Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 17:22

Shadow0 schreef:
Niet zo zeer een ergernis maar een verbazing: waarom moeten ov-kaarten eigenlijk pasjes zijn? Ik had vandaag graag een polsbandjes-ov-chip gewild. En de chip kun je in principe ook overal indoen, alleen werken dan de oplaadautomaten (tenminste in de winkels) niet meer en volgens mij op sommige plekken waar de poortjes de pasjes inslikken.
Gek dat ze niet eerder nagedacht hebben over verschillende vormen zoals sleutelhangers of polsbandjes.



Mail naar de ns met dat idee! Dan kunnen ze misschien ook wel kleuren variaties maken! :D

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 18:03

Shadow0 schreef:
Niet zo zeer een ergernis maar een verbazing: waarom moeten ov-kaarten eigenlijk pasjes zijn? Ik had vandaag graag een polsbandjes-ov-chip gewild. En de chip kun je in principe ook overal indoen, alleen werken dan de oplaadautomaten (tenminste in de winkels) niet meer en volgens mij op sommige plekken waar de poortjes de pasjes inslikken.
Gek dat ze niet eerder nagedacht hebben over verschillende vormen zoals sleutelhangers of polsbandjes.


Een tattoo/piercing artist uit Utrecht heeft de ov-chip in zijn hand laten zetten. Misschien een idee? :')

Shadow0

Berichten: 43543
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 18:09

Die dingen zijn maar 5 jaar geldig! :x (Eh, nee, anders ook niet. Plus dat je hand dus niet in het oplaadapparaat van de Albert Heijn past.)

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 18:14

Shadow0 schreef:
Die dingen zijn maar 5 jaar geldig! :x (Eh, nee, anders ook niet. Plus dat je hand dus niet in het oplaadapparaat van de Albert Heijn past.)


Wel bij de NS oplaadpunten :j

Just kidding ofcourse :D

purny

Berichten: 27620
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 20:57

Vandaag wilde ik naar huis. De streekbus rijd om het half uur. Een aantal haltes voor mijn halte heeft de bus een tijdsbuffer. Hier moet hij dus wachten tot het tijd is om te vertrekken. De bus kwam echter 5 minuten te vroeg wat erop duid dat hij zich niet aan de buffer heeft gehouden.
Fijn ik miste dus de bus. Dacht dat de chauffeur z'n laatste ritje had.
Staat dezelfde bus een half uur later bij het ziekenhuis.
Vroeg me echt af wat de waarde hier van is

Shadow0

Berichten: 43543
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:45

Een nieuwe ov-chip in 33 eenvoudige stappen...

Het begon zo simpel: alleen een nieuwe pasfoto doorgeven en dan gaat alles vanzelf. Alleen, hmm, blijkbaar niet want ik kreeg alsnog een waarschuwing, mijn kaart verloopt bijna.
Op de NS-site niets te vinden of mijn aanvraag nou al loopt of niet, op ov-chip-site niets te vinden.

Ok, NS gebeld. Keuzemenu's, na 3 keer proberen de juiste optie gevonden en een mens gesproken :) Het blijkt dat de pasfoto-upload wel eens vaker niet werkt, maar geen probleem, ik kan het op de ov-chipsite invullen en dan komt het allemaal goed (en de kosten worden vergoed.) Awesome!

Dus ik ga naar de site, vul de velden in, wil mijn pasfoto uploaden, maar waar oh waar heb ik die pasfoto staan? Staat die uberhaupt wel op mijn laptop? Of misschien alleen maar op mijn mobiel?
Geen nood: telefoon gevonden, pasfoto gevonden, bluetooth aangezwengeld, bluetooth nog een keer aangezet omdat het de eerste keer niet werkte, pasfoto geupload... niets.

Oh ja. Met al dat geklooi van mijn telefoon enzo was inmiddels mijn verbinding verlopen. Dan kun je niet opnieuw inloggen, maar is alles weg. Ok. Opnieuw inloggen, weer alle gegevens invullen, weer de pasfoto uploaden, door naar het betaalscherm, betaling afgerond... *poef*, website weer weg. Wat nu?

Nog even gewacht maar geen bevestiging van dus toch de klantenservice gebeld, nu van ov-chip. Weer keuzemenu's, weer alles doorgeven. Hmmm, dat kunnen ze nog niet zien. Het systeem is bliijkbaar niet realtime. Of ik vanmiddag nog een keer kan bellen?

Maar inmiddels toch het bevestigingsmailtje gehad. Zouden ze die met de hand sturen?

Ik ben in elk geval heel benieuwd naar mijn nieuwe kaart :) Ov-chip maakt het leven simpeler...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:51

OV Chip is toch net zo'n groot succes als de Fyra :)) ik mis de strippenkaart (wel de grote met veel vlakjes) nog wel. Net als het treinkaartje zonder chip erin, met het ouderwetse kniptangetje (Nostalgiemomentje).

Afbeelding

Shadow0

Berichten: 43543
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:07

De strippenkaart mis ik absoluut niet! Niet de keren dat ik de strippen niet op kon maken, niet de keren dat het fout werd afgestempeld, niet de keren dat ik niet kon onthouden hoe de stempelautomaat werkt omdat ik die maar heel sporadisch nodig had, en niet de keren dat ik er geen had omdat de verkooppunten niet open waren op momenten dat ik ze nodig had.

Maar ik zie nog wel heel veel ruimte voor verbetering, vooral van de site.

purny

Berichten: 27620
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:15

Bij de strippenkaart wist ik hoeveel ik nog over had. Nu heb ik zelf abbo dus geen omkijken meer naar

magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 16:51

De introductie weken zijn in Groningen zeker begonnen? Stampensvol in de bus, is weer even wennen. :+

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 16:55

Het is KEI-week. :D

magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 16:56

Ofwel gedaan met de rust haha.

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 17:08

Volgens mij is het hierna weer 2 weken even wat rustiger, maar daarna begint de ellende echt weer ja. :')
Sterkte alvast.

magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 17:33

Went zo weer. Was natuurlijk even lekker om gewoon met 10 personen in de bus te zitten haha

Flying_Angel

Berichten: 15746
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 20:48

PeerAppel schreef:
Volgens mij is het hierna weer 2 weken even wat rustiger, maar daarna begint de ellende echt weer ja. :')
Sterkte alvast.


Als dit over Groningen gaat, nee. Noorderzon komt eraan!

eclair98

Berichten: 11609
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 21:30

Ik lees nog altijd trouw mee, ondanks dat ik zelf niet meer zoveel met de trein ga. Wel meer met de bus, maar daar heb ik nog niet heel veel problemen van ondervonden!

Maar gisteren had ik een trein later dan ik normaal had. Was er een aanrijding met een persoon en de trein ging niet verder dan een X station. Ik weet niet of ik anders de aanrijding had meegekregen, maar was blij dat ik later was. In een tussenstukje was ik met mijn ouders aan het bellen en appen om te overleggen hoe ik thuis zou komen, kwam er een jongen aanlopen. ''Als ik de kans kreeg, zou ik die persoon voor een tweede keer doodschoppen.'' Ik negeerde het, want ik vind dat echt een nare uitspraak. Hij gepikeerd dat ik niet reageerde, draaide zich om en ging nog meer oliebol uitkramen in de coupe. Nou, ik was er inmiddels helemaal klaar mee.

''Het enige waar ik dit moment helemaal klaar mee ben, is jou met je rare uitspraken.''
Hij boos en had een weerwoord wat ik niet meer weet.
''Daarbij, je weet niet wat er gebeurd is. Het kan een springer zijn, maar net zo goed een ongeluk. Dus hou gewoon je mond als je niks zinnigers te zeggen hebt.''
Toen mopperde hij nog wat en bond hij in. Ik heb me in moeten houden er nog niet een preek achter aan te geven, maar heb niks meer gezegd.

Ik ben stiekem best wel trots op mezelf dat ik er wat van gezegd heb. Want hij ging echt heel erg ver met zijn uitspraken en meer mensen hadden er last van. Ik kreeg wat opgestoken duimen te zien namelijk.

Shadow0

Berichten: 43543
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 21:33

Goed gedaan Eclair! Super dat je er wat van hebt gezegd.

Flying_Angel

Berichten: 15746
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 22:58

Knap dat je dat gedaan hebt! Zeer respectloos van die persoon. :n

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18690
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 21:12

meppel-zwolle is weer een grote ergenis. Wat een Gaos daar.

Gianti

Berichten: 10947
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 21:32

Vuurwerkshow Scheveningen heeft toch voor wat erfenissen gezorgd.. bizar hoe weinig trams er waren voor hoeveel mensen.... wij hadden mazzel dat we nog iets van een verbinding met holle konden halen en daardoor 2.30u thuis waren... maar genoeg die hun trein en de laatste erna hebben gemist en waren gestrand tot uur of 6 s ochtends :(

purny

Berichten: 27620
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 22:36

Vuurwerkshow is een ergernis. Vriendinnetje die bij de bus werkt heeft 1 uur en 50 minuten stil gestaan en over 300 meter gedaan. Ze moeten er echt iets aan gaan doen.
Succes voor de mensen die zijn gestrand in het noorden

xSCWx

Berichten: 7085
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 22:45

Na de vuurwerkshow reden wij met de scooter langs de stilstaande auto’s, er stond ook een bus. Bizar hoe die mensen er in stonden; echt opgepropt als sardientjes tegen het raam gepropt, mensen bij elkaar op schoot. Ik vond het erg sneu maar moest stiekem ook wel lachen. Die mensen hadden beter kunnen gaan lopen en een paar straten verder de bus kunnen pakken.

Gianti

Berichten: 10947
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 22:47

xSCWx schreef:
Na de vuurwerkshow reden wij met de scooter langs de stilstaande auto’s, er stond ook een bus. Bizar hoe die mensen er in stonden; echt opgepropt als sardientjes tegen het raam gepropt, mensen bij elkaar op schoot. Ik vond het erg sneu maar moest stiekem ook wel lachen. Die mensen hadden beter kunnen gaan lopen en een paar straten verder de bus kunnen pakken.


Dan moet je wel bekend genoeg zijn om andere reis opties te weten..

Vind in ieder geval bizar dat ze zo erg aanmoedigen om met ov te komen, terwijl ze het niet eens aankunnen

purny

Berichten: 27620
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 22:56

Zelfde met vlaggetjesdag. Word deze dag wel heel erg letterlijk genomen

xSCWx

Berichten: 7085
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 23:04

Als ik zoek via 9292.nl kan ik de route intypen en alle haltes vinden waar de bus/tram ook stopt (en ik ben OV leek). Ik snap wel dat ze het OV aanraden want als je ziet wat er aan auto’s, motoren/scooters en fietsen staat jeetje... sja alleen de bus staat dan dus vast tussen het rijtje auto’s.