Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 23:24

dierenfan schreef:
Jaaaaa ik mag me melden hahaha. Gisteren is er in NL een hond gevonden. In prachtige conditie met mooie, gave vacht. Maarrrrr een prikband om. Dat is gewoon verboden in NL en ik zou die persoonlijk nooit gebruiken. Nu wordt op basis van die foto de eigenaar van die hond door zeer veel mensen volledig de grond in getrapt. Het is 100 procent zeker iemand die dieren mishandeld. Daar heb ik tegengas gegeven. Ik ben niet voor die banden maarrrr liever zo'n band en dat de eigenaar met de hond op stap kan en deze daardoor in alle situaties kan houden dan dat de hond enkel in de tuin komt. Nouuuu hahaha het is maar goed dat ik ook tegen kritiek kan. Ze hangen mij nu het liefst aan die band op volgens mij. Wat een enorm kortzichtige wereld leven we toch in tegenwoordig. Je moet met de massa mee gaan en anders kun je hangen. Letterlijk punt daarna

Context is belangrijk ja. Wat Forumster beschreef (weliswaar een stroomband) klinkt ok. En iets wat in noodgevallen wordt gebruikt om veiligheid te waarborgen. In kundige handen kan ik nog zoiets hebben can: nou liever niet maar ok. Mits je er naartoe traint om natuurlijk zonder te kunnen. Lastig hoor. Maar zie het liever niet.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 08:01

Danique_G schreef:
dierenfan schreef:
Jaaaaa ik mag me melden hahaha. Gisteren is er in NL een hond gevonden. In prachtige conditie met mooie, gave vacht. Maarrrrr een prikband om. Dat is gewoon verboden in NL en ik zou die persoonlijk nooit gebruiken. Nu wordt op basis van die foto de eigenaar van die hond door zeer veel mensen volledig de grond in getrapt. Het is 100 procent zeker iemand die dieren mishandeld. Daar heb ik tegengas gegeven. Ik ben niet voor die banden maarrrr liever zo'n band en dat de eigenaar met de hond op stap kan en deze daardoor in alle situaties kan houden dan dat de hond enkel in de tuin komt. Nouuuu hahaha het is maar goed dat ik ook tegen kritiek kan. Ze hangen mij nu het liefst aan die band op volgens mij. Wat een enorm kortzichtige wereld leven we toch in tegenwoordig. Je moet met de massa mee gaan en anders kun je hangen. Letterlijk punt daarna

Context is belangrijk ja. Wat Forumster beschreef (weliswaar een stroomband) klinkt ok. En iets wat in noodgevallen wordt gebruikt om veiligheid te waarborgen. In kundige handen kan ik nog zoiets hebben can: nou liever niet maar ok. Mits je er naartoe traint om natuurlijk zonder te kunnen. Lastig hoor. Maar zie het liever niet.

Ik zie ze ook liever niet. Maar in bepaalde situaties zie ik ze liever wel omdat het echt niet altijd in het nadeel van de hond is.

Ik vind het vreselijk om zo ontzettend veel honden te zien met niet goed passende tuigen. Voor veel mensen is een tuig bij een hond helemaal fantastisch. In mijn ogen zit ruim 50 procent van de tuigen ergonomisch gezien totaal verkeerd en belemmert de honden continu in hun bewegingen. Zeker de K9 tuigen bij vele honden. En dan te bedenken dat veel honden uren per dag hun tuig aan hebben....

Zo heeft alles voor en nadelen natuurlijk.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 09:35

dierenfan schreef:
Ik zie ze ook liever niet. Maar in bepaalde situaties zie ik ze liever wel omdat het echt niet altijd in het nadeel van de hond is.

Ik vind het vreselijk om zo ontzettend veel honden te zien met niet goed passende tuigen. Voor veel mensen is een tuig bij een hond helemaal fantastisch. In mijn ogen zit ruim 50 procent van de tuigen ergonomisch gezien totaal verkeerd en belemmert de honden continu in hun bewegingen. Zeker de K9 tuigen bij vele honden. En dan te bedenken dat veel honden uren per dag hun tuig aan hebben....

Zo heeft alles voor en nadelen natuurlijk.

Bekijk foto's op Bokt: meer dan de helft van de zadels ligt OP de schouder, in plaats van erachter, zoals het hoort.

Maar wat erger is; als je er wat van zegt, wordt het in alle toonaarden ontkend!

Het is in die zin over de hele breedte matig gesteld met de kennis van anatomie en de pasvorm van hulpmiddelen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 21:40

Ik vind de goedkope Nacho-cheese chips van eigen merk / Lidl veel lekkerder dan die van doritos. :=

Iedereen die ik ken vind doritos lekkerder haha.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 06:07

MarlindeRooz schreef:
Ik vind de goedkope Nacho-cheese chips van eigen merk / Lidl veel lekkerder dan die van doritos. :=

Ohhhh jaaaa ik eet ook nooit meer die can doritos. Maar de ribble chios paprika en cheese onion zijn helaas ook heel erg goed van de lidl haha

Anoniem

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 20:44

Ik koop merkproducten omdat ik ze lekkerder/beter vind.

Aldi en Lidl zal je mij niet in vinden, proef het verschil in smaak. Betaal met liefde wat dubbeltjes meer.
(maar geldt ook voor schoonmaakmiddelen, die proef ik echter niet ;-) )

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 21:00

Bleek met eucalyptus. :9

Maar ik snap je! Alleen met bepaalde dingen is eigen merk wel lekkerder vind ik. Met cola niet. :r

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 21:10

Nielojram schreef:
Ik koop merkproducten omdat ik ze lekkerder/beter vind.

Aldi en Lidl zal je mij niet in vinden, proef het verschil in smaak. Betaal met liefde wat dubbeltjes meer.
(maar geldt ook voor schoonmaakmiddelen, die proef ik echter niet ;-) )

De groente/fruit bij de Lidl is wel bewezen de beste kwaliteit :j (van de supermarkten). Die groente en fruit vind ik ook lekker en ik ben een fijnproever. Van de andere supermarkten is het echt smaakloos.

De chips van de Lidl vind ik niet de eten. 1x geprobeerd maar toen ik de zak opentrok rook het naar kattenvoer :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 21:42

verootjoo schreef:
De groente/fruit bij de Lidl is wel bewezen de beste kwaliteit :j (van de supermarkten). Die groente en fruit vind ik ook lekker en ik ben een fijnproever. Van de andere supermarkten is het echt smaakloos.

Ik ga zoveel mogelijk naar mijn groenteboer :o
Supermarktgroente liever niet...
Ik eet overigens geen fruit.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 21:48

Nielojram schreef:
verootjoo schreef:

Ik ga zoveel mogelijk naar mijn groenteboer :o
Supermarktgroente liever niet...
Ik eet overigens geen fruit.

Ja ik dus ook :')
Maar ik dacht ms eet je het van de supermarkt en daarvan is Lidl wel de beste :j
Groentenboer het allerbeste. Maar ik eet ook alleen brood van de eigen bakker en vlees van de slager.
Vind supermarkten niet echt een fijne vooruitgang.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 22:10

Groente, fruit en vlees van de Lidl vind ik zo ontzettend veel lekkerder dan uit dan andere supermarkten. Je proeft echt het verschil. Maar ook de Lidl haalt het idd totaal niet bij bijv de slager of bio groente van de teler. Maar van de supermarkten vind ik de kwaliteit daar wel het hoogst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 22:14

Maar buiten dat wil ik alleen Arla melk/yoghurt, L'or cups voor de Nespresso, DE voor mijn filterapparaat, Spa blauw, baton truffelmayo, conimex gefrituurde uitjes, de cecco pasta, dureya maizena, en ga zo door :D :D

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 22:29

Altijd leuk om te horen welke merken bij anderen favoriet zijn :D hier zijn het maar een paar specifieke dingetjes.

MarlindeRooz schreef:

Mee eens, ik vind Doritos ook niks. Sinds wij de Santa Maria Nacho chips heb ontdekt (die ligt hier op de texmex afdeling en niet in het gewone chips schap) is dat de enige die nog in huis komt, is het best uit onze persoonlijke smaaktest gekomen :D

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 22:31

suddenly eau de toilette van de lidl ruikt heerlijk

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 22:40

Over groenten en fruit.
Sommige groenten wil ik nog wel halen bij de groenteboer maar kroten, prinsessenboontjes en radijzen weiger ik structureel :'). Het smaakt dan zo anders dan wanneer ik het zelf kweek dat ik niet kan wennen aan de smaak/textuur.

Maargoed, het moment dat ze dan uit eigen tuin komen waardeer ik ze ook écht.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 12:09

Ik verbaas me altijd over de enorle hoeveelheden mensen die neusspray gebruiken en voor elk wisselwasje paracetamol, ibuprofen of weet ik veel wat. Kom op, je bent verkouden, dat gaat wel weer over hoor. Lijkt me niet goed, al die rommel. En dan is 'de neusspray' op en dan vraag ik me af hoe ik 34 jaar ben geworden zonder neusspray.
Laatst bijgewerkt door Sheran op 13-02-22 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 12:09

Sheran schreef:
Ik verbaas me altijd over de enkele hoeveelheden mensen die neusspray gebruiken en voor elk wisselwasjr paracetamol, ibuprofen of weet ik veel wat. Kom op, je bent verkouden, dat gaat wel weer over hoor. Lijkt me niet goed, al die rommel. En dan is 'de neusspray' op en dan vraag ik me af hoe ik 34 jaar ben geworden zonder neusspray.

Same := ook bij kinderen, beetje koorts en hup zetpil erin!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 12:17

Memories schreef:
Groente, fruit en vlees van de Lidl vind ik zo ontzettend veel lekkerder dan uit dan andere supermarkten. Je proeft echt het verschil. Maar ook de Lidl haalt het idd totaal niet bij bijv de slager of bio groente van de teler. Maar van de supermarkten vind ik de kwaliteit daar wel het hoogst.

Jammer dat ze zo raar ingaan met de champignons. Heb Lidl ooit aangeschreven met de tip onze gekoeld aan te bieden, net als andere winkels, omdat ze niet te eten zijn ongekoeld. Het gaat wel goed wanneer je ze direct in de pan smijt maar je kan ze niet een dag in de koeling zetten.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 13:13

Loafers zijn echt lelijk en Dr. Martens ook flink overrated.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 13:25

Ik vind Dr Martens super cool, maar ze staan me niet ;(

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 13:28

Ze staan niemand :+

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 13:31

Hahaha _O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 23:59

Als je vent je slaat is hij een eikel. Als jij dan als vrouw met kind bij hem blijft ben je zelf even fout. (Jamie Vaes/ pauperkabouter)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 00:30

Mars schreef:
Als je vent je slaat is hij een eikel. Als jij dan als vrouw met kind bij hem blijft ben je zelf even fout. (Jamie Vaes/ pauperkabouter)

Weet ik niet. Er is vaak niet enkel fysieke mishandeling maar ook sprake van emotionele mishandeling waardoor vrouwen vaak blijven plakken. Je wordt dusdanig gemanipuleerd en gehersenspoeld dat je denkt dat je beter kunt blijven. Beetje kort door de bocht.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 00:34

Imo ben je dan even schuldig aan het in stand houden van de dynamiek. Zéker als er een kind in het spel is. Als je dan niet voor je eigen welzijn kiest, haal dan in ieder geval je kind uit de situatie.