Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 12:23

Ik heb de blogs van jullie weer gelezen, er zitten weer goede artikelen bij!

Ik heb vandaag OPI Sleigh parking only op mijn blog staan. Volgens OPI een chocolade bruine lak maar hij is toch écht paars. :')

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 15:19

Tazzey, die zou ik ook eerder beschrijven als paars dan als bruin... :')
Laatst bijgewerkt door Bnet op 07-05-24 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Dribbel

Re: Bloggers/Vloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 07:19

Kom me hier maar eens melden. Nog geen vlogger, maar de plannen liggen klaar. Nu nog even sparen voor een degelijke camera. Zit te denken aan een EOS 1200D, maar dat zie ik dan wel weer. Het klinkt iig als een fijne camera.

Wat betreft onderwerp/thema van mijn vlog zijn het dingen uit mijn dagelijks leven die mij opvallen. Overdenkingen, grappige sitaties en dingen die mij intersseren. Ben mee nu aan het orienteren naar bewerkingspogramma en camera. Verder een lijst met mogelijke onderwerpen voor een blog opgeschreven. Planningsfase dus :D

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 08:32

Gezellig Dribbel!

Gisteren heb ik deelgenomen aan het Heath in Adapted Youth Sports Study onderzoek. Dit is een wetenschappelijk onderzoek waarbij het bewegen en sporten bij kinderen en jongeren (10 t/m 18 jaar) met een chronische ziekte of een lichamelijke beperking in kaart wordt gebracht en onderzocht wordt wat de effecten van het sporten zijn.

Ik heb hierover een ervaringsverslag geschreven:
Health in Adapted Youth Sports Study: wetenschappelijk onderzoek deel II

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 08:47

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:35

Dribbel schreef:
Kom me hier maar eens melden. Nog geen vlogger, maar de plannen liggen klaar. Nu nog even sparen voor een degelijke camera. Zit te denken aan een EOS 1200D, maar dat zie ik dan wel weer. Het klinkt iig als een fijne camera.

Wat betreft onderwerp/thema van mijn vlog zijn het dingen uit mijn dagelijks leven die mij opvallen. Overdenkingen, grappige sitaties en dingen die mij intersseren. Ben mee nu aan het orienteren naar bewerkingspogramma en camera. Verder een lijst met mogelijke onderwerpen voor een blog opgeschreven. Planningsfase dus :D

Leuk dat je wil gaan bloggen! Alleen is een DSLR daar niet echt geschikt voor. Het automatisch scherpstellen werkt ontzettend slecht, ze zijn eigenlijk gemaakt om handmatig schep te stellen. Met zon camera ben je eerst 5 min bezig met instellen voor je kunt filmen. Ik zou voor een HD compact gaan :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 12:31

Er zijn wel DSLR camera's die auto scherpstellen en daar ook erg goed in zijn alleen zijn die goed aan de prijs. Ik zou, net als Marit deed, een HD film cameraatje aanraden.

Ik heb vandaag de Prettybox van december op mijn blog staan. Een tegenvaller.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 12:41

Ik heb een Sony a65 en die is prima om mee te filmen, een keer scherpstellen en hij blijft automatisch volgen. Maar ook ik zou voor een vlog denk ik eerder voor een filmcameraatje gaan.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 13:35

Denk inderdaad dat je beter voor een HD filmcamera kunt gaan dan voor een DSLR. Ik heb een Canon 500D en hoewel die geweldig fijn is voor foto's is het inderdaad een ramp om hiermee te filmen. Autofocus bij het filmen werkt bijzonder slecht en wanneer je handmatig scherp stelt moet je iedere keer wanneer je naar voren of naar achteren beweegt of iets voor de camera laat zien eigenlijk weer opnieuw scherp stellen. Nu maak ik geen filmpjes dus is dat geen probleem, maar als je wil gaan vloggen lijkt het me heel onhandig... :)

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 16:28

Nieuw dagboekje, ik was in Gambia!

De Fridiary, het wekelijkse dagboekje vol kleine woordjes en beelden. Afgelopen week was ik in Afrika. Kleurrijk, inspirerend, verdrietig, intens en prachtig Gambia stal mijn hart.

http://www.whatabouther.nl/fridiary-5/

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 20:25

Probleem wordt dan dat ik zowel foto camera als filmcamera moet kopen. *gaat sparen *

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 12:44

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 15:37

Tazzey, die nailart is zo gaaf!!
Het gaat me waarschijnlijk nooit lukken, maar die ga ik zeker proberen te maken wanneer ik in januari naar Noorwegen ga!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 15:44

Dank je wel! Laat je een foto zien van je creatie?

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 15:55

Zal ik doen! :)
Zolang het niet te beschamend is, haha :+

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 19:30

Ohhhh wat een leuke nailart Tazzey!

Vandaag een leuke DIY voor het maken van verschillende bokeh figuutjes! Leuk om deze kerstvakantie mee te spelen!
Bokeh figuurtjes

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 21:12

Na een poosje stilte een nieuw berichtje voor mij, iets minder vrolijks wat ik even van me af moest schrijven na de uitvaart van de moeder van een vriendin en in de donkere dagen voor kerst. Over hoe pijnlijk iemand missen is.

De wereld zonder jou

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 21:18

Prachtig geschreven grassie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:47

Zo, lekker rustig op mijn werk ivm de aankomende Kerstdagen, dus heerlijk tijd om bij te lezen :D

Cha-ching!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:37

Prachtig geschreven inderdaad grassie..

Echt knap dat het jou wel zog goed gelukt is Yvette, ik maakte er echt een puinhoop van en het werd helemaal niks _O-

Weet iemand trouwens hoe het zit met als je blogposts importeert naar een andere blog met de categorieën? Neemt ie dat ook automatisch over als je dezelfde categorieën hebt op je nieuwe blog?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:20

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:55

Ik heb zojuist m'n blog aangemaakt! :D Staat dus nog maar 1 berichtje op, maar er volgen vast snel meer :D
Ben van plan over de hondjes/katten, fotografie, nagellak, make up, home styling en koken te gaan schrijven. Een beetje de alledaagse dingetjes in een cute jasje :D

Fluff & More

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 16:29

Oei, kippenvel Grassie. Dat moment dat je beschrijft dat toen je ogen volliepen toen je je vriendin op en bepaald moment zag.. Zo herkenbaar. Sterkte voor je vriendin en voor iedereen natuurlijk.

Ik heb vandaag eens totaal wat anders, namelijk de Jessner Peeling

Ik ga eens kijken Limoen. Doe jij nog wat met je fotografie eigenlijk?
Edit: Stomme vraag, de link staat in je onderschrift _O-

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:06

Oef, die peeling klinkt wel heel heftig moet ik zeggen... Salicylzuur iets wat ik gewend ben in het lab te gebruiken, het zou niet zo snel in me op komen dat op mijn gezicht te smeren... :')

Ik heb vandaag een streek-legende / spookverhaal met kerstthema van gastblogger Sofia: A Local Christmas Myth

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:03

Yv_ schreef:
Ik ga eens kijken Limoen. Doe jij nog wat met je fotografie eigenlijk?
Edit: Stomme vraag, de link staat in je onderschrift _O-

Zeker, zeker. Maar momenteel staat alles op een laag pitje ivm gezondheid.. Helaas.