Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:55

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:04

Allebei die artikelen geven niet aan dat de anderhalve meter buiten niet gehandhaafd zou moeten worden. Ook past het overheidsbeleid bij de adviezen van die artikelen, dus ik zie geen discrepantie.

Bijvoorbeeld, uit het eerste artikel van ruim een maand geleden:
Citaat:
Kroes pleit er absoluut niet voor om het advies van het kabinet in de wind te slaan, maar ziet wel mogelijkheden voor de exitstrategie. Zo zouden bij het opstarten van de economie buitenactiviteiten voorrang kunnen krijgen. ‘Als de horeca straks bijvoorbeeld weer opengaat, begin dan met de terrassen.’

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:08

Er staat ook duidelijk dat binnenshuis die 1.5 meter geld, buitenshuis dmv verschillende omstandigheden die 1.5 meter niet perse de regel is. ‘Men is de anderhalve meter gaan interpreteren als een natuurconstante, terwijl besmettelijkheid compleet afhankelijk is van de omstandigheden: de luchtcirculatie, temperatuur en luchtvochtigheid.’

Het is natuurlijk ook maar net hoe je het artikel wil interpreteren.

En om te gaan mierenneuken past het overheidsbeleid er niet bij, want ze hebben binnen ook vrijheid gegeven om open te gaan.

Wat ik trouwens op instagram en snapchat veel zie is dat die 1.5meter op terrassen ook niet altijd precies is, zie best vaak filmpjes/foto's van mensen die toch bij elkaar zijn geschoven.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:11

sureido schreef:
Er staat ook duidelijk dat binnenshuis die 1.5 meter geld, buitenshuis dmv verschillende omstandigheden die 1.5 meter niet perse de regel is. ‘Men is de anderhalve meter gaan interpreteren als een natuurconstante, terwijl besmettelijkheid compleet afhankelijk is van de omstandigheden: de luchtcirculatie, temperatuur en luchtvochtigheid.’

En om te gaan mierenneuken past het overheidsbeleid er niet bij, want ze hebben binnen ook vrijheid gegeven om open te gaan.

Wat ik trouwens op instagram en snapchat veel zie is dat die 1.5meter op terrassen ook niet altijd precies is, zie best vaak filmpjes/foto's van mensen die toch bij elkaar zijn geschoven.

Hier zitten alle tafels en stoelen vast. Je kan zelfs je stoel niet verder naar achter zetten. Hij zit vast aan de tafel.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:12

Dat is wel slim gedaan, ik denk namelijk dat wanneer je met z'n vieren bent het heel snel gebeurt, als je bijvoorbeeld even wat wil laten zien of zo.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:16

sureido schreef:

Over het dikgedrukte: Binnen in een eetgelegenheid zijn er toch nog steeds meer beperkingen dan op het terras? O.a. max aantal gasten en vooraf reserveren? Ik ben voorlopig nog niet van plan om uit eten te gaan, dus heb me er niet zo in verdiept.

Ik vind dat mensen best dichter bij elkaar mogen gaan zitten, als ze dat zelf perse willen. Intelligente lockdown, toch? Zolang ze maar niet ongevraagd in mijn aura komen, dat voelt als onbeleefd en voor mij ongewenst.

In het ziekenhuis hebben we er ook een taak bij door alle patiënten en vooral bezoekers steeds op de regels te moeten wijzen. Heb er zelfs over gedroomd vannacht. :')

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:21

Ja klopt, maar er zijn ook wel restaurants waarbij je 'aan de deur' kan reserveren. Maar er zijn inderdaad wel meer beperkingen!

Mij lijkt het ook echt niet leuk om tegen iedereen te zeggen 'en ben je ziek? heb je klachten?' als je nu in de horeca werkt. Mensen weten dat nu toch onderhand ook wel een beetje..

Bedoel je op de regels wijzen dat mensen zich er niet aan houden of juist ter preventie?

Oké nu ga ik echt even studeren nog, Bokt leidt echt teveel af. :')

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:21

Sizzle schreef:
Roodvos, iets wat niet leeft kan ook niet dood.
Een virus is een inactief pakketje met RNA of DNA wat intact of kapot kan zijn. Het virus vermenigvuldigt zich niet. De cel interpreteerd de boodschap in het pakketje in zijn systeem en volgt slechts de bouwtekening.
Een prion is nog simpeler dan dat, dat is „slechts“ een hartnekkig eiwitje.

De media maakt het echter zeer verwarrend door vaak te schrijven dat het niet duidelijk is of er ‚levend‘ virus aan boodschappen karretjes zit. De vraag is niet of het nog leeft, maar of het nog in takt is. Zo is het ook verwarrend om te schrijven dat het virus zich gemuteerd heeft. Het virus heeft niets gemuteerd, dat doet zijn gastheer.

Maar hoe dan ook, om nou te stellen dat electronenmikroskopen een hoax zijn en virussen niet bestaan dat is toch wel een vrij duidelijk geval van complot theorie.

Daar is toch niet iedereen het over eens:
https://www.technopolis.be/nl/blog/leve ... jn-ze-dood

En heel vaak wordt er over levend verzwakt vaccin gepraat:
https://www.kindengezin.be/gezondheid-e ... n-vaccins-

Wat ik altijd wel heel gek vind is wanneer er gezegd wordt 'het virus wil...' of 'het virus is slim' en dan gaat het er bv over dat een virus zijn gastheer niet 'wil' doden. Net alsof zo een virus een poosje gaat zitten nadenken of een vergadering houdt met andere virusen om een plan uit te werken.
Dat dus zeker niet. Maar ofdat het nu leeft of niet, daar is blijkbaar nog wel wat discussie over.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:33

sureido schreef:
Ja klopt, maar er zijn ook wel restaurants waarbij je 'aan de deur' kan reserveren. Maar er zijn inderdaad wel meer beperkingen!

Mij lijkt het ook echt niet leuk om tegen iedereen te zeggen 'en ben je ziek? heb je klachten?' als je nu in de horeca werkt. Mensen weten dat nu toch onderhand ook wel een beetje..

Bedoel je op de regels wijzen dat mensen zich er niet aan houden of juist ter preventie?

Inderdaad van die onzinnige vragen. Mensen weten het en zullen niet gaan als er een vraag met ja beantwoord moet worden. En als ze toch gaan zullen ze de vraag met nee beantwoorden.

Net zo onzinnig als wanneer je paracetamol of nerofen haalt bij de drogist:"heeft u nog vragen over de medicijnen? Goed de bijsluiter lezen he." :x

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:38

Vanochtend naar de markt geweest. Wat mij opvalt is, dat nu het confinement versoepeld is, mensen zo super voorzichtig zijn geworden. Ik heb een rebel gezien, oud vrouwtje dat echt heel dicht ~~}> op een mevrouw met een masker ging staan die boodschappen aan het doen was bij de viskraam en niet doorhad dat er een keurige rij stond aan de andere kant waar iedereen wel 2 meter afstand hield. In Frankrijk is 1 meter verplicht gesteld, maar iedereen deed echt heel veel. Tevens was er handgel. Ik had mijn handen thuis heel goed gewassen en net gedaan alsof ik deze gebruikte want ik heb zo'n diepe kloven door die gel die mbv de uierzalf heel langzaam dicht aan het gaan zijn dat ik even niet mee doen met die hand gel, want het doet hartstikke zeer en mijn handen zijn te ruw geworden. Ik blijf er maar olie op doen.

Wij zijn blij met de persconferentie van Rutte. Het is fijn dat in elk geval vanuit Nederland de mensen naar Frankrijk mogen. Nu Frankrijk nog de grenzen open stellen. Ik ga wel al mijn gasten schrijven dat ze het beste niet voor of vlak na Parijs een stop kunnen houden met gebruik making van openbare toiletten, omdat het noorden nog covid heeft. Wij zijn echt groen en al 4 weken is er geen een geval bij gekomen in deze regio en dat is fijn.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:40

Bloodymary schreef:
Net zo onzinnig als wanneer je paracetamol of nerofen haalt bij de drogist:"heeft u nog vragen over de medicijnen? Goed de bijsluiter lezen he." :x

Het zal je verbazen hoeveel mensen er onverstandig omgaan met ibuprofen. Al vraag ik me af of een beperkt opgeleide kruidvatmedewerker daarvoor de oplossing is...

sureido schreef:

Mensen die zich er niet aan houden of de regels 'vergeten'. Bezoekers die naast je willen blijven staan als je zorg wilt verlenen (er mag maar een max aantal mensen tegelijkertijd op een kamer). Patiënten die vinden dat zij ook twee bezoekers mogen omdat een kamergenoot dat ook mocht -> kamergenoot had idd even twee bezoekers, bij een slecht-nieuwsgesprek mogen er nl twee naasten de patiënt bijstaan ipv één.

Succes met de studie!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:41

Pien: uierzalf is inderdaad een fijne. Glycerine ook. Dream Cream van lush :') Misschien hebben jouw handen hetzelfde als de mijne: ze kunnen niet tegen olie maar vet werkt wel fijn. Misschien handschoenen gebruiken?

Sorry dit is niet echt corona-inhoudelijk maar ik voel mee met de handen van Pien :')

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:43

Van die supervette body butter is ook fijn voor je handen, als je ze daarna even niet hoeft te gebruiken tenminste.
Op een gegeven moment went je huid ook echt aan al het desinfecteren hoor. Er is hoop. :Y)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:45

Die '' veilige '' afstand blijkt inderdaad ook wel een dingetje te zijn :P

Hier is het 1.5m, maar in Italie en dus ook Frankrijk is het 1m. En dan las ik ergens ook iets van 2m. :+

Pien ik gebruik de handcreme van Neutrogena ( zonder parfum ). Noorse formule en die Noren weten hoe ze dit soort problemen moeten handelen :D
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 04-06-20 12:49, in het totaal 2 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:46

Sheran schreef:
Pien: uierzalf is inderdaad een fijne. Glycerine ook. Dream Cream van lush :') Misschien hebben jouw handen hetzelfde als de mijne: ze kunnen niet tegen olie maar vet werkt wel fijn. Misschien handschoenen gebruiken?

Sorry dit is niet echt corona-inhoudelijk maar ik voel mee met de handen van Pien :')

Hoe doe jij dat dan op school? Wij moeten ieder lesuur na een ander lokaal en dan handen ontsmetten en tafel ontsmetten. Mijn handen zijn zo droog en doen zeer na 2 dagen dit zeker 6x per dag doen...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:47

Sheran schreef:
Sorry dit is niet echt corona-inhoudelijk maar ik voel mee met de handen van Pien

Eigenlijk is het wel corona inhoudelijk, want ik heb altijd al een droge huid en handen, maar nu door de corona en overal die verplichte gel zijn mijn handen echt naar de kl.te. Ik kan niet anders zeggen. Die uierzalf helpt goed en ook wel voor mijn hele handen de gewone extra olijfolie (gebruik ik ook tegen uitdrogen voor mijn huid en gezicht→ dat laatste heeft niets met corona te maken :o ).
Dat snap ik Lenaatje. MIsschien dat bij jou ook olijfolie werkt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:48

Onze posts kruisten Pien. Ik had nog snel wat getypt :o

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:50

Van Lush kan ik de 'helping hands' creme ook aanraden :)

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:57

lenaa_tje schreef:
Sheran schreef:

Hoe doe jij dat dan op school? Wij moeten ieder lesuur na een ander lokaal en dan handen ontsmetten en tafel ontsmetten. Mijn handen zijn zo droog en doen zeer na 2 dagen dit zeker 6x per dag doen...

Lief zijn voor je handen en wachten tot ze eraan gewend zijn. Denk dat ik tijdens een dienst 30-50x mijn handen desinfecteer en heb daar geen klachten meer bij. De meeste handdesinfectans hier bevat wel glycerine als verzorgend ingrediënt, dat helpt ook.
Het verschilt nu echt per kamer welke desinfectans er hangt. Een variant ruikt naar bier... :9k

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:58

Dat had ik dus pas in het ziekenhuis toen ik mijn moeder ging halen.
Ik weet dat Bavaria handgel maakt nu, ik denk dat het die was :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:05

lenaa_tje schreef:
Sheran schreef:

Ik heb Dream Cream van Lush in mijn tas die ik direct gebruik na het wassen en desinfecteren.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:11

Doe je door creme te smeren al niet de helft van het desinfecteren teniet?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:13

Waarom is dat zo?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:17

Sclimpre schreef:
Doe je door creme te smeren al niet de helft van het desinfecteren teniet?

Dat vroeg ik mij dus af! Verder hebben wij niet het beste spul staan dus vraag mij af of er iets in zit wat goed is voor je handen.

Ik heb eczeem dus ben sowieso wel gevoelig.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 13:21

Zou dan inderdaad kijken naar handdesinfectans met glycerol erin, dan hoeft je niet gelijk te smeren.
Belangrijk is om na het desinfecteren je handen eerst volledig te laten drogen. In hoeverre je je handen daarna direct weer contamineert heeft te maken met je handcrème (houdbaarheid, tube vs pot) en hoe je met deze omgaat. Je loopt inderdaad kans dat je je handdesinfectie gedeeltelijk teniet doet.