Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
amber15 schreef:Ik stress hem echt even..
Donderdag had ik bloemkool soep gemaakt. Met groentebouillon. Geen vlees dus. Het smaakte goed, rook goed, zag er goed uit, dus ik had vandaag het laatste deel goed gekookt en opgegeten.
Nu bedenk ik me opeens dat ik kip gekookt had in de bouillon voor deze soep... Ik zit dus kippenbouillon te eten wat al vier dagen in de koelkast staat. Ik ben ontzettend bang voor overgegeven en stress hem echt dat ik een voedselvergiftiging heb opgelopen..
Hoe groot is de kans dat dat inderdaad zo is..?
amber15 schreef:Ik stress hem echt even..
Donderdag had ik bloemkool soep gemaakt. Met groentebouillon. Geen vlees dus. Het smaakte goed, rook goed, zag er goed uit, dus ik had vandaag het laatste deel goed gekookt en opgegeten.
Nu bedenk ik me opeens dat ik kip gekookt had in de bouillon voor deze soep... Ik zit dus kippenbouillon te eten wat al vier dagen in de koelkast staat. Ik ben ontzettend bang voor overgegeven en stress hem echt dat ik een voedselvergiftiging heb opgelopen..
Hoe groot is de kans dat dat inderdaad zo is..?
IsaCalixa schreef:Ik vraag me af, kan het zijn dat ik een -lichte- koolmonoxide vergiftiging heb gehad? Ik woon sinds kort in een huis met een gaskachel, nu heb ik hem de afgelopen weken al vaker aangehad, maar deze week kreeg ik echt last van hoofdpijn. Nu heb ik van mijzelf wel gauw hoofdpijn, maar meestal 1 dag en daarna is het weer over. Nu had ik echt 4 dagen achter elkaar erge hoofdpijn, gevoel van duizeligheid, vermoeidheid en slecht kunnen concentreren. Ik heb het idee dat het toch van de gaskachel komt..
Inmiddels heb ik de gaskachel al 2 dagen uit (morgen bel ik de reparatieservice, ze waren 's weekends niet bereikbaar) en de hoofdpijn/vermoeidheid is weg. Het is hier nu alleen wel enorm koud![]()
Heb overigens ten aller tijden het raam open gehad! En de vlam is ook altijd blauw zoals het hoort.
Maddy_Paola schreef:IsaCalixa schreef:Ik vraag me af, kan het zijn dat ik een -lichte- koolmonoxide vergiftiging heb gehad? Ik woon sinds kort in een huis met een gaskachel, nu heb ik hem de afgelopen weken al vaker aangehad, maar deze week kreeg ik echt last van hoofdpijn. Nu heb ik van mijzelf wel gauw hoofdpijn, maar meestal 1 dag en daarna is het weer over. Nu had ik echt 4 dagen achter elkaar erge hoofdpijn, gevoel van duizeligheid, vermoeidheid en slecht kunnen concentreren. Ik heb het idee dat het toch van de gaskachel komt..
Inmiddels heb ik de gaskachel al 2 dagen uit (morgen bel ik de reparatieservice, ze waren 's weekends niet bereikbaar) en de hoofdpijn/vermoeidheid is weg. Het is hier nu alleen wel enorm koud![]()
Heb overigens ten aller tijden het raam open gehad! En de vlam is ook altijd blauw zoals het hoort.
Kan wel, keertje gaslek gehad op t werk, veel vooral duizelig en hoofdpijn. Mijn lichaam reageerde eerst vrijwel niet en toen ie wel reageerde ging ie veijwel gelijk hyperventileren, was een top avond
fohadie schreef:Koop een koolstofdioxinemelder! Echt, het kan je leven redden! Ik heb ook een gaskachel en als hij na de zomer voor het eerst weer aan is, ben ik ook even duizelig en hoofdpijn. Kan ook door de droge lucht komen. Bakjes water helpen dan. Maar nogmaals, koop een melder en je weet of het echt foute boel is. Gewoon te koop bij Blokker of een bouwmarkt.
IsaCalixa schreef:fohadie schreef:Koop een koolstofdioxinemelder! Echt, het kan je leven redden! Ik heb ook een gaskachel en als hij na de zomer voor het eerst weer aan is, ben ik ook even duizelig en hoofdpijn. Kan ook door de droge lucht komen. Bakjes water helpen dan. Maar nogmaals, koop een melder en je weet of het echt foute boel is. Gewoon te koop bij Blokker of een bouwmarkt.
Ja, dat ben ik wel van plan! En dus even iemand ernaar laten kijken, wellicht moet ie ook schoon gemaakt of vervangen worden..
Caira schreef:https://www.brandweer.nl/brandveilighei ... idemelders
Hier staat veel informatie. Als je hem niet ophangt in de kamer waar de kachel staat moet je 2 meters kopen dus aparte rook en koolmonoxide meter. Eigenlijk is dat sowieso beter omdat ze beiden een verschillende hoogte hebben waarop ze moeten hangen.