Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 14:18

Loeky01 schreef:
Mensen wiens internet gewoon nog steeds ruk is en bijna iedere meeting hapert, maar ze er niks aan lijken te doen... Nee ik kan niet in iemands portemonnee kijken, maar er zijn echt wel acceptabele financieel haalbare oplossingen te vinden dat je wel fatsoenlijk gesprekken aan kan gaan.

Wij hebben een duur abonnement maar vanwege de intense belasting is de kwaliteit achteruit gegaan. Jammer maar het is niet anders.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 14:23

Buikpijn hoofdpijn leuk dat maandelijkse uitje

Vorige keer geen last en nu wordt ik 3 dubbel zo hard teruggepakt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 14:29

MarcoBorsato schreef:
Loeky01 schreef:
Mensen wiens internet gewoon nog steeds ruk is en bijna iedere meeting hapert, maar ze er niks aan lijken te doen... Nee ik kan niet in iemands portemonnee kijken, maar er zijn echt wel acceptabele financieel haalbare oplossingen te vinden dat je wel fatsoenlijk gesprekken aan kan gaan.

Wij hebben een duur abonnement maar vanwege de intense belasting is de kwaliteit achteruit gegaan. Jammer maar het is niet anders.
Dat, en vergeet ook niet hoeveel data er over en weer gaat in een vergadering met meerdere mensen, zeker als ze ook nog eens allemaal hun camera aan hebben staan.

Captain

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 14:33

Antwoord van PostNL: Het kan zijn dat de bezorger niet op tijd bij je voordeur kon komen.
HOU TOCH OP! Ik zie hem toch bij de buren iets leveren? Dat is 5 meter verderop. Vandaag is de uiterste bezorgdag, als hij vandaag niet komt moet ik met de verzender contact opnemen. Ja joehoee, de bezorger is al geweest dus vandaag komt hij ook niet meer.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 14:39

Captain schreef:
Antwoord van PostNL: Het kan zijn dat de bezorger niet op tijd bij je voordeur kon komen.
HOU TOCH OP! Ik zie hem toch bij de buren iets leveren? Dat is 5 meter verderop. Vandaag is de uiterste bezorgdag, als hij vandaag niet komt moet ik met de verzender contact opnemen. Ja joehoee, de bezorger is al geweest dus vandaag komt hij ook niet meer.

Rustig afwachten! Ik had deze week ook een pakket staan die steeds stond op vandaag bij je bezorgd en dat gebeurde dus niet. Maar om te voorkomen dat ik 2x hetzelfde krijg vandaag nog even gewacht en het kwam binnen. Blijkbaar als je in het weekend besteld duurt het bijna een week voordat het binnen is door de drukte.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 14:49

MarcoBorsato schreef:
Loeky01 schreef:

Ja... Wij betalen bij KPN ruim 65,- euro per maand (ook incl tv) maar wij hebben soms echt geen normaal internet hoor -O- Op de woonverdieping is het nog te doen, maar hoe hoger in huis, hoe dramatischer!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 14:53

iirrssjjee schreef:
Ja... Wij betalen bij KPN ruim 65,- euro per maand (ook incl tv) maar wij hebben soms echt geen normaal internet hoor -O- Op de woonverdieping is het nog te doen, maar hoe hoger in huis, hoe dramatischer!

Daar zou je nog een wifi versterker voor kunnen gebruiken! Dat ligt dan dus niet aan het signaal dat binnen komt, maar hoe dat signaal door je huis verstrekt wordt. Wij hadden er ook eentje op de middenverdieping, en dat werkt echt.

Hier ook dramatisch internet: 1-2MB/s. Kan ook niks aan gedaan worden want de Ierse KPN lijnen zijn overbelast. We kunnen iets van 4G krijgen via een bepaalde aanbieder maar staan tussen 2 palen in. Zij garanderen 100 mb/s en gaan geen contract aan als het minder dan 50 mb/s is. Wij kwamen op een stormachtige dag op 40 mb/s maar kregen dus geen contract. Kon wel huilen haha! Ook toen ik uitlegde dat alles boven 10 mb/s echt een godsgeschenk zou zijn, mocht het niet....
Mijn vriend heeft vandaag een lesdag via Zoom dus gebruik ik mijn telefoon als hotspot _-:(

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 14:58

Sodera schreef:
Daar zou je nog een wifi versterker voor kunnen gebruiken! Dat ligt dan dus niet aan het signaal dat binnen komt, maar hoe dat signaal door je huis verstrekt wordt. Wij hadden er ook eentje op de middenverdieping, en dat werkt echt.

Jawel, ligt wel aan het signaal. Hier namelijk ook KPN en de snelheid is verlaagt omdat het netwerk zo belast werd door alle thuiswerkers en thuisscholing.

Jammer maar helaas, gaat vanzelf weer over. Wij hebben er mail over gehad trouwens.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 14:59

Oef ben ik blij dat net geen 49 euro per maand betaal aan tv, internet en vaste telefoon. }:0

Dat ik tot de conclusie kwam dat ik vanmorgen toch had moeten afwassen. :')

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 15:00

MarcoBorsato schreef:
Sodera schreef:

Jawel, ligt wel aan het signaal. Hier namelijk ook KPN en de snelheid is verlaagt omdat het netwerk zo belast werd door alle thuiswerkers en thuisscholing.

Jammer maar helaas, gaat vanzelf weer over. Wij hebben er mail over gehad trouwens.

Jaaa als dat overal zo is, dan zeker!
MAar iirrssjjee zegt dat het boven vele malen slechter is dan beneden, dan kan een wifiversterker nog wel eens helpen!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 15:03

Maar ook KPN. Dus hetzelfde probleem dan. Minder snel internet.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 15:08

Captain schreef:
marley93 schreef:
Captain, is het niet mogelijk om via de klantenservice of een postbezorger in contact te komen met de teamleider van de postbezorgers in je wijk? Ik heb een paar jaar terug zelf bij een postbedrijf gewerkt en ik weet dat sommige van mijn collega's af en toe nogal nalatig waren en gewoon huizen of hele straten oversloegen wanneer ze er bijvoorbeeld heel weinig post voor hadden. Dan verzamelden ze het gewoon tot het 'genoeg' was.

Ik heb de klantenservice van de voucher al gemaild of ze iets met die voucher kunnen, als iemand hem achterover drukt, en of ze er even achteraan willen gaan.

Dit slaat toch nergens op..

[ [url=m/TxbPCI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zebrastreep schreef:
Captain schreef:

Rustig afwachten! Ik had deze week ook een pakket staan die steeds stond op vandaag bij je bezorgd en dat gebeurde dus niet. Maar om te voorkomen dat ik 2x hetzelfde krijg vandaag nog even gewacht en het kwam binnen. Blijkbaar als je in het weekend besteld duurt het bijna een week voordat het binnen is door de drukte.

Maar volgens mij is ze al ruim een week rustig aan het afwachten intussen... Ik zou er ook klaar mee zijn, zeker als het om een cadeau ging.

Mijn god, niet normaal. PostNL gaat sowieso raar de laatste tijd. Ik kreeg al een paar keer de melding dat iets bij ze was aangemeld, terwijl ik of de ontvangende partij het al ruim een dag binnen had. Heel gek.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 15:12

Ja, ik snap best dat als het vrijdag besteld is, het er niet zaterdag gelijk is. Maandag wordt er geen post bezorgd, dinsdag koningsdag. Maar ik had het dan in ieder geval woensdag of donderdag verwacht. Maar nu gewoon nog steeds niet. En het gaat gewoon om een serieus bedrag (geen idee waarom ze dat via de post verzenden en niet online maar OK!) Dus ik vind het gewoon prettig om het in m'n handen te hebben en niet dat het ergens rondzwerft..

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 15:14

Aan alles en iedereen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 15:46

Sodera schreef:
iirrssjjee schreef:

Hier ook dramatisch internet: 1-2MB/s. Kan ook niks aan gedaan worden want de Ierse KPN lijnen zijn overbelast. We kunnen iets van 4G krijgen via een bepaalde aanbieder maar staan tussen 2 palen in. Zij garanderen 100 mb/s en gaan geen contract aan als het minder dan 50 mb/s is. Wij kwamen op een stormachtige dag op 40 mb/s maar kregen dus geen contract. Kon wel huilen haha! Ook toen ik uitlegde dat alles boven 10 mb/s echt een godsgeschenk zou zijn, mocht het niet....
Mijn vriend heeft vandaag een lesdag via Zoom dus gebruik ik mijn telefoon als hotspot _-:(

Die hebben we op de tussenverdieping en op zolder er al inzitten en die werkt dus gewoon niet.

We hebben ook (nog) geen glasvezel.

En inddd wat MarcoBorsato zegt; het is sinds de Corona veel erger dan dat het was, omdat de mensen nu allemaal thuis werken en dus allemaal er gebruik van maken.

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 15:52

Onze brievenbus zit aan de het begin van ons pad ongeveer 2 minuten lopen. En ik weet dat er vandaag een brief van school moet komen. En nu ben ik bang dat die brief al bezorgd is en nu nat wordt door de regen (brievenbus is niet helemaal waterdicht), maar ik heb ook geen zin om door de regen te lopen voor die brief.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 15:55

Ik erger me aan mezelf; iedere foto die ik in photoshop bewerkt, krijgt een heel andere uitstraling. En ik wil eigenlijk eens een keer een beetje een serie foto's hebben die bij elkaar past.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 16:21

Loeky01 schreef:

Soms is er ook gewoon niks beters te krijgen, wij wonen in een vrijstaande woning. Maar internet gaat hier nog via de telefoonlijn *\o/*

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 16:24

CynthiaV schreef:
Loeky01 schreef:

Soms is er ook gewoon niks beters te krijgen, wij wonen in een vrijstaande woning. Maar internet gaat hier nog via de telefoonlijn *\o/*

Niet direct vanaf je ISRA-punt?

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 16:29

Helaas die hebben we ook niet, maar de glasvezel is ingegraven en die gaan ze vast binnenkort aansluiten *\o/*
Maar we wonen wel heel mooi :P

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 16:51

Wachten op de uitslag van een coronatest duurt zo lang als je erop zit te wachten! ik wil morgen werken maar dat kan alleen als die test negatief is. Ik wil morgen gewoon naar alle nieuwe baby diertjes kijken want ik weet dat er een hele lading binnen zijn gekomen :')

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 17:25

Mijn tante met copd, al 2x geënt die nu zich niet fit voelt.
De huisarts heeft gebeld, prednison en ko krijgt zonder dat ze langs moest komen.
Ja ze moest zich op corona laten testen...
Natuurlijk de enting staat niet garant voor geen corona,maar voor een mildere corona verloop

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 18:05

CynthiaV schreef:
Helaas die hebben we ook niet, maar de glasvezel is ingegraven en die gaan ze vast binnenkort aansluiten *\o/*

Niet? Volgens mij is je telefoonlijn aangesloten op je ISRA-punt. Was bij mijn ouders ook het geval (oud huis), internet zat op op de telefoon lijn en die was weer verbonden aan het ISRA-punt. Monteur vertelde mij destijds dat je je internetkabel beter direct aan het punt kan vastzetten ipv telefoonlijn omdat dat inderdaad trager was. :P

Nja, uiteindelijk gaat het erom dat je er genoeg mee kan doen en glasvezel is een mooi vooruitzicht :D

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 20:07

Het bakpapier bijna in de fik zetten in de airfryer. Ivm de lichte brandlucht mijn raam en balkondeur volledig open zetten... Om 2 minuten later te ruiken dat de onderbuurman een sigaret heeft aangestoken. Grrrm!

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 20:53

Nayomie schreef:
CynthiaV schreef:

Niet? Volgens mij is je telefoonlijn aangesloten op je ISRA-punt. Was bij mijn ouders ook het geval (oud huis), internet zat op op de telefoon lijn en die was weer verbonden aan het ISRA-punt. Monteur vertelde mij destijds dat je je internetkabel beter direct aan het punt kan vastzetten ipv telefoonlijn omdat dat inderdaad trager was. :P

Nja, uiteindelijk gaat het erom dat je er genoeg mee kan doen en glasvezel is een mooi vooruitzicht :D

Heb het even nagevraagd en volgens mijn vriend zit die er wel, oeps sorry. Maar traag is het wel, vooral met online meetings inderdaad.

Mijn ergenis is al die reclames over moederdag, ik zou haar nog zo graag een knuffel geven. Maar helaas ;(