Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:58

Hier ook wel eens reactie gehad op een rijvideo, in de trant van 'trek nog wat harder aan het bit, arm paard'. Teugels hingen in een boogje :') en ook wel eens iemand in pb die het niet vond kunnen dat ik mijn paard (nu veulen) met 4 jaar zadelmak ga maken. Ik moest m volgens haar tot z'n 8 jaar laten staan want anders rij ik 'm naar de gort :+ achja, kan me er niet te druk in maken haha.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:51

Ik kan me soms zo errieteren aan accounts die dan 3 a 4 duizend volgers hebben en zichzelf gelijk boven iedereen plaatsen..

Gelukkig zijn lang alle accounts zo natuurlijk.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:00

Je kan je wat? :')

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:40

Haha ja dat is ook ergerlijk tot nu toe is het mij nog niet heel erg opgevallen, maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ik het nog maar net heb

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:03

Qimm schreef:
Je kan je wat? :')

errieteren! DUH

:+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:12

Bedankt allemaal! :D

_activeme schreef:
waauw 6k super netjes. Hoop dat ik dat ook haal. Heb je tips _Dominique hihi :P?

Het topic staat echt vol tips! :) Ik doe niks anders dan derest hier eigenlijk _O-

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:30

Sorry ik wist niet dat hier taal nazi aanwezig was. Dan had ik natuurlijk nooit hier een berichtje geplaatst. :roll:

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:33

Ik had nog nooit eerder die spelling gezien, ik was gewoon verbaasd. Heeft niets met taalnazi te maken.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:35

Ik moest het ook even hardop lezen voordat ik wist wat ze bedoelde :o

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:04

Dan zal ik vast de tip geven om er gewoon normaal op te reageren, het is voor vele mensen met dyslectie ( en grote kans dat ik dit ook gewoon verkeerd schrijf ) of iets in die richting echt bloed irritant als mensen er zo op reageren, je kan er zelfs mensen mee kwetsen. ( en ja ik heb nu dus gegoogeld hoe je het wel schrijft. )

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:21

wilmatj schreef:
Sorry ik wist niet dat hier taal nazi aanwezig was. Dan had ik natuurlijk nooit hier een berichtje geplaatst. :roll:

edit: flauw

Ik zal je advies en niet je voorbeeld volgen. Sorry dat ik jouw versie van irritant nogal creatief/grappig vond, en sorry dat ik het benoemd heb. Ik vind het oprecht vervelend dat je je daardoor gekwetst voelde want dat was zeker niet de bedoeling, mijn opmerking was in mijn ogen erg luchtig en niet vervelend bedoeld.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 16:26

wilmatj schreef:
Dan zal ik vast de tip geven om er gewoon normaal op te reageren, het is voor vele mensen met dyslectie ( en grote kans dat ik dit ook gewoon verkeerd schrijf ) of iets in die richting echt bloed irritant als mensen er zo op reageren, je kan er zelfs mensen mee kwetsen. ( en ja ik heb nu dus gegoogeld hoe je het wel schrijft. )

Je hoeft het niet negatief op te vatten, ik ben ook dyslectisch en vind het fijn als mensen mij op een taalfout wijzen. Of dat nu grappig, lollig of op een serieuze manier gedaan wordt, ik zie het als een les om wat van te leren en het de volgende keer beter te doen.

Het is anders als je belachelijk gemaakt wordt om een fout, maar dat zie ik hiervoor in dit topic niet gebeuren. Qimm bedoelde het niet verkeerd en het was geen aanval op jou als persoon.

Persoonlijk vind ik het fijn dat zij er iets van zegt, want voor mij (als dyslectisch persoon) is het lastig om te begrijpen/ontcijferen wat iemand nou bedoelt als die iets fout geschreven heeft.
Doordat Qimm er naar vroeg en een ander er op reageerde, wist ik ook wat jij bedoelde te zeggen met jouw post hier.

Dus niet zo zwaar aan tillen, het was echt niet vervelend bedoeld.

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 17:36

Ik heb nu soms bij mijn foto's een vraag in het bijschrift, werkt enorm goed. Ik krijg dan echt snel al veel reacties :D
Ik ga nu ook langzaam richting de 2K volgers, enorm leuk.

En wat ik eerder las in het topic, ik vind het ook enorm leuk om volgers en likes te krijgen hoor. Als een foto minder likes heeft vind ik het ook echt jammer

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 18:59

Ik kom me ook hier melden! Leuk en interessant om ieders visie te lezen.

Ik doe het nog niet lang, maar merk wel dat ik het steeds leuker vind om wat actiever te posten. :j

Las al een paar keer in het topic dat er best weinig respons komt op de honden hashtags, en dat klopt ook. Moet wel eerlijk bekennen dat ik zelf vooral op rassen zoek, omdat we zelf ook die rassen hebben.

Heb nu dus hashtags van onze woonplaats etc, zodat het bereik wat meer lokaal is, maar ook dat levert niet heel veel op.

Krijg nu op 500 volgens zo'n 30 tot 60 likes per foto. Ben ik zeker tevreden over. :D

Ben trouwens wel benieuwd hoe mensen hun kwaliteit behouden bij het posten van een foto die gemaakt is met camera? Hoe doen jullie dat?

Als ik een week steady die 500 volgers heb ga ik ook een winactie doen met een Teek-Em band voor de hond. :j

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 19:40

ninaphilo schreef:
Ik heb nu soms bij mijn foto's een vraag in het bijschrift, werkt enorm goed. Ik krijg dan echt snel al veel reacties :D
Ik ga nu ook langzaam richting de 2K volgers, enorm leuk.

En wat ik eerder las in het topic, ik vind het ook enorm leuk om volgers en likes te krijgen hoor. Als een foto minder likes heeft vind ik het ook echt jammer

Haha dit is herkenbaar ja! :))

En idd vragen stellen in je captions werkt zeker goed!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:29

Foto's die met camera gemaakt zijn crop ik in photoshop en verscherp daar als het nodig is. Daarna doe ik ze ook uploaden via de PC en niet eerst naar mobiel.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:30

Kun je via pc uploaden? Dat is zo veel handiger dan wat ik nu doe :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 20:35

Ja, dat kan haha. Moet je wel even rechter muisknop en dan 'inspecteren' doen en dan het apparaat naar mobiel zetten (zit zo'n icoon) en even f5.

Maar heel eerlijk, ik gebruik Later _O- Want dan kan ik in plannen, gewoon typen met toetsenbord en dus klaarzetten.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 21:52

KimD schreef:
Ik kom me ook hier melden! Leuk en interessant om ieders visie te lezen.

Ik doe het nog niet lang, maar merk wel dat ik het steeds leuker vind om wat actiever te posten. :j

Las al een paar keer in het topic dat er best weinig respons komt op de honden hashtags, en dat klopt ook. Moet wel eerlijk bekennen dat ik zelf vooral op rassen zoek, omdat we zelf ook die rassen hebben.

Heb nu dus hashtags van onze woonplaats etc, zodat het bereik wat meer lokaal is, maar ook dat levert niet heel veel op.

Krijg nu op 500 volgens zo'n 30 tot 60 likes per foto. Ben ik zeker tevreden over. :D

Ben trouwens wel benieuwd hoe mensen hun kwaliteit behouden bij het posten van een foto die gemaakt is met camera? Hoe doen jullie dat?

Als ik een week steady die 500 volgers heb ga ik ook een winactie doen met een Teek-Em band voor de hond. :j

[ [url=m/hxa1U0.jpg]Afbeelding[/url] ]

501 ste volger :):)

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 07:54

Waarom gooit insta mijn drafts soms na 10 min. gewoon weg - meerdere keren - terwijl andere die ik niet nodig heb rustig wekenlang blijven staan xD Is best irritant, moet je alles opnieuw doen haha. Ligt het dan gewoon aan instagram of doe ik iets mis? xD

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 08:43

Bij mij begon het nadat ik een tweede account had aangemaakt. Wanneer ik switch tussen die 2 gooit hij concepten weg

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 12:14

Ik heb nooit problemen met de kwaliteit van mijn foto's op IG..
Heb trouwens wel gehoord dat mensen met android hun foto's op IG van slechtere kwaliteit zijn.

Ben dus voor een maand met een vriend van mij gaan stormchasen en vanaf onze vakantie begon volgde zijn vriendin mij op instagram, was ze de eerste die mijn verhaal bekeek etc, gaf mijn foto's likes en sinds onze vakantie over is heeft ze mij ontvolgd. Dat is toch banketstaaf? :') couldn't care less, maar vind dat gewoon echt dom :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 12:25

Ik heb android idd. Maar vind via pc ook makkelijker qua typen :')

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 14:09

Kan je via de pc berichten plaatsen dan?

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 14:50

Ik heb ook een Android toestel maar nooit problemen met de kwaliteit van foto's. Ik bewerk ze heel soms via een aparte app op mijn telefoon als ik er bijvoorbeeld een zwart-wit filter over wil hebben. Verder heb ik de app IG niet, maar doe ik was via internet op mijn telefoon.

Nenah: wat gek zeg dan ging het dus puur om de vakantie...