Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Varekaj schreef:Ik heb heerlijk kunnen lachen, bedankt damesBij deze personen ga ik me niet meer inhouden als ze nu weer een keer met die zeikvragen aankomen. Behalve dat ik er niks mee heb, zit ik ook met medische achtergrond en dat ga ik ze ook rechtuit in de schoot werpen als ze erom vragen.
Mijn vriend wil graag kijken om onze reis naar Nepal om te zetten. Etihad vliegt er nog steeds niet naartoe en hij is bang dat als we nog uitstellen met boeken, dat hij dan moeite gaat hebben met iets anders uitkiezen of überhaupt vertrekken. we zouden namelijk vertrekken de dag voor de uitgerekende datum.
Dus als iemand mooie reizen weet, vertrekdatum 31/10 of 1/11 waar Etihad op vliegt voor ongeveer 2 weken? Thailand is nu grote kanshebber maar fijne alternatieven zijn welkomWie geeft de gouden tip om die wurm alvast 2 weken te ontlopen
Mkango schreef:Zo ging ik een paar jaar geleden voor bijna een jaar naar het buitenland (Nieuw Zeeland en Zuid Afrika o.a.) en ik kreeg me toch een vernietigende blik van m'n tante toen ik zei dat ik niet in (de buurt van) Nederland zou zijn op het moment dat mijn nicht zou bevallen.Toen ik terugkwam was dat kind al ruim een half jaar oud en ik ging voor de lieve vrede maar even op een soort verlate kraamvisite, en gewoon 0 vragen over hoe ik het gehad had hè, het ging álleen maar over die twee blagen van mijn nicht.
Sindsdien ben ik ook niet meer langs geweest (ook niet heel moeilijk, want ik breng mijn meeste tijd toch door in het buitenland).
Captain schreef:Zo herkenbaar.
Net als met aankondigingen van zwangerschappen. Iedereen helemaal blij (pas ook bij een collega die pas 3 maanden samen was met vriendin. WAAROM DAN BLIJ ZIJN?!) en ik denk altijd: oh wat erg...
Varekaj schreef:Vakantie is in zijn job niet zo makkelijk omdat de projecten er geen hinder van mogen ondervinden dat hij 2-3 weken weg is voor vakantie. Dus moet echt goed geregeld worden, ook naar vervangende collega's en dergelijke. Voor mijn job is het eenvoudiger, alleen juli en augustus is eigenlijk een no go ivm collega's met kinderen.
Wat mij vooral zo boos maakt is de manier waarop het allemaal gaat. Het is allemaal blijkbaar vanzelfsprekend dat je accepteert dat die kleine je tante gaat noemen. Het is bijna doodzonde dat we waarschijnlijk op vakantie zullen zijn én zelfs nog steeds gewoon willen boeken. Ik weet zeker dat dat zelfs nu, 7 maanden voor datum, al stiekem ergens verwacht wordt dat we onze plannen erop gaan aanpassen. En ik schrik daar eerlijk gezegd wel van. Je weet dat mensen omtrent kinderen er bepaalde denkbeelden op nahouden van "kind is alles". Maar ik vind dit wel ver gaan, dat men van bewust kinderlozen ook nog eens gaat verwachten, omdat het naaste familie is, dat die ook zomaar alles erop gaan willen aanpassen.
Wij hebben bijvoorbeeld enkel 2-zitters als auto. IK heb geen extra zitplaatsen nodig. Gaan ze dan verwachten dat ik, bij aankoop andere auto, mijn belastingvoordeel ga laten schieten omdat er af en toe misschien eens een kind mee zal moeten? Nee toch hoop ik?