Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 21:08

Sheran schreef:
Wacht, je voelt je doodziek dus je gaat tussen de kwetsbare mensen shoppen?

;(

tienus63

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 21:11

Wat heftig Neonlight.
Wat slopend om dit vanaf de zijlijn mee te moeten maken.
Hoe gaat het met jou?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 21:14

Ik denk dan dat je in een club weer eerder “vreemde” mensen tegenkomt en meer mensen, dan wanneer je met 10 ‘bekenden’ thuis zit...? Waaraan je ook letterlijk kunt vragen “ben je gezond? Heb je contact gehad met een ziek iemand? Als je je niet lekker voelt, kom dan niet”. Van iemand die ik bij de bar tegenkom heb ik daar geen idee van...

Sterkte Neon, wat naar... Y;(

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 21:16

Zondag voor het eerst sinds aantal weken bij ouders op visite. Beide in risicogroep. Ik durfde gezien werk anders echt niet aan. En deze week geen contacten verder gehad. Met een heel slechthorende vader lukt anderhalve meter niet. Ouders blij en natuurlijk ik ook. Krom dat je werk dan voor deze beperkingen moet zorgen.
In de hele grote hoop dat alles snel weer veiliger wordt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 21:29

En ik dacht nog wel dat het ging om de pandemie terug dringen -O- heb ik toch iets gemist

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 21:31

secricible schreef:
En ik dacht nog wel dat het ging om de pandemie terug dringen -O- heb ik toch iets gemist

Jaa is ook zo, maar iedereen wil wrl alles kunnen blijven doen :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 21:34

Tja, denken in mogelijkheden ipv beperkingen hè?
Normaal gesproken een hele goede mentaliteit. Alleen in deze tijd even niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 21:34

Neonlight wat heftig.

Hier pittige dienst achter de rug. Alle clienten moeten vertellen dat de boel op slot gaat en ze voorlopig niet mogen werken. Hopelijk voor een ruime week, maar als de patient niet opknapt of wanneer meer mensen klachten krijgen gaat het allemaal langer duren. Gek genoeg is de onrust wel uit mijn systeem nu. Bij sommige clienten wel heel veel onrust. Meeste pakten het gelaten op maar ook een aantal die flink boos werden. Is ook vooral onmacht. Het is voor niemand leuk dit.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 21:38

Relaxed schreef:
secricible schreef:

Jaa is ook zo, maar iedereen wil wrl alles kunnen blijven doen :j

Ik zie een hoop egoïsme voorbij komen in Nederland. Ik ben zelf ook niet bang om corona te krijgen, maar ik doe het ook niet voor mijzelf. Als ik 2 maanden iets moet opofferen zodat bijv. De buurvrouw van 78 geen corona krijgt en er misschien aan overlijd dan doe ik dat met alle liefde.

Dat gezeik altijd hier in Nederland.

horsepower97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 21:39

stel je krijgt corona moet je paard dan ook in quarantaine?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 21:40

horsepower97 schreef:
stel je krijgt corona moet je paard dan ook in quarantaine?

Jazeker.. Een maand zei het rivm

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 21:40

Even teruglezen Noa ..dat gezeik is er echt overal

Azie misschien niet maar de zeikerds daar zien al geen daglicht meer

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 21:43

Stel je voor dat je positief bent ergens over -O-
Omdenken kan nu echt niet hoor..

Gelukkig herken ik het egoïsme niet. Oh ja, ik ben wel egoïst omdat ik mijn buren niet aan zal geven als zij achter hun voordeur iets doen wat in andere landen nog wel mag...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 21:45

Wat heftig Neonlight! Sterkte!

Ik heb net een interview zitten luisteren met onze burgemeester. Ik ga even voorbij aan de commentaren over of wij als geëmigreerde Nederlanders wel of niet onze mening of ervaringen moeten delen hier, ik vind het gewoon interessant wat hij zei. We hebben hier maar liefst 1192 besmettingen op 100.000 inwoners (niveau 3 x Amsterdam of zo), terwijl het tot drie weken geleden praktisch coronavrij was.

We hebben hier tijdens de hele zomerperiode, vanaf half juni tot eind september, praktisch geen besmettingen gehad in onze gemeente. Hij vertelde dat de gemeente heel bewust zwembaden open hield, veel sport- en jeugdactiviteiten heeft georganiseerd en de horeca vooral buiten zoveel mogelijk ruimte voor terrassen heeft gegeven. Op die manier konden ze de jongeren, die hier vaak tot diep in de nacht feesten in de zomer, van dorpsfeest tot dorpsfeest, toch vermaak bieden, maar wél gecontroleerd. Naleving van de maatregelen bleef goed controleerbaar doordat de jeugd centraal vermaak zocht en kreeg.

Eind september werd het ´s avonds koud, de scholen waren weer begonnen en het sociale leven verplaatste zich naar binnen. Officieel (was ook een vraag ergens) mogen wij hier in onze provincie al een hele tijd maximaal 6 personen bij elkaar hebben, binnenshuis of in de tuin. Daar tellen gezinsleden gewoon in mee. Dezelfde groepsgrootte telde in restaurants aan tafel, ook op terrassen.

Maar toen de georganiseerde gezelligheid verdween, verplaatsten de groepen jongeren zich naar ´casas del campo´. Op het Spaanse platteland hebben heel veel mensen naast hun gewone woonhuis, nog een huis buiten het dorp (vaak zelfde gemeente hoor) waar ze in de zomer leven. Zo hebben onze buren een mooi huis in het dorp, maar leven ze in de zomer (en ook in de winter overdag) rond hun huisje hiernaast, waar ze ook enorme groententuin hebben en hun geiten houden. Dat is dus gebruikelijk hier.

Dat soort plekken blijken de broeiplaatsen te zijn geworden voor de corona-uitbraken, omdat ze elkaar toch opzoeken, niet bij hun ouders thuis, maar op plekken waar ze niet gezien of gehoord worden. Wij hebben ze wel gehoord, een paar weken geleden, ´s nachts tot vijf uur. Gezellig kletsend en lachend, muziek erbij, buiten bij het zwembad (wat opa dan wel naast dat oude huisje heeft gebouwd). We moesten eigenlijk wel lachen en hadden er wel begrip voor, je bent jong en je wilt wat. En toch is dat dus één van de groepen geweest waarin een aantal jongens besmet raakten en hun ouders ook besmet hebben. Zij zijn gelukkig inmiddels weer negatief en er vrij makkelijk doorheen gerold, maar dat geldt niet voor iedereen.

Zo is in ons buurtdorp de huisarts (vrouw, 63, geweldig mens) besmet en zij ligt wel in het ziekenhuis, net als de loco-burgemeester die op IC ligt. Ik vond het interview vooral heel goed en open, omdat hij ook aangaf dat je als gemeente met een enorm grondgebied en heel veel kleine dorpjes gewoon niet álles kan controleren. Zeker niet hier, waar veel huizen verborgen liggen tussen de bergen of zelfs nog gedeeltelijk onder grond, grotwoningen. Als gemeente met 6000 inwoners, met een paar vrijwillige ordebewakers en een paar politie-agenten, kan je amper de dorpen zelf in de gaten houden. Laat staan het enorme buitengebied.

Hij hoopt vooral dat de sociale ons-kent-ons cultuur ertoe leidt dat de jongelui nu wel behoorlijk geschrokken zijn en begrijpen dat hun gedrag er nu voor zorgt dat de hele gemeente in lockdown zit.

Heel verhaal, maar ik denk dat het gedrag van mensen moeilijk te sturen of te begrijpen is en toch een enorme rol speelt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 21:48

N0a schreef:
Ik zie een hoop egoïsme voorbij komen in Nederland. Ik ben zelf ook niet bang om corona te krijgen, maar ik doe het ook niet voor mijzelf. Als ik 2 maanden iets moet opofferen zodat bijv. De buurvrouw van 78 geen corona krijgt en er misschien aan overlijd dan doe ik dat met alle liefde.

Dat gezeik altijd hier in Nederland.

Daar begin ik mij ook steeds meer aan te ergeren.Klaagzang na klaagzang wat je hoort. Omdat mensen zich niet vol kunnen gieten, omdat ze niet op reis kunnen, omdat hun verjaardag niet door gaat enzovoort, enzovoort. Allemaal van die onbenullige dingen die ze tijdelijk moeten missen.

Ik vind het erg voor de mensen die familieleden kwijtraken of zelf doodziek zijn. Ook vind ik het erg voor mensen die hun baan of bedrijf verliezen. Maar al die verwende klaagzang kan ik niet mee zitten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 21:50

Dus je mag nergens meer over balen? Mensen leven ook naar dingen toe he.
Dat je nergens meer van mag balen vind ik echt belachelijk. Net alsof je het dan niet erg vind dat er zoveel mensen zijn overleden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 21:51

purny schreef:
Dat je nergens meer van mag balen vind ik echt belachelijk. Net alsof je het dan niet erg vind dat er zoveel mensen zijn overleden.

natuurlijk mag je wel balen. Maar sommige mensen slaan daar zo enorm in door. dan klinkt het net alsof hun hele leven er van af hangt dat ze zich ieder weekend vol kunnen gieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 21:52

Mijn vriendin en man zitten nu doodleuk een spelletjesavond te doen met zijn dochter en haar vriend (3 huishoudens) mijn vriendin werkt in een winkel in een dorp waar net een uitbraak is en beide kinderen lopen stage in de zorg (waar ook een uitbraak is)
Ze begrijpt niet wat er verkeerd aan is 'want het mag' :roll:

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 21:56

Loretta schreef:
purny schreef:

natuurlijk mag je wel balen. Maar sommige mensen slaan daar zo enorm in door. dan klinkt het net alsof hun hele leven er van af hangt dat ze zich ieder weekend vol kunnen gieten.

Oh zo ik dacht al.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 21:58

Loretta schreef:
purny schreef:

Nou precies dit. De bagger die ik voorbij zie komen op Twitter. Alsof de wereld vergaat omdat de kroeg 4 weken dicht zit. Of dat gezeik over een mondkapje opzetten. Overheid kan 't nooit goed doen. Ik ben juist klaar met die negativiteit.

Laten we allemaal kijken wat er wel kan dan gaat de tijd een stuk sneller voorbij.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 21:59

Met mij gaat het redelijk goed, maar ik heb er mentaal wat meer afstand van genomen, ik denk ook om mezelf te beschermen. Je kunt niets, we kunnen niet op bezoek, en misschien maar goed ook. Het beeld wat ik nu heb is dat ze voor het raam lachend aan het zwaaien was toen wij met de camper wegreden op vakantie. Ik denk dat ik de klap krijg als ik haar weer zie.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:01

Vandaag na afloop van de aquaspinning kregen we te horen dat dit voorlopig laatste keer is.
Ondanks dat we stiekem verbaasd waren dat we vandaag nog les hadden en we verwachten dat het stilgelegd zou worden, baalde ik ontzettend en voelde teleurstelling.

Sterkte Neon.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:09

Neonlight schreef:
Met mij gaat het redelijk goed, maar ik heb er mentaal wat meer afstand van genomen, ik denk ook om mezelf te beschermen. Je kunt niets, we kunnen niet op bezoek, en misschien maar goed ook. Het beeld wat ik nu heb is dat ze voor het raam lachend aan het zwaaien was toen wij met de camper wegreden op vakantie. Ik denk dat ik de klap krijg als ik haar weer zie.

Wat een vreselijke situatie. Dat zijn nu van die nare dimgen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:10

Heel veel sterkte Neonlight. Ik hoop van harte mee dat het zelf ademen weer goed op gang komt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:13

Relaxed schreef:
Mijn vriendin en man zitten nu doodleuk een spelletjesavond te doen met zijn dochter en haar vriend (3 huishoudens) mijn vriendin werkt in een winkel in een dorp waar net een uitbraak is en beide kinderen lopen stage in de zorg (waar ook een uitbraak is)
Ze begrijpt niet wat er verkeerd aan is 'want het mag' :roll:

Hoe ga je met zoveel domheid om? Zou er denk ik toch wel moeite mee hebben om haar nog als vriendin te beschouwen.