Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Baredawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 16:55

Nyaleti schreef:
Foaly schreef:
ASN app die in storing ligt. En ik wacht al sinds vrijdag op mn zorgtoeslag en mn salaris -O-

Wilde er net over komen klagen.
Geen ASN maar ik heb ook nog niks binnen.. Wacht op m'n zorgtoeslag want moet een grote uitgave doen :')
Die idd vrijdag (of donderdag als vrijdag wel een feestdag was?) al binnen had moeten zijn..

Er was vanaf vrijdag tot en met maandag geen betalingsverkeer tussen banken vanwege Goede Vrijdag en Pasen. Ikzelf had bericht van mijn bank gehad dat ik betalingen voor 1430 uur donderdag 17 april moest aanleveren, dan zouden ze nog verwerkt worden. Anders pas vandaag weer.

fjordjes

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 17:12

Dat ik altijd zo ontzettend moe, futloos, geen energie, het gevoel dat je door een vrachtwagen ben overreden hebt net zo voor m'n menstruatie. Echt zo ellendig voel ik me. Slaap vaak ook slecht net die dagen ervoor en ben ook verkouden. Nou je kan me opvegen. En dan straks een zeurende echtgenoot dat ik niks heb gedaan.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 17:14

Foaly schreef:
Door minder te gaan werken?

Ik had het van tevoren berekend met zo'n online rekentool en die zei dat ik er zo'n 150 euro op achteruit zou gaan. Maar het is nu 350 euro minder :=

Die tool van Visma-Raet is best correct, mits alle gegevens juist ingevuld.
Weet niet welke jij gebruikt had.
En anders HR even contacteren?
https://services.vismaraet.nl/proformalite/

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 17:34

Sansevieria schreef:
Die tool van Visma-Raet is best correct, mits alle gegevens juist ingevuld.
Weet niet welke jij gebruikt had.
En anders HR even contacteren?
https://services.vismaraet.nl/proformalite/

Ik heb het net met deze tool nog eens nagerekend en dan klopt het ook niet voor 36 uur, maar wel voor 32 uur. Dus het vermoeden dat er iets mis is gegaan, wordt alleen maar sterker :=

Ik ga morgen even een berichtje sturen dan, wilde ook niet overkomen als de kneus die zn huiswerk niet had gedaan. Maar als twee rekentools ongeveer hetzelfde zeggen, dan voel ik me al iets sterker staan :+

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 17:56

Weer rimboe tokkie muziek van de buren..
Die 20+ jarige zoon denkt echt dat ie een gangster is of zo :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 18:02

Ik had vanmiddag willen / moeten slapen. Maar dat kon niet ivm m’n eigen planning. Maar nu is denk ik vanavond de slaapdruk te hoog. Dus dan slaap ik weer slecht.

En ik slaap al slechter want Jozi is weg. Ik slaap beter als ik niet alleen slaap. :o

En de puppy ie er nog maar 100% dat die om 3uur in de nacht aan m’n tenen gaat likken en knabbelen. _O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 18:20

Nyaleti schreef:
Foaly schreef:
ASN app die in storing ligt. En ik wacht al sinds vrijdag op mn zorgtoeslag en mn salaris -O-

Wilde er net over komen klagen.
Geen ASN maar ik heb ook nog niks binnen.. Wacht op m'n zorgtoeslag want moet een grote uitgave doen :')
Die idd vrijdag (of donderdag als vrijdag wel een feestdag was?) al binnen had moeten zijn..

Toeslagen komen altijd pas de 20e? En als dat in het weekend of op een feestdag valt komt het altijd pas daarna. Dus was sowieso pas maandag geweest, zelfs als het geen Pasen was.

Hier meteen weer groot deel weg door alle afschrijvingen. Zo leuk van die rekeningen met automatische incasso waarvan je de datum niet kan veranderen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 18:58

Geen ergernis - mijn hond viel vanmiddag om tijdens het uitlaten. Liep een stukje bij me weg, begon te zwalken en viel zo om, kon ook niet direct weer overeind komen. Heb haar opgetild, in de auto gezet en direct naar de dierenarts gereden die hartfalen vaststelde. Medicatie mee en vrijdag op controle.

Wel ergernis - ik kan niet rustig worden. Ze lijkt weer oké maar ik zit 'm nog steeds te stressen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 19:06

black_kelpie schreef:
Geen ergernis - mijn hond viel vanmiddag om tijdens het uitlaten. Liep een stukje bij me weg, begon te zwalken en viel zo om, kon ook niet direct weer overeind komen. Heb haar opgetild, in de auto gezet en direct naar de dierenarts gereden die hartfalen vaststelde. Medicatie mee en vrijdag op controle.

Wel ergernis - ik kan niet rustig worden. Ze lijkt weer oké maar ik zit 'm nog steeds te stressen.

Sterkte! :knuffel:

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 19:06

paddington schreef:

Jammer dat praten niet helpt.

Mijn buurman heb ik vrijdagnacht aangesproken en sindsdien is het al dagen heel rustig. Dat ik bijna denk te rustig haha. Maar ben er heel blij mee!

Hopelijk lost het bij jou ook ooit op. Soms zou ik wel willen dat je wat in huis kan plaatsen wat het geluid terug kan duwen naar de buren zodat ze overlast hebben van hun eigen overlast :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 19:11

Steeds meer pijn na fitnessen en dan niet paar dagen.

En ja aangegeven.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 19:23

Mijn eten zou bezorgd worden tussen 17:15 en 18:45.
3x raden wie er nog steeds geen eten heeft en inmiddels wel honger.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 19:47

Froukje_J schreef:
Ik vind mezelf een slechte moeder..
Vanavond eerst begon ons zoontje met overgeven... en nu net ons dochter.. alles eronder deuren overloop schone was de vloer :evaw:
Mn vriend zat nog beneden te gamen die heb ik in paniek bericht gestuurd of ie alsjeblieft kon komen helpen _O-
Ik kan zoo slecht tegen kots ik ga dan zelf ook :r en nu vind ik het zielig voor vriend en dochter dat ik met m'n neus dichtgeknepen onder het dekbed lag...
Als ze gewoon in een emmer spuugt kan ik het hebben maar zo absoluut niet, nou weten ze dat gelukkig maar m'n schuldgevoel word er niet minder om

Als het je een beetje kan troosten, ik was nog erger.
Mijn dochter toen ze ziek was en overgegeven had naast de pot in plaats van er in heeft het zelf op moeten ruimen.
Ik kon het echt niet.
Heb mij daar ook zo erg schuldig om gevoeld.
Gelukkig zijn ze nu oud genoeg en gebeuren die ongelukjes minder of niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 19:48

Hopelijk heb je je eten snel Telpeva!
Hier eigenlijk vanmorgen een ergernis van mijn verre nicht uit de VS.

Afgelopen donderdag hadden we een chocoladeworkshop en heb ik mijn eigen prachtige chocoladepaashaas gemaakt :D Trots had ik een foto op FB gezet.

Nicht: Is het suikervrij?
Ik: Nee.

Nicht: Waarom niet?
Ik: Er was geen suikervrije chocolade daar

Ik: Daarom niet...

Ik: Daarom is geen reden, als je van de trap af valt ben je snel beneden.

En dan mag ze even de betekenis van dat gezegde bij mijn tante gaan navragen.
Overigens is mijn nicht niet een van de slankste vanwege ziekte en omdat ze niet op dieet is, maar dan moet ze niet over suikervrije chocolade gaan zeiken...

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 19:53

Zebrastreep schreef:
paddington schreef:

Jammer dat praten niet helpt.

Mijn buurman heb ik vrijdagnacht aangesproken en sindsdien is het al dagen heel rustig. Dat ik bijna denk te rustig haha. Maar ben er heel blij mee!

Hopelijk lost het bij jou ook ooit op. Soms zou ik wel willen dat je wat in huis kan plaatsen wat het geluid terug kan duwen naar de buren zodat ze overlast hebben van hun eigen overlast :')

Als het koud is komt de muziek vanuit huis maar als de temperaturen weer omhoog schieten wordt komt het vanuit de losstaande schuur.

Dat is het een muziekstudio, ontmoetingplek en een blowhut sinds 2 jaar.

Dit is eigenlijk aan de gang sinds haar volwassenen zoon weer thuis is komen wonen.

En met moeder en zoon is dus geen normaal gesprek mee te voeren..
been there done that..

De woningbouw zegt blijven noteren.
De politie heeft vaak geen tijd als je ze snachts belt.

En ze zijn vorig jaar dus wel gewaarschuwd door de handhaving die langs kwamen nadat ik via de gemeente een klacht had gedaan.

Dat hielp zeker wel 2 dagen.

Ik heb nieuwe buren aan de andere kant en hopelijk ervaren ze ook binnenkort de overlast ervan en dat we samen iets kunnen gaan doen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 20:25

black_kelpie schreef:

Heeft het hondje van mijn moeder ook. Precies hetzelfde. Als hij zich te druk maakt dan valt hij om. Paar minuten later is het weer over.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 20:39

Zoveelste x oorpijn.
Huisarts... Checken. Niks te vinden.

Tot ze mijn kaak en spieren daar aanraakt.
"Nee, geen rondje antibiotica voor jou, rondje fysio!!"

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 20:42

Heel spontaan de hele dag morgen volgepland, bedenk me nu pas dat ik niet heb gevraagd of een vriendin om half 11 's ochtends of 's avonds komt :') ze blijft slapen omdat ze donderdag auditie heeft op mijn school, en ik woon een uurtje dichterbij. Haar kennende wordt het wel 's avonds. Normaal lig ik om een uur of 10 al te pitten :z

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 20:49

maralyn schreef:
Zoveelste x oorpijn.
Huisarts... Checken. Niks te vinden.

Tot ze mijn kaak en spieren daar aanraakt.
"Nee, geen rondje antibiotica voor jou, rondje fysio!!"

Sterkte! Dat is echt heel pijnlijk, ik heb dat regelmatig met kaken en je voelt idd niet eens dat het daar vandaan komt. Het kan echt van oor tot gezicht tot gebit zeer doen. Maar fysio werkt goed!

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 21:00

Vandaag op terrasje bij koffietentje in denemarken 22 euro heb af moeten rekenen voor een koffie een cola en een chocolademelk. Gemiddeld 7.30 per drankje. Jezus wat een geld.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 21:01

Themba schreef:
Vandaag op terrasje bij koffietentje in denemarken 22 euro heb af moeten rekenen voor een koffie een cola en een chocolademelk. Gemiddeld 7.30 per drankje. Jezus wat een geld.

Bizar.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 21:11

Negatieve zwangerschapstest. Was op zich de bedoeling, ik slik de pil, we hebben 2 gezonde koters, maar tóch teleurgesteld. Zo stom :')

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 21:28

Siggislief schreef:
Sterkte! :knuffel:

Dank je!

Suzanne F. schreef:
Heeft het hondje van mijn moeder ook. Precies hetzelfde. Als hij zich te druk maakt dan valt hij om. Paar minuten later is het weer over.

Ze maakte zich eigenlijk helemaal niet druk, we gingen alleen wandelen, niet anders dan normaal. We waren nog geen 50 meter onderweg. Nou is ze 14,5 dus zoiets kan natuurlijk gewoon een keer, maar het is nog nooit eerder gebeurd en ik schrok me kapot -O-

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 21:38

Urbanus schreef:
Negatieve zwangerschapstest. Was op zich de bedoeling, ik slik de pil, we hebben 2 gezonde koters, maar tóch teleurgesteld. Zo stom :')

Herkenbaar. Ook al moet ik echt niet aan een derde denken.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 22:06

Hoofdpijn... vannacht werd ik wakker van een enorm heftig en 1 zijdige pijn. Gelukkig hielp paracetamol wel en werk ik zonder hoofdpijn wakker. Nu is het weer op komen zetten, flinke eenzijdige hoofdpijn, maar nu wel aan de andere kant??? Vet vaag.