[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 16:25

Veel goed nieuws toch +:)+

En ik hou van die bovenste memes.

Waar ik me wel aan stoor is de houding die hierboven ook benoemd wordt.

Wil je geen kinderen? Dat verandert wel -> insert beterweter zinnetje

Kun je ze niet krijgen? Oh je wilde ze toch al nooit etc.

Enerzijds wordt je niet serieus genomen wanneer je duidelijk je eigen wensen kenbaar maakt.
Anderzijds wordt een medisch iets soms gebagatelliseerd (Heb je bijvoorbeeld K gehad, blijk je hpv te hebben, is er iets mis met je eileiders of eicellen), oh, maar je wilde toch al geen kinderen. Nee, maar er is wel wat mis, en dat iemand geen kinderwens heeft maakt het niet minder erg.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 16:27

Ik ben daarom ook altijd heel recalcitrant/fel.

"Heb je niets met kinderen?"
Nee. Daar heb ik een hekel aan.

"Heb je geen kinderwens?"
Ik spring nog liever van het flatgebouw.

"Hoe oud ben je?"
Oud genoeg om m'n hersenen te gebruiken en te beseffen dat fokken een bewuste keuze is en geen moetje.

Hoe dommer de vragen hoe uitgesprokener ik ben. Ik choqueer zo regelmatig mensen. Moeten ze me maar niet lastigvallen met domme vragen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 16:43

Ik kreeg juist te horen nadat mijn eierstokken verwijderd waren en ik nog aan de oestrogeenonderdrukkende medicatie zat dat ik altijd nog kon adopteren. :roll:
Terwijl ik zei dat ik ze om diverse redenen niet wil en niet kan krijgen.
Werd gewoon niet naar het niet willen geluisterd. :+
En vervolgens 'oh maar je katten/honden zijn ook je kindjes toch'. :r
Mijn honden (en toen katten) zijn mijn alles maar ze zijn niet mijn kindjes. :')

Roosch

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 16:47

Oh die hoor ik ook zoooovaak. Ik ben stapelgek op die beesten maar voor iemand die bewust kinderloos is, is dat een grove belediging. Plus ik heb die poezen niet uit m'n eigen poes geperst.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 16:56

Waarom wil je geen kinderen?
Waarom zou je ze wel willen?

Waarom ben je nog singel?
Waarom zijn jullie nog bij elkaar?

Mijn kat is mijn alles en mijn 'vlindertje'. Maar veel leuker dan kinderen. Maar vind het vergelijken van dat 't kinderen zijn terwijl je geen kinderen kan krijgen echt wel pijnlijk.... Hoe goed bedoeld ook.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 17:03

Ik vond het vooral verschrikkelijk irritant, alsof iedereen moedergevoelens heeft of persé kinderen wil ofzo. :roll:
En idd, als iemand wel kinderen wil maar ze om wat voor reden dan ook niet kan krijgen kunnen zulke opmerkingen verschrikkelijk pijnlijk zijn. :knuffel:

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 17:18

Roosch schreef:
Oh die hoor ik ook zoooovaak. Ik ben stapelgek op die beesten maar voor iemand die bewust kinderloos is, is dat een grove belediging. Plus ik heb die poezen niet uit m'n eigen poes geperst.

_O-

Hoor ik ook weleens over mijn beestenboel. Allemaal mooi en lief en schattig maar al die beesten zijn zeker mijn kinderen niet >;) ofwel, ik mag hopen dat mensen hun kinderen niet in een glazen bak opsluiten en ook geen mep met een stok geven als ze vervelend doen :=

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 17:32

Of een zadel er op leggen.
:oo

Wel eens gezegd dat ik blij ben dat ik mijn paarden niet zelf heb hoeven uit te persen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 17:34

Fly_high schreef:
Roosch schreef:

_O-

Hoor ik ook weleens over mijn beestenboel. Allemaal mooi en lief en schattig maar al die beesten zijn zeker mijn kinderen niet >;) ofwel, ik mag hopen dat mensen hun kinderen niet in een glazen bak opsluiten en ook geen mep met een stok geven als ze vervelend doen :=

Sommige kinderen kunnen dat best gebruiken, zo'n tik met een stok.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 17:50

_San87_ schreef:
Fly_high schreef:

_O-

Poeh, denk dat als je het objectief naast elkaar zou leggen een kind véél vaker een tik kan gebruiken dan een dier :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 17:54

VuurVleugels schreef:
_San87_ schreef:

Poeh, denk dat als je het objectief naast elkaar zou leggen een kind véél vaker een tik kan gebruiken dan een dier :=

Ja _O-.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 18:31

Ik word juist best giftig als mensen doen alsof een kind 1000x boven een dier zou staan. Het is maar een dier. Minder belangrijk dan een kind (bv vrij nemen als m'n dier ziek is, terwijl 't voor kinderen normaal wordt gevonden. Voor mij echt niet. Ik heb meer verdriet gehad van het verlies van m'n kat dan van een persoon....

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 18:40

Daar kan ik ook niet goed tegen. Of collega's die om elke boer die hun kind laat zorgverlof nemen en ik die niet weg mag terwijl de kat opgenomen is bij de kliniek.

Maar m'n kinderen zijn het niet. Ik ben zeer gewenst kinderloos. Zeer gewenst katrijk. :))

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 21:27

Tancreda4 schreef:
Ik word juist best giftig als mensen doen alsof een kind 1000x boven een dier zou staan. Het is maar een dier. Minder belangrijk dan een kind (bv vrij nemen als m'n dier ziek is, terwijl 't voor kinderen normaal wordt gevonden. Voor mij echt niet. Ik heb meer verdriet gehad van het verlies van m'n kat dan van een persoon....

Dat doen ze alleen wanneer het hen goed uitkomt, want als je wel dieren hebt maar geen kinderen en die ook niet wilt, dan zijn de dieren plots kinderen en "ben je toch zoooooo'n goeie mama, want je zorgt zoooo goed voor hen".

Ja, maar ik eet ook graag groenten - en krijg ze toch niet gekweekt, alles wat groen ziet valt spontaan dood als mijn vingers nog maar in hun richting gaan.
Dus zeggen dat ik kinderen moet nemen, omdat ik een goeie mama zou zijn omdat ik zo goed voor mijn dieren zorg is echt k*k. Als ik dan in the mood ben om er op door te gaan, zeg ik altijd dat ik kinderen gewoon niet leuk vind, dat ik er geen geduld voor kan opbrengen, en dat niemand mij kan garanderen dat dat zal veranderen mocht ik er toch eentje uitpoepen. "Jaaa bij je eigen kind is dat echt anders hoor!" ... En als het nou niet zo is, waar blijf ik er dan mee? :') Of wat nou als dat wél verandert, maar mijn kind echt een rotkind blijkt te zijn, een gestoorde tiran of psychopaat oid? :')

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 21:54

Kwam net op Facebook de vraagstelling tegen 'wat is het moeilijkste beroep' bijna iedereen antwoord met: moeder zijn, het mooiste maar zwaarste beroep 8)7

Ja tuurlijk joh, want hartchirurg zijn stelt niks voor.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 22:04

Ik vind die opmerkingen 'wacht maar' ook echt onbeschoft, en reageerde ook lomp terug dan.

Wacht maar, dat komt nog wel.

Nee hoor, want die nutteloze broedmachine in mijn buik heb ik vrijwillig onklaar laten maken.

Ik ben ook echt gek op mijn katten. Maar het zijn inderdaad niet mijn kindjes ( :r dat woord)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 01:07

Ik net terug op het werk na een zware buikoperatie een week daarvoor en de dag daarvoor een emotionele begrafenis gehad. En een heftige situatie op mijn werk die dag met een suicide geval.

Bekende collega vraagt... hoe is het?
Ik: "beetje moe, verder prima."

Nieuwe collega van een ander team die mij niet kent en niks van mijn situatie, operatie etc weet,maar blijkbaar wel dat ik geen kinderen heb:
"Wacht maar tot je kinderen hebt, dan weet je echt wat moe zijn is".

Die durfde daarna even een maandje niet tegen me te praten na mijn antwoord en is nog steeds voorzichtig :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 08:32

De 'je weet pas wat vermoeidheid is als je kinderen hebt', 'jij kunt tenminste nog uitslapen' en variaties erop heeft mijn moeders andere dochter tegen me gezegd.
Ze vergat er alleen bij dat ik midden in de chemokuren zat, 3-4 dagen per week op haar kind paste, zo ongeveer rock bottom zat qua depressie, een vitamine D gehalte van 15 had en naast mijn eigen huishouden dat van haar er bij deed én bijsprong in het restaurant van haar toenmalige partner.
Dat was ook heel vlot voorbij, regel het lekker zelf als je zo ondankbaar en egoïstisch gaat zitten doen. :evaw:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 08:33

lor1_1984 schreef:
De 'je weet pas wat vermoeidheid is als je kinderen hebt', 'jij kunt tenminste nog uitslapen' en variaties erop heeft mijn moeders andere dochter tegen me gezegd.
Ze vergat er alleen bij dat ik midden in de chemokuren zat, 3-4 dagen per week op haar kind paste, zo ongeveer rock bottom zat qua depressie, een vitamine D gehalte van 15 had en naast mijn eigen huishouden dat van haar er bij deed én bijsprong in het restaurant van haar toenmalige partner.
Dat was ook heel vlot voorbij, regel het lekker zelf als je zo ondankbaar en egoïstisch gaat zitten doen. :evaw:

Wat een botte hork :(:).

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 08:37

Die botte hork is na nog een paar stunts vakkundig uit mijn leven verwijderd.
Inmiddels alweer 7,5 jaar geleden en hoewel die beslissing behoorlijk veel pijn deed ben ik zó blij met de rust die het gegeven heeft.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 08:44

lor1_1984 schreef:
Die botte hork is na nog een paar stunts vakkundig uit mijn leven verwijderd.
Inmiddels alweer 7,5 jaar geleden en hoewel die beslissing behoorlijk veel pijn deed ben ik zó blij met de rust die het gegeven heeft.

Kan ik me alles bij voorstellen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 10:03

Ja snap ik… wat een hork!

Als ik 3 nachten per week goed slaap heb ik een topweek. Dus vind die “wacht maar tot je kinderen hebt” altijd een dooddoener. Ja Gerda jouw slaapproblemen waren weg toen je kinderen groter werden. Mijne zijn levenslang. :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 10:04

MarlindeRooz schreef:
Ja snap ik… wat een hork!

Als ik 3 nachten per week goed slaap heb ik een topweek. Dus vind die “wacht maar tot je kinderen hebt” altijd een dooddoener. Ja Gerda jouw slaapproblemen waren weg toen je kinderen groter werden. Mijne zijn levenslang. :+

Gerda's slaapproblemen zijn eigen keuze, ook nog eens :)).

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 10:06

Ja precies. 1 condoom had dit kunnen voorkomen. :=

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 10:33

Oh dat vind ik ook zo'n dooddoener. Jij kiest voor kinderen, niet ik. Kan best geloven dat je moe bent, maar gebruik je eigen keuze niet om de vermoeidheid van een ander te bagatelliseren :=