Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chickyy

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 13:57

Mijn vriendin is nu zwanger van dr eerste en doet het ook alleen. Ik zou zeker niet te lang meer wachten, bij haar heeft het ook allemaal best lang geduurd..
Ik kan de keuze om het alleen te doen alleen maar respecteren, wachten op de vader van je toekomstige kind is sowieso niet de beste manier om te daten..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 14:18

Kinderen hoeven ook niet een ultimate goal in het leven te zijn.

Ja als je het heel erg graag wilt, zeker doen. Maar ik denk dat het in je eentje echt absurd en onuitlegbaar zwaar is. En anders dan wanneer er een vader betrokken is waarmee je geen relatie meer hebt.

Ik ben net 34 geworden, was ook liever niet meer op de markt geweest :') maar ach, het is nu eenmaal zo. Dus maak er maar het beste van. Als ik het gevoel heb dat ik er te obsessief mee bezig ben neem ik gewoon weer afstand van de apps. Maar op dit moment lukt het heel goed om het met een korrel zout te nemen.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 14:24

Ik zou me nou niet echt zorgen gaan maken als je een kinderwens hebt begin 30 en nog single bent.. Ik heb het vaker genoeg in mijn omgeving goed dan mis (0x) zien gaan, op elk potje past een dekseltje en tegenwoordig worden vrouwen steeds vaker later moeder. Je komt echt wel iemand tegen die er hetzelfde in staat en waar de liefde wederzijds is. Natuurlijk kun je invriezen of het alleen doen als dat je voorkeur heeft, maar je moet niet te ontmoedigd raken.

Hier nog minder dan 2 maanden tot ons huwelijk, dat is ook van swipe naar inmiddels een huis met de paarden en trouwen gegaan. Ze zitten er écht wel tussen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 14:45

Nou ja, ik vind invriezen best wel een logische keuze eigenlijk als je 30+ en single bent maar wel een kinderwens hebt. Het haalt de druk eraf en het is toch gewoon een feit dat het na je 30e/35e snel lastiger wordt?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 14:50

Eulogy schreef:
Nou ja, ik vind invriezen best wel een logische keuze eigenlijk als je 30+ en single bent maar wel een kinderwens hebt. Het haalt de druk eraf en het is toch gewoon een feit dat het na je 30e/35e snel lastiger wordt?

Ook daarvoor is er geen garantie dat je goed vruchtbaar bent helaas. Dat heb ik al te veel gezien. En ook het verdriet dat er bij komt kijken.

Ik denk dat eitjes invriezen als iets te zaligmakend wordt gepresenteerd. Leuk dat je nog eitjes hebt in een vriezer ergens, maar zolang men in NL een vleesboom in de wand als onschuldig ziet, heb je helemaal niks aan die eitjes. Kan je ze net zo goed meteen door de plee spoelen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 14:51

Mijn dochter heeft de keuze gemaakt om ondanks dat er geen partner is kinderen te krijgen. Twee zwangerschappen werden opeens drie kinderen bij de tweede zwangerschap. Ze doet het geweldig en het is een leuk gezin. Het is zwaar om alle ballen in de lucht te houden, maar het gaat goed.
Zonder man leven is jammer zei ze, zonder kinderen bij dat idee werd ze te verdrietig.
En inderdaad een leven zonder kinderen is ook een prachtig leven. Ook mee eens, alleen niet voor haar.

Tovaita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 16:00

Miss_Mii21 schreef:
Toen ik uiteindelijk er iets van zei dat het niet normaal is dat een kind van 2,5 bij je in bed slaapt, was het vrij snel exit

Logisch, het is niet aan jou om te beoordelen wat normaal is en wat niet. Dat jij dat niet wil in je relatie is je goed recht, maar er zijn genoeg ouders die langdurig aan co-sleeping doen en daar is niks abnormaals aan. Juist heel gezond!

Tovaita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 16:06

Als ik lees hoe verzuurd sommigen zijn in dit topic (en alle begrip hoor, het is moeilijk en er zitten veel bijzondere mensen op de apps en sites) dan snap ik ook wel dat het niet echt lukt.
Het valt me ook op dat alles altijd aan de tegenpartij ligt, maar wat is je eigen aandeel? Wat heb jij iemand te bieden? Waarom ben jij zogezegd de catch van het jaar?
Kan soms erg relativerend werken en het besef aanwakkeren dat het in elke relatie geven en nemen is. Niemand is perfect, vooral wij zelf niet!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 16:06

Nessie schreef:
Hier nog minder dan 2 maanden tot ons huwelijk, dat is ook van swipe naar inmiddels een huis met de paarden en trouwen gegaan. Ze zitten er écht wel tussen.

Leuk!
Ik ben ook getrouwd met mijn tinder-match <3

Tovaita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 16:07

Goof schreef:
Nessie schreef:

Leuk!

Ik ook :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 16:08

Tovaita schreef:
Als ik lees hoe verzuurd sommigen zijn in dit topic (en alle begrip hoor, het is moeilijk en er zitten veel bijzondere mensen op de apps en sites) dan snap ik ook wel dat het niet echt lukt.
Het valt me ook op dat alles altijd aan de tegenpartij ligt, maar wat is je eigen aandeel? Wat heb jij iemand te bieden? Waarom ben jij zogezegd de catch van het jaar?
Kan soms erg relativerend werken en het besef aanwakkeren dat het in elke relatie geven en nemen is. Niemand is perfect, vooral wij zelf niet!

Volgens mij kom je al nergens als veel mannen niet eerlijk zijn over hun intenties en in echt heeeel veel gevallen niet over hun ex zijn.

Daarnaast ben ik niet snel onder de indruk maar dat is mijn ding en vind ik niks negatiefs aan. Ik moet ermee kunnen leven.

Maar als iemand met je date en vervolgens blijkt ie ook nog zn ex te doen….ligt dat echt niet aan mijn aandeel. En stiekem en helaas zijn er dat tegenwoordig heeel veel.

Of een match die niks zegt kom je ook nergens. Of iemand die je date en dan na een paar x zegt het niet vindt passen omdat ik niet drink en huisdieren heb wat ie van te voren wist.

Dan word je vanzelf sceptisch :+

Edit:

Het probleem zit vooral dat je niet eens toekomt aan meerdere fatsoenlijke dates merk ik. Dus een relatie kan je niet eens over spreken in de zij van geven en nemen.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 29-08-24 16:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 16:09

Eulogy schreef:

Hier sluit ik me bij aan. Plus wie zijn anderen mensen om te bepalen voor een ander dat kinderen krijgen geen levensdoel is? Wat als dat wel haar levensdoel is?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 16:19

Leuk om te zien de andere succesverhalen :j Over het algemeen lees (en leef) ik zo nu en dan nog eens mee in dit topic als het in actieve onderwerpen voorbij komt. Met mij denk ik ook de andere mensen met succesverhalen :) Het is goed zoeken, maar het is niet onmogelijk de juiste met de juiste matchende intenties tegen te komen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 16:21

Laat je eigen geluk nooit afhangen van een ander.
En dat geldt dus ook voor het krijgen van een kindje.

En met ruim 30 is het toch wel tijd om daarover na te denken. Ik heb het geluk gehad om jong moeder te worden en ik vind het superleuk dat ik nog jong ben nu zij volwassen wordt. Niet dat ze twijfelen of ik oma ben of mama. Ik krijg nu weleens de vraag of we zussen zijn.
Neem je geluk in eigen hand en maak je daarin niet afhankelijk van een ander.

Tovaita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 16:24

Als het klopt, klopt het. Maar het zal altijd water bij de wijn zijn, je zal je oordelen af en toe eens thuis moeten laten en je zal jezelf misschien moeten dwingen om iets nieuwsgieriger door het leven te gaan. Meteen een oordeel hebben bij het eerste vraagteken gaat je i.i.g. niets opleveren heb ik wel geleerd in mijn lange vrijgezelle bestaan. En de relatie met mijn man heeft ook zeker niet alleen uit slingers, confetti en unicorns bestaan, maar zo blij dat ik niet vroegtijdig de stekker eruit heb getrokken, maar mijn oordelen opzij heb gelegd <3 Nu dus getrouwd en een kind, dus het kan zeker.

Maar toen ik ook zo verzuurd was geraakt, lukte het ook niet. Je trekt aan wat je uitstraalt.

Tovaita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 16:25

Suzanne F. schreef:

En met ruim 30 is het toch wel tijd om daarover na te denken. Ik heb het geluk gehad om jong moeder te worden en ik vind het superleuk dat ik nog jong ben nu zij volwassen wordt. Niet dat ze twijfelen of ik oma ben of mama. Ik krijg nu weleens de vraag of we zussen zijn.

Precies dat!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 16:26

Maar echt zo, hier een alleenstaande moeder met een 5 maand oude baby en t is het mooiste in mn leven <3
Als je een kinderwens hebt ga ervoor!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 16:35

Zertab schreef:
Eulogy schreef:

Hier sluit ik me bij aan. Plus wie zijn anderen mensen om te bepalen voor een ander dat kinderen krijgen geen levensdoel is? Wat als dat wel haar levensdoel is?

Sowieso, waarom anderen überhaupt iets over je leven laten bepalen?

Boven de 30, zeker als je niet heel stedelijk woont, wordt je er regelmatig door je omgeving aan herinnert dat je toch wel eens aan kinderen moet gaan beginnen.
Ik heb dit heel erg veel gehoord in de afgelopen jaren. Die maatschappelijke zorgde ervoor dat ik me er druk om begon te maken. Inmiddels hoor ik het niet minder, maar ga ik er anders mee om. En juist doordat ik dat een beetje los heb kunnen laten, kan ik wat onbevangener daten (en dus meer mezelf zijn, want ik ben meer dan een eventuele kinderwens).

Maar ik zal de laatste zijn die zegt dat het nooit aan me knaagt :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 16:41

Suzanne F. schreef:

Ik denk dat dat er ook in zit dat vrouwen zich tegenwoordig niet zo snel 'oud' laten worden, door meer aan zichzelf te doen. En dan bedoel ik niet in de zin van make up, botox of zelfs fillers. Maar in de zin van we sporten meer, doen dingen voor onszelf, zorgen goed/beter voor onszelf qua uiterlijk én kleding... We zijn vrouw én moeder (in geval van de moeders dan). Waar de vrouw vroeger voornamelijk huismoeder was, geen noodzaak zag in make up, mooie kleding of sporten.
En soms gebruiken we cheatcodes in de vorm van botox en/of fillers :P

Maar misschien denk ik nu een te grote stap tussen de 60s en nu hoor...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 16:42

Tovaita schreef:
Als het klopt, klopt het. Maar het zal altijd water bij de wijn zijn, je zal je oordelen af en toe eens thuis moeten laten en je zal jezelf misschien moeten dwingen om iets nieuwsgieriger door het leven te gaan. Meteen een oordeel hebben bij het eerste vraagteken gaat je i.i.g. niets opleveren heb ik wel geleerd in mijn lange vrijgezelle bestaan. En de relatie met mijn man heeft ook zeker niet alleen uit slingers, confetti en unicorns bestaan, maar zo blij dat ik niet vroegtijdig de stekker eruit heb getrokken, maar mijn oordelen opzij heb gelegd <3 Nu dus getrouwd en een kind, dus het kan zeker.

Maar toen ik ook zo verzuurd was geraakt, lukte het ook niet. Je trekt aan wat je uitstraalt.

Ik moet niks en voel me niet verzuurd en blijf lekker spuien in dit topic waar anderen zitten die dat gevoel ook kennen. Als ik op date ga dan ga ik daar voor de 100% voor want anders spreek ik niet af. As simple as that.

Ik streef trouwen en een kind niet na dus dat scheelt een hoop. Ik streef eerlijkheid na en daar ga ik niet op inleveren.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 17:13

Miss_Mii21 schreef:
En als ze dan een beetje "oke" zijn dan accepteren ze je paard niet, en dumpen ze je vroeg of laat omdat je elke dag even naar stal moet.

*knip*

Dan hebben we het nog niet over de figuren die alleen maar op verre vakanties willen, wintersport en noem het maar. Ik werk keihard voor m'n paard, vakantiegeld is paard budget. Buiten het feit dat het beest zorg nodig heeft, dus dagjes weg is heel prima, nachtje weg is ook prima, maar lange vakanties zitten er niet in.

Ik pik deze er even uit. Ik merk dat je best wel wat dingen ziet bij mannen die voor jou niet acceptabel zijn en het is natuurlijk prima en normaal om grenzen te hebben.

Je geeft wel twee dingen aan die voor jou gelden, maar die voor heel veel mannen (met name mannen die een gezin willen) niet acceptabel zijn. Een hobby waarvoor je elke dag wel een half uur of uur of langer op een andere locatie moet zijn is best wel normaal voor paardenmeisjes, maar dit is niet bepaald de standaard. Met name bij gezinnen met jonge kinderen. Ik zou het bijvoorbeeld ook niet tof vinden als mijn kerel elke dag even naar de sportschool gaat.

Als die hobby er dan ook voor zorgt dat je niet op vakantie kan gaan is dat extra stom voor mannen die gewoon met hun toekomstige gezin op vakantie willen.

Je maakt de datingpoel wel heel klein voor jezelf zegmaar. Als mannen kunnen kiezen voor iemand waar ze wel lekker mee op vakantie kunnen dan doen ze dat toch sneller dan voor het paardenmeisje dat bij voorbaat nooit op vakantie kan/wil. Eigenlijk zijn paarden nieteens meer echt een hobby, maar eerder een lifestyle en als je daar vrij rigide mee omgaat is dat voor veel mannen echt wel een probleem.

Daar hoef je niks mee te doen natuurlijk, maar het viel me wel op in combinatie met je lijst aan dingen die niet oké zijn bij mannen. :D

Met betrekking tot vruchtbaarheid kan je trouwens o.a. laten testen hoeveel eicellen je nog ongeveer over hebt (en of dit normaal is voor je leeftijd).

Ik begrijp ook dat ik sorry moet zeggen hier tegen sommige dames. Ik heb er eentje die bijna 30 cm langer is dan ik ben. :')

Maargoed, lang epistel. Ik wens iedereen veel leuke dates toe!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 17:42

[***] schreef:
l

Ik begrijp ook dat ik sorry moet zeggen hier tegen sommige dames. Ik heb er eentje die bijna 30 cm langer is dan ik ben. :')

You're wasting his inches!!!

:')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 17:43

Janine1990 schreef:
[***] schreef:
l

You're wasting his inches!!!

:')

_O-

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 17:44

Tovaita schreef:
Goof schreef:
Leuk!

Ik ook :D

Haha, ik heb mijn man op Tinder altijd naar de "nee-kant' (is dat naar links?) geswiped :')
Maar ik ken hem al mijn hele leven, ik zei eigenlijk altijd "nee" bij bekenden.
Ik was 31 als we een koppel werden en vorige maand bevallen op mijn 37ste. Niet de ideale leeftijd maar niet alles loopt zoals je het wilt.

Maar voor hem heb ik ook een hele hoop rare dates gehad. De nog niet volwassen mannen die er eigenlijk toch niet klaar voor zijn, gaan er altijd zijn. Alsook de leugenaars, ...
Zo heb ik met iemand gedate die een dubbelleven leidde en zelfs vrienden en collega's daarin betrok.
Het ergste was wel als ik een (niet-geslaagde) date paar jaar later op de voorpagina zag staan van de krant wegens moord :(

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 17:51

Omgggg het kan altijd erger.

Ach als ik bij iemand een klik voel dan ben ik rete enthousiast blij, goedgelovig en ga er vol voor. Tot die tijd ben ik lekker sceptisch hier :+