Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 11:49

Dat ik gisterochtend model geweest ben bij de kappersopleiding. Echt al zo vaak gedaan en altijd goed gegaan. Ik wist dat er een stukje van m'n haar af moest omdat ik al heel lang niet naar de kapper was geweest. Ze laat me vervolgens een stukje zien met de vraag is het goed dat ik dit er af haal? Ja is goed. Ging om zo'n 2 centimeter. Ze was klaar, m'n haar zat opzich mooi maar mijn eerste reactie was ohh wat kort. Ze schrok en begon zich te verontschuldigen waarop ik gewoon vriendelijk zei joh je kan het er moeilijk aanplakken, is wel goed. Dacht moet er gewoon aan wennen. Sta ik net voor de spiegel, en ik wil het liefste gewoon huilen. Er is echt wel 10 cm af, m'n haar kwam al tot m'n borsten/tepels ongeveer of misschien zelfs iets er over al, nu is het nog maar net over m'n schouders. Was zo blij dat ik eindelijk weer wat langer haar had en nu moet ik dus weer weet ik veel hoelang wachten tot dit weer aangegroeid is, voel me weer net als toen ik tiener was met deze lengte |(
(Voor de duidelijkheid deze meid zit in het 2e jaar, eind 2e jaar dus bijna 3e.. daar verwacht ik dan toch wel wat meer van :x )

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 12:35

Annet_Dottie schreef:
Dat ik gisterochtend model geweest ben bij de kappersopleiding. Echt al zo vaak gedaan en altijd goed gegaan. Ik wist dat er een stukje van m'n haar af moest omdat ik al heel lang niet naar de kapper was geweest. Ze laat me vervolgens een stukje zien met de vraag is het goed dat ik dit er af haal? Ja is goed. Ging om zo'n 2 centimeter. Ze was klaar, m'n haar zat opzich mooi maar mijn eerste reactie was ohh wat kort. Ze schrok en begon zich te verontschuldigen waarop ik gewoon vriendelijk zei joh je kan het er moeilijk aanplakken, is wel goed. Dacht moet er gewoon aan wennen. Sta ik net voor de spiegel, en ik wil het liefste gewoon huilen. Er is echt wel 10 cm af, m'n haar kwam al tot m'n borsten/tepels ongeveer of misschien zelfs iets er over al, nu is het nog maar net over m'n schouders. Was zo blij dat ik eindelijk weer wat langer haar had en nu moet ik dus weer weet ik veel hoelang wachten tot dit weer aangegroeid is, voel me weer net als toen ik tiener was met deze lengte |(
(Voor de duidelijkheid deze meid zit in het 2e jaar, eind 2e jaar dus bijna 3e.. daar verwacht ik dan toch wel wat meer van :x )

Wat ontzettend vervelend. Ik heb een keer hetzelfde voor gehad (maar dan bij een echte kapper) en ga sindsdien nooit meer naar een vreemde. Snap dus hoe vervelend het is. Ik doe mijn haar vaak vast, doe het enkel nog los als ik veel tijd heb en het mooi kan brushen waardoor het meteen ook goed valt. Even tandenbijten, maar je kan het er helaas niet terug aanplakken inderdaad...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 12:37

CalipsoLover schreef:
Annet_Dottie schreef:

Wat ontzettend vervelend. Ik heb een keer hetzelfde voor gehad (maar dan bij een echte kapper) en ga sindsdien nooit meer naar een vreemde. Snap dus hoe vervelend het is. Ik doe mijn haar vaak vast, doe het enkel nog los als ik veel tijd heb en het mooi kan brushen waardoor het meteen ook goed valt. Even tandenbijten, maar je kan het er helaas niet terug aanplakken inderdaad...

Ik heb ook een vaste kapper idd mijn haar is vaker scheef en slecht geknipt bij een echte kapsalon dan bij de opleiding (nu is het wel prachtig geknipt alleen dus veel te kort) dus sinds ik vaste kapper heb kom ik eigenlijk nergens anders meer alleen het is allemaal gewoon zo duur en ik kom niet meer helemaal lekker uit financieel nu dus ik dacht dan maar een keer zo. Nou dat doe ik dus ook niet weer.
Ik ben idd ook een beetje zoekende nu, vast/los ofzo.. Zal er ff doorheen moeten idd hopelijk went het snel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 12:39

Hier ook eens model geweest en ze hadden toen het product om te bleken veel te lang laten zitten. Mijn haar was nagenoeg gefrituurd en mijn hoofdhuid verbrand. Kan sindsdien geen kleuring meer verdragen :n Het was mijn zusje in haar laatste jaar waar ik model voor was en ze was geslaagd. Zegt dus erg veel over het niveau van de school :+

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 12:40

DiscoDipp schreef:
Mensen die het gewoon niet snappen wat je probeert te vertellen. Als ik toch zeg dat ik geen behoefte heb aan een relatie en het liefste net rust gelaten wil worden op moment dan laat je mij toch met rust.. |(

Haha hier kan ik ook echt in mee gaan. Paar weken geleden uitgemaakt met mijn vriend want hij heeft andere verwachtingen dan ik maar hij vond het goed zo dus wou niks veranderen. Ik wou zo niet verder. Nu appt hij me nog iedere dag, vraagt om mij te zien en wil me ook maar niet met rust laten. Dat is zo egoïstisch en maakt me ook ontzettend boos want hij weet dat ik hem wel gewoon ontzettend leuk vind -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 12:48

Moestuin schreef:
Hier ook eens model geweest en ze hadden toen het product om te bleken veel te lang laten zitten. Mijn haar was nagenoeg gefrituurd en mijn hoofdhuid verbrand. Kan sindsdien geen kleuring meer verdragen :n Het was mijn zusje in haar laatste jaar waar ik model voor was en ze was geslaagd. Zegt dus erg veel over het niveau van de school :+

Omg!! Meen je niet. Dat is wel heel erg.. ik vond het ook gek deze meid zit nu in oefen periode voor haar examen. De docent liep op een gegeven moment langs en toen hadden ze het over dat ze voor examen een model had voor puntjes knippen waarop de docent zei ja denk er wel om puntjes knippen is niet maar een klein beetje (echt de puntjes dus) maar deed voor met haar vingers dat het wel minstens 2 cm moet zijn. Nou sorry maar als ik puntjes geknipt wil dan hoef ik niet direct minstens 2 cm van m'n haar af (behalve als dat dus gewoon echt dood is). Dat vond ik ook zo bijzonder dat dat dus nu zo geleerd moet worden.
Verven durf ik niet meer aan bij de opleiding, sowieso niet omdat ik assig blond ben en van mezelf heel donkerbruin dat krijg je niet zomaar even voor elkaar zeg maar :+

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 12:56

MarlindeRooz schreef:
Achterlijke sportpaarden die blijkbaar fluppeltrup x trubbelplup x snuppeltrup heten. Ipv hun normale naam.

Doen mensen met een Haflinger of Fjord toch ook niet. Een paard is meer dan z’n overgrootouders naam??

NEEE MODS IK HEB HET NIET OVER EEN BOKKER.

Ik heb zo moeten lachen om
fluppeltrup x trubbelplup x snuppeltrup _O- heb het een paar keer hardop achter elkaar uitgesproken _O- hilarisch. Brengt jouw ergernis toch nog een lach op het gezicht van een ander hahaha. :D

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 12:59

Annet_Dottie schreef:
Moestuin schreef:

Omg!! Meen je niet. Dat is wel heel erg.. ik vond het ook gek deze meid zit nu in oefen periode voor haar examen. De docent liep op een gegeven moment langs en toen hadden ze het over dat ze voor examen een model had voor puntjes knippen waarop de docent zei ja denk er wel om puntjes knippen is niet maar een klein beetje (echt de puntjes dus) maar deed voor met haar vingers dat het wel minstens 2 cm moet zijn. Nou sorry maar als ik puntjes geknipt wil dan hoef ik niet direct minstens 2 cm van m'n haar af (behalve als dat dus gewoon echt dood is). Dat vond ik ook zo bijzonder dat dat dus nu zo geleerd moet worden.
Verven durf ik niet meer aan bij de opleiding, sowieso niet omdat ik assig blond ben en van mezelf heel donkerbruin dat krijg je niet zomaar even voor elkaar zeg maar :+

Vaak is dat stuk van 2cm ook wel dood, dat geeft mijn kapster iig altijd aan als ik weer puntjes eraf wil.

Verder snap ik hoe je je voelt, mijn kapster was een tijd geleden ook een beetje uitgeschoten en heb toen flink een potje gehuild :+ dat was in november, en nu is het alweer op de lengte die ik wil. Dus even een paar maandjes geduld maar voor je het weet is het weer aangegroeid!

CalipsoLover

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:13

2cm is ook eeeecht niet veel. Dat is er op 2 maanden weer aan. Meeste mensen hun haar groeit 1cm per maand.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:26

Had ik laatst ook, maar dan bij een gewone kapsalon. Ik had haar tot mijn heupen, mocht een centimeter of 3 af zei ik. Maar mijn haar loopt in een v omdat ik een lijn zo lelijk vind.

Heeft mevrouw 3 centimeter van het korste punt geknipt en de rest op één lijn. Nu is mijn haar niet eens meer tot mijn taille. Ruim 10 centimeter eraf. En zodra ik het zag zei ze gelijk "ja dat had je zelf gezegd dat het zo kort mocht!!!"

Uhm, nee. Dit is niet 3 centimeter. Je moet toch kunnen tellen als kapper? Iedereen zei dat het wel meevalt, maar ik was vrijdag bij mijn kleurkapster en die zei helemaal geschrokken "meid was is er met je haar gebeurd?? Het lijkt zo kort".

|( |( zie je welll

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 14:29

Altijd leuk om via personeel van bedrijf waar je werkt om te horen dat je weggaat.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 14:31

Marcella schreef:
Altijd leuk om via personeel van bedrijf waar je werkt om te horen dat je weggaat.

Huh? Heb je ontslag genomen of ben je ontslagen?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 14:33

Zertab schreef:
Marcella schreef:

Klinkt alsof het contract niet verlengd wordt en dat dus al eerder aan anderen is verteld dan aan haarzelf.. wat onwijs slordig Marcella, snap dat je daar niet blij mee bent!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 14:35

Aan het graf van mijn opa en oma.Dat graf zou in 2020 geruimd worden en nu kwam ik er achter dat het er nog is.Ben gaan kijken en natuurlijk zwaar verwaarloosd en de steen is om gevallen.Ik kwam er bijna nooit tot mijn moeder alzheimer kreeg.Ze was erg met het graf bezig.Ze wilde naar papa en mama.Wij wisten wat ze bedoelde en gingen dan.Gemiddelt 1 keer per week.Ik ging niet voor mijn opa en oma,maar voor mijn moeder.Ze zat dan op haar manier onkruid weg te plukken.Toen mijn moeder stierf zijn we er niet meer geweest omdat het geruimd zou worden.Maar nu hoor ik van een neef van mijn vaderskant dat het graf er nog is met de steen er half naast in de struiken.Dat doet mij toch zeer omdat het graf erg belangrijk was voor mijn moeder.Het was voor haar papa en mama.Ik heb gebeld en nu gaan ze er wat aan doen.Maar rij deze maand er toch langs om het te controleren. -:(-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 14:42

Zertab schreef:
Marcella schreef:

Ik weet het niet. :+

Ach heel eerlijk zou het niet weten en eigenlijk interesseert het mij ook niet.

Sta wel lijnrecht tegenover telefoontje van gisteren. Waar ze nog wat wilde proberen aan te vragen bij het UWV. Natuurlijk in het voordeel van het bedrijf. :+

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 15:16

Ik zou er toch een belletje aan wagen hor Marcella.
Al is t maar om ze hun fout in te laten zien.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 15:28

Rambogirl schreef:
Ik zou er toch een belletje aan wagen hor Marcella.
Al is t maar om ze hun fout in te laten zien.

Idd, wat heb je te verliezen? Je baan? :+

Sorry, stout mopje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 15:39

Bovenburen roken denk ik steeds meer binnen want de stank wordt steeds erger. Nu ook in de muurkast.
Nog een keer gebeld en nu heb ik eindelijk een afspraak. Waarom luisteren mensen pas als ik dingen 300x heb aangegeven en jankend en schreeuwend bel?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 15:49

Ach werkgever denk met zijn testbeleid ook boven wetgeving te staan. Hun doen echt niks fout hoor.

Ze zoeken het maar uit. Even rustig opbouwen en dan zelf verder solliciteren veel beter plan dan moe worden van zo'n werkgever.

Wil naar de wc, maar lig een kat op schoot.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 16:17

Mijn ghetto bovenbuurvrouw draait bijbehorende muziek. Heb mijn YouTube filmpje stopgezet want verstond het bijna niet. Man hoe krijg ik het voor elkaar steeds zulke buren te krijgen. :')

Gelukkig wonen er straks rustige mensen naast ons geloof ik _O_

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 16:22

Ik denk dat jij de uren aan het aftellen bent Marlinde :D. Geluidsoverlast is zó irritant. Ik werd al gek afgelopen week na 4 dagen een kermis schuin voor de deur, laat staan elke dag!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 16:24

Ik moet zo weg en overwoog even mijn balkondeur open te laten en keihard Sieneke met dat sjalalie liedje op repeat te zetten maar haar ghettomuziek is nu gestopt. :')

Nog 8 dagen, 17 uur en 35 min tot ik de sleutel krijg.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 16:26

In ons vorige huis hadden we schuin achter ineens buren die de hele zomer de hé-le dag Hazes aan hadden staan met de achterdeur open. Gelukkig stond onze verhuizing toen al gepland, anders had ik denk ik met een shovel hun huis platgewalst.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 16:27

Ja mijn andere buurvrouw draaide heel lang en heel vaak hardstyle op rare tijden. Maar heb liever dat dan Hazes. :r

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 16:32

[***] schreef:
Bovenburen roken denk ik steeds meer binnen want de stank wordt steeds erger. Nu ook in de muurkast.
Nog een keer gebeld en nu heb ik eindelijk een afspraak. Waarom luisteren mensen pas als ik dingen 300x heb aangegeven en jankend en schreeuwend bel?

Heel vervelend maar is hier eigenlijk wel wat aan te doen? Mijn ervaring met appartementen is dat als er rokers zitten, sowieso de aangrenzende appartementen daar vroeg of laat last van krijgen. Heel vervelend!