Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 11:22

Bij mij "vervormt" het ook met kijken.
Ook stoeprandjes enz kloppen niet meer als ik de bril op heb.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-23 11:30

Ik heb altijd last van stoepranden en trappen, en dan vooral van die trappen met anti slip streepjes erop :')
Bij mij komt het niet door een bril maar omdat mijn rechter oog grotendeels met pensioen is gegaan na mijn auto ongeluk :+
Ik ben niet blind of zie niet wazig rechts. Maar met een soort hele vreemde ruis en vervormingen, waardoor links vrijwel alleen het werk doet. En dan is diepte een ding :+

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 11:31

Helpt een prisma je daar niet bij?

Sinds mijn ongeluk heb ik ook een prisma.
Mijn ogen deden het dan wel maar konden niet meer goed samen werken zeg maar.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-23 11:39

Wel geprobeerd, maar werd daar misselijk van en migraine. Ging ook niet weg na gewenning. Wellicht omdat het bij mij vanuit de zenuw komt? Geen idee. Dus er voor gekozen het zo te laten. Want heb er verder weinig last van. Als ik maar goed op let bij afstanden etc.
En soms als ik moe ben wil mijn rechteroog weleens een uitstapje maken en wat weg draaien :')
Maar ja... Kate Moss keek ook zo, dus het heeft zijn charmes _O-

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 16:48

Sheran schreef:
Picopico schreef:
Ik heb een heleboel oude Penny's. Is hier een markt voor of kan ik ze beter bij het oud papier doen?

Ik ben je markt! :))
Maneges willen ze vaak ook graag hebben voor in de kantine.

Marocje schreef:
Picopico schreef:
Ik heb een heleboel oude Penny's. Is hier een markt voor of kan ik ze beter bij het oud papier doen?

Jazeker! Ik heb een jaargang voor 15 euro gehaald toen, echt een koopje.. weet dat er meer interesse was..

Ah mooi, vond het al zonde om weg te gooien :)
Ze zijn uit 2005 ofzo, meerdere jaargangen. Wordt er echt voor betaald? Wat is dan gebruikelijk? Ik wil er eigenlijk alleen maar vanaf, iets met verhuizen :=

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 13:04

Als volwassene mis ik trouwens heel erg de rubberen rijlaarzen van vroeger. Ik kan toch niet de enige zijn? :') Ze hebben ze wel in grote voetmatten, maar die zin dan zo ontzettend kort dat ze halverwege de kuit komen. Heeft iemand nog rubberen laarzen als volwassene en zo ja, welke? Ik heb erg lange dunne benen en ze hoeven niet perfect te zitten, maar onder het zadel haken is ook erg vervelend.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 13:41

Ik heb ze gehad, die kwamen bij de Welkoop vandaan. Is wel al een jaar of 5/6 geleden, ik weet niet of ze ze nog hebben...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 14:20

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 19:08

gerlindie schreef:
_Lois_ schreef:
Waarom is autorijden met bril zo onwennig als je altijd lenzen draagt? :+

Je mist een stuk van je perifere gezichtsveld.
Met lenzen heb je compleet scherp zicht, met bril kan ik niet helemaal achterom kijken zeg maar (dan kijk je langs je bril ipv er doorheen)

Aha, logisch wel! :D

Ik heb nog wel een nieuwe vraag.
Hoelang van te voren moet je gaan zoeken naar een huurwoning? Als in, hoe lang voordat je erin kan staan woningen er meestal op?
Gaat om verhuizing naar een hele andere regio (van Groningen naar Utrecht).

Alles wat ik nu op pararius en funda zie staan is dan bijvoorbeeld beschikbaar vanaf begin of halverwege december, een enkeling later.
Ik wil er bij voorkeur per april of mei in. Komt het aanbod dan pas in maart online?

Tips voor het vinden van een huurwoning in die regio zijn ook welkom trouwens :=
Is het nuttig om een makelaar in te schakelen?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 19:42

DuoPenotti schreef:
https://www.welkoop.nl/red-horse-stretc ... 42_1327343

Deze van de Welkoop zien er wel comfortabel uit

FOUGANZA Paardrijlaarzen voor volwassenen - rijlaarzen - zwart
€ 24,99
https://www.decathlon.nl//p/_/R-p-1973

Helaas geen kuitmaten

Ah deze wel maten.
Lijkt op die van de Welkoop

https://www.kramer.nl/Ruiter/Rijlaarzen ... Flexible-I

En gewone
https://www.kramer.nl/Ruiter/Rijlaarzen ... rzen-Start

Dank! Sommige moet ik even checken, degene waar de maten bij staan zijn helaas een heel stuk te laag...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 22:21

Sheran schreef:
Als volwassene mis ik trouwens heel erg de rubberen rijlaarzen van vroeger. Ik kan toch niet de enige zijn? :') Ze hebben ze wel in grote voetmatten, maar die zin dan zo ontzettend kort dat ze halverwege de kuit komen. Heeft iemand nog rubberen laarzen als volwassene en zo ja, welke? Ik heb erg lange dunne benen en ze hoeven niet perfect te zitten, maar onder het zadel haken is ook erg vervelend.

Hoe lang zouden ze moeten zijn voor jou? Ik rijd nog steeds met de ouderwetse rijlaarzen van Aigle. Ze worden niet meer gemaakt, maar zijn nog wel hier en daar verkrijgbaar. Maar als jij extra lange rijlaarzen wil vrees ik dat die te kort zijn.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 23:11

_Lois_ schreef:
gerlindie schreef:

Je mist een stuk van je perifere gezichtsveld.
Met lenzen heb je compleet scherp zicht, met bril kan ik niet helemaal achterom kijken zeg maar (dan kijk je langs je bril ipv er doorheen)

Aha, logisch wel! :D

Ik heb nog wel een nieuwe vraag.
Hoelang van te voren moet je gaan zoeken naar een huurwoning? Als in, hoe lang voordat je erin kan staan woningen er meestal op?
Gaat om verhuizing naar een hele andere regio (van Groningen naar Utrecht).

Alles wat ik nu op pararius en funda zie staan is dan bijvoorbeeld beschikbaar vanaf begin of halverwege december, een enkeling later.
Ik wil er bij voorkeur per april of mei in. Komt het aanbod dan pas in maart online?

Tips voor het vinden van een huurwoning in die regio zijn ook welkom trouwens :=
Is het nuttig om een makelaar in te schakelen?

Sterkte hiermee. Het verloop is mega en het aanbod ook, dus 1 maand max 2 van te voren. Nu al oriënteren en netwerken lijkt me geen slecht idee. Roep het overal en wie weet komt het op je pad.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 18:09

Waar kun je een klein schaartje kopen waarbij de punten een bolling hebben zodat je minder risico hebt met knippen/bewegen, het liefst een fysieke winkel of iets dat ik het snel kan halen/ binnen hebben

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 18:12

Als ik google op gebogen schaar zie ik meerdere hits.
Bij bijvoorbeeld petsplace en welkoop maar ook bol.com

Maar deze zijn te groot?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 18:13

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 18:36

moonsparkle schreef:
Waar kun je een klein schaartje kopen waarbij de punten een bolling hebben zodat je minder risico hebt met knippen/bewegen, het liefst een fysieke winkel of iets dat ik het snel kan halen/ binnen hebben

Bedoel je een schaar met bolletjes op de puntjes? Elke trimmerswinkel heeft die wel, dit bv https://www.trim.nl/scharen/tritra-basi ... 4-1997054/

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 19:13

Ik bedoel inderdaad niet een gebogen schaar maar een met stompe uiteindes zoals inderdaad die hierboven maar een trimwinkel zit zo niet in de buurt

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 19:15

moonsparkle schreef:
Ik bedoel inderdaad niet een gebogen schaar maar een met stompe uiteindes zoals inderdaad die hierboven maar een trimwinkel zit zo niet in de buurt

En als je zoekt op stompe schaar?

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 19:27

Een verbandschaar?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 19:44

Die is te groot, als ik zoek op babyschaar zie ik ze wel maar het liefst zou ik er morgen een in een fysieke winkel halen of de optie morgen in huis, misschien weet iemand in welke winkel dit te krijgen is

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 19:48

Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 27-11-23 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 19:48

moonsparkle schreef:
Die is te groot, als ik zoek op babyschaar zie ik ze wel maar het liefst zou ik er morgen een in een fysieke winkel halen of de optie morgen in huis, misschien weet iemand in welke winkel dit te krijgen is

Gewoon bij de Hema of action?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 20:03

Nice thanks! Kruidvat zit in de buurt

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 13:30

Ik vraag mij af of ik met dit Dekje https://www.agradi.nl/schockemohle-zade ... e-full.htm

En een blauw oranje jasje de dressuur ring kan verschijnen? https://www.arsruitersport.nl/product/r ... st-oranje/

Ik ben er echt al even uit en dit is mijn enige nette Dekje dat ik heb :+ anders bestel ik een nieuwe. Het ligt op een echt witte schimmel trouwens. Zadel is bruin met blauwe knie wrongen en een oranje bies _O-

Ik wil niet al te raar aangekeken worden met m’n Arabier en nog een soort van opgaan tussen de dressuurprikkers :')

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 14:29

Kleurrijk is het zeker :p

Maar ik denk dat dat zeker kan. Al zal misschien niet elke jury het waarderen, maar officieel mogen ze je daar niet op afstraffen