Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 15:15

Knallende koppijn. Wat een drukkende atmosfeer

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 15:16

Bloodymary schreef:
Aan mensen die zeuren dat ze willen dat het herfst wordt of nog kouder. Kom op zeg, we hebben net een maand zomer gehad. Geniet er nog even van.

O:)

Veto peesecho merrie: gaat waarschijnlijk nog 3 maanden duren. Over 6 weken controle afspraak. Ik wil zo graag nog eens met mijn vader op wedstrijd nu hij nog goed genoeg is ;(

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 15:19

Hier ook die storing.

En aan de belastingdienst. Een paar dagen terug een brief dat ik een bedrag moet betalen en een bedrag terug krijg. Het bedrag terug heb ik gekregen en nu de brief dat ik moet betalen. Waarom niet met elkaar verrekenen en het resterend bedrag terug, zoals in de eerste brief stond :roll:

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 15:28

fjordjes schreef:
Wachten duurt laaaaang

Ben mee met m'n man omdat zijn autoruit vervangen moest worden bij de carglass en dacht gaan we in de tussentijd ff bij de woonboulevard kijken want we moeten nog een nieuwe bank hebben. Kwart voor 11 de afspraak, zou maximaal 2,5 uur duren. 3x raden waar ik nu nog zit...

Alsof het nog niet erger kan... Ze krijgen de rijhulp systemen niet gekalibreerd en dat moet dan bij de dealer gebeuren plus er moet nog een keer een nieuwe voorruit in maar dat kan pas nadat we op vakantie zijn geweest. Aanstaande vrijdag gaan we met de auto naar Duitsland, echt niet fijn. Ja tuurlijk kunnen we rijden zonder de hulpsystemen maar het is wel heel vervelend.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 15:35

Paardennamen schreef:
Hier ook die storing.

En aan de belastingdienst. Een paar dagen terug een brief dat ik een bedrag moet betalen en een bedrag terug krijg. Het bedrag terug heb ik gekregen en nu de brief dat ik moet betalen. Waarom niet met elkaar verrekenen en het resterend bedrag terug, zoals in de eerste brief stond :roll:

Toch geen nepbrief?
Het herinnert me eraan, dat ik nog inkomstenbelasting terug moet krijgen, maar nog niet heb gehad.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 16:01

We gingen vanmorgen naar het ziekenhuis voor bloedafname en gesprek met de arts over alle labuitslagen na de operatie (twee weken terug) en de infectie vorige week donderdag. Helaas nog een zeer pijnlijke infectie waarvoor manlief vandaag WEER met spoed geopereerd moet.
Ik ben er klaar mee.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 16:52

Flowery schreef:
Even een flinke klaagzang… Ik ben helemaal KLAAR met mijn werkgever die steeds mijn salaris te laat betaalt -:(- Juni en juli heb ik pas half augustus gekregen, salaris van augustus wacht ik nog op… _-:( Heb deze en volgende week vakantie en we kunnen niks ondernemen want ik ben gewoon door mijn geld heen, moet constant van mensen lenen om mijn vaste lasten te kunnen betalen en áls ik dan eindelijk salaris heb, is het grootste deel alweer op om alle leningen terug te betalen.
Heb ondertussen rechtsbijstand ingeschakeld maar dat zorgt er natuurlijk niet voor dat ik op een magische wijze wel mijn salaris heb.

Ik hoop zó per 1 november weg te zijn. Blegh :x

Je kan zelfs online brieven vinden voor een loonvordering. Of (als je die hebt) de hulp inschakelen van je rechtsbijstand of evt juridisch loket. Ik heb helaas hetzelfde aan de orde en mocht 2 weken nadat het eigenlijk gestort had moeten zijn al een vordering sturen.

Meteen mijn ergernis daaromtrent. Dat je *** 11,- moet betalen voor een aangetekende verzending en dat hij dan niet een dag later gewoon netjes afgeleverd wordt. Hoe dan 8)7 _-:(
Er is geen zak te doen bij de post en zelfs dan kunnen ze niet op tijd leveren. Alleen via de mail is helaas niet voldoende en ik durf de mail niet te versturen als de brief nog niet aangekomen is, omdat ze anders de zending weigeren…

prompter

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 17:23

Dat ik zo'n nitwit in de keuken ben. Ik ben vanavond alleen en wil iets maken. Ik staar naar de elektrische kookplaat en denk hoe moet hij ook alweer aan :D

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 17:26

EedihcrO schreef:
Flowery schreef:
Even een flinke klaagzang… Ik ben helemaal KLAAR met mijn werkgever die steeds mijn salaris te laat betaalt -:(- Juni en juli heb ik pas half augustus gekregen, salaris van augustus wacht ik nog op… _-:( Heb deze en volgende week vakantie en we kunnen niks ondernemen want ik ben gewoon door mijn geld heen, moet constant van mensen lenen om mijn vaste lasten te kunnen betalen en áls ik dan eindelijk salaris heb, is het grootste deel alweer op om alle leningen terug te betalen.
Heb ondertussen rechtsbijstand ingeschakeld maar dat zorgt er natuurlijk niet voor dat ik op een magische wijze wel mijn salaris heb.

Ik hoop zó per 1 november weg te zijn. Blegh :x

Je kan zelfs online brieven vinden voor een loonvordering. Of (als je die hebt) de hulp inschakelen van je rechtsbijstand of evt juridisch loket. Ik heb helaas hetzelfde aan de orde en mocht 2 weken nadat het eigenlijk gestort had moeten zijn al een vordering sturen.

Meteen mijn ergernis daaromtrent. Dat je *** 11,- moet betalen voor een aangetekende verzending en dat hij dan niet een dag later gewoon netjes afgeleverd wordt. Hoe dan 8)7 _-:(
Er is geen zak te doen bij de post en zelfs dan kunnen ze niet op tijd leveren. Alleen via de mail is helaas niet voldoende en ik durf de mail niet te versturen als de brief nog niet aangekomen is, omdat ze anders de zending weigeren…

Ja ik werd vandaag gebeld door de jurist die mijn zaak behandelt via mijn rechtsbijstand dat ze mijn werkgever gaan sommeren te betalen! :D Hopelijk gaat het helpen (waarschijnlijk niet voor de werksfeer maar ga toch zsm weg daar :') )

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 17:28

Hutcherson schreef:
We gingen vanmorgen naar het ziekenhuis voor bloedafname en gesprek met de arts over alle labuitslagen na de operatie (twee weken terug) en de infectie vorige week donderdag. Helaas nog een zeer pijnlijke infectie waarvoor manlief vandaag WEER met spoed geopereerd moet.
Ik ben er klaar mee.

Jakkes zeg, beterschap voor hem!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 18:17

Dat het regent terwijl het droog zou zijn.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 19:47

Mensen die ons afraden "paardengras" in te zaaien.

Nu hebben we een "oude" grasmat van Engels raaigras.

Die 3 personen zijn van mening dat de oude grasmat beter is voor paarden dan nu nieuw inzaaien en volgend jaar eerst 2-3x maaien voordat de paarden er eventueel op mogen.

2 Personen komen uit 1 huishouden.
De andere is degene die ik gevraagd heb het om te ploegen etc. Die onder invloed van de andere 2 dit nu ook zegt

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 19:50

hagelslag schreef:

Die 3 personen zijn van mening dat de oude grasmat beter is voor paarden dan nu nieuw inzaaien en volgend jaar eerst 2-3x maaien voordat de paarden er eventueel op mogen.

De andere is degene die ik gevraagd heb het om te ploegen etc. Die onder invloed van de andere 2 dit nu ook zegt

Jouw land, jouw keuze. En denk genoeg artikelen voor ze om zich in te lezen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 19:50

Hutcherson wat naar. Heel veel sterkte.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 20:10

hagelslag schreef:

Paardengras zaaien :j
Dat heeft niet alleen te maken te maken met de kruiden e.d. die erdoor zitten. Maar vooral ook door de manier waarop paarden grazen. Een koe scheurt het gras er af met de tong. Een paard bijt het eraf en graast het daardoor veel korter af.
Voor paarden heb je daarom grassen nodig die laag bij de grond de groeizone hebben. Paardengras is daarop uitgezocht. Elk ander mengsel zal na verloop van tijd om die reden ook vanzelf paardengras worden :D .

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 20:12

Sanniejtjuh schreef:
hagelslag schreef:

Jouw land, jouw keuze. En denk genoeg artikelen voor ze om zich in te lezen.

Absoluut, ons land onze keuze.

Als we dit niet zouden doen.
Zou het in hun voordeel werken.
Nu mogen ze ca de helft van het land gebruiken voor 2 merries met veulen.
Vanaf daarna niet meer.....
Dus vandaar dat ze het graag afraden.
Puur eigen belang.

@roodvos. Naja ook het raaigras van nu is nog altijd duidelijk koeiengras.
We laten het compleet hooggroeien etc.
Maar het blijft raaigras

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 20:15

denisesilver schreef:
Paardennamen schreef:
Hier ook die storing.

Toch geen nepbrief?
Het herinnert me eraan, dat ik nog inkomstenbelasting terug moet krijgen, maar nog niet heb gehad.

Nee hoor, de eerste brief is via de berichtenbox met digid gegaan en het rekeningnummer is van hun. Dus dat klopt wel.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 20:35

Moeilijke, frustrerende les en vriend en instructrice staan me beide uit te lachen. Thanks guys :')

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 20:35

prompter schreef:
Dat ik zo'n nitwit in de keuken ben. Ik ben vanavond alleen en wil iets maken. Ik staar naar de elektrische kookplaat en denk hoe moet hij ook alweer aan :D

Gelukkig kun je hele mooie natuurfoto's maken, dat is ook wat waard!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 20:39

Wil ik 2 wilde zwijnen fotograferen , stapt er een man uit gaat even recht voor mijn lens staan waardoor de zwijnen schrikken omdat meneer te dichtbij komt en ze schieten zo weg 8)7

Gelukkig een paar minuten later een groep met allemaal jonkies gevonden, dat maakte het wel weer goed :o

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 20:48

Bloodymary schreef:
prompter schreef:

Gelukkig kun je hele mooie natuurfoto's maken, dat is ook wat waard!

Dankjewel! En het is gelukt, ik heb warm gegeten. Ik had mijn man kunnen bellen, maar dat vertik ik :')

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 21:27

Vanmiddag een angstaanjagend verhaal gelezen over alle ins en outs van rabiës. Een half jaar geleden ofzo is er een keer een vleermuis tegen me op gevlogen. 3x raden wie nu in ultra hypochonder modus zit :):)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 21:28

Stalgenoot zeurt dat ik het water niet heb gevuld. Het zat nog tot een paar centimeter onder de rand, en daarbij hebben ze een zwembad van ongeveer 10 meter breed in hun weiland.

Het weiland waar nog heel veel gras op staat wat ook natgeregend is.

Lamemetrustt

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 21:38

Dat alles zo duur is. Vooral als er P van Paard voor staat. Ik wil eigenlijk even wat shirtjes/truien erbij hebben voor het paardrijden. Maar je betaald gemiddeld 50 euro voor een Tshirt met lange mouw. Doe dat x 3. Eigenlijk heb ik ook nog een bodywarmer en beugelriemen nodig maar ik struin marktplaats daar wel voor af dan. Is toch niet normaal meer wat het kost. Eigenlijk zit ik te overwegen om gewoon naar de Primark te gaan en daar wat truien tekopen. Elke keer hik ik er weer tegen aan als ik wat moet kopen ;(

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 21:48

Hieperdi schreef:
Dat alles zo duur is. Vooral als er P van Paard voor staat. Ik wil eigenlijk even wat shirtjes/truien erbij hebben voor het paardrijden. Maar je betaald gemiddeld 50 euro voor een Tshirt met lange mouw. Doe dat x 3. Eigenlijk heb ik ook nog een bodywarmer en beugelriemen nodig maar ik struin marktplaats daar wel voor af dan. Is toch niet normaal meer wat het kost. Eigenlijk zit ik te overwegen om gewoon naar de Primark te gaan en daar wat truien tekopen. Elke keer hik ik er weer tegen aan als ik wat moet kopen ;(

Heeft de decathlon niet way je zoekt?