Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xniieeenke

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:33

Hoe slim muggen zijn. Zitten al 4 dagen achtre dat rotding aan. :')

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 17:53

Waarom zetten ze op verpakkingen van pasta, mie, rijst etc. niet heel groot in een cirkel of zo het aantal minuten dat het moet koken. Nu zit je steeds het halve pak af te zoeken en moet je soms hele verhalen doorlezen voor je dat hebt. Zelfde geldt voor afbakbrood.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 17:54

En waarom heb je soms een hele gereedschapskoffer nodig om een verpakking open te maken. Ik snap dat het belangrijk is dat iets goed verpakt is tegen bederf, maar soms wordt het wel erg overdreven.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 18:05

Plas je het doorgeslikte speeksel weer uit?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 18:12

Een klein deel.

In principe circuleert water/ vocht/ speeksel in je spijsverteringskanaal. Het komt dus als speeksel, (of als onderdeel van het maagzuur, sap van de alvleesklier, etc etc.) in je spijsverteringskanaal - en in je dikke darm neem je dit vocht weer terug/op. Een deel verlaat het lichaam als onderdeel van de ontlasting.
En een deel van het vocht/ water wordt in de dunne darm opgenomen en belandt in het bloed - en via de nieren plas je dan een deel uit.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:12

Dus vocht dat je uit je ontlasting haalt door je dikke darm kan daarna ook weer speeksel worden of dat niet?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:22

Tivoli schreef:
Er was eens op national geographic dat je hersenen herinneringen en geuren aan elkaar koppelen. Dus wanneer je aan een bepaalde herinnering herinnerd wordt,zou je dus iets kunnen 'ruiken' omdat je hersenen die dingen aan elkaar koppelen. (Als een soort fotografisch geheugen voor geuren. Als jij aan een fiets denkt en je ziet een fiets voor je,ookal staat er geen fiets voor je neus, om een idee te geven.)
Sommige mensen schijnen dit sterker te hebben dan anderen.

Volgens mij werkt dit andersom. dat je dus bepaalde herinneringen ophaalt vanwege een geur die je ruikt. :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:30

Captain schreef:
Dus vocht dat je uit je ontlasting haalt door je dikke darm kan daarna ook weer speeksel worden of dat niet?

Eh..... Als het spul nog in je dikke darm zit, kun je er nog vocht uit halen - en ja, dat vocht wordt idd weer speeksel (of een ander lichaamsvocht).

En iedereen mag de inhoud van de dikke darm ontlasting noemen, maar :o ik zie op dat moment (plastisch uitgedrukt) :o "poep in de pot" voor me.... :j (en dan haal je er geen vocht meer uit).

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 00:18

Captain schreef:

Omg dit wil ik niet weten hoor :')

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:15

Sammie schreef:
Tivoli schreef:
Er was eens op national geographic dat je hersenen herinneringen en geuren aan elkaar koppelen. Dus wanneer je aan een bepaalde herinnering herinnerd wordt,zou je dus iets kunnen 'ruiken' omdat je hersenen die dingen aan elkaar koppelen. (Als een soort fotografisch geheugen voor geuren. Als jij aan een fiets denkt en je ziet een fiets voor je,ookal staat er geen fiets voor je neus, om een idee te geven.)
Sommige mensen schijnen dit sterker te hebben dan anderen.

Volgens mij werkt dit andersom. dat je dus bepaalde herinneringen ophaalt vanwege een geur die je ruikt. :)

Dat natuurlijk ook.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:46

Waarom gebruiken we lomp grote borden in de voortuin om aan te geven dat er een kindje is geboren?

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:48

Hier zie je vaak zo n struisvogel op het raam alsof hij er tegen aan gevlogen is

Edit: ik bedoel natuurlijk een ooievaar _/-\o_

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:48

Bedoel je die ooievaarsborden?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:49

Steeph schreef:
Waarom gebruiken we lomp grote borden in de voortuin om aan te geven dat er een kindje is geboren?

omdat het kan :Y)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:51

Sammie schreef:
Bedoel je die ooievaarsborden?

Dat, en af en toe ook andere vormen.

Tinkertje89 schreef:
Hier zie je vaak zo n struisvogel op het raam alsof hij er tegen aan gevlogen is

Edit: ik bedoel natuurlijk een ooievaar _/-\o_

:')

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:24

Zeker een nieuwe mode in NL, ik kende het niet.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:26

Nieuw niet echt- er staan hier al tijden borden in de tuin- hele voorgevels worden versierd.

Misschien als waarschuwing daar even de eerste maanden niet langs te gaan als je een hekel aan kinderen hebt :+

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:33

Gewoon omdat je onwijs trots bent, en dat mag iedereen weten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:57

Nee, de ooievaar is er al jaren en heeft een symbolische betekenis. Wij gebruiken hem waarschijnlijk dankzij de geboorte van koningin Juliana.

Dit of met variant 1 en 2 moet je imo NOOOIT in je tuin zetten!

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 19:04

Sammie schreef:
Nee, de ooievaar is er al jaren en heeft een symbolische betekenis. Wij gebruiken hem waarschijnlijk dankzij de geboorte van koningin Juliana.

Dit of met variant 1 en 2 moet je imo NOOOIT in je tuin zetten!

Hahaha vind ze anders wel leuk _/-\o_

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 19:16

Nog maar net geboren en dan al plaatsvervangende schaamte....

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 23:21

khirshanta schreef:
Nieuw niet echt- er staan hier al tijden borden in de tuin- hele voorgevels worden versierd.

Misschien als waarschuwing daar even de eerste maanden niet langs te gaan als je een hekel aan kinderen hebt :+

Daar heb je deze voor:
http://images9.images-speurders.nl/imag ... _7_big.jpg

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 00:27

Steeph schreef:

Als ik die dingen zie heb ik altijd de neiging om een bord in de tuin te zetten als ik net een lekkere drol gedraaid heb.

Vind dat altijd zo raar. Als je zegt dat je zwanger bent feliciteerd iedereen je, maar als je op je werk bij de koffieautomaat verteld dat je gister knettergoeie seks gehad hebt, dan kijken ze je raar aan. Why?!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 07:16

Ja, alsof je zo goed bezig bent als je mee helpt aan het overbevolkingsprobleem :+

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:31

Ik snap het probleem niet echt hoor. Je bent trots dat je kindje geboren is en de buurt mag dat best weten. Dus zet je een bord in de tuin. Na een paar weken haal je hem weer weg. No big deal toch?

Maar die borden over bouwprojecten met "eerste paal" en "standje 1 tm 69" vind ik dan wel weer niet kunnen. Dan schaam je je toch voor je ouders :')