Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:31

Brr ik had er helemaal niet zo bij stilgestaan dat de gaskachel zo gevaarlijk kan zijn, dus bedankt voor alle adviezen.

Er is vandaag een monteur geweest en hij heeft geen gaslek kunnen vinden, maar het blijkt dat deze gaskachel al enkrm verouderd is, hij hing er al 19 (!!) jaar lang. :wow: De kachel is ook nogal verroest op sommige delen, dus niet meer zo betrouwbaar. Binnenkort krijg ik dus gelukkig een nieuwe! :)

In tussentijd doe ik 'm niet meer aan, en voor de tijd dat die nieuwe komt schaf ik uiteraard een melder aan :)

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:33

IsaCalixa schreef:
Brr ik had er helemaal niet zo bij stilgestaan dat de gaskachel zo gevaarlijk kan zijn, dus bedankt voor alle adviezen.

Er is vandaag een monteur geweest en hij heeft geen gaslek kunnen vinden, maar het blijkt dat deze gaskachel al enkrm verouderd is, hij hing er al 19 (!!) jaar lang. :wow: De kachel is ook nogal verroest op sommige delen, dus niet meer zo betrouwbaar. Binnenkort krijg ik dus gelukkig een nieuwe! :)

In tussentijd doe ik 'm niet meer aan, en voor de tijd dat die nieuwe komt schaf ik uiteraard een melder aan :)

Top! En ik bedoel idd koolmonoxide, was laat voor mij gisternacht. :+

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:34

IsaCalixa schreef:

Goed bezig. Nieuwe kachel zal zichzelf terug verdienen. Kachels van nu en van 19 jaar geleden... zit nogal een opwekkigsrendements verschil in. Meteen melder erbij.

Hoppa!

_Penotti

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:51

Wij hebben hier ook een koolmonoxide melder in de kamer, dit voor de houtkachel.
Mij is ook geleerd dat deze op ongeveer een meter moet, rookmelders juist tegen het plafond want rook stijgt op.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:16

Century schreef:
Hoe heet het vogeltje dat een heel herkenbaar geluid maakt en o.a. ook in Burgers' Bush rondvliegt? Hij komt ook voor in Planet Zoo bij de "South American Jungle"-geluiden. Ik heb 'm wel eens gezien en het geluid zien maken, maar ik weet niet meer hoe hij eruit zag.
Het is heel lastig te beschrijven alleen :

Ernstig late reactie maar ik zag dat er nog niet op gereageerd was. :+
Maar dat vogeltje is de Schreeuwpiha!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:37

Klopt! Iets terug kan je zien dat hij gevonden was :). Ik had hem nog op film.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 15:03

_Karlijn schreef:
Bij welke fysieke winkel kun je (gekleurd) macrame garen kopen? Ik heb gezien dat het volgende week bij de Wibra in de aanbieding is maar die kleuren vind ik niet zo mooi.

De Beekbergse Wolwinkel misschien? Zit aan de Oude Beekbergerweg 14, dus niet in Beekbergen maar in het vogelkwartier. :+ Collega van mij haalt daar altijd wol en zo.

Schemerdier schreef:
Moet je een zo'n melder niet juist laag hangen?

Ook een vraagje:
Waarom doet een menstruatie eigenlijk pijn? Ik ga ervan uit dat we de baarmoeder voelen die verkrampt om het bloed/slijm weg te krijgen? (Corrigeer me maar hoor :+ ) maar waarom doet dat pijn?

Tijdens het inbrengen van een spiraaltje had ik ook veel pijn (moest nog een kwartier neerliggen want anders ging ik flauwvallen :') ) maar wat is daar nu het nut van?

Of doen al onze ingewanden pijn als ze aangeraakt worden?

Ik bedoel, ik snap de functie van pijn als waarschuwingsmechanisme van 'gevaar!'. Maar dit heeft toch geen enkele zin bij een menstruatie? Is dit dan gewoon pech voor ons vrouwen?

Omdat het elke maand een soort mini-bevalling is? En kramp is het heftig samentrekken van spieren en dat doet pijn.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:40

Een boek wat ik als kind las. Gok +/- 15/10 jaar geleden. Gaat over een kind die 's avonds op bed ligt en
- er komt iets uit een gaatje/los stuk behang van de muur
Of
- hij kan zelf een andere wereld in via dat gat of dat losse stukje behang.

Over dolfje weerwolfje kan ik weinig info vinden. Dat was mijn eerste gedachte, maar is daar iets met een muur?

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:43

Dolfje weerwolfje heeft volgens mij niks te maken met een muur. Klinkt eerder als de griezelbus. Is van dezelfde schrijver!

Griezelbus heeft meerdere verhalen, heb ze niet allemaal gelezen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:44

Volgens mij is dat idd de baarmoeder die zich klaar maakt. Ik ben nu 23 weken zwanger en heb dat gevoel heel vaak.

ladyrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:53

Is er een manier om een quiche te maken met ei zonder dat je de ei proef?
Ik lust echt geen ei, maar wil wel graag een keer een quiche maken. :')

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:57

KarenQ schreef:
_Karlijn schreef:
Bij welke fysieke winkel kun je (gekleurd) macrame garen kopen? Ik heb gezien dat het volgende week bij de Wibra in de aanbieding is maar die kleuren vind ik niet zo mooi.

De Beekbergse Wolwinkel misschien? Zit aan de Oude Beekbergerweg 14, dus niet in Beekbergen maar in het vogelkwartier. :+ Collega van mij haalt daar altijd wol en zo.

Schemerdier schreef:
Moet je een zo'n melder niet juist laag hangen?

Ook een vraagje:
Waarom doet een menstruatie eigenlijk pijn? Ik ga ervan uit dat we de baarmoeder voelen die verkrampt om het bloed/slijm weg te krijgen? (Corrigeer me maar hoor :+ ) maar waarom doet dat pijn?

Tijdens het inbrengen van een spiraaltje had ik ook veel pijn (moest nog een kwartier neerliggen want anders ging ik flauwvallen :') ) maar wat is daar nu het nut van?

Of doen al onze ingewanden pijn als ze aangeraakt worden?

Ik bedoel, ik snap de functie van pijn als waarschuwingsmechanisme van 'gevaar!'. Maar dit heeft toch geen enkele zin bij een menstruatie? Is dit dan gewoon pech voor ons vrouwen?

Omdat het elke maand een soort mini-bevalling is? En kramp is het heftig samentrekken van spieren en dat doet pijn.

Oh dat wist ik dus niet! Dus eigenlijk is het een soort van spierpijn? (niet na de inspanning maar tijdens de inspanning dus) En omdat het maar 1x maand gebeurt worden de spieren nooit sterken waardoor het elke keer opnieuw pijn doet? -O-

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 23:00

ladyrosa schreef:

Noem mij geen fijn proever maar ik heb nooit zo het idee dat ik ei proef.

Maar een vegan quiche?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 23:08

Ik proef ook nooit echt ei hoor als ik quiche maak.
Genoeg kruiden, spekjes, prei en kaas in doen :')

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 23:12

Pepperrr schreef:
Dolfje weerwolfje heeft volgens mij niks te maken met een muur. Klinkt eerder als de griezelbus. Is van dezelfde schrijver!

Griezelbus heeft meerdere verhalen, heb ze niet allemaal gelezen.

Griezelbus is hem, volgensmij niet. Kan mij niet herrinneren dat ik deze heb gelezen. Op de tv heb ik hem wel gezien. Brr :D

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 23:30

Kookaburra schreef:
Een boek wat ik als kind las. Gok +/- 15/10 jaar geleden. Gaat over een kind die 's avonds op bed ligt en
- er komt iets uit een gaatje/los stuk behang van de muur
Of
- hij kan zelf een andere wereld in via dat gat of dat losse stukje behang.

Over dolfje weerwolfje kan ik weinig info vinden. Dat was mijn eerste gedachte, maar is daar iets met een muur?

Hoe oud was je toen ongeveer?

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 23:54

Ik ben er na googlen achter gekomen!
Bij de zoekterm 'boek kind avond bed nieuwe wereld behang muur' begon ergens in de omschrijving van een link een belletje te rinkelen. Het is 'allemaal onzin' van Paul van Loon.

Het boek is voor een jongere leeftijdscategorie dan ik had verwacht. Ik dacht dat het een leesboekje was. Geen boek met veel tekeningen :D
Bedankt voor het meedenken!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 07:38

Ik overweeg om een creatieve blog te beginnen maar wat is nu een fijne site om een gratis blog aan te maken?

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:31

Schemerdier schreef:
KarenQ schreef:
Oh dat wist ik dus niet! Dus eigenlijk is het een soort van spierpijn? (niet na de inspanning maar tijdens de inspanning dus) En omdat het maar 1x maand gebeurt worden de spieren nooit sterken waardoor het elke keer opnieuw pijn doet? -O-

Zoiets. Ik zou het meer met gewone kramp vergelijken. Dat is ook altijd spontaan, lijkt zonder reden (alhoewel die er vaak wel is) en als het voorbij is, is alles weer normaal... Dus even heel heftig samentrekken en dat doet pijn.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:35

lenaa_tje schreef:
ladyrosa schreef:

Noem mij geen fijn proever maar ik heb nooit zo het idee dat ik ei proef.

Maar een vegan quiche?

Je kan ei idd vervangen door silken tofu. Als je het goed kruid proef je dat niet!

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:21

Jolien87 schreef:
Ik overweeg om een creatieve blog te beginnen maar wat is nu een fijne site om een gratis blog aan te maken?

Wil je op een bekend platform iets gaan beginnen of wel echt jouw eigen site met een blog? Vriendin van mij is begonnen met een Wordpress template. Je hebt heel veel mooie gratis templates. Ideaal om mee te beginnen.
Denk ook aan het claimen van eventueel Instagram/Facebook/twitter accounts met de naam van jouw blog.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:37

Kun je ergens terugvinden als je het niet meer weet of je automatisch opladen op je ov hebt? (Ik heb doordeweeks studentreisproduct en ik wil het weten, omdat ik in het weekend misschien met het ov moet)

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:13

Kairos schreef:
Kun je ergens terugvinden als je het niet meer weet of je automatisch opladen op je ov hebt? (Ik heb doordeweeks studentreisproduct en ik wil het weten, omdat ik in het weekend misschien met het ov moet)

NSaccount aanmaken als je dat nog niet hebt en dan bij "mijn NS" kijken?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:44

fohadie schreef:
Kairos schreef:

NSaccount aanmaken als je dat nog niet hebt en dan bij "mijn NS" kijken?

Of inloggen op http://www.ov-chipkaart.nl

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:21

Thanks ik ga zo even kijken!:)