Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 21:37

Lau_ schreef:
Oh wat dan?

Ik hoorde juist dat het heel makkelijk zou zijn :')

Ik heb het eerste deel wat je van tevoren kan doen alvast ingevuld en daar was niks ingewikkelds aan maar er zijn online hele uitleg filmpjes te vinden hoe je het stap voor stap in moet vullen. :D Kan me nu ook nog niet voorstellen dat het lastig is.. Ben benieuwd!

Lau_

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 22:15

Fijn!

Ik ben heel benieuwd, nog nooit op gran canaria geweest dus sowieso al leuk om nieuwe dingen te ontdekken. Iemand nog tips? :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 23:05

Lau_ schreef:
Fijn!

Ik ben heel benieuwd, nog nooit op gran canaria geweest dus sowieso al leuk om nieuwe dingen te ontdekken. Iemand nog tips? :)

[BEU] Canarische Eilanden :D

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 23:14

Weer een weekje Kos geboekt.. In juni ook al maar toen werd het reisadvies aangepast waardoor we niet konden.

Ik knijp m wel om in zo'n quarantainehotel terecht te komen, maar een beetje risico hoort bij t leven en de landen op auto rij afstand vind ik zelf niet zo leuk. Ben overigens gewoon volledig gevaccineerd hoor, maar dan kun je nog steeds positief testen natuurlijk. Ga dus ook vooraf maar even testen, liever er in NL achter komen dan op het vliegveld daar. Vraag me af hoeveel mensen er nou voor een test echt uit worden gepikt.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 07:21

Ik doe hetzelfde, pumpina. Eerst een zelftest en mocht deze positief zijn gelijk bij de GGD. Ik zit liever thuis dan in een quarantainehotel. :=

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 08:20

Jildau schreef:
Lau_ schreef:
Wij gaan ook eind augustus begin september naar playa del ingles. Heel veel zin in!

Ik ook eind augustus / begin september! :D

Begreep van verschillende mensen dat het SpTH formulier invullen nog wel een dingetje kan zijn.

Wij gaan naar Maspalomas, dat is ook in die hoek. We kunnen er wel een Bokt-meeting organiseren :+ .

Het SpHT formulier gaan we op/met het reisbureau invullen. Komt vast goed.

Even zelftest doen is wel een goede tip. Hoeveel tijd van te voren doen jullie dat?

Ik ga het Canarische eilanden topic ook maar eens bekijken. Eerder naar Fuerteventura geweest maar Gran Canaria is nieuw.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 10:10

pumpina schreef:
Weer een weekje Kos geboekt.. In juni ook al maar toen werd het reisadvies aangepast waardoor we niet konden.

Ik knijp m wel om in zo'n quarantainehotel terecht te komen, maar een beetje risico hoort bij t leven en de landen op auto rij afstand vind ik zelf niet zo leuk. Ben overigens gewoon volledig gevaccineerd hoor, maar dan kun je nog steeds positief testen natuurlijk. Ga dus ook vooraf maar even testen, liever er in NL achter komen dan op het vliegveld daar. Vraag me af hoeveel mensen er nou voor een test echt uit worden gepikt.

Wij gaan ook naar Kos, 2x besmet en gevaccineerd. Ik gooi mijn ereader wel extra vol.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 10:32

Birgit01 schreef:
Hier iemand naar Denemarken/Zweden geweest? Is het daar lang wachten aan de grens? En is een testlocatie makkelijk te vinden?Ik ben nog op zoek naar een vakantiebestemming voor volgende week, maar mijn dochter heeft nog maar 2 dagen geleden haar 2de vaccinatie gehad en ik kom er niet goed uit waar het verstandig is om naartoe te gaan.

Oostenrijk mag je in met 1 vaccinatie, als die tenminste 22 dagen geleden is. Dus dat zou voor jullie allebei voldoende moeten zijn. Wellicht is dat een optie?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 10:37

Birgit01 schreef:
Hier iemand naar Denemarken/Zweden geweest? Is het daar lang wachten aan de grens? En is een testlocatie makkelijk te vinden?Ik ben nog op zoek naar een vakantiebestemming voor volgende week, maar mijn dochter heeft nog maar 2 dagen geleden haar 2de vaccinatie gehad en ik kom er niet goed uit waar het verstandig is om naartoe te gaan.

Wij gaan naar Denemarken zaterdag, maar laten daar dus nog wel testen. Is zoals ik lees totaal geen probleem.

https://www.dansk.nl/blog/coronatest-in ... ken-deel2/

https://en.coronasmitte.dk/rules-and-re ... 2jcnBszQhi

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 10:57

Roodvos schreef:

Even zelftest doen is wel een goede tip. Hoeveel tijd van te voren doen jullie dat?

Ik ga het Canarische eilanden topic ook maar eens bekijken. Eerder naar Fuerteventura geweest maar Gran Canaria is nieuw.

Vullen jullie als je samen als stel reist (niet getrouwd) een familie formulier in of een individueel formulier?

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 11:12

Muze schreef:
Er is nu minimale versoepeling als t over uk gaat ja, maar geloof me, we doen t niet voor de lol hoor, elkaar zo lang niet zien.
“ even” 10 dagen in quarantaine is leuk, maar dat moet ook allemaal maar net kunnen…

Mocht je het nog niet gelezen hebben: quarantaine kan verkort worden naar 5 dagen door middel van testen.

Mijn partner komt uit de UK en wij gaan het proberen. Wel dubbel gevaccineerd dus wat meer vrijheid.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 11:21

Monchou schreef:
Roodvos schreef:

Vullen jullie als je samen als stel reist (niet getrouwd) een familie formulier in of een individueel formulier?

Geen idee, ik reis met een vriendin (zijnde geen partner/stel/relatie). Elk een eigen formulier neem ik aan.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 12:11

Wij gaan vrijdag naar Ierland, allemaal volledig gevaccineerd, zoals ik het allemaal nu lees hoeven we niet te testen, wel extra formulieren hebben.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 12:18

fokfanaat schreef:
Wij gaan vrijdag naar Ierland, allemaal volledig gevaccineerd, zoals ik het allemaal nu lees hoeven we niet te testen, wel extra formulieren hebben.

Yes, klopt helemaal +:)+!

Houd er rekening mee dat voor elk kopje koffie/McDonalds/lunch/diner wat je binnen nuttigt, je je COVID pas moet laten zien....
Waar gaan jullie allemaal heen fokfanaat?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 12:30

Nou ja, dat is te overzien toch.
Cork, killarney, dingle, galway en dublin

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 12:42

fokfanaat schreef:
Nou ja, dat is te overzien toch.
Cork, killarney, dingle, galway en dublin

Oh ja, maar wel irritant soms haha.

Oh dat is mijn favoriete Ierland stuk!!!
Mocht je nog wat tips willen voor de net iets minder bekende plekjes, waar te eten van locals: ik gebruik deze website zelf ook nog geregeld:
https://www.theirishroadtrip.com/ireland-road-trip/

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 12:43

Thanx, ik ga er eens naar kijken. We hebben er echt zin in!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 13:33

Sodera zij alle soorten mondkapjes toegestaan

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 13:33

fokfanaat schreef:
Sodera zij alle soorten mondkapjes toegestaan

Yep, dat maakt allemaal geen fluit uit, zolang je maar iets op je snoet hebt zitten ;-)!
(ja daar vind ik inmiddels wel iets van :7)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 17:10

Net zoals in Nederland dus, thanx

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 08:35

Gisteren voor het eerst moeite gehad restaurant binnen te komen. De coronacheck app besloot precies op dat moment geupdate te moeten worden, en ik kon dat niet overslaan om mijn QR code te laten zien. Heel minimaal internet dus duurde een eeuwigheid, maar gelukkig lukte het. Veel andere nederlanders hadden minder geluk, allemaal zelfde probleem, maar bij veel lukte de update niet, en ze kwamen nergens naar binnen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 08:37

Daarom hebben wij ook de papieren uitgeprinte versie bij ons die hebben we helemaal geplastificeerd
Net als de entbewijzen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 08:39

Opzich wel goed dat ze op zo'n moment geen uitzondering maken, om maar geen gedoe te hebben. Zuur natuurlijk als je door een update even niet mag, maar als dat alles is qua tegenslag mag je toch niet klagen. Zet het nieuws aan en het is zo gerelativeerd :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 08:51

idinn schreef:
Opzich wel goed dat ze op zo'n moment geen uitzondering maken, om maar geen gedoe te hebben. Zuur natuurlijk als je door een update even niet mag, maar als dat alles is qua tegenslag mag je toch niet klagen. Zet het nieuws aan en het is zo gerelativeerd :+

Was ook zeker niet bedoeld als klagen hoor, gewoon om aan te geven dat het niet altijd soepel gaat :)
En ik vind het ook helemaal prima dat er geen uitzonderingen gemaakt worden, die mensen moeten hun zaak draaiende houden en er schijnt veel gecontroleerd te worden, met forse boetes bij niet naleven.
Vond het wel even sneu voor de mensen bij wie het niet lukte, was geen afhaal gelegenheid in de buurt dus die moesten nog flink op zoek, maar goed, dat overleven ze ook wel weer.

In de nederlandse informatie staat trouwens overal dat gele boekje ook geaccepteerd wordt, maar dat is hier niet het geval. Alleen QR code kom je mee binnen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 09:34

Wat suf dat de app op willekeurige momenten gaat updaten. Goed om te weten dat de geprinte versie meenemen wel echt nuttig is. Ik denk dat ik die ook maar even ga plastificeren.