Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:26

Die doventolk is wel super!

Dat extra testen zal het verschil gaan maken denk ik.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:26

little_birdy schreef:
Duidelijk .
Snap de mensen met kinderen die zo zeuren alleen niet zo goed .
Als je kinderen neemt dan weet je toch dat je ervoor moet zorgen ?
Niet alleen met zoiets maar de kans dat je kind ziek word bestaat ook .
Zijn ouders dan zo overspannen dat ze zoiets al niet aankunnen

Hier gaat het prima met de kinderen op de boerderij, die vermaken zich wel. Wij moeten gewoon ons best doen als we mensen tegen zouden willen komen, alleen dat is meer uitzondering dan regel denk ik.
Maar ik heb serieus te doen met de mensen die vijf hoog op een flatje wonen en daar met drie kinderen zitten. Geen school, geen sportclub, geen dagjes uit, geen tuin om ze vrij te laten. Deze mensen hebben hun eigen werk er nog bij en moeten hun best doen om geen andere mensen tegen te komen.
En ik heb vooral te doen met de kinderen die toch al in nare thuissituaties zitten en die nu hele dagen met hun ouders opgescheept zitten.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:27

PSvanLot schreef:
little_birdy schreef:
Duidelijk .

Zo, dat is wel heel kort door de bocht of niet?

Ik heb zelf geen kinderen..

Maar mijn collegas met kinderen moet om 8u starten met werken en als ze om 3u pas klaar zijn, dan is een kind om 3u nog motiveren voor school heel lastig.

En bij ons op werk is het ook heel druk, plus veel stress. Ik heb dus echt respect voor die collegas die het allemaal maar doen!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:27

Ik zit mij steeds zo te irriteren aan NOS, de persconferentie is nog niet klaar en ze stoppen met uitzenden :+
Gelukkig is rtl er ook

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:28

Electra63 schreef:
little_birdy schreef:
Duidelijk .

Normaal zijn kinderen niet hele dagen thuis, zonder school, sport of buiten spelen:)*

Daarbij moeten ouders voor leerkracht spelen en tegelijkertijd moeten sommigen dat combineren met thuiswerken..... en dat is niet altijd gemakkelijk.

Dat ook nog eens inderdaad, ze zijn er ook nog leerkracht bij.
Want ik kan me nog al te goed de fases herinneren waarin ik van iedereen iets aan nam behalve van mijn ouders :=
Je zou maar zo’n zelfde puber les moeten geven nu, ik geef het je te doen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:30

RTL stopt ook :=

Ik herken de negatieve spiraal en de dip. Vandaag was echt zo'n ontzettende rukdag. Voel me niet fit. voel me eenzaam (terwijl ik bijna dagelijks nog mensen spreek op stal!), voel me gewoon zo... kút. Dat ik al twee maanden thuis zit ivm een burn-out helpt hier niet aan mee. Ga weer re-integreren en keek daar enorm naar uit, want éindelijk weer een doel en regelmaat en eruit. Maar ja, werken = thuis nu.

En zo is er nog wel meer. Vandaag is echt geen fijne dag. Maar goed, die dagen mogen er zijn. Morgen weer kop d'r veur.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:30

.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 12-01-25 01:19, in het totaal 4 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:31

Sheran schreef:
Negatieve spiraal herken ik zeker hoor. Ik had echt een breakdown afgelopen week (ik zie dus echt helemaal niemand, geen menselijk contact, ik vind het heel heftig). Maar gelukkig kan ik me er nu even overheen zetten en accepteer ik dat het gewoon even niet anders kan.

Fijn dat dat jou al lukt. Ik probeer dat ook echt, en wist ergens dat het verlengt ging worden. Nee, niet ergens, dat was gewoon 1000% zeker. Maar als het dan officieel uit Rutte's mond komt, valt de klap wel anders.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:31

Ik heb het nu ook geaccepteerd. Dit is een situatie waar we niks aan kunnen doen.
Het is niet anders dan het met de dag aankijken.
Ik snap dat heel veel mensen nu met de handen in het haar zitten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:33

If you smile
With your fear and sorrow
Smile and maybe tomorrow
You'll find that life is still worthwhile
If you just

Voor iedereen die het nodig heeft

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:36

little_birdy schreef:
Duidelijk .

Ten eerste neem je geen kinderen.
Die hoop je te mogen krijgen

Ten tweede, zorgen voor kinderen en de huidige situatie is echt niet te vergelijken.

Hier beide thuiswerken. Zoontje in groep 3 die zich dus ook veelal zelf moet zien te vermaken. Naast mijn 24 uren volg ik sinds 1 februari een hbo opleiding, deeltijd. T is eigenlijk niet te doen alle balletjes hoog houden.
Dus loslaten maar...

_Femkeeex

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:38

Mijn hogeschool blijft vrijwel zeker tot september dicht. Ik denk dat vele hogescholen en universiteiten zullen volgen. Ben wel benieuwd wat ze gaan doen met middelbare- en basisscholen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:39

Rutte vindt wel dat wij het goed doen
Verlaten straten
Geen samenscholing enz..

Complimenten dus

mvdende

MizzMontana schreef:
Want ik kan me nog al te goed de fases herinneren waarin ik van iedereen iets aan nam behalve van mijn ouders :=

Puber?

In mijn geval begon dat "puberen" al in groep 3, ik vertikte het om boekjes te lezen terwijl dat echt moest van de juf. Mijn ouders hebben het uiteindelijk maar laten gaan....

Hè, leren lezen is uiteindelijk toch best gelukt.

Maar als corona 20 jaar geleden plaats had gevonden, dan waren mijn ouders echt niet happy geweest. "(T) huiswerk" heb ik altijd vervloekt en geen ouder die me aan schoolwerk kreeg thuis.

(En ik vraag me af of onze cadeau winkel nog open zou zijn geweest?! Indien wel, had ik in het magazijn mn "school" gehad. Met een 3 jarig zusje om me heen...)

En mezelf vermaken had ik als kind ook nog nooit van gehoord. Dat kon ik nog geen 5 minuten. En toen waren er nog geen tablets enzo.... Gelukkig is de tijd best veranderd en zijn mini Mariekes vandaag de dag makkelijker bezig te houden waarschijnlijk .

Verder vind ik 28 april wel pittig. Weer een weekend weg wat nu in het water is gevallen... dat is weekend 2 al.

En ergens baal ik er ook van dat Rutte geen harde grens geeft, zo van: datum X gaat alles weer naar normaal..

Je weet nu al dat 28 april weer verlengd gaat worden, en tot wanneer dan?
Laatst bijgewerkt door mvdende op 31-03-20 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Cookies

Laatst bijgewerkt door Cookies op 31-03-20 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:42

Pff nou kind heb ik wel bewust voor gekozen hoor. Deze situatie niet. Bijzonder dat je het niet pittig mag vinden maar dan een zeur bent. Gelukkig mogen we nog wel naar buiten. Anders zou ik echt gek worden.

purny

Ik kan alleen maar heel veel respect voor de ouders opbrengen in deze tijd

BigOne

Cookies schreef:
De Noorse medici hebben samen met het Noorse leger een nieuw type beademingsapparaat ontwikkeld die ze heel snel kunnen produceren. Echt top hoe verschillende afdelingen zo samenwerken.

Heb je daar een link van?
Vond het ook goed om te horen dat er vandaag al totaal 1900 ic plekken zijn.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:43

@mvdeende

Hoezo weekend weg, je bent afgelopen weekend nog met de trein weggegaan naar de andere kant van het land voor je plezier.

Je doet precies wat je wil met boodschappen halen enz...

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:44

mvdende schreef:
MizzMontana schreef:

Puber?

In mijn geval begon dat "puberen" al in groep 3, ik vertikte het om boekjes te lezen terwijl dat echt moest van de juf. Mijn ouders hebben het uiteindelijk maar laten gaan....

Maar als corona 20 jaar geleden plaats had gevonden, dan waren mijn ouders echt niet happy geweest. "(T) huiswerk" heb ik altijd vervloekt en geen ouder die me aan schoolwerk kreeg thuis.

(En ik vraag me af of onze cadeau winkel nog open zou zijn geweest?! Indien wel, had ik in het magazijn mn "school" gehad. Met een 3 jarig zusje om me heen...)

En mezelf vermaken had ik als kind ook nog nooit van gehoord. Dat kon ik nog geen 5 minuten. En toen waren er nog geen tablets enzo.... Gelukkig is de tijd best veranderd en zijn mini Mariekes vandaag de dag makkelijker bezig te houden waarschijnlijk .

Verder vind ik 28 april wel pittig. Weer een weekend weg wat nu in het water is gevallen... dat is weekend 2 al.

En ergens baal ik er ook van dat Rutte geen harde grens geeft, zo van: datum X gaat alles weer naar normaal..

Hoe kan Rutte nou weten dat datum X alles normaal wordt. Dat is niet te voorspellen op dit moment, dus stap wel dat ze het in stappen doen..

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:45

mvdende schreef:
MizzMontana schreef:

(knip)

Dat kan helaas ook niet. Denk dat je moeilijk in overleg kunt met een virus om te vragen of het vanaf volgende week dinsdag geen mensen meer ziek wil maken svp. :P Niemand weet hoe het zal lopen en niemand kan daarom een tijdlijn of definitief antwoord geven. Rutte en zijn experts ook niet.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:46

mvdende schreef:
MizzMontana schreef:

Puber?

Heb je wel goed geluisterd en begrijp je hoe de economie en een pandemie werkt?

Hoe kan Rutte nu zeggen: oké mensen, volhouden tot 1 juni en daarna gaan we weer met zijn allen los?
Kom op zeg...

mvdende

Echwel schreef:
@mvdeende

Hoezo weekend weg, je bent afgelopen weekend nog met de trein weggegaan naar de andere kant van het land voor je plezier.

Normaal gesproken zouden we met Pasen naar Duitsland of Luxemburg gaan, zelfde als met het Koningsweekend.

Dus wel degelijk 2 mini vakanties die nu niet doorgaan en ja, daar baal ik van!

Afgelopen zaterdag was gewoon een dagje wandelen, dat is geen weekend weg te noemen!

sureido

Nou als ik kon overleggen was het virus morgen over! :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:47

Echwel schreef:
@mvdeende

Ik zou dagjes weg met de trein op dit moment niet doen...
Ik doe echt alleen het hoognodige. Boodschappen en voor de rest sluit ik me op in m'n huis.
Alleen aankomende vrijdag naar m'n moeder. Op gepaste afstand gaan we samen een stuk wandelen.
En dat wanneer m'n vader weer uit het ziekenhuis komt stap ik niet eerder het huis binnen voordat het veilig is. Maar goed hoelang zal dat nog duren...