Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 08:55

tita schreef:
upendo schreef:
Eigenlijk best raar omdat je geen namaak mag verkopen.. Toch?

Ik snap deze zin niet, ik wil geen namaak.
Waarom zou ik betalen voor merk wat plastic is uit een of ander vaag fabriek.

Wat ik bedoel is dat Vinted zegt dat je überhaupt geen nagemaakte "merkkleding" mag verkopen.

Door deze service aan te bieden ondermijnen ze hun eigen regels.

En klopt, bij producten van heel veel geld is het een lekkere service, maar ik vind het krom..

Urbanus

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 08:57

Als het namaak is, wordt het teruggestuurd naar de verkoper.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 09:00

Urbanus schreef:

Met die service, denk ik?

Maar eigenlijk wil je sowieso dat mensen het niet eens proberen.. Hopelijk zorgt deze service daarvoor.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 09:01

upendo schreef:
Urbanus schreef:

Met die service, denk ik?

Maar eigenlijk wil je sowieso dat mensen het niet eens proberen.. Hopelijk zorgt deze service daarvoor.

Ja, het is iets extra's, een garantie voor de koper.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 09:29

Ik vind het wel een mooie service. Zo voorkom je dat je een nepartikel ontvangt ipv proces voor geld terug na aankoop als het namaak blijkt te zijn.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 09:42

En wie bewijst het dan? Als een koper een valse liggen heeft, een echte koopt en beweert die valse te hebben ontvangen? Zo’n service is toch zinloos?Heb al 2x vals ontvangen, foto’s doorgestuurd naar vinted, geld terug, en zonder 10 euro extra. De bedriegers ga je hier niet mee uithalen vrees ik…

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 09:56

Ik ga mee met de reactie van Tengeltje, dat is ook mijn ervaring. Vervolgens werd het artikel gewoon weer aangeboden en als je dat dan meld doen ze er niks mee.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 10:04

tengeltje11 schreef:
En wie bewijst het dan? Als een koper een valse liggen heeft, een echte koopt en beweert die valse te hebben ontvangen? Zo’n service is toch zinloos?Heb al 2x vals ontvangen, foto’s doorgestuurd naar vinted, geld terug, en zonder 10 euro extra. De bedriegers ga je hier niet mee uithalen vrees ik…

Het gaat nu dan toch eerst naar mensen van Vinted die het gaan beoordelen?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 10:23

Ik wil binnenkort voor het eerst wat spullen uit mijn kledingkast gaan verkopen op Vinted.
Het zijn allemaal gebruikte spullen, maar kunnen nog prima een ronde mee.
Hebben jullie nog tips hoe dit aan te pakken? Goede foto's zijn natuurlijk belangrijk, maar ik weet niet welke gegevens ik allemaal in moet vullen op mijn account bijvoorbeeld of welke verzendmethoden raden jullie echt af?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 10:30

tengeltje11 schreef:

Volgens mij stuurt de verkoper het dan op, en dan gaat het eerst naar de service van vinted en als het echt is gaat het daarna naar de koper en als het nep is retour verkoper.

Het gaat ook om de duurdere artikelen. Niet om een trui van een paar tientjes.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 10:35

Josien, kijk eerst zelf eens welke verzendmethodes bij jou in de buurt zitten en hun recensies en openingstijden. Homer kan vlak om de hoek zitten, maar als ze daar in huis roken en onmogelijke openingstijden hebben is dat bv af te raden. Dat bepaalt in mijn ogen veel meer dan het verzendrisico an sich. Methode kiest de koper en verzendrisico is niet voor jou als verkoper.

Een goede omschrijving helpt, net zoals hashtags te gebruiken met extra stijl info bv barbiecore, bohochic, etc.

Ik durf ook meerdere talen gebruiken in mijn advertentie. Vinted vertaalt wel, maar niet bij het gebruik van de zoekfunctie.
Bv je zoekt een lego riddermannetje, dan ga je in speelgoed filteren op merk lego en vul je als zoekterm ridder in, dan krijg je alleen de NL advertenties! Wat maakt dat kopers jou moeilijker vinden. Zeker in BE met 3 landstalen is dat een issue vind ik.

En wat de authentificatieservice betreft, dan wordt het item 2 keer verzonden met alle risico' s van dien, zeker als je extra' s opstuurt zoals factuur, draagzak, originele doos... dat durven ze dan bij zo' n service kwijtspelen, ik doe daar als verkoper liever niet aan mee. Zoals gezegd, de huidige service voor namaak was wat mij betreft goed. En zo ondergraaf je idd het beleid dat namaak niet mag, nu geef je het signaal dat kopers de verificatieservice maar moeten gebruiken want anders is het hun eigen risico/schuld als men namaak opgestuurd krijgt.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 11:00

foxy80 schreef:
Josien, kijk eerst zelf eens welke verzendmethodes bij jou in de buurt zitten en hun recensies en openingstijden. Homer kan vlak om de hoek zitten, maar als ze daar in huis roken en onmogelijke openingstijden hebben is dat bv af te raden. Dat bepaalt in mijn ogen veel meer dan het verzendrisico an sich. Methode kiest de koper en verzendrisico is niet voor jou als verkoper.

Een goede omschrijving helpt, net zoals hashtags te gebruiken met extra stijl info bv barbiecore, bohochic, etc.

Ik durf ook meerdere talen gebruiken in mijn advertentie. Vinted vertaalt wel, maar niet bij het gebruik van de zoekfunctie.
Bv je zoekt een lego riddermannetje, dan ga je in speelgoed filteren op merk lego en vul je als zoekterm ridder in, dan krijg je alleen de NL advertenties! Wat maakt dat kopers jou moeilijker vinden. Zeker in BE met 3 landstalen is dat een issue vind ik.

Bij mij om de hoek zit een winkel die werkelijk pakketpunt is voor bijna elke service die je kunt bedenken, die is op vrij normale tijden open en de mensen erg aardig. Dus dat deel zit denk ik wel goed.
Bedankt!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 11:19

tengeltje11 schreef:

Wie bewijst dat?

1. Je koopt een artikel
2. Je betaalt voor verificatie
3. De verkoper stuurt het naar verificatie
4. De verificatie stuurt het naar jou (goedgekeurd) of naar de verkoper (afgekeurd).

Het is een extra dienst, je bent het niet verplicht ofzo.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 12:05

Ze zouden dan eigenlijk de service zo moeten maken, dat indien nep, de verkoper de 10 euro moet betalen.... Dan zou je het pas echt ondervangen... Of is dat ook het geval?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 12:18

Ik denk dat je de 10 euro zal terugkrijgen als het nep is? Maar omdat kopers niets betalen kunnen ze dit ook niet bij de koper halen lijkt me?
Vraag me af indien nep, of het teruggestuurd wordt naar de koper of vernietigd?
Eigenlijk is enkel dat laatste te verantwoorden als er achter hun eigen regels staan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 12:19

Staat allemaal op Vinted.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 14:07

Merk wel dat ze er inderdaad streng mee zijn, had Nike sneakers online gezet maar de advertentie werd afgekeurd omdat ik te weinig bewijs had toegevoegd of het om echte Nike's ging.
Heb nu twee detailfoto's toegevoegd, maar als het nou nog niet goed is dan lekker niet hoor. Ik heb er nu gebruikte spullen op staan en echt geen bonnetje of dozen etc bewaard :Y)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 14:53

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 19:06

eenitraM schreef:
Geen idee of dit het juiste vintedtopic is voor mijn kast.

Ik heb wel een berichtje gekregen toen ik Tommy postte, dat Tommy fraudegevoelig is. Is er zo veel neppe Tommy in omloop?

Volgens mij post niemand z'n kast :')

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:15

Nog meer mensen hier die geen verzendlabel voor dhl kunnen downloaden? Mondial lukt wel, DHL geeft steeds een foutmelding.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:26

Urbanus schreef:
eenitraM schreef:
Geen idee of dit het juiste vintedtopic is voor mijn kast.

Ik heb wel een berichtje gekregen toen ik Tommy postte, dat Tommy fraudegevoelig is. Is er zo veel neppe Tommy in omloop?

Niet geprobeerd is altijd mis toch? :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:32

Kaitlyn schreef:
Urbanus schreef:

Niet geprobeerd is altijd mis toch? :')

Prima toch? Wie weet zit er voor iemand wat tussen.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:50

Esther_ schreef:
Nog meer mensen hier die geen verzendlabel voor dhl kunnen downloaden? Mondial lukt wel, DHL geeft steeds een foutmelding.

Ja hier ook

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 14:44

PSvanLot schreef:
Prima toch? Wie weet zit er voor iemand wat tussen.

Ik hoef de link niet aan te klikken om te weten dat Martine smaak heeft.

Ik vond het grappig, that's all.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 15:00

Ik heb een prachtig marmar jasje wat ik ga verkopen, nu zou ik hem wel in een maat groter willen maar het lijkt wel als grote maten niet te koop zijn.
Iemand die weet tot welke maat marmar gaat?