kristelhans schreef:Hi, een tijdje terug heb ik me voorgesteld en ik lees nog steeds met belangstelling mee! Ik heb een vraag en hoop dat hier ervaringsdeskundigen zitten.
We hebben redelijk concrete plannen om op onze hectare een voedselbos aan te leggen. Nu hebben we blijkbaar (toch) een agrarische bestemming op ons perceel (wij waren in de veronderstelling dat die eraf was gehaald door de vorige bewoners) en dat vertraagd ons project aanzienlijk. Zijn er mensen hier die ervaring hebben met de procedure van het wijzigen van het bestemmingsplan? De persoon van de gemeente waar ik contact mee heb ziet het kansrijk in omdat we een heel tof plan hebben aangeleverd. Ik heb van alles opgezocht over wat nou wel en niet kan bij een agrarische bestemming en ik zie bij nevenactiviteiten dat je onder andere noemers toch nog wel wat openingetjes hebt.. Ik hoop dat ik hier wat ervaringen mag lezen! Thanks alvast!
PS ik lees me nu in over de kruimelvergunning, dat is ook iets blijkbaar..
Kan je het niet aanleggen onder de noemer 'agroforestry'? https://www.agroforestryvlaanderen.be/nl/