[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 23:10

Rinske schreef:
Oh dat vind ik echt reuze interessant om te zien hoe zich dat nou echt uit op organen!

Dankzij een heel behulpzame bokker ben ik er ondertussen achter dat het leukemie is. Wist zelfs niet dat konijnen dat konden krijgen!

Jorex

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 16:59

https://historiek.net/elizabeth-bathory ... den/60928/

Dit vind ik ook vrij luguber, ben blij dat ik niet in haar omgeving woonde in dat tijdperk, dan was ik er waarschijnlijk niet meer geweest. Deze vrouw heeft waarschijnlijk ongeveer 650 jonge meisjes vermoordt en gemarteld, omdat ze dacht dat het bloed van die meisjes haar eeuwige jeugd gaf. Ook de martelmethoden enzo zijn in de link hierboven te lezen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 17:03

Gezien haar woonplaats en daden familie van Dracula :D

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 17:06

Ja klopt, dat is haar bijnaam "vrouwe Dracula", ik kijk overigens veel van de infographics show. Daar heb ik haar gevonden in dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=MpPPwZjVL7I

De andere verhalen zijn ook allemaal luguber te noemen tot nu toe.

LB_ED

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:09

Ik volg dit topic al een tijdje en vind het reuze interessant! Nu is het dan ook eens tijd voor mij om er wat tussen te zetten :Y)

Mijn ouders wonen bij de Rijn en daar loop ik regelmatig met de hond, of met m’n dochter. Dus vanmiddag ging ik ook weer even daar heen.. als je richting het strand loopt, moet je een klein bultje op, vervolgens als je bovenaan staat kun je over het ‘strand’ kijken..
normaal hartstikke mooi natuurlijk, alleen vanmiddag iets minder. Ik kijk recht voor mij in het water, ligt er op nog geen 10 meter bij me vandaan een lijk :\
Enigszins verbaasd, overrompeld of hoe je het noemen wilt ben ik dichterbij gegaan om ‘het’ eens beter te bekijken.. vervolgens maar de politie gebeld en gewacht totdat ze er waren..

Toch wel ‘bijzonder’ om dit eens in het echt te zien. Hij lag trouwens al wel een tijdje in het water. Hij was groen/blauw met zwarte stippen, en al opgeblazen.. ik heb een foto gemaakt maar ik denk dat ik hem liever niet deel. Ik ben namelijk de enigste geweest die hem heeft gezien buiten de politie om, dus als die viraal gaat weten ze meteen waar het vandaan komt, plus dat ik het achteraf ook een beetje respectloos vind om heb openbaar te ‘gooien’

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:19

Dat is nogal een ontdekking. Hopelijk was je met de hond en niet met je dochter!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:20

Wow, dat is wel heftig.
Sterkte er mee.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:28

O wow dat is heftig zeg, dat zal nog wel even op je netvlies staan

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:33

Jeeetje wat gruwelijk. Hoop dat je er goed om kunt slapen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:46

Jeetje wat ontzettend heftig! Als je er last van krijgt kun je slachtofferhulp inschakelen hoor, lijkt me echt vreselijk om een lijk te vinden. Was je dochter er ook bij?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 19:44

Mijn tip? Praat/ schrijf erover.

Heeft mij enorm geholpen. En neem inderdaad contact op met Slachtofferhulp.

Wat betreft een foto maken, dat herken ik.
Een soort van bewijs hoe irreëel de situatie op dat moment is.

[VVDD] Mooie dag kreeg een hele nare wending

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 19:54

Dat is schrikken!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 19:56

Zo'n foto moet je ook niet willen delen.. Als zoiets bij de familie terecht komt.. Zo willen zij hun familielid echt niet herinneren..

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 20:54

Die serie moordenaar, bluhh.. wat waren mensen toch vroeger al beesten. Nu nog steeds, maar die martel methoden, drama zeg..

Pfff heftig zeg, zo iemand in t water vinden. Lijkt me maar niets..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 21:09

Nou die martelvrouw kon er wat van zeg. Jeetje, wat een zieke geest.

LB_ED

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 21:40

Bedankt voor de reacties! :o
Maar ik ga hier echt niet slechter van slapen :) gelukkig ben ik hier heel erg nuchter onder, helaas ook door ervaring :\

Misschien klinkt het heel erg raar wat ik nu ga zeggen, maar ik heb op een gepaste afstand nog gehurkt erbij gezeten en het een beetje zitten te bekijken. Het is naar, erg, vies, verschrikkelijk etc. Maar ergens vind ik het ook heel erg indrukwekkend of bijzonder voor zover je dat kan/mag zeggen.

De foto gaat absoluut niet gedeeld worden. Ik weet helaas hoe het is als zoiets viraal gaat van een dierbare. :(

Ps. Ik was gelukkig met de hond!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:00

Suzanne F. schreef:
Nou die martelvrouw kon er wat van zeg. Jeetje, wat een zieke geest.

Ik kan die link niet openen maar ik wil het wel graag lezen. :') Als ik op de link klikt gaat 'ie gewoon naar het hoofdartikel zeg maar...

Edit: al gevonden. Het is een uitklapmenu!
Laatst bijgewerkt door Captain op 29-06-20 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:01

En heftig zeg van dat lijk!! Mijn paarden staan in een weiland grenzend aan de Rijn, heb daar ook weleens een dood schaap gevonden dat verdronken was en aangespoeld. Echt wel heel naar wat het liggen in water voor invloed heeft op een lijk.

LB_ED

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:56

Captain schreef:
Echt wel heel naar wat het liggen in water voor invloed heeft op een lijk.

Dat is zeker heel naar! Ik had deze man echt achter in de 30, begin 40 geschat. Nu blijkt het dus een 21jarige jongen geweest te zijn. Dat ik dit nu weet, voelt het toch allemaal wel wat heftiger dan dat wat ik eerst dacht..

Begrijp mij alsjeblieft niet verkeerd, al was die persoon 100 geweest het blijft verschrikkelijk, maar zo jong, het leven begint pas.. dan maakt het toch nog even wat meer indruk..

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 23:07

Ooit doc 2 of 2doc gezien waar ze ook een waterlijk ophalen en lieten zien bij de lijkschouwer. Ze volgde die agent geloof ik die het op moest lossen wie het was of de zaak .

Het is haast niet herkenbaar meer na paar dagen in het water.

Ik hoop het nooit mee te maken. Ook niet die in het bos.. Wat ook iemand mee maakte.

Lugubere dingen vanaf een beeldscherm is toch mijn grens denk ik.

Hopelijk houd je er geen problemen mee na die vonds.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 23:29

Christiene schreef:
Ooit doc 2 of 2doc gezien waar ze ook een waterlijk ophalen en lieten zien bij de lijkschouwer. Ze volgde die agent geloof ik die het op moest lossen wie het was of de zaak .

Ik hoop het nooit mee te maken. Ook niet die in het bos.. Wat ook iemand mee maakte.

Weet jij nog welke docu dat is?

LB_ED: Sterkte. Is slachtofferhulp aangeboden?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 23:31

Waterlijken heet die

LB_ED

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 23:38

Mand schreef:
Christiene schreef:

Dat is wel interessant om eens na te kijke , bedankt!

Weet jij nog welke docu dat is?

LB_ED: Sterkte. Is slachtofferhulp aangeboden?

Ja dat is allemaal netjes aangeboden. Maar ik voel mij er niet toe geroepen. Het heeft indruk gemaakt, maar dat is ook alles. Wat dat betreft heb ik ergere dingen moeten verwerken, wat ook prima gelukt is zonder slachtoffer hulp.

Ik vind het oprecht, heel lief dat jullie zo meelevend zijn. Maar het gaat echt prima met mij :o

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 23:43

Mooi dat het goed gaat! Als je van je af wilt schrijven mag dat altijd :*

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 00:02

Onali schreef:
Mijn tip? Praat/ schrijf erover.

Heeft mij enorm geholpen. En neem inderdaad contact op met Slachtofferhulp.

Wat betreft een foto maken, dat herken ik.
Een soort van bewijs hoe irreëel de situatie op dat moment is.

[VVDD] Mooie dag kreeg een hele nare wending

Wow, dat is niet niks... mocht je er (nog) over willen praten, dan sta ik uiteraard graag klaar voor je.

LB_ED schreef:
Ik volg dit topic al een tijdje en vind het reuze interessant! Nu is het dan ook eens tijd voor mij om er wat tussen te zetten :Y)

Mijn ouders wonen bij de Rijn en daar loop ik regelmatig met de hond, of met m’n dochter. Dus vanmiddag ging ik ook weer even daar heen.. als je richting het strand loopt, moet je een klein bultje op, vervolgens als je bovenaan staat kun je over het ‘strand’ kijken..
normaal hartstikke mooi natuurlijk, alleen vanmiddag iets minder. Ik kijk recht voor mij in het water, ligt er op nog geen 10 meter bij me vandaan een lijk :
Enigszins verbaasd, overrompeld of hoe je het noemen wilt ben ik dichterbij gegaan om ‘het’ eens beter te bekijken.. vervolgens maar de politie gebeld en gewacht totdat ze er waren..

Toch wel ‘bijzonder’ om dit eens in het echt te zien. Hij lag trouwens al wel een tijdje in het water. Hij was groen/blauw met zwarte stippen, en al opgeblazen.. ik heb een foto gemaakt maar ik denk dat ik hem liever niet deel. Ik ben namelijk de enigste geweest die hem heeft gezien buiten de politie om, dus als die viraal gaat weten ze meteen waar het vandaan komt, plus dat ik het achteraf ook een beetje respectloos vind om heb openbaar te ‘gooien’

Je klinkt er heel nuchter over, maar mocht je het er toch met iemand over willen hebben- laat het gerust weten