tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 07:47

Joh lastig! Durf je er niet over te beginnen, omdat je bang bent voor het antwoord? Of is het gesprek aangaan het moeilijkste?
Ja zomaar wachtwoorden enzo vervangen zou ik ook niet doen. :\

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 07:54

Waarom niet? Als ik het me goed herinner wacht ze al 2 weken op een antwoord dat voor haar belangrijk is. Ik vind dat niet echt van respect getuigen. Waarom zou je hem dan nog van je abo's laten profiteren?

Ik ben mss verpest maar sinds m'n ex kijk ik niet meer naar wat iemand zegt maar wat iemand doet. Iemand die geen positieve energie oplevert zeg ik nu sneller gedag. Het moet van 2 kanten komen

@ wasabi: terugvallen is normaal. Niet te streng voor jezelf zijn. Het heeft tijd nodig. Ik ben nu alweer 2 jaar weg uit m'n toxische relatie en nu heb ik soms nog wel positieve en negatieve triggers. 98 procent van de tijd gaat het super maar ik kan soms ook nog wel verdrietig en vooral boos zijn
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 04-08-22 08:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 07:59

xDenies schreef:
Ja maar ik heb ergens de lef niet helemaal om af te spreken. Of niet dat, rijd er gerust heen. Maar de lef om het te vragen. Ik weet ik heb mezelf er alleen maar mee. Maar 3 weken terug ben ik daar geweest en alle keren ervoor was afgezegd wegens van alles en nog wat. Gelukkig wastie zich daar ook wel bewust van.. maar ja..

Kan altijd nog alle abbos het wachtwoord vervangen. Dan is de boodschap ook wel duidelijk. Maar voel me dan zo'n bitch...

Maar wat wil je nu vragen dan?
Wat is er nu nog niet duidelijk?
Je loopt al jaren te kloten met deze gast en nog wil ie je geen relatie geven.
Je kan je beter afvragen waarom jij dit maar blijft vasthouden en accepteren.
Want je gooit het op zijn bindingsangst, maar denk dat je beter met jezelf aan de slag kan gaan waarom jij dit accepteert.
Je bent meer waard!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 08:05

Hm ik had een reactie getypt maar nu ik jouw reactie lees Needje laat ik het hier maar bij. Je mist wat informatie, is niet erg, maar ik ga er openbaar gewoon niet meer over uitwijden. Jaren lopen te kloten met deze gast is overigens niet waar.

Laat ik vooropstellen dat ik adviezen waardeer. En ik doe er op mijn tempo iets mee. Maar aan onwaarheden heb ik niets. Aan mezelf en mijn issues werk ik al, dankjewel.

Needje

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 08:16

Het is niet lelijk bedoeld he!! Maar juist om je te helpen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 08:35

xDenies, het is in deze altijd de grote vraag: Als jouw beste vriendin in jouw situatie zou zitten. Je kent het verhaal en je weet ook wat het met haar doet. Wat zou jij haar adviseren?

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 13:36

Wat drijven die mannen ons toch tot het uiterste -O-
Maar.. om het even om te draaien. Je leert jezelf wel kennen. En als ik voor mezelf spreek, word ik nu ook gedwongen om met mezelf aan de slag te gaan en dat had ik anders niet gedaan.

En xDenies, het komt vast wel, op jou tempo. Ik hoop dat het je lukt om hem toch te spreken. Ook al is het super lastig, het maakt jou een sterker mens! :j

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 16:11

Wabisabi, ik vind het heel knap hoe je ermee omgaat, blijf sterk maar gun jezelf ook vooral tijd. Een breakup gaat met ups en downs, soms voelt het alsof je de wereld aankan en de volgende dag kan je weer verdrinken in verdriet. Maar je bent goed bezig en je mag best trots zijn op jezelf!

Denies, bij ons is het woord 'relatie' ook nooit uitgesproken, ik denk inderdaad dat wat ik had met mijn ex wel wat serieuzer was want wij hadden wel gewoon een afspraak met elkaar dat we niet met andere zouden daten, we zagen elkaar minstens 1-2x per week en deden eigenlijk alles wat voor de rest bij een relatie past. Ik durfde in het begin (door dat benauwd gevoel dat ik altijd krijg) geen label plakken, maar na 8 maanden had ik wel nood aan wat meer bevestiging, hij kon me toen niet de bevestiging geven die ik nodig had, dus heb ik er inderdaad een punt achter gezet, maar hij wou inderdaad niet dat het eindigde en heeft wel nog een poging gedaan om het iets of wat te redden maar daar ben ik uiteindelijk niet op ingegaan omdat hij mij nog steeds niet kon geven wat ik wou. Hij is overigens ook een stukje ouder dan mij en heeft door zijn bindingsangst al 8-9 jaar geen serieuze relatie meer gehad met iemand.

De bal is terug aan het rollen gegaan omdat wij elkaar terug zijn tegengekomen na een dikke maand geen contact. Voelde een beetje als twee magneten die elkaar terug enorm aantrokken, sindsdien hebben we weer iets maar het is totaal niet vergelijkbaar met vroeger, er is geen afspraak en ik zie hem ook niet meer zo vaak als vroeger. Ik had ook niet gedacht dat ik mezelf zo ging verliezen in iemand. Morgen zien we elkaar weer en ben ik van plan om wel even een serieus gesprek aan te knopen want ik ben nu wel heel erg in de war en doe gewoon nog waar ik zin in heb, maar dat voelt niet helemaal fair of eerlijk.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 16:55

Winged, dat hangt er vanaf wat ik weet van de situatie. Maar het is heel makkelijk om te zeggen dat ik hetzelfde zou zeggen als wat jullie doen, al dan niet op een andere manier.

Ik hoor jullie adviezen en ik zal er ook echt wel wat mee doen, maar op mijn tempo. Uiteindelijk moet ik met het gevoel leven en daardoor moet ik vrede hebben met de keuze die ik uiteindelijk maak.

Ik begrijp wat je uitlegt Calipsolover, dan lijkt het inderdaad hier en daar wat op elkaar.

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:47

CalipsoLover, je slaat de spijker op zijn kop hoor. Ik heb het absoluut ook moeilijk, maar probeer toch dat sterke gevoel vast te houden. Zit nu helaas in quarantaine en dan moet ik wel m'n best doen om niet al te veel in piekermodus terug te vallen. Maar jij zit ook wel in een poedersuiker situatie. Knap dat je het gesprek aan gaat!

xDenies, helemaal goed toch! Doen wat het beste voelt voor jou.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 20:08

Och quarantaine werkt ook niet mee. Ik vind je ook heel stoer overkomen, ik hoop echt dat je het vast kan houden en vooruit kan. Het is al met al gewoon een k*k situatie.

Ik heb het ook even naast me neer gelegd. Mijn leven rolt ook gewoon verder en ik rol lekker mee. Fijn dat die hormonen weer een beetje opgelost zijn :Y)

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 11:46

xDenies schreef:
Och quarantaine werkt ook niet mee. Ik vind je ook heel stoer overkomen, ik hoop echt dat je het vast kan houden en vooruit kan. Het is al met al gewoon een k*k situatie.

Ik heb het ook even naast me neer gelegd. Mijn leven rolt ook gewoon verder en ik rol lekker mee. Fijn dat die hormonen weer een beetje opgelost zijn :Y)

Dat is fijn om te horen xDenies!

Nou, ik moet echt m'n best doen om positief te blijven in quarantaine. Ben ook echt wel ziek van covid. Gewoon maar aan toegeven, lekker fruit eten en relaxen.

Ik lees zo af en toe jullie reacties terug en dat is helemaal top!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 12:49

Lees je graag boeken?

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 12:56

Urbanus schreef:
Lees je graag boeken?

Ja! Kom maar door!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 17:49

Ugh kan ik me voorstellen, quarantaine tijdens liefdesverdriet moet de hel zijn := Maar zie het ook als een kans, je word nu even heel hard geconfronteerd met jezelf en je verdriet/woede/angsten en dat kan soms ook wonderen doen. Vorig jaar was een huisgenootje van me ook gedumpt, zij zocht continu afleiding bij vrienden en door leuke dingen te doen. Op zich niet slecht maar ze ging de confrontatie met haar verdriet enorm uit de weg. Ik heb haar toen het advies gegeven om even wat rustiger aan te doen en zichzelf ook gewoon toe te staan om verdrietig te zijn, ze neemt dat advies nog steeds heel erg nauw bij het hart en herinnert mij er ook vaak aan om soms even af te remmen om mezelf ook de tijd te geven om na te denken en verdrietig te zijn.

Ik vond The Midnight Library van Matt Haig een heel goed boek, zit nu op het einde van The Unberable lightness of being van Milan Kundera, ook een dikke aanrader maar wel iets pittiger qua schrijfstijl.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 20:45

Hier in februari in quarantaine gezeten na de break ongeveer 3 weken ervoor. Hell. Ik heb LLDL gekeken, gaf hoop op 2 manieren; 1) het kan dus wel, 2) er bestaan echt heel rare mensen op de wereld, het gaat best oké met mij :Y)

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 20:56

@xDenies; mijn breakup was met iemand die ook enorm bindingsangst heeft, wat eigenlijk ontstaan is uit verlatingsangst. Ik wil absoluut niet zeggen dat jou hetzelfde ‘lot’ te wachten staat, maar pas op jezelf. Ik heb er wel serieus veel pijn van gehad. Ook in de laatste maanden in de relatie (ja, hij wilde er wel een stempel op). Ik geloof niet helemaal in het statement; ‘if he wanted to, he would’, sommige mensen zijn erg diep beschadigd en zo simpel zit het dan niet. Neemt niet weg dat jij zelf wel die verbinding op kan zoeken, desnoods met iemand anders.

@CalipsoLover; ik hoop dat je een fijn gesprek zult hebben, ongeacht de uitkomst. Klinkt ook erg moeilijk!

@Zertab; sterkte! Super klote. Ik hoop dat je wat leuke dingen kunt doen om je gedachten te verzetten. Er komt echt wel weer een andere leukerd voorbij.

@capopjekop; helemaal mee eens wbt woorden en daden. Zo makkelijk om te vallen voor lieve woordjes, maar als je structureel op gaat merken dat de woorden niet nageleefd worden moet er toch heeeel rap iets aan veranderen, maar vaak gebeurt dat niet. Vreselijk dat. Ook vaak gezegd in mijn laatste relatie. Ga daar ook zeker beter op letten in de toekomst.

@wabisabi: je hebt even een heel topic bij elkaar gebracht :~ :+ . Ik hoop dat je het een beetje uithoudt! Hou je sterk en blijf no contact, ok?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 21:34

Lief Sorriso! Maar ik voel me totaal niet meer verdrietig en eerder opgelucht:)

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 21:49

Zertab schreef:
Lief Sorriso! Maar ik voel me totaal niet meer verdrietig en eerder opgelucht:)

Knap van je! :j

Sorriso schreef:
@wabisabi: je hebt even een heel topic bij elkaar gebracht :~ :+ . Ik hoop dat je het een beetje uithoudt! Hou je sterk en blijf no contact, ok?

Ja ik merk het :D Maar, ondanks dat het onderwerp van dit topic gewoon zwaar poedersuiker is, vind ik het best wel gezellig. :)

Ik zoek inderdaad geen contact. Hij heeft vernomen dat ik in quarantaine zit en heeft me beterschap gewenst. Ik heb alleen bedankt. That's it.

Sorriso schreef:
Hier in februari in quarantaine gezeten na de break ongeveer 3 weken ervoor. Hell. Ik heb LLDL gekeken, gaf hoop op 2 manieren; 1) het kan dus wel, 2) er bestaan echt heel rare mensen op de wereld, het gaat best oké met mij :Y)

haha dat is ook een goede strategie :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 22:38

Ik was gewoon nog niet echt verliefd, dus dat maakt het makkelijker. Ik word niet zo snel verliefd. Ergens fijn, ergens ook vrij k*t

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 13:16

Haha ja inderdaad, maar dit is echt een gezellig topic hoor :')

Hier ging het gesprek echt letterlijk alle kanten uit. Ik ga niet te veel details geven over wat er precies gebeurd is waardoor dit gesprek nu even moest, maar ik denk dat ik hem wel even een serieuze wake up call gegeven heb. Of het slim is of niet weet ik niet, maar we gaan het wel gewoon weer met elkaar proberen. Heb alles ook gewoon van hem laten komen, ik heb gewoon gezegd waar het op staat, zelf niks geïnitieerd (ik weet namelijk zelf ook heel goed hoe bindingsangst werkt) en uiteindelijk zei hij volledig uit zichzelf 'ik wil dat we echt exclusief zijn en weer meer tijd met elkaar door gaan brengen'. Ik ben langs een kant wel weer heel bang, maar ook wel blij.

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 16:17

@Zertab: hmm dat snap ik wel. Maar zeker handig in dit geval

@CalipsoLover: dusss.... jullie hebben een relatie! Of is dat nog een te groot woord?

@Urbanus: Ik ben heerlijk aan het lezen in Circe. Fan-tas-tisch. Helemaal verslaafd! :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 18:34

Echt hé? Is echt 1 van m'n lievelings, zo verschrikkelijk mooi geschreven!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 18:58

Ja ik denk min of meer wel, maar het woord 'relatie' ligt me nog niet helemaal lekker in de mond of zo :') Mijn boek is bijna uit, dus misschien lees ik Circe ook wel als volgende.

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 21:52

@Urbanus: Echt!! Ik ben al over de helft van het boek en het blijft gewoon heel mooi. Een eerlijk gezegd, ga ik zo meeleven met haar dat ik er zelf ook een heel sterk gevoel van krijg haha.

@CalipsoLover: kan me voorstellen. 'Relatie' maakt het gelijk zo zwaar.