Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 10:18

Welke spray gebruiken jullie dan?
Ik heb eens die van Lucovitaal geprobeerd maar dat jeukte echt en was erg plakkerig.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 11:11

Ik erger me aan mijn eigen ergernis aan mijn gebrek aan controle in best cruciale zaken vandaag. Mensen die er wel controle over hebben worden daar goed voor betaald (en vertrouw ik daarin ook hoor) dus geen reden om daar stress over te hebben maar als ik dan te lang niks hoor van betreffende personen ga ik toch even iets sturen voor dat gevoel van controle en dan voel ik me weer zo'n zeikerd...

denisesilver

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 11:39

39 mails in de facturen inbox, een collega die vragen stelt, een aanpassing die gemaakt moest worden voor maandag, en een telefoontje van een partij waar ik echt even helemaal geen zin in heb. Ze zetten het maar op de mail. Ik ben vandaag niet bereikbaar. Eerst maar eens die inbox leeghalen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 11:45

Veel te kort nachtje, veel te vroeg op en veel te lang werken _O-
En helaas morgen al even vroeg op want de hoefsmid komt en ik moet ook nog het één en ander ophalen bij de dierenarts :Z

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-25 11:57

Polarize schreef:
Niet echt een ergernis, maar mijn vader vertrouwt er even volledig op dat als ik pigment ga trekken uit rode kool, dat gewoon kan in onze dure, en net nieuwe, pannen. Ik was van plan even bij de action eentje te halen voor het geval dat de pannen permanent gaan verkleuren, maar goh als hij zegt dat het kan :')

Zijn het gewoon RVS pannen? Als het goed is verkleurt dat niet hoor.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 12:06

Raad eens wie er een “spoedklus” heeft gekregen van die partij die net belde? Spoedklus mijn reet. Had appelflap drie weken geleden het opgepakt, dan had je mij niet zo hoeven naaien met nog wat extra werk, omdat ze zelf wederom een fout maken. Ik ga eerst eten. Als het om 17:00 pas af is, valt dat ook binnen de werkdag van vandaag. Werken ze zelf maar lekker over. Daaaag.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 12:07

xPabloBokt schreef:
Polarize schreef:
Niet echt een ergernis, maar mijn vader vertrouwt er even volledig op dat als ik pigment ga trekken uit rode kool, dat gewoon kan in onze dure, en net nieuwe, pannen. Ik was van plan even bij de action eentje te halen voor het geval dat de pannen permanent gaan verkleuren, maar goh als hij zegt dat het kan :')

Zijn het gewoon RVS pannen? Als het goed is verkleurt dat niet hoor.

RVS idd, maar vond het zo stom om meteen nieuwe pannen voor zo'n project te gebruiken :')

Soms vraag ik me wel af. Dan sta ik in de keuken, een rode kool te slachten, alles onder de paarse vlekken, straks nog een heel scheikunde experiment en met de pH spelen van de inkt...zouden mijn ouders nog steeds blij zijn dat ik een kunstopleiding ben gaan doen _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 12:13

Ik vraag me vooral af waarom je met rode kool moet werken wanneer er prachtige verf- en inktsoorten beschikbaar zijn?

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 12:18

Omdat we als opdracht vanuit historische recepten of circulair productie standpunt zelf verf (of iets anders) moeten maken :) ik wist toevallig al van rode kool en dat je er verschillende kleuren uit kan krijgen door met de pH waardes te spelen, dus door rode kool te gebruiken die door welke reden dan ook niet meer geschikt is voor consumptie kan je er toch nog een heel nieuw product uit halen en heb je minder voedselverspilling (ofzo, eigenlijk past dit net niet in beide categoriën denk ik, maar ik wou gewoon heel graag dit doen met rode kool, dus ik moet er een beetje omheen kletsen)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 12:19

Leuk toch, een beetje geschiedenis achter de kunst ofzo ervaren :D

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 12:21

Oeh en vanuit een docent standpunt, want ik studeer voor docent beeldende kunst, dit is een heerlijk project om vakken scheikunde en kunst te combineren voor de leerlingen. Als ze bij scheikunde leren over pH waardes, kunnen ze vervolgens de kleuren die ze daar maken gebruiken tijdens kunst.
Maar we moeten het natuurlijk wel zelf uittesten om te zien hoe goed het werkt en waar we in de les tegenaan kunnen lopen :))

Ik had dit trouwens heel goed op school kunnen doen, we hebben pannen en hotplates specifiek voor deze dingen, en ook verschillende bindmiddelen om echt verf te maken van het pigment wat je krijgt, maar dan moet ik 4-8 uur lang op school rondhangen tot mijn pigment klaar is, en daar heb ik echt geen zin in :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 12:27

De stroom ligt eruit en het is zo kkkkkkoud in huis nu :brr:

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 12:36

Sintara schreef:

Precies! Ik heb een klasgenoot die echt op zoek is gegaan naar pigmenten en bindmiddel en helemaal vanaf scratch verf is gaan maken volgens een oud recept, maar mijn interesse ligt meer bij pigment vanuit natuurlijke producten trekken.
Ik zag ook dat je dit met avocado pitten kan doen, en dat zou helemaal geweldig zijn voor zoiets, omdat je normaal die pitten weg zou gooien. Maar toen ik recepten op zocht zag ik dat je al snel 6-8 pitten nodig hebt, en dat is me toch echt te duur :') misschien neem ik eens contact op met een lokaal restaurant of er een mogelijkheid is dat ze een aantal van die pitten apart houden en dat ik die dan kan gebruiken, want het lijkt me wel heel leuk om nog eens te proberen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 12:41

Polarize schreef:
Omdat we als opdracht vanuit historische recepten of circulair productie standpunt zelf verf (of iets anders) moeten maken :) ik wist toevallig al van rode kool en dat je er verschillende kleuren uit kan krijgen door met de pH waardes te spelen, dus door rode kool te gebruiken die door welke reden dan ook niet meer geschikt is voor consumptie kan je er toch nog een heel nieuw product uit halen en heb je minder voedselverspilling (ofzo, eigenlijk past dit net niet in beide categoriën denk ik, maar ik wou gewoon heel graag dit doen met rode kool, dus ik moet er een beetje omheen kletsen)

Aaah, op die manier.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 12:42

Bij prehistorisch dorp in Eindhoven hadden ze toen ik er was een tentoonstelling van allerlei stoffen gekleurd op een natuurlijke manier en welke plant welke kleur gaf, was heel interessant om te zien en ik snap zeker waarom je dat zou willen proberen :D

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 12:43

Ik heb er alleen één hele grote ergenis aan, wat ik een beetje vergeten was. Ik kan zo niet over de geur van rode kool :') ga bijna over mn nek als ik het ruik, dus de wasemkap staat maar vol kracht aan zodat ik een beetje normaal bezig kan :+

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 12:44

Wazemkap, die ga ik onthouden :')

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 12:46

T is blijkbaar wasemkap en niet wazemkap _O- is dat geen Nederlands? Of weer zo'n Fries ding :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 12:47

vicks onder je neus en het benaderen als een rood bloedend lijk...

...of is dat helemaal niet behulpzaam? :o }>

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 12:47

Polarize schreef:
T is blijkbaar wasemkap en niet wazemkap _O- is dat geen Nederlands? Of weer zo'n Fries ding :')

brabant kent het ook :j

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 12:53

DuoPenotti schreef:
vicks onder je neus en het benaderen als een rood bloedend lijk...

...of is dat helemaal niet behulpzaam? :o }>

Ngl...beter dan die geur van rode kool :))
Maar nu je dat zegt, als ik bezig ga met alles door de zeef trekken moet ik wel even een schort aan, voordat ik de vlekken in mijn kleren heb zitten :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 13:09

Wat dat betreft kun je ook kleuren met uien, als je even een andere aanslag op je neus en ogen wil :D
Van ui krijg je 'mooi' pisgeel geloof ik

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 13:10

Bellatrix schreef:
Dat wrijf je erop? Zodat het intrekt? En dat werkt tegen krampvoeten?

Jaa, ideaal en het trekt best snel in en heb geen kramp meer gehad!
Heb het bij de Tuinen gekocht.
Laatst bijgewerkt door chanicha op 10-10-25 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 13:18

Polarize schreef:
Sintara schreef:

Precies! Ik heb een klasgenoot die echt op zoek is gegaan naar pigmenten en bindmiddel en helemaal vanaf scratch verf is gaan maken volgens een oud recept, maar mijn interesse ligt meer bij pigment vanuit natuurlijke producten trekken.
Ik zag ook dat je dit met avocado pitten kan doen, en dat zou helemaal geweldig zijn voor zoiets, omdat je normaal die pitten weg zou gooien. Maar toen ik recepten op zocht zag ik dat je al snel 6-8 pitten nodig hebt, en dat is me toch echt te duur :') misschien neem ik eens contact op met een lokaal restaurant of er een mogelijkheid is dat ze een aantal van die pitten apart houden en dat ik die dan kan gebruiken, want het lijkt me wel heel leuk om nog eens te proberen.

Hoe vers moeten die pitten zijn? Wij eten hier nog wel eens avocado. Gaat gerust 4 per week doorheen. Dus als ik ze v een paar weken moet bewaren en opsturen… doe maar effe PBtje hoor. Vind het erg interessant wat je doet!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-25 13:22

Polarize schreef:

Ik noem dat gewoon een afzuigkap (Brabant). :Y)