Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_anne

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 17:13

Iedereen denkt bij het stemmen ook alleen maar aan zichzelf. 'Wereld naar de klote boeiend zolang ik geen extra belasting hoef te betalen'

Dus mee eens. Iemand die het grote belang zou zien zou voor mij de voorkeur hebben. Maar ja vind die maar eens. En dan nog is nooit iedereen tevreden

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:02

Ik vind het prima sommige groeperingen buiten te sluiten/niet te accepteren zodat je kunt streven naar een fijne tolerante samenleving.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:06

Ik denk dat iedereen stemt naar wat voor degene in de basis belangrijk is.

Jongeren zullen eerder stemmen op een partij die voor gratis onderwijs en voor veel goedkopere kleine woningen/appartementen is, dan ouderen die heel veel spaargeld hebben of een eigen huis.
Iemand die afhankelijk is van een uitkering zal eerder stemmen op een partij/persoon die voor hogere uitkeringen is.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:08

Kana schreef:
Ik vind het prima sommige groeperingen buiten te sluiten/niet te accepteren zodat je kunt streven naar een fijne tolerante samenleving.

Ben ik de enige die dit enorm ironisch vind? :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:12

Brainless schreef:
Ik denk dat iedereen stemt naar wat voor degene in de basis belangrijk is.

Jongeren zullen eerder stemmen op een partij die voor gratis onderwijs en voor veel goedkopere kleine woningen/appartementen is, dan ouderen die heel veel spaargeld hebben of een eigen huis.
Iemand die afhankelijk is van een uitkering zal eerder stemmen op een partij/persoon die voor hogere uitkeringen is.

Dat denk ik ook.

Ik zou ook veel liever op stellingen stemmen.
Want ik ben het nooit met 1 partij eens, maar moet er wel 1 kiezen. En daarna doen ze niet waar ze eerst zogenaamd voor stonden.

In sommige dingen kan ik links zijn, in andere zeer rechts, of wat we in Nederland rechts vinden, want ook dat is per land nog anders ook.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:23

Citaat:
Kana schreef:

Ben ik de enige die dit enorm ironisch vind?

Nee zeker niet :')

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:26

Danique_G schreef:
Kana schreef:

Dat is het ook. :D
Maar hoe krijg je anders een meer tolerante samenleving?
Laatst bijgewerkt door Kana op 08-02-22 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:27

Kana schreef:

Welke groeperingen heb je het dan over?
Want in elke groep heb je fijne en zeker niet fijne mensen zitten.
Of moet men eerst een vragenlijst invullen voordat ze mogen stemmen en als daaruit blijkt dat ze "niet goed" zijn, zij uitgesloten worden?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:28

Kana schreef:
Danique_G schreef:

Dat is het ook. :D

Door tolerant te zijn?
Nee laat maar ik weet niet of ik deze discussie aankan :')

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:29

Kana schreef:

Juist niet door groepen buiten te sluiten.
Als je wilt dat mensen toleranter worden naar elkaar zal je iedereens mening moeten aanhoren en laten meewegen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:45

Kana schreef:

Ik neem aan dat je hiermee groeperingen bedoelt die andere buiten willen sluiten ?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:31

Ja zoals Denemarken en Australië doen. Alleen welkom als we je nodig hebben. En ja dat is zielig voor vluchtelingen maar je kan niet heel de wereld redden.

En als je niet links, niet VVD, niet FVD (of ja21, thanks geen populisme voor mij) en niet op een christelijke partij wil stemmen blijft er weinig anders over dan Volt of D66. _O-

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:38

MarlindeRooz schreef:
Ja zoals Denemarken en Australië doen. Alleen welkom als we je nodig hebben. En ja dat is zielig voor vluchtelingen maar je kan niet heel de wereld redden.

En als je niet links, niet VVD, niet FVD (of ja21, thanks geen populisme voor mij) en niet op een christelijke partij wil stemmen blijft er weinig anders over dan Volt of D66. _O-

je vergeet BBB :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:56

juval schreef:
MarlindeRooz schreef:

je vergeet BBB :)

Mwah dat is een partij met maar 1 groot punt en daar sta ik ook niet achter. Net als PvdD, leuk idee maar te smalle visie. :P

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 20:01

Ik vind ze juist breed kijken.
Tuurlijk zijn ze ook voor de boeren.
Maar komen nu bijvoorbeeld ook op voor de studenten. Komen ook op voor normale huizen te bouwen en niet alle grond vol te kwakken met zonnevelden.
Het is niet alleen maar voor de boer.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 07:15

Jaaaaa ik mag me melden hahaha. Gisteren is er in NL een hond gevonden. In prachtige conditie met mooie, gave vacht. Maarrrrr een prikband om. Dat is gewoon verboden in NL en ik zou die persoonlijk nooit gebruiken. Nu wordt op basis van die foto de eigenaar van die hond door zeer veel mensen volledig de grond in getrapt. Het is 100 procent zeker iemand die dieren mishandeld. Daar heb ik tegengas gegeven. Ik ben niet voor die banden maarrrr liever zo'n band en dat de eigenaar met de hond op stap kan en deze daardoor in alle situaties kan houden dan dat de hond enkel in de tuin komt. Nouuuu hahaha het is maar goed dat ik ook tegen kritiek kan. Ze hangen mij nu het liefst aan die band op volgens mij. Wat een enorm kortzichtige wereld leven we toch in tegenwoordig. Je moet met de massa mee gaan en anders kun je hangen. Letterlijk punt daarna

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 19:56

dierenfan schreef:
Jaaaaa ik mag me melden hahaha. Gisteren is er in NL een hond gevonden. In prachtige conditie met mooie, gave vacht. Maarrrrr een prikband om. Dat is gewoon verboden in NL en ik zou die persoonlijk nooit gebruiken. Nu wordt op basis van die foto de eigenaar van die hond door zeer veel mensen volledig de grond in getrapt. Het is 100 procent zeker iemand die dieren mishandeld. Daar heb ik tegengas gegeven. Ik ben niet voor die banden maarrrr liever zo'n band en dat de eigenaar met de hond op stap kan en deze daardoor in alle situaties kan houden dan dat de hond enkel in de tuin komt. Nouuuu hahaha het is maar goed dat ik ook tegen kritiek kan. Ze hangen mij nu het liefst aan die band op volgens mij. Wat een enorm kortzichtige wereld leven we toch in tegenwoordig. Je moet met de massa mee gaan en anders kun je hangen. Letterlijk punt daarna

Ik vind het ook een opmerkelijke gedachtengang. Waarom zou je iets slechts telkens willen nuanceren door een nog slechter iets te bedenken?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 20:44

Gini schreef:
dierenfan schreef:

Ik vind het ook een opmerkelijke gedachtengang. Waarom zou je iets slechts telkens willen nuanceren door een nog slechter iets te bedenken?

Waarom moet je iets wat niet in jou eigen straatje past per definitie zonder enige informatie veroordelen tot pure dierenmishandeling? Als je het hebt over iets slechts (prikband) nuanceren door nog iets slechters (dierenmishandeling) te bedenken. Dat doen alle partijen dus in deze.

Met een prikband kun je namelijk gewoon heel lief en zorgzaam voor je hond en omgeving zijn. Met een gemiddeld tuig kun je je hond mishandelen.... Wat ik bedoel is niet gaan veroordelen op basis van 1 foto zonder inzicht in de normale situatie.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 21:41

Prikbanden, heerlijke dingen om te gebruiken.
Afbeelding

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 21:53

Zo.. Daar is wel heel lomp mee geramd.

Arme dieren

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 22:01

dierenfan schreef:
Gini schreef:

Waarom moet je iets wat niet in jou eigen straatje past per definitie zonder enige informatie veroordelen tot pure dierenmishandeling? Als je het hebt over iets slechts (prikband) nuanceren door nog iets slechters (dierenmishandeling) te bedenken. Dat doen alle partijen dus in deze.

Met een prikband kun je namelijk gewoon heel lief en zorgzaam voor je hond en omgeving zijn. Met een gemiddeld tuig kun je je hond mishandelen.... Wat ik bedoel is niet gaan veroordelen op basis van 1 foto zonder inzicht in de normale situatie.

Ik kan je wel volgen, toch geloof ik niet in de combi prikband en lief en zorgzaam.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 22:09

Die foto is niet van normale prikband. Of een geslepen of zo lang omgehad, te strak, dat het bijna ingroeit.
Ik ben er niet voor, maar voordat ze verboden waren wel veel gezien bij trainingen. En eerlijk, ze zijn eerlijker als slipbanden en kettingen. Als je weet hoe je ermee om gaat dan, maar dat is bij alles.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 22:12

Ik weet niet of ik hier verstandig aan doe, maar ik heb vroeger ook een prikband gebruikt. Ik heb een aantal jaar een pittige herplaatser gehad. Ik heb nog nooit zo'n top band gehad met een dier, we waren alles samen. Trokken driemaal per week het bos in, konden thuis rug tegen rug voor de bank liggen. Wel een ras dat een kick haalt uit snel rennen. Echter diep in adrenaline kon ik hem niet terughalen en kon ie ineens omslaan. Dt kon ik een periode niet beteugelen op basis van respect, en daarom heb ik zo'n band gebruikt om met daaruit te krijgen. Hij ging dan ineens keihard achter mensen aangaan en ze angsten aanjagen, puur voor de kick van het jagen, hij beet niet. Of toch dat ene dier in de uiterste verte.

Een band heeft standen van mild naar sterk. Ik heb de band ook op mezelf getest overigens. Je kan ook instellen dat de band eerst een piep geeft ter waarschuwing zonder de prik te geven. Die piep was vaak afdoende om hem uit z'n doorgeslagen adrenaline te halen. In de loop der tijd en training en respect opbouwen konden we dit afbouwen en hadden we het niet meer nodig.

Voor mij was het een deal, hij kon toch even op zn hardst rennen en daarmee een stukje genot halen die ik m niet kon bieden. Maar dus wel met een begrens er omdat het anders niet mogelijk was.

Die brandplekken hierboven is gewoon misbruik. Er was niks te zien en ik heb m ook op mezelf getest, omdat ik vind dat je moet weten wat je een ander aandoet.

Ik duik nu weg onder een steen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 22:17

Dat is geen prikband dan, maar een stroomband of teletac. Een prikband is een metalen halsband met pinnen.

Bij de training heb ik ook alles op mezelf gebruikt, van prikband, tot slipketting, jachtlijn zonder slip, teletac, maar ook de stok waarmee ze slaan. Dat was daar normaal, eerst voelen hoe alles voelt voordat je iets gebruikt of afkeurt.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 22:20

Oh, sorry, ik dacht dat daarover ging. Stroombanden zijn ook verboden namelijk. Die andere band dacht ik niet eens aan. Ziet er niet eerlijk uit wegens constant aanwezig.