Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 16:34

[***] schreef:
Bovenburen roken denk ik steeds meer binnen want de stank wordt steeds erger. Nu ook in de muurkast.
Nog een keer gebeld en nu heb ik eindelijk een afspraak. Waarom luisteren mensen pas als ik dingen 300x heb aangegeven en jankend en schreeuwend bel?

Maar ze mogen toch binnen roken?

poes

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 16:36

Hangt er maar net vanaf hoe je schade definieert. Lijkt me vreselijk als verhuurder om rokers te hebben die binnen roken in je pand.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 16:36

Ik zou willen dat mijn buurman hazes draaide. Dat is nog beter als de Nederlandse herrie die hij draait. Denk aan dokter bernard en vergelijkbare...
In de zomer in de tuin elke avond zodat ik alles dicht moet doen, op zaterdag avond het hele jaar door vanaf 20/21 tot ergens tussen half 12 de 2 uur. En vaak gaat het om 10 uur nog wat harder.

En ik woon in een rijtjeshuis, geen studenten en buurman is bijna van pensioengerechtigde leeftijd. Als hij met pensioen gaat ren ik hier gillend weg want er wordt gewoon niks aan gedaan. Moet zelf maar regelen, wat niet meer kan en vroeger al geen effect had.

Maar ik tel met jou mee marlinde! Op naar eindelijk wel eens een huis waar je fijn kan slapen en bijkomen wanneer nodig!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 16:37

poes schreef:
Hangt er maar net vanaf hoe je schade definieert. Lijkt me vreselijk als verhuurder om rokers te hebben die binnen roken in je pand.

In Nederland mag je van de wet gewoon roken binnen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 16:40

Van wat ik me kan herinneren is het plafond van [***] niet goed dicht of kan ze ventilatie niet goed afsluiten waardoor ze de rook extreem ruikt als haar bovenburen roken. Ik kan me voorstellen dat je daar niet goed van wordt (ik krijg enorm hoofdpijn van sigarettenrook). Ik had ook buren die binnen rookten, maar daar heb ik nooit last van gehad. Ik denk dat het dan best in de constructie van de woning gezocht mag worden.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 16:46

Mensen die filmen hoe een man op de grond ligt (opgepakt)
:?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 16:58

poes schreef:
[***] schreef:
Bovenburen roken denk ik steeds meer binnen want de stank wordt steeds erger. Nu ook in de muurkast.
Nog een keer gebeld en nu heb ik eindelijk een afspraak. Waarom luisteren mensen pas als ik dingen 300x heb aangegeven en jankend en schreeuwend bel?

Heel vervelend maar is hier eigenlijk wel wat aan te doen? Mijn ervaring met appartementen is dat als er rokers zitten, sowieso de aangrenzende appartementen daar vroeg of laat last van krijgen. Heel vervelend!

Ja, er is wat aan te doen en ik heb al vanaf het begin van mijn melding tegen de woningbouw gezegd wat dat in mijn ogen zou moeten zijn. Daar heb ik afgelopen vrijdag (na 10 weken) eindelijk gelijk in gekregen, maar ze zetten er geen vaart achter.

Urbanus schreef:
[***] schreef:

Maar ze mogen toch binnen roken?

Ik heb toch ook nergens gezegd dat ze niet binnen mogen roken? Ze doen het nu alleen heel extreem om mij te treiteren en er is meer gebeurd.
Het lijkt me niet echt normaal dat mijn kleding naar rook stinkt (daar word ik op aangesproken dus het is erg) terwijl ik niet rook en er ook niet door anderen in mijn appartement gerookt wordt. Spullen weg moeten gooien omdat het naar de stank van de bovenburen meurt is ook niet normaal.

Daarnaast zijn mijn herbelevingen en nachtmerries hierdoor zo ernstig toegenomen dat mijn studie er onder lijdt.
Het moet gewoon opgelost worden en dat kan heel simpel. Er zitten op meerdere plekken open verbindingen naar de bovenburen en dat mag qua brandveiligheid niet eens. Die moeten dicht, klaar.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 17:00

Woh, doe niet zo geïrriteerd, ik leg je geen woorden in de mond, ik vroeg het je alleen.

Supernaar dat die open verbindingen je zoveel last geven, ik hoop dat ze het gauw oplossen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 17:02

Urbanus schreef:
Woh, doe niet zo geïrriteerd, ik leg je geen woorden in de mond, ik vroeg het je alleen.

Supernaar dat die open verbindingen je zoveel last geven, ik hoop dat ze het gauw oplossen!

Sorry, ik ben moe. Ik slaap nu al maanden zelden meer dan 4 uur (behalve een paar weken nadat ik corona had gehad) en ik loop steeds op mijn tandvlees en ik moet me continu verdedigen.
Ik was al niet veilig in mijn eigen huis omdat ze de dader mijn adres hebben gegeven in mijn rechtzaak en nu gaat de gestoorde bovenbuurvrouw ook los. Ik trek het niet meer.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 17:29

Een of ander poedersuiker is al een kwartier non stop op hoog volume een lokroep aan het oefenen.

Ik hoop dat een reiger op zijn hoofd poept.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 17:32

Niobe schreef:
Een of ander poedersuiker is al een kwartier non stop op hoog volume een lokroep aan het oefenen.

Ik hoop dat een reiger op zijn hoofd poept.

Oh die oefent vast voor t WK meeuwen schreeuwen :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 17:34

MarlindeRooz schreef:
poes schreef:

In Nederland mag je van de wet gewoon roken binnen.

Staat dat letterlijk in de wet?
Volgens de wet moet je het ook in dezelfde staat terug opleveren minus normale gebruikerssporen. Ik vraag me dan af of roken niet onder schade kan gecategoriseerd worden.

Dit was bij mijn vorig werk waarom je niet in de huurwagens mocht roken, dat wordt door de distributeur (die de auto opnieuw moet verkopen) als schade aangemerkt die eerst ‘hersteld’ moet worden anders zakt de verkoopwaarde te veel. Dit gebeurde dan met osmose toestellen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 17:36

Nee, hier hoef je de 'schade' van roken niet te herstellen bij huren. Maar ik hoefde het bij geen enkele verhuurder op te leveren zoals de staat waarin ik het kreeg. Muren mochten gewoon kleur blijven, vloer mag blijven liggen als nieuwe huurder wil, maar bij vlekken of schade aan kozijnen hoeft dat niet hersteld te worden. Elke verhuurder ging er vanuit dat je zelf toch ging verven.

Auto's is wat dat betreft anders, ja

Edit, hier heb je in principe geen inspraak op wat jouw huurders in privésfeer doen. Waaronder roken dus valt en huisdieren in Nederland.

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 18:06

Voor het eerst in maanden een migraine aanval. Was even vergeten hoe erg die hoofdpijn is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 18:07

Thuisbezorgd app die het niet normaal doet. Dus heb via m’n computer besteld. Wat een gedoe na zo’n lange dag. :=

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 18:43

Ja in België is het niet zo gebruikelijk om een vloer te leggen in iets wat je huurt en zo. Binnen roken vind ik wel echt iets passé en ken er ook weinig die nog binnen roken. Dat wordt zo vuil!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 18:47

MyWishMax schreef:
Nee, hier hoef je de 'schade' van roken niet te herstellen bij huren. Maar ik hoefde het bij geen enkele verhuurder op te leveren zoals de staat waarin ik het kreeg. Muren mochten gewoon kleur blijven, vloer mag blijven liggen als nieuwe huurder wil, maar bij vlekken of schade aan kozijnen hoeft dat niet hersteld te worden. Elke verhuurder ging er vanuit dat je zelf toch ging verven.

Edit, hier heb je in principe geen inspraak op wat jouw huurders in privésfeer doen. Waaronder roken dus valt en huisdieren in Nederland.

Ligt aan de verhuurder, hoor. Ik ken ze ook die het in de originele staat terug willen, dus alles schoon en wit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 18:56

_San87_ schreef:
MyWishMax schreef:

Ligt aan de verhuurder, hoor. Ik ken ze ook die het in de originele staat terug willen, dus alles schoon en wit.

Ik mocht in mijn eerste woning nog geen spijkertje in de muur slaan en huisdieren en roken waren al helemaal uit den boze

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 18:57

poes schreef:
Ja in België is het niet zo gebruikelijk om een vloer te leggen in iets wat je huurt en zo. Binnen roken vind ik wel echt iets passé en ken er ook weinig die nog binnen roken. Dat wordt zo vuil!

Niet alleen vuil, het is ook nog eens op het gebied van brand een aardig risico. Daarnaast het meeroken als je bij iemand bent die binnen rookt, bah

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 19:05

[***] schreef:
_San87_ schreef:

Ik mocht in mijn eerste woning nog geen spijkertje in de muur slaan en huisdieren en roken waren al helemaal uit den boze

Ja dat is leuk dat ze dat zeggen maar dat mogen ze gewoon niet verbieden.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 19:05

Mijn buurman met zijn hoge druk spuit die elke avond tussen 5 en 6 uitgebreid gebruikt wordt.

En express onze schutting vol onder water zetten zodat hij hoopt dat het gaat rotten en hij zijn zin door kan drijven voor een andere schutting.

De neiging om die vent weg te pesten wordt groter en groter. Op afstand durft hij wel of via iemand anders maar zodra hij mijn ouders ziet weet hij niet hoe snel hij naar binnen moet rennen :')

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 19:17

Zo klaar met ziek zijn. Eerst corona gehad een week of vier geleden. Daarna een lichte verkoudheid waar de kinderen ook last van hadden. Dat was drie dagen weg en nu zitten we met het volgende virus. Al drie dagen koorts en we slapen allemaal beroerd.
Enige voordeel is dat ik een fantastische collega heb die gelijk mijn diensten deze week heeft overgenomen.
Ik hoop zo dat ik me morgen beter voel -O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 19:37

poes schreef:
Staat dat letterlijk in de wet?
Volgens de wet moet je het ook in dezelfde staat terug opleveren minus normale gebruikerssporen. Ik vraag me dan af of roken niet onder schade kan gecategoriseerd worden.

Dit was bij mijn vorig werk waarom je niet in de huurwagens mocht roken, dat wordt door de distributeur (die de auto opnieuw moet verkopen) als schade aangemerkt die eerst ‘hersteld’ moet worden anders zakt de verkoopwaarde te veel. Dit gebeurde dan met osmose toestellen.

Het moet in de huurclausule staan.

Staat er niks, dan mag je dus roken.

Edit: nee, klopt niet want het valt onder privé dus je mag gewoon roken.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 22-03-22 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 19:38

En als er staat dat je geen huisdieren mag dan mag dat dus ook gewoon wel. Mogen ze je niet zomaar verbieden.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 19:39

Docent kan niet uitleggen hoe een specifieke competentie te koppelen is aan stage, maar vervolgens moet je stagebegeleider je wel beoordelen op deze competentie? Hé? :')