel is het dan.

Gelukkig is die tijd voorbij. Maar helaas is dat zo voor sommige mensen altijd. En dan is overleg alleen maar positief ipv terug naar de jaren 50.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 09:38

Alja schreef:
Dingen die nodig zijn in huis koop ik ook zonder overleg ongeacht de prijs, het is wel een beetje man eigen dat alles te duur is en niet nodig want het oude kan nog best.

Nou dat is hier niet man eigen hoor := dan moet er een nieuwe PS5 terwijl de 4 het nog doet; ik zie werkelijkwaar geen verschil ook nog.
Een nieuwe tv terwijl de oude nog goed is, voor een halve mm scherper beeld.
Een nieuwe telefoon terwijl de oude nog gewoon werkt maar je abbo afgelopen is.

Ik vind daar wat van.

Maar goed, deze vriezer was kapot en dan moet het idd vervangen worden :j

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 09:40

Ik snap wel dat je zulke uitgaven eigenlijk normaliter overlegd hoor! Is het een zadel van een paard, en dus alleen voor je eigen hobby en als van je eigen geld is, nee, dat hoeft niet overlegd. maar een huishoudartikel, zo'n uitgave en voor gezamenlijk gebruik normaliter wel. Al snap ik dat je het gewoon gedaan hebt MDH :)

Wat betreft de biecht dat er een spel is gekocht, lees ik ook niet van 'oh, want eigenlijk mag ik geen geld uitgeven van mijn partner' maar meer als een guilty pleasure :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 09:44

Ik vind het ook niet meer dan normaal dat je dat even overlegt in een relatie.
Maar ben net als Suzanne nu wel heel blij dat ik niets meer hoef te overleggen :+