Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:18

bigone schreef:
Relaxed schreef:
Mijn vriendin en man zitten nu doodleuk een spelletjesavond te doen met zijn dochter en haar vriend (3 huishoudens) mijn vriendin werkt in een winkel in een dorp waar net een uitbraak is en beide kinderen lopen stage in de zorg (waar ook een uitbraak is)
Ze begrijpt niet wat er verkeerd aan is 'want het mag' :roll:

Hoe ga je met zoveel domheid om? Zou er denk ik toch wel moeite mee hebben om haar nog als vriendin te beschouwen.

Ja nu ff niet idd, ben echt boos..

Destination

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:26

Heel veel sterkte Neonlight :(:) Wel ook goed op je zelf blijven passen hé.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:30

Ik zie mijn dochter ook bijna iedere dag.
Als ik vrij ben, pas ik op mijn kleindochter omdat dochter en schoonzoon beiden onregelmatig werken in cruciale beroepen.

Sterkte Neonlight.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:39

Electra63 schreef:
Ik zie mijn dochter ook bijna iedere dag.
Als ik vrij ben, pas ik op mijn kleindochter omdat dochter en schoonzoon beiden onregelmatig werken in cruciale beroepen.

Sterkte Neonlight.

Het gaat er mij vooral om dat in hun dorp sinds dit weekend enorme uitbraak is, heel voetbalteam besmet en loopt heel hard op. Zij werkt in dat dorp in een supermarkt, loopt onwijs veel risico. En dan een avond in 1 huis zitten met de kinderen die in de zorg werken waar ook veel corona is. Nee ik vind de timing vooral enorm slecht.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:54

Sterkte Neonlight!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:56

OMG!
Citaat:
Een jodelconcert in het Zwitserse Kanton Schwyz lijkt het aantal coronabesmettingen in de regio flink te hebben opgedreven. Zeshonderd mensen woonden het concert in de bergvalleien eind september bij. Hoewel de aanwezigen werd gevraagd afstand van elkaar te houden, lijkt het nu een 'superspreader event' te zijn geweest. Mondkapjes waren niet verplicht.

,,We ontdekten negen dagen na de optredens dat meerdere mensen van de groep waren geïnfecteerd", zei organisator Beat Hegner op de Zwitserse televisie. De regio telt inmiddels 1238 besmettingsgevallen, terwijl het er half september 500 waren.

AD

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 23:17

elnienjo schreef:
OMG!
Citaat:
Een jodelconcert in het Zwitserse Kanton Schwyz lijkt het aantal coronabesmettingen in de regio flink te hebben opgedreven. Zeshonderd mensen woonden het concert in de bergvalleien eind september bij. Hoewel de aanwezigen werd gevraagd afstand van elkaar te houden, lijkt het nu een 'superspreader event' te zijn geweest. Mondkapjes waren niet verplicht.

,,We ontdekten negen dagen na de optredens dat meerdere mensen van de groep waren geïnfecteerd", zei organisator Beat Hegner op de Zwitserse televisie. De regio telt inmiddels 1238 besmettingsgevallen, terwijl het er half september 500 waren.

AD

Omg..gelukkig jodelen we hier niet. Lijkt overdekt te zijn geweest..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 23:22

Behalve wanneer ik mijn grote teen stoot tegen de deurpost of ik doe weer iets anders stoms. Dan kan ik heel goed jodelen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 23:57

Gatver wat is dit erg.
Op een clubvakantie van een club waar ik intensief mee optrok is iemand overleden/verongelukt in het buitenland.
Een man die ik ook al jaren ken, op een hele heftige manier en reanimeren mocht niet baten.
Mijn beste vriend heeft alles aangestuurd, en iedereen is vreselijk aangeslagen.
Nu komt hij morgen langs, en we mogen morgen samen gaan huilen op 1.5 meter afstand...
Ik vind dit heel erg moeilijk.
En ze zijn ook pas een kleine week terug ook wat het risico extra groot maakt.
De uitvaart is ook max 30 man, met zo’n grote groep mensen die hem kende.
Wat vreselijk k*t dit.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 00:17

Ach, wat een verdriet. En dubbel verdriet omdat het afscheid moet zoals je dat niet wilt. Ik wens je veel sterkte.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 00:23

Ach veel sterkte Moonfish13

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 00:37

Nou dat dubbel verdriet kun je wel stellen.
Het is een hechte wereld en ons kent ons.
Iedereen kent de risico’s, maar iets als dit of een ongeval, hakt er altijd enorm in bij iedereen.
Welke nationaliteit iemand ook heeft.
Nu betreft het echt iemand van mijn club, zijn zoon van ik gok 15 doet het ook maar was niet mee op deze vakantie.
Ik weet nog heel goed jaren terug dat er in het buiteland voor onze ogen iemand verongelukte.
Een man uit Engeland.
Dan is echt iedereen in rouw, iedereen.
Maar dat we nu corona hebben, en je je beste vriend niet kunt steunen en niet elkaar vast kunt pakken, is echt heel erg rot.
Niet in woorden uit te drukken.
En de uitvaart, hoe ze dat met 30 man moeten gaan doen???
Ik hoop toch dat er nog wat moois gedaan kan worden door buiten op te stellen met afstand.
Als laatste eerbetoon.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 03:37

Heel veel sterkte Moonfish13 :(:)

Het valt me hier op dat in de supermarkt vooral de ouderen zonder mondkapje lopen en de jongere mensen juist weer met mondkapje boodschappen doen :+

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 06:59

Cayenne schreef:
Heel veel sterkte Moonfish13 :(:)

Het valt me hier op dat in de supermarkt vooral de ouderen zonder mondkapje lopen en de jongere mensen juist weer met mondkapje boodschappen doen :+

Klopt, mijn moeder mag tijdens het ouderen/kwetsbare uurtje boodschappen doen, maar doet dat expres niet want “die ouderen houden juist geen afstand”. Ze voelt zich veiliger tijdens gewone momenten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 07:08

Melbourne is in quarantaine gegaan en in 7 dagen is de besmetting stérk afgenomen.
Dit als huiveringwekkend voorbeeld dat het wereldwijd een probleem is; waarom het een pandemie heet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 07:16

Huertecilla schreef:
Melbourne is in quarantaine gegaan en in 7 dagen is de besmetting stérk afgenomen.
Dit als huiveringwekkend voorbeeld dat het wereldwijd een probleem is; waarom het een pandemie heet.

:')
echt een onsamenhangend bericht, maar fijn dat we nu zeker weten dat het een wereldwijd probleem is +:)+

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:16

Heel veel sterkte moonfish.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:36

Sterkte moonfish

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:14

Sterkte Moonfish.
En uitvaart, dat blijft wel een dingetje. Ik hoop voor jullie dat de familie kiest voor de online mogelijkheid. Iets organiseren met de hele club, ook al heb je 1,5 meter afstand, is niet wenselijk en mag ook niet.
Zelf de afgelopen periode ook uitvaarten gehad, in diverse settings. Eentje bij geweest, naaste familie, online een uitvaart bijgewoond maar ook niets, omdat de familie niet voor online koos (is ook behoorlijk prijzig) en in besloten kring de uitvaart deden. En even heel cru, maar hun hoeven geen rekening te houden met iedereen die de persoon kent. Je moet dan zelf iets bedenken om er mee om te gaan en het af te sluiten, alleen. En echt onoverkomelijk is dat niet.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:27

Gecondoleerd en heel veel sterkte Moonfish :(:)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:54

Sterkte Moonfish. Wij hebben dit jaar ook een online uitvaart gehad van een jong persoon en ik vond/vind dat echt wel heftig om niet je leed te kunnen delen.
Uiteindelijk hebben ze nog diverse herdenkings bijeenkomstjes gehad (uiteraard naar de richtlijnen) tussen de vrienden groepen en familie.

Hier nu even spannend: we hebben een positief geteste collega. Ze had geen symptomen en ging alleen maar formeel testen vanwege de reisbeperkingen. Woensdag zei ik nog tijdens de lunch dat we statistisch gezien inmiddels wel minimaal 1 besmette collega zouden moeten hebben. Bleek dus ook zo te zijn -O-
Ik heb met haar geen contact gehad de afgelopen 3 weken maar als ze zonder symptomen is dan weten we natuurlijk niet wie ze inmiddels mogenlijk wel aangestoken heeft. Eens zien of de App werkt....

Inmiddels ook een goede vriendin in NL recent positief getest maar die is inmiddels weer vrij en gelukkig zonder problemen (alleen verkouden geweest). Ook een opa (90+) van een goede vriendin, maar ook die is er gelukkig ook schadevrij af gekomen.
Ik zie dus nu wel duidelijk het effect van de hogere aantallen in mijn eigen omgeving.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:32

Cer schreef:
Huertecilla schreef:

:')
echt een onsamenhangend bericht, maar fijn dat we nu zeker weten dat het een wereldwijd probleem is +:)+

Dat NL geen eiland is en het voorlopig niet voorbij is.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:51

Sizzle schreef:
Sterkte Moonfish. Wij hebben dit jaar ook een online uitvaart gehad van een jong persoon en ik vond/vind dat echt wel heftig om niet je leed te kunnen delen.
Uiteindelijk hebben ze nog diverse herdenkings bijeenkomstjes gehad (uiteraard naar de richtlijnen) tussen de vrienden groepen en familie.

Hier nu even spannend: we hebben een positief geteste collega. Ze had geen symptomen en ging alleen maar formeel testen vanwege de reisbeperkingen. Woensdag zei ik nog tijdens de lunch dat we statistisch gezien inmiddels wel minimaal 1 besmette collega zouden moeten hebben. Bleek dus ook zo te zijn -O-
Ik heb met haar geen contact gehad de afgelopen 3 weken maar als ze zonder symptomen is dan weten we natuurlijk niet wie ze inmiddels mogenlijk wel aangestoken heeft. Eens zien of de App werkt....

Inmiddels ook een goede vriendin in NL recent positief getest maar die is inmiddels weer vrij en gelukkig zonder problemen (alleen verkouden geweest). Ook een opa (90+) van een goede vriendin, maar ook die is er gelukkig ook schadevrij af gekomen.
Ik zie dus nu wel duidelijk het effect van de hogere aantallen in mijn eigen omgeving.

Ik weet niet of ik de enige ben die het opvalt, maar iedereen in mijn omgeving die gestest is met klachten was negatief op 1 na. De positief geteste waren degene zonder klachten die gingen voor werk of reizen.
Denk dat er toch ook heeeel veel mensen rondlopen die geen enkel symptoom vertonen, je vergeet weleens dat meer dan 80% die het virus krijgt geen enkel symtoom heeft.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:05

Een collega van mij heeft zich laten testen nadat haar zoon positief is getest. Ze had geen symptomen maar had dus wel Corona. Best verraderlijk dus... gelukkig werkt ze vanuit huis.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 12:06

Sterkte moonfish