Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:49

Laat nu net mijn vriendin daar naar toe zijn geëmigreerd. -O- en laat het nu net op haar stad afkoersen. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:49

Oh bah, laat haar maken dat ze weg komt. Das geen kattepis die orkaan. Of worden ze al geevacueerd?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:51

Ik krijg geen contact dus echt geen idee of ze er nog zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:59

Ow da's niet best. Wordt dat ginds goed begeleid van de overheid uit of is het eerder ieder voor zich en maken dat je wegkomt?

Ik kom net tot de ontdekking dat mijn onweerfoto's uit Kroatië nergens terug te vinden zijn ;( Niet op mijn usb-stick, niet op de laptop en niet op mijn mobiel. Snif.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:01

Geen flauw idee eerlijk gezegd, ze is er ook nog geen maand. Ik hoop snel iets te horen, vind dit doodeng.

Damn is dat je foto's weg zijn. Eventueel een recovery programma?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:01

De noodtoestand is uitgeroepen, maar er staat niet dat er geevacueerd wordt...

Balen van je foto's Varekaj.

Welke plaats woont ze Magda?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:07

Guadalajara als ik dat zo goed schrijf. Midden Mexico en dan aardig richting westkust.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:11

joolien hoe kan een storm dan zo uitgroeien tot een categorie 5? komt dat door de meerdere luchtlagen qua warmte enz?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:15

drawerlover schreef:
Voor alle jongelingen onder ons:
[JH] Stormchasen maar dan voor de jonkies

kom je aandacht te kort ofzo sjeminee ipv dat je nu eens wat minder aanwezig bent, qua berichten en niet op alles reageert :x

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:17

Pas op straks krijg jij ook allemaal pbs omdat je geen respect toont. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:32

Ik had de foto's gemaakt met de mobiel van mijn vriend, heb die namelijk ook gebruikt voor mijn bezoek aan het aquarium ginds. De kans zit er in dat ze op zijn laptop staan, dat wel. Al dacht ik echt dat ik ze had overgezet. Jammer genoeg zit het internet ginds niet mee en is het erg druk omdat ze binnenkort waarschijnlijk aan de sea trials gaan beginnen. Laat staan dat ze aan boord dan überhaupt internet hebben :+

ALS ze daar nog op de harde schijf staan is het pas eind november eer ik ze kan bemachtigen. Vroeger komt hij namelijk niet terug :')

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:27

Oh jeetje eng die orkaan bij mexico..

Ik heb vanochtend in de auto nog een paar lucht foto's proberen te maken.. Vgm zijn ze wel redelijk gelukt. Zal ze straks eens plaatsen want ik ben nou wel benieuwd waar ik naar gekeken heb haha!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:33

Jammer Varekaj, nog even wachten dus. :')

Ik houd CNN maar in de gaten en hoop echt dat ze snel iets van zich laat horen.
Het is er nu 05:37 uur, wellicht daardoor ook nog geen reactie.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:43

magda_90 schreef:

so be it dan maar maar t irriteert mij nogal dat ze bekant op iedere post reageert, en veel dingen ook fout heeft. dan kan ze beter gewoon niks zeggen ook al is ze enthousiast maar t weerhoud mensen om te blijven posten in dit leuke topic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:46

magda_90 schreef:
Jammer Varekaj, nog even wachten dus. :')

Ik houd CNN maar in de gaten en hoop echt dat ze snel iets van zich laat horen.
Het is er nu 05:37 uur, wellicht daardoor ook nog geen reactie.

Das echt schrikken :(:)
Hopelijk snel goed nieuws!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:49

Ben in staat om haar te bellen, maar wil de lijn ook niet bezet houden voor familie oid. :=

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:54

NathalietjeB schreef:
drawerlover schreef:
Voor alle jongelingen onder ons:
[JH] Stormchasen maar dan voor de jonkies

kom je aandacht te kort ofzo sjeminee ipv dat je nu eens wat minder aanwezig bent, qua berichten en niet op alles reageert :x

Ze had de tip van een moderator gekregen om dat topic aan te maken :)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:55

Zijn er al foto's ergens te vinden van de orkaan of een link of iets waar het te volgen is ?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:56

CNN zendt alleen wat uit voor de rest nog niet echt iets gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:08

Jeetje hopelijk niet teveel zooi van dat monster

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:12

Joolien schreef:
Ondertussen aan de kust bij Mexico, meldt zich een orkaan die binnen 48 uur is uitgegroeid van een pittige storm, tot een orkaan tot de hoogste categorie 5. En dat is nog niet alles, de orkaan haalt snelheden die og niet eerder zijn gemeten, namelijk 330 kmpu en daarbij bereikt de orkaan ook ongekende hoogte.
Bizar hoor, ik hoop dat ie niet teveel ellende aanricht...

Oeh interessant <<)
Jammer dat ik op school zit nu :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:19

NathalietjeB schreef:
magda_90 schreef:

so be it dan maar maar t irriteert mij nogal dat ze bekant op iedere post reageert, en veel dingen ook fout heeft. dan kan ze beter gewoon niks zeggen ook al is ze enthousiast maar t weerhoud mensen om te blijven posten in dit leuke topic

Sorry hoor maar nu wordt Ik dus echt pissig. Ten eerste, kun je niet lezen ofzo? Ik heb duidelijk gezegd dat ik die tip van een mod had gekregen om dat te doen, dus ik probeer het uit. Dan kan ik het niet pikken dat je zo op me reageert. En ik heb nu wel genoeg gehoord dat ik me niet goed gedraag en ik probeer er keihard aan te werken dus ik zou er nu maar even geen woord over zeggen want hoe meer je het nu gaat zeggen hoe pissiger ik ga worden. Ik was al bijna van plan om het foei knopje in te duwen. Sorry hoor maar ik ben echt heel pissig nu. Pfoe dat is er uit.

Nu even aardig:
Sorry dat het misschien ineens zo aanvallend is maar er is ook al het een en ander gebeurt op school met mensen die me pesten. Dan komt dit er nog even bij en dan word ik even pissig. Het moest er gewoon even uit. Sorry

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:24

NathalietjeB schreef:
joolien hoe kan een storm dan zo uitgroeien tot een categorie 5? komt dat door de meerdere luchtlagen qua warmte enz?

Van orkanen weet ik er ook het fijne niet van. Wel dat de zee daar p zon temperatuur is, dat die warme, vochtige lucht zo snel kan opstijgen dat er redelijk snel buien ontstaan. Maar dat deze orkaan zo snel is toegenomen is al een ongekend iets. Zal wel zo'n dingetje zijn, dat alles klopt zeg maar.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:26

@DL Volgende keer ff tot 10 tellen en denken laat maar..

Ik vind het tamelijk onvolwassen. DL is 14 en heeft duidelijk wat problemen om zich aan te passen. Meisje moet dat leren en of dat met zulke opmerkingen lukt?! Ik erger me er ook wel eens aan dat ze overal op reageert maar je kan dan ook zelf even de andere kant opkijken. Iedereen is een keer 14 geweest, grote puber of onzeker..

Zo dat gezegd, hier op de gewone nieuwssites maar weinig aandacht voor de orkaan. Lijkt me echt eng als je daar woont en weet wat er op je af komt..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:30

Nergens anders om DL, maar je krijgt al zo vaak feedback doe er dan ook eens wat mee. Een 14 jarige moet dat kunnen hoor. Maar goed, ik zal de foeilijst gaan gebruiken ja.

Ontopic:

Citaat:
https://www.facebook.com/ReedTimmerTVN
CAT 5 Hurricane Patricia has become strongest TC on record in the eastern N Pacific (and Atlantic Basin) with 200 mph maximum sustained winds, 880 mb min pressure!! This was confirmed by the Hurricane Hunter Aircraft since the 11 pm advisory. Even further strengthening is possible before making landfall between Manzanillo and Puerto Vallarta tonight. Deadly wind, storm surge, and land slides will accompany this storm especially near and right of where the eye comes ashore in SW Mexico

Niet leuk niet leuk -O-