[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Douce

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 16:01

Stille meelezer hier, maar ik moest aan dit topic denken toen ik een vergelijkbaar nieuwsartikel las:
https://www.ad.nl/show/fatima-moreira-d ... gle.com%2F

Ik kan het nieuwsartikel wat ik zelf had gelezen niet meer vinden, maar daarin gaf ze aan dat mensen vaak denken dat het alleen maar leuk is, maar dat dat natuurlijk niet zo is. Realistische keuze en ik vind het mooi dat ze daar zo open over uitkomt. Het zou niets geks moeten zijn, ieder zijn eigen keuze en wensen.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 17:36

Ik heb hier de Linda liggen, daar staat dat artikel in. Tot nu toe geskipt, want die Boef trek ik niet zo.
Maar fijn zoals ze dit verteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:08

Ik heb heerlijk kunnen lachen, bedankt dames <3 Bij deze personen ga ik me niet meer inhouden als ze nu weer een keer met die zeikvragen aankomen. Behalve dat ik er niks mee heb, zit ik ook met medische achtergrond en dat ga ik ze ook rechtuit in de schoot werpen als ze erom vragen.

Mijn vriend wil graag kijken om onze reis naar Nepal om te zetten. Etihad vliegt er nog steeds niet naartoe en hij is bang dat als we nog uitstellen met boeken, dat hij dan moeite gaat hebben met iets anders uitkiezen of überhaupt vertrekken. we zouden namelijk vertrekken de dag voor de uitgerekende datum.
Dus als iemand mooie reizen weet, vertrekdatum 31/10 of 1/11 waar Etihad op vliegt voor ongeveer 2 weken? Thailand is nu grote kanshebber maar fijne alternatieven zijn welkom :Y) Wie geeft de gouden tip om die wurm alvast 2 weken te ontlopen O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:09

Citaat:
Maar verder? Het klinkt heel bot, maar ik heb er gewoon geen zin in.”

Dat klinkt absoluut niet bot, maar heel verstandig :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:36

idinn schreef:
Citaat:
Maar verder? Het klinkt heel bot, maar ik heb er gewoon geen zin in.”

Dat klinkt absoluut niet bot, maar heel verstandig :D

Ik snap haar ook helemaal :)).

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 08:45

Varekaj schreef:
Ik heb heerlijk kunnen lachen, bedankt dames <3 Bij deze personen ga ik me niet meer inhouden als ze nu weer een keer met die zeikvragen aankomen. Behalve dat ik er niks mee heb, zit ik ook met medische achtergrond en dat ga ik ze ook rechtuit in de schoot werpen als ze erom vragen.

Mijn vriend wil graag kijken om onze reis naar Nepal om te zetten. Etihad vliegt er nog steeds niet naartoe en hij is bang dat als we nog uitstellen met boeken, dat hij dan moeite gaat hebben met iets anders uitkiezen of überhaupt vertrekken. we zouden namelijk vertrekken de dag voor de uitgerekende datum.
Dus als iemand mooie reizen weet, vertrekdatum 31/10 of 1/11 waar Etihad op vliegt voor ongeveer 2 weken? Thailand is nu grote kanshebber maar fijne alternatieven zijn welkom :Y) Wie geeft de gouden tip om die wurm alvast 2 weken te ontlopen O:)

Tjaaaa.... kweenie hoor. Of het wel verstandig is om jou een reis aan te raden waardoor je het heugelijke moment van de geboorte gaat missen. :+

Ik had een vakantie gepland en mijn neefje zou waarschijnlijk in de laatste week geboren worden. Best wel wat commentaar gehad dat ik dan weg zou zijn, want sommigen zouden zoiets nooit willen missen. Ten eerste kan zo'n kind een maand te vroeg komen of 2 weken later. En waarom zou ik er dan rekening mee moeten houden. Buiten dat ik dat jaar anders niet op vakantie had gekund.

Maar terug naar jouw verhaal, welke wensen/eisen heb je nog verder? Ik zie dat ze bijvoorbeeld op de Malediven en de Seycellen. :D
Laatst bijgewerkt door KarenQ op 22-04-21 08:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 08:47

Hier idem, 10 jaar geleden met toenmalige vriend een reis geboekt, nooit meer aan de datum gedacht, bleek dat schoonzus begin van die week uitgerekend was. We hebben de reis paar dagen opgeschoven met het idee: Tegen dan is ze wel al bevallen. Was ze overtijd en beviel ze de voorlaatste dag van onze reis :+.

Nu, ik ben sowieos al geen fan om op de dag van de bevalling op de mensen hun lip te gaan zitten, dus ik vond dat niet zo erg, zij zelf ook niet volgens mij, maar wel commentaar gehad van onze ouders :+.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 08:49

Oh, had je hem nog voor niets verschoven. :+
Ik zou, als ik zelf zwanger was, pas laten weten dat de baby er is als die 2 dagen oud is of zo. Vooral niet dat ik aan het bevallen ben, want om dan steeds die berichtjes en zo te krijgen. En daarna lekker even cocoonen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 09:02

Poeh, ik ga echt geen rekening houden met bevaldatums, verjaardagen en eerste snotjes en keuteltjes die gevierd moeten worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 09:12

Zo ging ik een paar jaar geleden voor bijna een jaar naar het buitenland (Nieuw Zeeland en Zuid Afrika o.a.) en ik kreeg me toch een vernietigende blik van m'n tante toen ik zei dat ik niet in (de buurt van) Nederland zou zijn op het moment dat mijn nicht zou bevallen. :') Toen ik terugkwam was dat kind al ruim een half jaar oud en ik ging voor de lieve vrede maar even op een soort verlate kraamvisite, en gewoon 0 vragen over hoe ik het gehad had hè, het ging álleen maar over die twee blagen van mijn nicht. := Sindsdien ben ik ook niet meer langs geweest (ook niet heel moeilijk, want ik breng mijn meeste tijd toch door in het buitenland). _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 09:15

Mkango schreef:
Zo ging ik een paar jaar geleden voor bijna een jaar naar het buitenland (Nieuw Zeeland en Zuid Afrika o.a.) en ik kreeg me toch een vernietigende blik van m'n tante toen ik zei dat ik niet in (de buurt van) Nederland zou zijn op het moment dat mijn nicht zou bevallen. :') Toen ik terugkwam was dat kind al ruim een half jaar oud en ik ging voor de lieve vrede maar even op een soort verlate kraamvisite, en gewoon 0 vragen over hoe ik het gehad had hè, het ging álleen maar over die twee blagen van mijn nicht. := Sindsdien ben ik ook niet meer langs geweest (ook niet heel moeilijk, want ik breng mijn meeste tijd toch door in het buitenland). _O-

Ik heb mijn nichtje ook nog niet gezien :o. Soms schaam ik me, maar als ik dan vanuit daar ook totaal geen interesse in mijn leven krijg, dan is die schaamte ook weer verdwenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 09:18

Normaal ben ik niet te beroerd, maar als het "moeten" wordt heb je aan mij de verkeerde }>
Er spelen een paar factoren mee. Mijn verlof is al sedert eind december aangevraagd en goedgekeurd. Mijn partner is binnen het bedrijf van functie gewisseld, maar heeft nu veel minder verlof. En opnemen van verlof langer dan 1-2 dagen moet ook passen binnen de planning van de projecten waar hij projectmanager van is. Wanneer zit hij tussen 2 projecten? Exact, wanneer wij op vakantie zouden gaan. Omdat hij anders geen verlof kan aanvragen.
Daarnaast hebben we vorig jaar maar 1 nachtje weg gehad samen en zaten we tijdens onze jaarlijkse vakantie (zelfde periode als dit jaar) gewoon thuis ivm Corona en Lockdown 2 in België. Volgend jaar zal zijn verlof waarschijnlijk in de zomer vallen, tijdens de schoolvakantie. Dan wordt het voor mij heel moeilijk om vrij te krijgen. Kortom, planmatig gezien is dit jaar de beste kans om zo'n reis te maken.

Als we al hadden geboekt hadden we ook niet geschoven. Zoals nog iemand aanhaalt, ik kan me niet inbeelden dat je op dag 1-2 al zit te wachten op een giga bubs aan bezoek, en die gaan ze sowieso al opgedrongen krijgen. (Nogal families met de mentaliteit "we komen gewoon lekker toch en schijt aan wat jij wil").

Dus nee, ik heb echt geen zin om onze toch al beperkte vakantietijd (15 dagen) nog meer in te Korten omwille van die bevalling. Zoals KarenQ aanhaalt, voor zelfde geld bevalt ze eerder en had je gewoon kunnen vertrekken. Voor zelfde geld gaat ze overtijd en zit je -alweer- voor niks extra thuis en ben je alsnog weg als het eruit gepoept wordt.

We gingen normaal naar Nepal. Seychellen en Malediven zijn kanshebbers :D al zal de laatste voor vriend dan wel maar 10 dagen zijn. We zijn geen strandliggers. Kan weleens een dagje tussendoor maar we doen graag ook wat cultuur, wat natuur, iets actief. In Nepal stond een 2-daagse trekking door Annapurna op de planning en ook 2-daagse safari door een natuurpark bijvoorbeeld. In combinatie met wat steden bezoeken en een rustdag.
Ik zag dat ze ook vliegen op Toronto vanaf Parijs :D en laat dat nou nog een bestemming zijn die vriend dolgraag wil doen. Vooral omwille van de NBA Toronto Raptors, zijn favoriete ploeg.

Hij zei nog "we kunnen dan met hen ook op vakantie naar je tante in Frankrijk". Heb gelijk gezegd, als je dat doet, dan ben ik weg.
Ik wil géén vakantie met een koter doorbrengen én mijn tante is nog minder kind-minded dan ik. Daar is ze ook heel duidelijk in, haar domein is er 0,0 op aangepast. Tieners zijn dan wel weer welkom 8-) maar kleine kinderen, alsjeblieft niet.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 10:38

Ik was ook 2 weken overtijd.Je kan daar echt geen rekening mee houden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 10:42

En veel vakanties zijn al geboekt voordat wurm gemaakt is, of althans voordat buitenstaanders het weten.
En dan zou je af moeten zeggen?

Die zijn gek 8)7 :+

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 10:49

Wat, een vakantie afzeggen omdat iemand haar onderzijde compleet laat vernachelen, door een dader die daar vervolgens nog moord en brand over krijst ook?

Nope. Geen schijn van kans.

Laat die dader eerst maar opgedroogd en uitgevouwen zijn, en die onderzijde zodanig hersteld dat het slachtoffer het er niet meer continu over heeft. ~~}>

Alstjeblieft zeg...

Als je nu echt humor hebt, ga je gewoon op vakantie. Zoek je tenminste 1 echte kinderattractie op, maakt daar een snelle selfie van jezelf en partner en stuurt die op.
Tekst erbij: 'We denken aan jullie'.
Hartstikke mooi en gepersonaliseerd zou ik zeggen.

(Tip: hou er rekening mee dat dat niet heeeeel goed valt bij het opengescheurde slachtoffer, en diens overstresste partner... :') )

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 10:52

Toronto klinkt ook best goed! Malediven ben ik zelf geweest. Toen lag ik voornamelijk in zee omdat ik aan het duiken was. :+

Lastig als je echt zo rekening moet houden met de planning op je werk. Bij mij op het werk is de regel dat je in de eerste 3 maanden niet weg mag. Liever de eerste 4 niet en als je gaat max 1 week. Gewoon te druk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 11:21

Een kind is er meestal nog wel zo‘n 18 jaar minimaal. Daar hoef je echt niet rekening mee te houden met vakantie. Bovendien is het net als met veulentjes, beter even wachten tot ze een beetje uitgevouwen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 11:22

Vakantie is in zijn job niet zo makkelijk omdat de projecten er geen hinder van mogen ondervinden dat hij 2-3 weken weg is voor vakantie. Dus moet echt goed geregeld worden, ook naar vervangende collega's en dergelijke. Voor mijn job is het eenvoudiger, alleen juli en augustus is eigenlijk een no go ivm collega's met kinderen.

Wat mij vooral zo boos maakt is de manier waarop het allemaal gaat. Het is allemaal blijkbaar vanzelfsprekend dat je accepteert dat die kleine je tante gaat noemen. Het is bijna doodzonde dat we waarschijnlijk op vakantie zullen zijn én zelfs nog steeds gewoon willen boeken. Ik weet zeker dat dat zelfs nu, 7 maanden voor datum, al stiekem ergens verwacht wordt dat we onze plannen erop gaan aanpassen. En ik schrik daar eerlijk gezegd wel van. Je weet dat mensen omtrent kinderen er bepaalde denkbeelden op nahouden van "kind is alles". Maar ik vind dit wel ver gaan, dat men van bewust kinderlozen ook nog eens gaat verwachten, omdat het naaste familie is, dat die ook zomaar alles erop gaan willen aanpassen.

Wij hebben bijvoorbeeld enkel 2-zitters als auto. IK heb geen extra zitplaatsen nodig. Gaan ze dan verwachten dat ik, bij aankoop andere auto, mijn belastingvoordeel ga laten schieten omdat er af en toe misschien eens een kind mee zal moeten? Nee toch hoop ik?

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 11:58

We hadden vergadering van stal via beeldbellen. Komt er iemand met een baby in beeld, de hele tijd jammeren en schelle jank geluiden door de microfoon want het grut wou niet slapen. Ik kon de mute knop helaas niet vinden voor haar. Doen ze dat ook bij een vergadering van het werk? met zo'n jank kind voor de camera zitten? >;) Je zag ook iedereen glimlachen en aahw zeggen toen die baby in beeld kwam. Ik keek zo :\

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 11:59

Zo herkenbaar. :')
Net als met aankondigingen van zwangerschappen. Iedereen helemaal blij (pas ook bij een [***] die pas 3 maanden samen was met vriendin. WAAROM DAN BLIJ ZIJN?!) en ik denk altijd: oh wat erg...

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:09

Captain schreef:
Zo herkenbaar. :')
Net als met aankondigingen van zwangerschappen. Iedereen helemaal blij (pas ook bij een collega die pas 3 maanden samen was met vriendin. WAAROM DAN BLIJ ZIJN?!) en ik denk altijd: oh wat erg...

Ik denk dat ook haha. Als je nou al lang bij elkaar bent dan vind ik het nog wel leuk voor ze, maar kom op 3 maanden :n Of dat ze 2 kinderen hebben allebei bij een andere vader en die vaders willen beide niks met het na geslacht te maken hebben en zijn weg gegaan met de zwangerschap :n

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:12

Je hebt een vreemde schoonfamilie Varekaj.
Nee dat soort dingen zijn echt niet normaal.
Dat ze je tante noemen vind ik dan persoonlijk weer niet zo relevant want zo heet dat nou eenmaal volgens het woordenboek, maar jij kan die gup natuurlijk gewoon je voornaam zeggen als het oud genoeg is.

Edit: rare autocorrect
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 22-04-21 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:14

Hier worden we ook aangesproken met Tante en de voornaam. Vind ik op zich ook geen probleem. Mijn broer heeft gelukkig nooit echt verwachtingen uitgesproken (als in babysitten oid), maar de koters komen nu en dan wel eens een dagje of een weekendje langs (nu in corona uiteraard niet), gaan mee naar de paarden etc. Vind ik altijd wel leuk, vooral omdat ik ze kan teruggeven (en ze zijn pas beginnen komen eenmaal er mee te praten viel :+ )

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:49

Varekaj schreef:
Vakantie is in zijn job niet zo makkelijk omdat de projecten er geen hinder van mogen ondervinden dat hij 2-3 weken weg is voor vakantie. Dus moet echt goed geregeld worden, ook naar vervangende collega's en dergelijke. Voor mijn job is het eenvoudiger, alleen juli en augustus is eigenlijk een no go ivm collega's met kinderen.

Wat mij vooral zo boos maakt is de manier waarop het allemaal gaat. Het is allemaal blijkbaar vanzelfsprekend dat je accepteert dat die kleine je tante gaat noemen. Het is bijna doodzonde dat we waarschijnlijk op vakantie zullen zijn én zelfs nog steeds gewoon willen boeken. Ik weet zeker dat dat zelfs nu, 7 maanden voor datum, al stiekem ergens verwacht wordt dat we onze plannen erop gaan aanpassen. En ik schrik daar eerlijk gezegd wel van. Je weet dat mensen omtrent kinderen er bepaalde denkbeelden op nahouden van "kind is alles". Maar ik vind dit wel ver gaan, dat men van bewust kinderlozen ook nog eens gaat verwachten, omdat het naaste familie is, dat die ook zomaar alles erop gaan willen aanpassen.

Wij hebben bijvoorbeeld enkel 2-zitters als auto. IK heb geen extra zitplaatsen nodig. Gaan ze dan verwachten dat ik, bij aankoop andere auto, mijn belastingvoordeel ga laten schieten omdat er af en toe misschien eens een kind mee zal moeten? Nee toch hoop ik?

Ik zou de relatie met dit soort claim-types snel laten bekoelen/verwateren. Dit is echt niet gezond. En waarom zou die koter in jouw auto moeten kunnen meerijden? Het is al erg genoeg als ze die krijsjes willen meenemen als ze op visite komen. Ik zou daar al een dikke streep doortrekken trouwens. Bij mij zijn ze onder de 12 überhaupt niet welkom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:54

Ik glimlach en zeg gefeliciteerd. En over dat laatste moet ik goed nadenken, anders floept de gecondoleerd die door m'n hoofd gaat eruit _O-

Collega's met jengelende koters zet ik altijd gewoon op mute. En als ze dan wat inbrengen zijn ze verbaasd als iedereen zegt: je moet even je microfoon aan doen. Die had ik toch aan? Ja had ja..

Thuis blijven omdat er zo'n parasiet uit moet scheuren? Hoezo dat? Je hoeft daar toch niet bij te zijn? Zo ver mogelijk weg tot het zindelijk en verstaanbaar is zou ik zeggen :+