Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Citaat:Ja, ik geloof er in ieder geval heilig in dat dieren dezelfde basale emoties hebben als mensen. Mijn katten (en dan hebben we het nota bene over katten) voelen feilloos aan wanneer ik een slechte dag heb, dan springen ze op schoot en willen ze knuffels. Soms ben ik een weekend niet thuis en dan is een van de twee oprecht boos op me. Die wilt dan altijd een paar dagen niet bij me komen liggen, terwijl hij normaal de hele dag op mijn bed ligt te slapen.
Ik heb een wetenschappelijk artikel gelezen waarin dit uitgelegd werd. Dit is aangeleerd gedrag. Jij verdrietig + bij jou komen zitten -> aandacht.Dus dat verband leggen ze snel.
Dit voorbeeld werd in dat artikel (QUEST) expliciet genoemd...
Sammie schreef:Ik denk dat we er mee wel uit zijn trouwens. Vroegâh waren de munten ook zo geslagen dat ze de waarde hadden die ze droegen, vandaar dat ze wrs ook groter/of kleiner waren.
khirshanta schreef:De hitte van het strijken zou denk ik weinig uit moeten maken. Wat wel uitmaakt, is het gebruik van wasverzachter. De wasverzachter gaat in vezels van stof zitten, waardoor er minder vocht opgenomen kan worden.
Handdoeken en theedoeken kunnen dus best zonder wasverzachter gewassen worden
khirshanta schreef:De hitte van het strijken zou denk ik weinig uit moeten maken. Wat wel uitmaakt, is het gebruik van wasverzachter. De wasverzachter gaat in vezels van stof zitten, waardoor er minder vocht opgenomen kan worden.
oomens schreef:khirshanta schreef:De hitte van het strijken zou denk ik weinig uit moeten maken. Wat wel uitmaakt, is het gebruik van wasverzachter. De wasverzachter gaat in vezels van stof zitten, waardoor er minder vocht opgenomen kan worden.
Theedoeken misschien wel, maar bij een handdoek is het niet erg als hij iets minder vocht opneemt, wanneer je je daardoor niet met een plank hoeft af te drogen.
gohya schreef:Hoe kan het dat je soms opeens een geur ruikt die er helemaal niet is? zoals een chloorlucht,vislucht,olielucht.