Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Polarize schreef:Niet echt een ergernis, maar mijn vader vertrouwt er even volledig op dat als ik pigment ga trekken uit rode kool, dat gewoon kan in onze dure, en net nieuwe, pannen. Ik was van plan even bij de action eentje te halen voor het geval dat de pannen permanent gaan verkleuren, maar goh als hij zegt dat het kan
xPabloBokt schreef:Polarize schreef:Niet echt een ergernis, maar mijn vader vertrouwt er even volledig op dat als ik pigment ga trekken uit rode kool, dat gewoon kan in onze dure, en net nieuwe, pannen. Ik was van plan even bij de action eentje te halen voor het geval dat de pannen permanent gaan verkleuren, maar goh als hij zegt dat het kan
Zijn het gewoon RVS pannen? Als het goed is verkleurt dat niet hoor.
Sintara schreef:Leuk toch, een beetje geschiedenis achter de kunst ofzo ervaren
Polarize schreef:Omdat we als opdracht vanuit historische recepten of circulair productie standpunt zelf verf (of iets anders) moeten makenik wist toevallig al van rode kool en dat je er verschillende kleuren uit kan krijgen door met de pH waardes te spelen, dus door rode kool te gebruiken die door welke reden dan ook niet meer geschikt is voor consumptie kan je er toch nog een heel nieuw product uit halen en heb je minder voedselverspilling (ofzo, eigenlijk past dit net niet in beide categoriën denk ik, maar ik wou gewoon heel graag dit doen met rode kool, dus ik moet er een beetje omheen kletsen)
DuoPenotti schreef:vicks onder je neus en het benaderen als een rood bloedend lijk...
...of is dat helemaal niet behulpzaam?![]()
Polarize schreef:Sintara schreef:Leuk toch, een beetje geschiedenis achter de kunst ofzo ervaren
Precies! Ik heb een klasgenoot die echt op zoek is gegaan naar pigmenten en bindmiddel en helemaal vanaf scratch verf is gaan maken volgens een oud recept, maar mijn interesse ligt meer bij pigment vanuit natuurlijke producten trekken.
Ik zag ook dat je dit met avocado pitten kan doen, en dat zou helemaal geweldig zijn voor zoiets, omdat je normaal die pitten weg zou gooien. Maar toen ik recepten op zocht zag ik dat je al snel 6-8 pitten nodig hebt, en dat is me toch echt te duurmisschien neem ik eens contact op met een lokaal restaurant of er een mogelijkheid is dat ze een aantal van die pitten apart houden en dat ik die dan kan gebruiken, want het lijkt me wel heel leuk om nog eens te proberen.